waldi_007 Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Witam Przymierzam się do wymiany termostatu w moim AWX czy ktoś mógłby podać jakiś schemat lub link jak to się robi? Szukam na forum ale nie mogę nic znaleźć albo tak kiepsko szukam...? Chciałbym sam sobie wymienić ale szczerze nie wiem jak się do tego zabrać. Czy po wymianie termostatu trzeba układ zalać nowym płynem?? 1
dobis1 Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Otwórz korek w zbiorniczku wyrównawczym, zlej stary płyn (przy chłodnicy jest zaworek), kolanko gdzie jest termostat jest przykręcone dwoma śrubaki imbusowymi (5 lub 6) - odkęcasz je i wyjmujesz stary termostat (uważaj bo wyleci reszta płynu z silnika) i zakładasz nowy, prosta robota. U znajomka wymieniałem w AWX i nie było potrzeby odpowietrzania (ogrzewanie włącz w aucie na max ciepło i powinno być OK). Oczywiście dobrze jest zalać nowym płynem G-12. 2
waldi_007 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 A musze jechać na kanał ? Ile płynu tam wchodzi i gdzie dokładnie znajduje się termostat i co zrobić jeśli już się zapowietrzy? Sorki za tak banalne pytania ale pierwszy raz będę się z tym bawił
dobis1 Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 na kanał nie musisz koniecznie jechać (jeśli nie boisz się leżeć ) do otwarcia korka spustowego powinieneś dojść z komory silnika (ja miałem zdjęty zderzak bo wymieniałem rozrząd) - jest on w chłodnicy przy dolnym wężu a ten wąż idzie do silnika do takiego kolanka i to jest kolanko gdzie jest termostat (to kolanko musisz odkręcić). Płynu ja kupiłem 6l ale weszło 5. Jeśli się zapowietrzy to na rozgrzanym już silniku na biegu jałowym trzymaj 2,5-3 tyś obrotów aż z kratek poleci ciepłe powietrze, potem sprawdź czy wszystkie węże są gorące (dochodzące i odchodzące od chłodnicy.
waldi_007 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 Dzięki kolego bardzo mi pomogłeś Jak będę zmieniał napewno skorzystam z tej podpowiedzi
dobis1 Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 kolego nie będę mówił jaki jest lepszy a jaki gorszy bo nie wiem .... ma mieć specyfikację G-12
varadero69 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Odgrzeje kotleta:tongue4: Dzis podjalem probe wymiany termostatu i poleglem na samym poczatku.Otoz nie dalem rady sposcic plynu z chlodnicy.Ten plastikowy kranik odkrecil sie w lewo o 90 stopni[z pozycji pionowej do poziomej] i...nic.Plyn nie lecial.Czy kranik ma sie odkrecic bardziej? Balem sie mocniej naciskac aby go nie urwac. I przy okazji pytanie drugie-jak ewentualnie sciagnac waz z dolnego krocca chlodnicy?Nie widze zadnej opaski czy drucika zabezpieczajacego-tylko plastikowy wypust z kranikiem ktory jakos jest polaczony z chlodnica:eusathink: 1
mlodziak22 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Przy kraniku ściągacz wąż i musi lecieć,u mnie w afv z kranika słabo leciało. A termostat odkrecasz od góry banalna sprawa. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 ---------- Post dopisany at 19:11 ---------- Poprzedni post napisany at 19:04 ---------- Z tego co pamiętam to jest tam w przewodzie taka cienkie zabezpieczenie, nie wiem jak to nazwać, dobrze popatrz Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 1
varadero69 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Podziekowal:thumbup1: Widzialem ze jest taka niewielka szpara dookola tego plastiku i wypatrywalem wlasnie drucika zabezpieczajacego.Moze jest z drugiej strony przewodu-sprawdze w przyszlym tygodniu.A nie orientujesz sie czy alternator nie bedzie zawadzal przy wyjmowaniu termostatu?
mlodziak22 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 No nie będzie, masz bardzo dobre dojście, tylko kup sobie trochę g12 bo przez termostat Ci poleci troszkę. Wiesz gdzie jest w ogóle termostat? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Andrzej07 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Odgrzeje kotleta:tongue4:Dzis podjalem probe wymiany termostatu i poleglem na samym poczatku.Otoz nie dalem rady sposcic plynu z chlodnicy.Ten plastikowy kranik odkrecil sie w lewo o 90 stopni[z pozycji pionowej do poziomej] i...nic.Plyn nie lecial.Czy kranik ma sie odkrecic bardziej? Balem sie mocniej naciskac aby go nie urwac. I przy okazji pytanie drugie-jak ewentualnie sciagnac waz z dolnego krocca chlodnicy?Nie widze zadnej opaski czy drucika zabezpieczajacego-tylko plastikowy wypust z kranikiem ktory jakos jest polaczony z chlodnica:eusathink: tu masz kolego schemat:wink: sprężyna mocujaca nr 4 Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://images8.fotosik.pl/2177/cfff3877fdad5fc3.jpg
Biszczan Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Uważaj aby nie połamać klamry mocującej korek spustowy. Na korku znajduję się również o-ring - nie zgub go
varadero69 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Wiesz gdzie jest w ogóle termostat? wiem:grin: jednak odleglosc od obudowy termostatu a alternatorem to na oko jakies 2 cm-wiec sie nieco obawiam:eusathink: ---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:38 ---------- [quote=Andrzej07;3425704 tu masz kolego schemat:wink: sprężyna mocujaca nr 4 dzieki:thumbup1: jednak moj krociec jest nieco inny-ma z boku okragly wypust[jak gdyby gniazdo na czujnik].obok tego jest kranik.ale pewnie jest ten drucik tylko po prostu mam cztery oczy .a gdzie kucharek szesc itp:grin: podobnie z forum dowiedzialem sie ze AWX ma wentylator elektryczny-a u mnie jest wiskoza:wallbash: dobrze ze dowiedzialem sie o oringu-sa szanse ze go nie zgubie:wink:
Biszczan Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Masz korek spustowy : czy też nie ? : PS. Nie obawiaj się, Króciec połączeniowy termostatu wymontujesz bez problemu
varadero69 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Masz korek spustowy :czy też nie ? : wlasnie dokladnie taki mam ten krociec-z tym pustym ,okraglym miejscem na czujnik chyba:thumbup1: tylko czemu nie leci przez ten korek plyn? czy trzeba odkrecic zaworek o 180 stopni? dzieki za pomoc:drinks: edit:dopatrzylem sie jaki blad popelnilem-szukalem rozlaczenia ZA tym kranikiem a widze ze jest zaraz przy chlodnicy:facepalm:
dobis1 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 o ile dobrze pamiętam to odkręcając korek trzeba go ciągnąć gdyż jest on na takim prowadzeniu...
varadero69 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 o ile dobrze pamiętam to odkręcając korek trzeba go ciągnąć gdyż jest on na takim prowadzeniu... Po tylu podpowiedziach mam nadzieje ze teraz to bedzie bulka z maslem:banan: We wtorek bede mial czas na dzialanie.
Marcino87 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 ja zmieniłem w taki sposób. Nic nie odkręcałem korka w zbiorniku wyrównawczym, odkręciłem termostat w ręku już miałem drugi z oringem nowy szybka podmianka wyleciało może ze trzy setki płynu. Uzupełniłem płyn odpaliłem i działa bez zadnego spuszczania czy kombinowania tak samo wymieniełem czujnik g62:naughty:
roberts311 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam też przymierzam se do wymiany jaki termostat najlepiej kupić silnik 1.9tdi AVB
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się