AndyN Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Wcześniej miałem felgi 16'' z oponami 215/55/16 Kupiłem fabrycznie nowe felgi 17'' i fabrycznie nowe opony 225/45/17 (zdjęcia felg i opon w wątku o mojej A4). Na te felgi 17'' zostały założone opony i zostały wyważone u wulkanizatora. Załatwiał to mój ojciec, nie było mnie przy tym. Na tych felgach 16'' jechała równo jak po stole. Po założeniu tych 17'' ciągle muszę lekko kontrować kierownicą bo ściąga na prawo Co może być powodem? Złe wyważenie? Różne ciśnienie w oponach? Za wysokie ciśnienie? (ale to podobno wulkanizator zrobił) Zbieżność do sprawdzenia? Ale na 16'' nie było takich historii ... ;(
poziek Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Złe wyważenie lub fabryczna wada opony...
AndyN Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Złe wyważenie lub fabryczna wada opony... Czyli pojechać do innego fachowca od opon niech sprawdzi wyważenie? A jeśli wada opony to co wtedy? To się da jakoś stwierdzić, że jest trefna? Jakiś godny polecenia fachowiec tej specjalności w W-wie i okolicach?
grabalaba Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Ciśnienie w oponach również do sprawdzenia (w pierwszej kolejności). Jak nie sprawdzałeś tych 17-ek podczas jazdy na równej nawierzchni pamiętaj, że przy tak niskim profilu (45) na koleinach i tak będzie wrażenie ściągania. Spróbuj jeszcze przełożyć koła z tyłu na przód.
kaj82 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 A jezdziles kiedys na takim setupie zima/lato, u mnie tez po zmianie opon z 205/55 na 225/45 trzeba mocniej kierownicę trzymać bo auto lata nawet po małych koleinach i trzeba kontrować, myśle że to jest przyczyna :>
AndyN Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Kaj, to ewidentnie ściągało na lewo stronę a jechałem drogą, która przynajmniej na razie powinna być równa. Właśnie remontowany odcinek Wyszków-Radzymin. Pojechałem na stację z elektronicznym kompresorem (nastawiasz przyciskami ciśnienie na wyświetlaczu, po osiągnięciu zadanego ciśnienia w kole kompresor pika), spuściłem powietrze z kół (nie do końca oczywiście ), wszystkie kółka dostały 2,4MPa i jak na razie nic nie ściąga. Ale każdą nierówność czuć. Ja nie wiem jak można na szerszych albo na jeszcze niższym profilu jeździć ..... BTW: 2,4MPa jest OK dla mojego grzechotnika ważącego 1725 kg?
Wąski Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Ja mam 2,1 i wszystko ok,nie wożę ciężarów ,
kaj82 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 No to nie wiem co jest grane, w siostry Yarisie tez sciagało w jedna stronę ale ona miała łyse opony po zmianie sie wszystko uspokoilo, moze to jednak wina opon, ale ja obstawiam to co wyzej napisałem... U mnie wiatru w oponach po 2,2 ( masa auta 1680kg)
AD4M Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Ja mam 2,1 i wszystko ok,nie wożę ciężarów , Ja przy 225/45r17 mam ciśnienie 2,5. Przy niższym auto znacznie bardziej myszkuje w koleinach. Ściąganie to kwestia przyzwyczajenia przy tym rozmiarze opon...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się