Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak wymienić termostat i odpowietrzyć układ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przymierzam się do wymiany termostatu w moim AWX czy ktoś mógłby podać jakiś schemat lub link jak to się robi?

Szukam na forum ale nie mogę nic znaleźć albo tak kiepsko szukam...?

Chciałbym sam sobie wymienić ale szczerze nie wiem jak się do tego zabrać. Czy po wymianie termostatu trzeba układ zalać nowym płynem??

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Otwórz korek w zbiorniczku wyrównawczym, zlej stary płyn (przy chłodnicy jest zaworek), kolanko gdzie jest termostat jest przykręcone dwoma śrubaki imbusowymi (5 lub 6) - odkęcasz je i wyjmujesz stary termostat (uważaj bo wyleci reszta płynu z silnika) i zakładasz nowy, prosta robota. U znajomka wymieniałem w AWX i nie było potrzeby odpowietrzania (ogrzewanie włącz w aucie na max ciepło i powinno być OK). Oczywiście dobrze jest zalać nowym płynem G-12.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

A musze jechać na kanał ? Ile płynu tam wchodzi i gdzie dokładnie znajduje się termostat i co zrobić jeśli już się zapowietrzy? Sorki za tak banalne pytania ale pierwszy raz będę się z tym bawił

Opublikowano

na kanał nie musisz koniecznie jechać (jeśli nie boisz się leżeć :wink:) do otwarcia korka spustowego powinieneś dojść z komory silnika (ja miałem zdjęty zderzak bo wymieniałem rozrząd) - jest on w chłodnicy przy dolnym wężu a ten wąż idzie do silnika do takiego kolanka i to jest kolanko gdzie jest termostat (to kolanko musisz odkręcić). Płynu ja kupiłem 6l ale weszło 5. Jeśli się zapowietrzy to na rozgrzanym już silniku na biegu jałowym trzymaj 2,5-3 tyś obrotów aż z kratek poleci ciepłe powietrze, potem sprawdź czy wszystkie węże są gorące (dochodzące i odchodzące od chłodnicy.

Opublikowano

Dzięki kolego bardzo mi pomogłeś

Jak będę zmieniał napewno skorzystam z tej podpowiedzi

Opublikowano

A jaki płyn najlepiej kupić?

Opublikowano

kolego nie będę mówił jaki jest lepszy a jaki gorszy bo nie wiem :kwasny: .... ma mieć specyfikację G-12

Opublikowano

Odgrzeje kotleta:tongue4:

Dzis podjalem probe wymiany termostatu i poleglem na samym poczatku.Otoz nie dalem rady sposcic plynu z chlodnicy.Ten plastikowy kranik odkrecil sie w lewo o 90 stopni[z pozycji pionowej do poziomej] i...nic.Plyn nie lecial.Czy kranik ma sie odkrecic bardziej? Balem sie mocniej naciskac aby go nie urwac.

I przy okazji pytanie drugie-jak ewentualnie sciagnac waz z dolnego krocca chlodnicy?Nie widze zadnej opaski czy drucika zabezpieczajacego-tylko plastikowy wypust z kranikiem ktory jakos jest polaczony z chlodnica:eusathink:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Przy kraniku ściągacz wąż i musi lecieć,u mnie w afv z kranika słabo leciało. A termostat odkrecasz od góry banalna sprawa.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

---------- Post dopisany at 19:11 ---------- Poprzedni post napisany at 19:04 ----------

Z tego co pamiętam to jest tam w przewodzie taka cienkie zabezpieczenie, nie wiem jak to nazwać, dobrze popatrz

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Podziekowal:thumbup1:

Widzialem ze jest taka niewielka szpara dookola tego plastiku i wypatrywalem wlasnie drucika zabezpieczajacego.Moze jest z drugiej strony przewodu-sprawdze w przyszlym tygodniu.A nie orientujesz sie czy alternator nie bedzie zawadzal przy wyjmowaniu termostatu?

Opublikowano

No nie będzie, masz bardzo dobre dojście, tylko kup sobie trochę g12 bo przez termostat Ci poleci troszkę. Wiesz gdzie jest w ogóle termostat?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Odgrzeje kotleta:tongue4:

Dzis podjalem probe wymiany termostatu i poleglem na samym poczatku.Otoz nie dalem rady sposcic plynu z chlodnicy.Ten plastikowy kranik odkrecil sie w lewo o 90 stopni[z pozycji pionowej do poziomej] i...nic.Plyn nie lecial.Czy kranik ma sie odkrecic bardziej? Balem sie mocniej naciskac aby go nie urwac.

I przy okazji pytanie drugie-jak ewentualnie sciagnac waz z dolnego krocca chlodnicy?Nie widze zadnej opaski czy drucika zabezpieczajacego-tylko plastikowy wypust z kranikiem ktory jakos jest polaczony z chlodnica:eusathink:

tu masz kolego schemat:wink: sprężyna mocujaca nr 4 Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://images8.fotosik.pl/2177/cfff3877fdad5fc3.jpg

Opublikowano

Uważaj aby nie połamać klamry mocującej korek spustowy. Na korku znajduję się również o-ring - nie zgub go ;)

Opublikowano
Wiesz gdzie jest w ogóle termostat?

wiem:grin:

jednak odleglosc od obudowy termostatu a alternatorem to na oko jakies 2 cm-wiec sie nieco obawiam:eusathink:

---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:38 ----------

[quote=Andrzej07;3425704

tu masz kolego schemat:wink: sprężyna mocujaca nr 4

dzieki:thumbup1:

jednak moj krociec jest nieco inny-ma z boku okragly wypust[jak gdyby gniazdo na czujnik].obok tego jest kranik.ale pewnie jest ten drucik tylko po prostu mam cztery oczy .a gdzie kucharek szesc itp:grin:

podobnie z forum dowiedzialem sie ze AWX ma wentylator elektryczny-a u mnie jest wiskoza:wallbash:

dobrze ze dowiedzialem sie o oringu-sa szanse ze go nie zgubie:wink:

Opublikowano

Masz korek spustowy :

A19_10111.jpg

czy też nie ? :

A10_0895.jpg

PS. Nie obawiaj się, Króciec połączeniowy termostatu wymontujesz bez problemu :)

Opublikowano
Masz korek spustowy :

czy też nie ? :

wlasnie dokladnie taki mam ten krociec-z tym pustym ,okraglym miejscem na czujnik chyba:thumbup1:

tylko czemu nie leci przez ten korek plyn?

czy trzeba odkrecic zaworek o 180 stopni?

dzieki za pomoc:drinks:

edit:dopatrzylem sie jaki blad popelnilem-szukalem rozlaczenia ZA tym kranikiem a widze ze jest zaraz przy chlodnicy:facepalm:

Opublikowano

o ile dobrze pamiętam to odkręcając korek trzeba go ciągnąć gdyż jest on na takim prowadzeniu...

Opublikowano
o ile dobrze pamiętam to odkręcając korek trzeba go ciągnąć gdyż jest on na takim prowadzeniu...

Po tylu podpowiedziach mam nadzieje ze teraz to bedzie bulka z maslem:banan:

We wtorek bede mial czas na dzialanie.

Opublikowano

ja zmieniłem w taki sposób. Nic nie odkręcałem korka w zbiorniku wyrównawczym, odkręciłem termostat w ręku już miałem drugi z oringem nowy szybka podmianka wyleciało może ze trzy setki płynu. Uzupełniłem płyn odpaliłem i działa :wink:

bez zadnego spuszczania czy kombinowania tak samo wymieniełem czujnik g62:naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...