amper Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Otóż - ostatnio zostawiłem samochód na ok tydzień na parkingu, stała sobie grzecznie. Po powrocie - nie mogę odpalić samochodu...wyglądało to na śmierć akumulatora. Tylko że ten ma dopiero niecały roczek...i wcześniej nie było z nim żadnych problemów...OK, podładowałem drania przez ok 1 godz - samochód odpalił, jest ok. Od kilku dni nie ma problemów, pojemnośc akumulatora na mierniku jest max Ale po tym okazało się - że 1) Kilka wartości ustawienia FIS sie pozerowały- tzn. data, czas, termometr oszalał (no niby nieważne, ale to wskazywało by na całkowite odcięcie zasilania...) 2) Drzwi po otwieraniu samochodu sie blokują, tzn. trzeba czekać ok 2 sekund dłużej na otwarcie samochodu ( mechanizm wolniej działa) 3) I nowe radio (JVC) przestało działać - zero zasilania w radiu... Sprawdziałem bezpieczniki - są ok... Zapuściłem VAGa - auto scan - i wywaliło błędy - podane poniżej Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 920 930 M Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D11 Coding: 00140 Shop #: WSC 00000 Ident.-Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0X8105164 1 Fault Found: 00668 - Supply Voltage Terminal 30 53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 862 257 Component: ZV-Pumpe, DWA, Funk D12 Coding: 13131 Shop #: WSC 06325 4 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side 35-00 - - 01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring 35-00 - - 00956 - Key 2 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Co się mogło stać? Obecnie jestem na etapie identyfikacji kodów (może ktoś pomoże ? ... ) Jak to możliwe że w miarę nowy akumulator sam sie rozładował?Co prawda nie cały, ale na tyle by zablowowac rozruch ... Zwarcie jakieś było? Ale wtedy chyba jakiś bezpiecznik się powinien przetopić...Na 100% wszystko powyłączane było...I dlaczego akurat radio zostało odcięte?? Gadałem już wstępnie z elektrykiem - postraszył mnie wizją pozostawienia samochodu w warsztacie na wieeele dni, bo takie usterki trudno namierzyć... Usunąłem posta w dziale diagnostyka VAG, nie ma sensu zakładania dwóch tematów / adamq
Italiano Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 00668 - Supply Voltage Terminal 30 - 00668 Napięcie baterii (terminal 30) Słabe napięcie z akumulatora. Pierwsze co zrób to skasuj wszystkie błędy i zobacz czy sie nie powtarzają, i zobacz co zostanie, Po słabym akumulatorze może ci wyskoczyć dużo błędów. Sprawdź akumulator pod obciążeniem.
adamq Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 00668 - Supply Voltage Terminal 30 53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent Ten błąd oznacza, że napięcie akumulatora było zbyt niskie, więc możesz go usunąć, 1) Kilka wartości ustawienia FIS sie pozerowały- tzn. data, czas, termometr oszalał (no niby nieważne, ale to wskazywało by na całkowite odcięcie zasilania...) Wyskoczył błąd, napięcie akumulatora było zbyt niskie więc nic się nie dzieje, 01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side 35-00 - - Alarm został wyzwolony przez czujnik w drzwiach kierowcy (informacja), można usunąć, 01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring 35-00 - - Alarm został wyzwolony przez czujniki nadzorowania wnętrza (też informacja), można usunąć, 00956 - Key 2 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Sterownik Immobilizera nie mógł odczytać kluczyka nr.2 (sprawdź czy immo czyta wszystkie kluczyki - lampka gaśnie, nie mruga), jeżeli silnik nie gaśnie po uruchomieniu, a lampka na desce nie mruga (tylko gaśnie) to też można zignorować. 2) Drzwi po otwieraniu samochodu sie blokują, tzn. trzeba czekać ok 2 sekund dłużej na otwarcie samochodu ( mechanizm wolniej działa) Błąd: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - oznacza, że pompka zamka centralnego zbyt długo pompuje (albo pompka już siada, albo w układzie jest nieszczelność), ten błąd często widzę podczas diagnostyki Audi A4, skasuj błąd i sprawdź za kilka dni czy się pojawi, 3) I nowe radio (JVC) przestało działać - zero zasilania w radiu... Multimetr w dłoń i sprawdzaj czy do radia dochodzi zasilanie. Jeżeli tak to możliwe, że radio ma swój bezpiecznik lub jest po prostu zakodowane (trzeba wpisać kod).
amper Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2008 OK, wielkie dzięki ! Pokasuję błędy i za kilka dni sprawdzę A co do tego kodu do radia - jak to wpisać? I jaki to ma być kod? (jeśli sie okaże że to akurat to?)
adamq Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 A co do tego kodu do radia - jak to wpisać? I jaki to ma być kod? (jeśli sie okaże że to akurat to?) Wszystko zależy od modelu. Piszesz, że to nowe radio więc zapewne masz do niego instrukcję, a tam powinien być podany kod i opisane jak go wpisać.
amper Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Tak, nowe (tzn. paromiesięczne )...tylko że jak kupiłem samochód to nie dostałem instrukcji do tego radia...bo sie Pani właścicielce zapomniało poszukać :gwizdanie: , ale spox, dobrze że mam na nią namiary Dzięki raz jeszcze za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się