Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Polerowanie- parę pytań początkującego


lapek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Odkąd stałem się posiadaczem matowego passata b5 muszę zająć się tym tematem.

Nigdy tego nie robiłem,dlatego zwracam się z prośbą do osób znających temat o głos w tej sprawie.

Do wypolerowania:

- cała buda

- reflektory (są praktycznie czarne:facepalm:)

- kominy

Nie wiem jak się do tego zabrać.

- Jaką maszynę do polerowania kupić- coś nie za drogiego i czym powinieniem się kierować, (obroty, moc, typ mocowania itp)?

- jakie materiały do poloreowania, pasty, gąbki, papiery, filce?

- od czego zacząć, jakie rodzaje gradacji papieru najpierw?

- czym lakier a czym reflektory

- jakieś porady dotyczące metody polerwania?

To chyba wszystko z moich pytań, mam nadzieje, że pomożecie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz pojęcia o polerce to oddaj go do fachowca bo zniszczyć lakier idzie raz dwa. Jak już chcesz się sam za to wziąść to kup polerkę do nakładania wosku ma odpowiednie obroty więc nie przypalisz lakieru. Pasty używaj lekkościernej . W zasadzie możesz użyć pasty tempo i ręcznie nawoskować i wypolerować auto efekt podobny. Co do polerowania kloszy lamp to opinie są bardzo różne. Ja osobiście uważam że jak wypolerujesz za mocno to zedrzesz powłokę ochronną lampy i będzie się o wiele szybciej niszczyła. Pozatym mogą powstawać załamania światła przez źle wypolerowany klosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.kosmetykaaut.pl/ - wejdź sobie tu i może znajdziesz kogoś z Twoich okolic kto Ci pomoże bo sam możesz spieps**ć lakier tak jak kolega wyżej napisał :thumbup1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerka Allegro 130zł wystarczy, pasta Farecla G3 gąbka czarna

Tempo się do tego nie nadaje troszeczkę spoleruje i nabłyszczy, po kilku umyciach znowu matowy.

Kup sobie jakiś błotnik czy coś na złomie i spróbuj, nie ma nic trudnego, trochę wprawy a efekt super

Jeżeli sporo rys to najpierw papier 2500 potem G3

Odpryski np po kamykach na masce zaprawiłem org.lakierem potem papier i G3 i nic nie widać

Polerowałem już kilka aut swoich i znajomych, a polerka się już dawno zwróciła - oczywiście trzeba się trochę namachać:heat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerka to bardzo mozolne zajęcie (leprij się nie spieszyć!) ale efekt z reguły rekompensuje w pełni wysiłek :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polećcie jakieś tanie a dobre maszyny polerujące dla początkowego użytkownika, oczywiście nie wypisujcie metabo czy makita bo wiadomo ile ten sprzęt kosztuje i nie będzie używany 5 razy w tygodniu tylko 2-3 razy w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz pojęcia o polerce to oddaj go do fachowca bo zniszczyć lakier idzie raz dwa. Jak już chcesz się sam za to wziąść to kup polerkę do nakładania wosku ma odpowiednie obroty więc nie przypalisz lakieru. Pasty używaj lekkościernej . W zasadzie możesz użyć pasty tempo i ręcznie nawoskować i wypolerować auto efekt podobny. Co do polerowania kloszy lamp to opinie są bardzo różne. Ja osobiście uważam że jak wypolerujesz za mocno to zedrzesz powłokę ochronną lampy i będzie się o wiele szybciej niszczyła. Pozatym mogą powstawać załamania światła przez źle wypolerowany klosz.

Jak czytam takie posty to sam nie wiem czy bardziej chce mi się na nie sr** czy rzygać. jak nie masz człowieku pojęcia to po co piszesz głupoty?

lapek możesz wstawić zdjęcia samochodu, w jakim ogólnym stanie jest lakier?

---------- Post added at 19:11 ---------- Previous post was at 19:07 ----------

Mam silverline silverstorm waży około 3kg i jest gabarytowa. Ostatnio powodzeniem cieszy się Graphite 59G242 do dostania bezproblemowo w PL. Obie to okolice 200-250 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za podpowiedzi

kupię polerkę na allegro, do tego pastę i gąbkę którą poleca kolega edekxp poćwicze troche na drugim passacie angolu, który jest już w 100% pół matem:kox:i po tym wezme się za swojego pasiora

kolego Sqizzy , lakier nie jest zły, błyszczy się, nawet jest spoko, ale robię tą furę dla brata, przekładam skrzynie z automatu na manual i dodatkowo kosmetyka wnętrza i na zewnątrz. Chcę mu ją oddać, że jak zobaczy to...:shock3::slina:

dlatego pomyślałem, że trzeba zrobić polerkę

a jak z tymi lampami, są żółte, brudne, jak to spolerować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o polerkę lamp z tym jest różnie, widziałem kiedyś jak kolega spolerował, a po jakimś czasie na słońcu lampy zrobiły się mleczne..:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z tymi lampami, są żółte, brudne, jak to spolerować??

zaczynasz papierem wodnym np. zacząć od 800 kończysz na 2500 później np. plastX Megsa.

lapek jeśli nie chcesz się mocno bawić w polerkę to nie kupuj maszyny. Mycie-Glinkowanie-Mycie-Ultimate Compound + tricolor-cleaner (np. Dodo juice prime)- na to colli 476 i efekty będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile może kosztować polerka całego A4 B6 w sedanie? chcę wiedzieć orientacyjnie, żeby nie przepłacić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem za a4 B7 avant 200 zł w tamtym roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem za a4 B7 avant 200 zł w tamtym roku

gdzie u lakiernika ? wiesz czym to robił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ebay.de/itm/Profi-Poliermaschine-Polierer-Schleifpaste-Set10-NEU-/200632599370?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Elektrowerkzeuge&hash=item2eb6a2834a#ht_2419wt_952

miał ktoś w ręku taką polerkę? Na ebayu jest sporo w podobnej cenie z zestawem gąbek, warto kupić taki zestawik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z tymi lampami, są żółte, brudne, jak to spolerować??

zaczynasz papierem wodnym np. zacząć od 800 kończysz na 2500 później np. plastX Megsa.

lapek jeśli nie chcesz się mocno bawić w polerkę to nie kupuj maszyny. Mycie-Glinkowanie-Mycie-Ultimate Compound + tricolor-cleaner (np. Dodo juice prime)- na to colli 476 i efekty będą.

Jak spolerujesz lampy to daj znać ile wytrzymały <hahaha> Pzdr dla fachowca Sqizzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z lampami najmniejszy problem, bierzesz papier wodny 1000, pozniej 1500 i na koniec 2000 jakas pasta na wykończenie i gotowe, a jak boisz się o lakier to proponuję oddać do profesjonalisty albo ręcznie spróbuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z tymi lampami, są żółte, brudne, jak to spolerować??

zaczynasz papierem wodnym np. zacząć od 800 kończysz na 2500 później np. plastX Megsa.

lapek jeśli nie chcesz się mocno bawić w polerkę to nie kupuj maszyny. Mycie-Glinkowanie-Mycie-Ultimate Compound + tricolor-cleaner (np. Dodo juice prime)- na to colli 476 i efekty będą.

Jak spolerujesz lampy to daj znać ile wytrzymały <hahaha> Pzdr dla fachowca Sqizzy

a co jest nie tak??:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori lampy pokryte są taką cienką warstwą wosku czy czegoś podobnego, podczas polerki oprócz wyrównania wypiaskowanej powierzchni ścierasz również tę warstwę ochronną i lampy po pewnym czasie zaczynają matowieć. Kolejna delikatna polerka przywraca znów ich przejrzystość.

plastX jeszcze nie próbowałem ale chyba sobie wypróbuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wypolerowania:

(...)

- kominy

Miałem pod ręką tutka jak to było u mnie...

Roboty w pip bo strasznie zasyfione miałem te rurki. Przede wszystkim miałem głębokie wżery, które widać na fotkach. Najpierw zjechałem je szlifierką kątową z tarczą lemelkową (ziarno 120) aż do usunięcia wżerów:

http://www.narzedzia.pl/pl/productDetails/1056_Tarcza_lamelkowa.html (przykładowy link)

potem na wiertarce tarczą listkową jadąc (ziarno 100) od góry w dół usuwałem poziome ślady po przejściu kątówki

http://domtechniczny24.pl/bilder/tarcza%20listkowa%20standard.jpg (znowu przykładowy link)

Głaskania sporo a nie można zbyt długo trzymac w jednym miejscu bo robią się zagłebienia i przegrzewa się rurka. Trzeba pamiętać że miejsca mało, szczególnie między rurkami więc tarcze/końcówki nie powinny być zbyt duże. Dobrze też zwalić zderzak by mieć dobre dojście (w sumie najgorszy etap pracy).

Po wstępnym oczyszczeniu rurek z syfu i wżerów przyszedł czas na mozolne szlifowanie papierami wodnymi. Ja użyłem papierów 600, 800, 1000 i 1200. Pociąłem sobie papier na prostokąty ok 10 do 15 cm i pucowałem aż przestawały pojawiać się nowe rysy. Oczywicie papier trzeba często moczyć bo woda wypłukuje starty materiał. Kup sobie po 2-3 arkusze tych papierów bo trochę schodzi. Gdy przejechałem ostatnim papierem było już ładnie i błyszcząco, jednak brakowało ostatniego szlifu... na rurki nałożyłem pastę G3 i odpaliłem wiertatkę z filcem:

http://www.materialypolerskie.pl/standard/shop/24-8--Filc-polerski-Form-ZY-10x14-na-trzpieniu-d3mm.html (przykładowy link)

Juz po pierwszym muśnięciu pojawiło się "lustro" i banan na mojej twarzy :kox:

Ogólnie jestem baaardzo zadowolony. Wiadomo że idealnie nie da się zrobić tak starych rurek z takimi głebokimi wżerami (pierwsze foto) ale drobne niedokonałości są widoczne z na prawde bliskiej odległości. Patrząc normalnie jest ideał i syci mnie to niesamowicie.

Roboty z tym sporo ale im dokładniej się z tym pobawisz tym efekt będzie lepszy.

Tutaj foty z przebiegu prac:

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?34177-B5-AFN-Lifting-Srebrnej-Strza%B3y-17-quot-lampy-Weitec-35-polerka-fajek-roletki-drzwiowe&p=751974&viewfull=1#post751974

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...