Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o diagnozę mojej A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak, że prócz mniejszej dawki przez ustawienie nastawnika masz jeszcze dodatkowo pomniejszoną dawkę przez złe ustawienie RSW z 1,5mg różnicy czyli teraz twoje obecne 4,8mg to tak naprawdę 6,3mg, czy jest sens korygować RSW na 0,740V czy tylko stuknąć nastawnik decyzja należy do ciebie, jak nie jesteś pewny swoich umiejętności skoryguj samą dawkę ale na 3,0mg

Opublikowano

Co do umiejętności nie jest z nimi najgorzej tylko kwestia tego co to jest to RSW i jak się to zmienia? Pozatym czy sama zmiana dawki przesunięciem nastawnika da porządany efekt nie ruszając tego RSW?

Opublikowano

Nic nie kombinuj z czujnikiem RSW... jest ustawiony prawidłowo.

Opublikowano

to na ile ustawić tę dawkę nastawnikiem?

a z tych dynamicznych wynika coś co by przemawiało nad uszkodzoną gruszką przy turbinie?

Opublikowano

RSW tez bym nie ruszal jak jest te 0,700 do 0,76 ja nie ruszam.Jakby to bylo moje to bym sobie poprawil bo dla mnie to jak smarowanie chleba choc wiem ze i tak tylko w mojej podswiadomosci jest poprawa.A jak ktos nie robil moze sie pogubic troche

Opublikowano

Jeżeli to RSW miało by byc zmienione dla samej zmiany i nie wiele poprawic a mozna coś popsuć to nie bede tego ruszał. W takim razie rozumiem że ustawić mam dawke na 3.0mg jak polecał kolega ciahciah? żeby zmienić dawke z 6mg na 3mg to nastawnik trzeba przesunąć w stronę kabiny czy rozrządu?

A co do tej gruszki pytałem pod katem tego że sławo wstaje turbo a jak ręka poruszałem to w gruszce jakby coś obcierało jak stara sztywna guma gdy się ją rozciąga.

Opublikowano

sztangę wciska się a nie rozciąga, obcierać może, ważne by nie było zmiennego oporu w trakcie wciskania, zmień dawkę na 3,0mg i zrób loga 011 od 1000obr do 4000, opis jak zmienić dawkę jest na 1 stronie, tylko nie luzuj tej trójkątnej śrubki, poluzuj tylko te 3 poniżej

Opublikowano
sztangę wciska się a nie rozciąga, obcierać może, ważne by nie było zmiennego oporu w trakcie wciskania, zmień dawkę na 3,0mg i zrób loga 011 od 1000obr do 4000, opis jak zmienić dawkę jest na 1 stronie, tylko nie luzuj tej trójkątnej śrubki, poluzuj tylko te 3 poniżej

No dzięki za info. Jak będę miał chwilę to zmienię tę dawkę. Co do tej trójkątnej śruby to mnie zaskoczyłeś bo myślałem że trzeba ją luzować i juz kombinowałem jak. ale skoro nie trzeba to wolnej chwili poluzuje te 3 śrubki podłacze kompa i zmienie dawke.

Jak będzie zrobione to się odezwę.

---------- Post dopisany at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

Według zaleceń zrobiłem jak ciahciah polecił a mianowicie:

Ustawiłem dawkę paliwa na 3.0 - 3.2 mg (w takim zakresie ciut skacze). Dawka taka jest przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. *o włączeniu klimy wskakuje na powyżej 4.

Czytałem troche opisów o ustawianiu dawki i pisano że jak sie ustawi poniżej 2.0 to będzie nie równo chodził. Jak stuknałem ciut mocniej, wskoczyło nawet na 1.8 i samochód dalej pracował równo. Ale tak czy inaczej ustawiłem wg zaleceń.

Samochód zrobił sie duzo żywszy. Kolega ciahciah prosił o dynamiczny log grupy 011 i oto on:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_83111.html

Jeśli będzie potrzeba jeszcze jakieś to pisac bo zrobiłem pełne logi.

I co teraz powiecie?

Opublikowano

teraz powiemy sprawdz vacuum i n75

Opublikowano

co do vacuum to rozumiem że chodzi o szczelność wężyków to sprawdze może jutro a co do n75 to podmienić z N18?

---------- Post dopisany at 22:22 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ----------

co do vacuum to rozumiem że chodzi o szczelność wężyków to sprawdze może jutro a co do n75 to podmienić z N18?

---------- Post dopisany at 22:22 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ----------

co do vacuum to rozumiem że chodzi o szczelność wężyków to sprawdze może jutro a co do n75 to podmienić z N18?

Opublikowano

wyjmij całkiem N18 i zatkaj wężyki np. śrubkami, zrób teraz loga 011, następnie w miejsce N75 wsadź wyjęty wcześniej N18 i zrób drugiego loga 011, w ten sposób sprawdzimy oba zaworki osobno

Opublikowano

Witam

Wreszcie znalazłem czas żeby się zająć tym problemem. Wyjąłem ten N75 rozebrałem, wyczyściłem (było troche syfu). Wymieniłem wężyki podciśnienia i zupełnie ominąłęm N18. Zostawiłem go tylko po to by nie było błędu ale bezpośrednio od tego krućca w przegrodzie ori rurką idzie do tego zaworka zwrotnego przy turbinie. Potem trójnik i do tej bańki (akumulator podciśnienia) i do N75.

Musze przyznać samochód ożył i reaguje dość szybko na gaz.

Poniżej logi do sprawdzenia:

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Poza tym przedmuchałem porządnie ten wężyk który idzie od dolotu do ECU też w nim było trochę oleju.

Dalej mnie zastanawia jedna rzecz dlaczego jak wciska się pedał na 100% niby ciągnie wszystko fajnie ale jak w czasie przyśpieszania puści się gaz tak gdzies do 75% to jest taki jakby dodatkowy kop :whistling:

Z góry dzięki za podpowiedzi :decayed:

Opublikowano

Dorób 008,004 i 003

Opublikowano

przedmuchałeś wężyk od dolotu do ecu ale najpierw odpiąłeś od ecu wężyk tak?

N75 jest wadliwy, turbo na nim wstaje przy 2500obr, na podmienionym zaworku czyli N18 wstawało przy 2050obr, kup wężyk ze 2m najtańszy jaki będzie taki by podłączyć bezpośrednio grodź z gruszką i zrób loga 011 od 1000obr do 2200obr, potem drugiego loga od 1000 do 4000obr z wężykiem bezpośrednio podłączonym grodz-N75, i trzeciego loga tak samo tylko w miejsce N75 wsadź N18, najprostszy sposób by była jasność gdzie prócz N75 jest problem

Opublikowano
przedmuchałeś wężyk od dolotu do ecu ale najpierw odpiąłeś od ecu wężyk tak?

N75 jest wadliwy, turbo na nim wstaje przy 2500obr, na podmienionym zaworku czyli N18 wstawało przy 2050obr, kup wężyk ze 2m najtańszy jaki będzie taki by podłączyć bezpośrednio grodź z gruszką i zrób loga 011 od 1000obr do 2200obr, potem drugiego loga od 1000 do 4000obr z wężykiem bezpośrednio podłączonym grodz-N75, i trzeciego loga tak samo tylko w miejsce N75 wsadź N18, najprostszy sposób by była jasność gdzie prócz N75 jest problem

Tak oczywiście nie przedmuchiwałem z podłączonym ECU. Rozkręciłem kompa i od strony ECU w stronę dolotu dmuchałem w wężyk:wink: Na tyle myślący jestem bo przecież rozwaliłbym mapsensor :decayed:

Co do reszty to ok kupię wężyk i zrobię te logi jak piszesz. W sumie mogłem zrobić wcześniej bo miałem 2m wężyka tylko już został krótki kawałek jak podocinałem w odpowiednie miejsca. Oczywiście tak jak pisałeś pozakładałem wężyki prawie bez żadnego zapasu aby tak byle się nie załamywały. Jak tylko to zrobię to wstawie te logi.

A już się cieszyłem bo naprawdę się poprawiło.

Aż się boję kolejnego tankowania bo chyba wzrosło spalanie po podniesieniu tej dawki ale okaże się po tankowaniu :decayed:

Opublikowano

jak już to spadło, a najpewniej jest na tym samym poziomie tylko dodatkowo jest zrywniejsze i mocniejsze, no "chyba" że teraz zacząłeś gnieść ostro lub za bardzo zwiększyłeś dawkę

a czemu w starym tdi zwiększenie dawki nie powinno być powodem większego spalania? bo po latach stare najechane wtryski nie współgrają z kątem wtrysku który nie jest inteligenty i nie dopasowuje się do stanu fizycznego wtrysków, zwiększenie dawki jest jednym ze sposobów by poprawić to, by wtrysk był robiony w optymalnym momencie jak to miało miejsce z nowymi wtryskami

Opublikowano

Tzn co do spalania to jak wspomniałem dowiem sie jak zatankuję tylko może mam jakieś takie dziwne wrażenie że wskazówka szybciej spadała niż zazwyczaj. Gnieść ostro mu nie zacząłęm wiec miejmy nadzieje że zostało przynajmniej na tym samym poziomie bo 6 - 6,5 /100km to z moją jazdą jest ok.:decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...