Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Piski podczas hamowania


BROMKALUKASZ

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli masz klocki lukasa to prędzej czy później będa piszczeć przeciętna jakość materiałów powodem może być też brak sprężynek tłumiących drgania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak,ja zmieniłem komplet tarcz na LUCAS oraz klocki na LUCAS,pojeździłem od listopada i teraz zaczelo piszczeć,patrząc na klocki to są ok,duzo zostało :),ale zrobiłem fotki tarcz hamulcowych tylnich i przednich,poniżej fotki ,i maja dużo do zyczenia,niewiem co robic,wydaje m sie że to tłoczki źle pracują,na pewno z przodu jest ok,oprócz tej rysy na tarczy co widać ((DRUGA PRZEDNIA TARCZA) :

tylnia tarcza :

5774d1902bc3f6e8.jpg

druga tylnia tarcza :

266539369cd29ea6.jpg

przednia tarcza :

a41fec96876a8187.jpg

druga przednia tarcza :

8fe4ee1b01eae1a4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mysli:

u mnie też czasem popiskują i napewno nie jest to wina słabych czy starych klocków lub tarcz, moje tarcze i kolcki są ATE i maja ok 8-9 miesięcy, ale zaobserwowałem taką prawidlowosć że najgłośniejsze piski są przy hamowaniu jak się delikatnie przemieszcza stojąc w korkach, przy normalnej jeździe takich sytuacji nie ma.

pozdro. :audi::a4fan::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobny problem i długo znim walczyłem rozwiązaniem okazały sę tarcze ATE + klocki Lukasa

więc

mozesz przeszlifować klocki papierem ściernym i problem na trochę ustanie

pomaga ale na krótko

Pomoże tylko wymiana tarcz i klocków oczywiście dobrej firmy(raz a porządnie)

Pomogło

to ja może was wyprowadze z błędu hamulce piszczą cały czas i to w każdym aucie tylko częstotliwość z jaką piszczą są nie słyszalne dla ludzkiego ucha dopiero gdy hamulce zaczynają mocniej drgać słychać pisk podczas hamowania i nie trzeba wymieniać klocków tylko przeczyścić i nasmarować prowadnice klocków smarem miedzianym i spsikać klocki preparatem który tłumi drgania i już nie bedzie piszczało

Hmm ze smarem należy uważać, jak w Polonezie posmarowałem :polew: :polew: :polew: to mało całej kolumny kierowniczej nie wyrwałem. Myślę że co drgań to prawda. Mój mechanik twierdzi że jak czasem ma problem z klijentem któremu założył dobre firmowe klocki a dalej piszczy (a gwarancja wiadomo nie uznają a coś z tym problemem coś trzeba zrobić, a klijent stały,a wszystko inne sprawdzone). To nacina klocki. Nie wiem jak to ma się do żywotności .

Wiem jedno (większą tendencję do piszczenia mają twarde klocki) oraz to że problem piszczenia należy rozpatrywać w parze (klocki + tarcze) a nie tylko klocki.

jak próbowałem rozwiązać swój problem to znalazłem to

"

Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Aby zakupione tarcz lub klocki hamulcowe służyły Państwu dłużej i zachowały w pełni swoje właściwości, konieczne jest przejście procedury układania tarcz i klocków. Dzięki temu unikną Państwo takich problemów jak falowanie i pękanie tarcz oraz piszczenie (krystalizacja) klocków. Pierwsze etapy układanie elementów układu hamulcowego zalecamy wykonać na mało ruchliwej, suchej drodze lub na zamkniętym torze.

Układanie tarcz:

Przez pierwsze 15 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w seriach po 5. Na tym etapie należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h do zera.

przez następne 150 km należy zwiększać siłę hamowania, ale nadal unikać hamowania do zera z dużych prędkości (np. w ruchu miejskim). Prawidłowo układane tarcze powinny nabierać ciemno-niebieskiej barwy.

; przez następne 100 km można już używać tarcz normalnie, ale unikając silnego, długiego hamowania z prędkości powyżej 150 km/h do zera.

Prawidłowo ułożone tarcze powinny mieć ciemno-stalowy lub niebieskawy kolor bez widocznych przebarwień.

UWAGA! Podczas całego procesu układania i użytkowania tarcz nie należy trzymać nogi na hamulcu po silnym hamowaniu. Powoduje to przegrzanie fragmentu tarczy i w rezultacie jej zwichrowanie.

Przed ostatecznym ułożeniem tarcz nie należy również wjeżdżać mocno rozgrzanymi tarczami w kałuże.

układanie tarcz należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi klockami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).

Układanie klocków:

Przez pierwsze 20-30 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w seriach po 5 za każdy razem zdejmując nogę z hamulca całkowicie.

przez kolejne 300 km należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h i trzymania nogi na hamulcu po hamowaniu.

układanie klocków należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi tarczami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).

Zanim tarcze i klocki zostaną prawidłowo ułożone nie zaleca się stosowania techniki hamowania lewą nogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże tylko wymiana tarcz i klocków oczywiście dobrej firmy(raz a porządnie) i cisza.Przerobiłem to tydzień temu,aż miło jeżdzić.

oj nie - założyłem nowiutki komplet ( przód / tył ) ATE Power Disc + klocki ATE ..........po 1500 km zaczeło się piszczenie - w tej chwili wyją przy każdym hamowaniu - autobusy sa cichutkie przy nich.

Producent nie przewiduje uznania reklamacji z powodu ... piszczenia ;)

no i du...a - ATE to SYF - NIE POLECAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zwrociles uwage na kierunkowosc klockow?

jezeli wewnetrzne klocki zalozysz: prawa str na lewa, a lewa na prawa, beda piszczec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i du...a - ATE to SYF - NIE POLECAM

Co to tarcz to się nie zgodzę. Przejechałem 15kkm i jest dobrze (klocki TRW). Co prawda dziś kupiłbym klocki ferodo performance, ale TRW do normalnej jazdy nadają się jak najbardziej.

N/t klocków ATE wypowiem się wkrótce, jak brat założy zestaw do passka.

Najczęściej piszczenie to skutek błędów przy montażu lub ostre hamowanie na nowych klockach. Po przegrzaniu piszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zwrociles uwage na kierunkowosc klockow?

jezeli wewnetrzne klocki zalozysz: prawa str na lewa, a lewa na prawa, beda piszczec

szczezrze mówiąc to nie zwracam na to uwagi - zlecam wymianę i nie interesuje mnie co jak się montuje - powinno być to oczywiste dla wykwalifikowanego pracownika serwisu :decayed:

może masz racje - sprawdze to - jakie są oznaczenia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wewnętrznym klocku (ten w zacisku) jest strzałka wskazująca kierunek obrotu tarczy. Możliwe, że te klocki są zamienione stronami. Ponadto zawnętrzne klocki mają naklejoną specjalną folię zapobiegającą drganiu klocków (objawem jest piszczenie hamulców). Nie należy tej folii usuwać.

Proponuję wyjąć klocki (wystarczy przy jednym kole) i obejrzeć. Ewentualnie jechać na serwis i niech poprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sklepach motoryzacyjnych można kupić spray przeciwko piszczeniu hamulców tzn ANTYPISK choć nie zawsze to pomaga :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wina klocków hamólcowych, są albo zbyt twarde albo jest w nich za mało grafitu. Polecam klocki Lucasa są trochę droższe ale warte grzechu. Odradzam stanowczo klocki Kagera. W pooprzednim aucie wymieniłem tarcze i klocki, ktoś mi wcisnoł Kagera i piszczały nom stop od nowości. Jest sposób na piszczące klocki, gdyż zapiszczeć potrafią nawet oryginały. Nawiercamy malusienkim wiertełkiem klocki (na wielkość grafitu od ołówka) miej więcej w 6 miejuscach na każdym klocku i wciskamy tam grafit wyjęty z ołówka. Trzeba to robić z dużą ostożnością aby nie pękł nam klocek ale po tym zabiegu nie zapiszczą już nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tego brakowało żebyśmy przerabiali części, kupilem auto z przodu nowe tarcze i klocki TEXTAR oczywiście piszczały. Wymieniłem na ATE cisza moim zdaniem tylko oryginały ATE albo LUKAS i do tego jak Musashi napisał ważne kierunek. Jeśli ktoś mowi że te klocki piszczą to widocznie kupił podruby bo i z tym sie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wewnętrznym klocku (ten w zacisku) jest strzałka wskazująca kierunek obrotu tarczy. Możliwe, że te klocki są zamienione stronami. Ponadto zawnętrzne klocki mają naklejoną specjalną folię zapobiegającą drganiu klocków (objawem jest piszczenie hamulców). Nie należy tej folii usuwać.

Proponuję wyjąć klocki (wystarczy przy jednym kole) i obejrzeć. Ewentualnie jechać na serwis i niech poprawią.

thnx :good: - sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiercamy malusienkim wiertełkiem klocki (na wielkość grafitu od ołówka) miej więcej w 6 miejuscach na każdym klocku i wciskamy tam grafit wyjęty z ołówka. Trzeba to robić z dużą ostożnością aby nie pękł nam klocek ale po tym zabiegu nie zapiszczą już nigdy.
Wymieniłem na ATE cisza moim zdaniem tylko oryginały ATE albo LUKAS

Ja też tak uważam ( mam zestaw tarcze ATE + klocki Lukas) i jestem bardzo zadowolony

Jednak zdarzają się piszczące egzemplarze

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...