Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to koło dwumasowe?


Patrol1

Rekomendowane odpowiedzi

VW Caddy 1.9tdi 2005r 105ps.Na wolnych obrotach coś lekko dudni(szura),po dodaniu gazu nie słychać ale jak spadnie z obrotów wtedy się nasila.Po wciśnięciu sprzęgła wszystko mija.Przy odpalaniu ok.Zdarzyło się ze dwa razy,że przy gaszeniu coś lekko pukło.Na wolnych obrotach nie trzęsie.Trochę tylko czuć pod fotelem to dudnienie(szuranie).Przy ruszaniu tak na pół sprzęgła,też słychać takie dudnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się... Mam problem a objawia się on następująco, autko nie rusza płynnie z 1 biegu tylko szarpie ( czasem ciężko wchodzi ten 1 bieg ), przy gaszeniu zakołysze calą budą ( tak samo na wciśniętym sprzęgle jak i puszczonym ), na biegu jałowym da się odczuc delikatne drgania lewarka biegów i kierownicy, żadnych dziwnych odgłosów raczej nie ma. Sprzęgło bierze dosyć wysoko ale nie ślizga się. Gdzie mogę szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się... Mam problem a objawia się on następująco, autko nie rusza płynnie z 1 biegu tylko szarpie ( czasem ciężko wchodzi ten 1 bieg ), przy gaszeniu zakołysze calą budą ( tak samo na wciśniętym sprzęgle jak i puszczonym ), na biegu jałowym da się odczuc delikatne drgania lewarka biegów i kierownicy, żadnych dziwnych odgłosów raczej nie ma. Sprzęgło bierze dosyć wysoko ale nie ślizga się. Gdzie mogę szukać przyczyny?

w dwumasie lub sprzęgle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest jakiś patent jak mogę to sprawdzić? czy pozostaje odstawić do mechanika, rozbiórka i wtedy się wyjaśni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest jakiś patent jak mogę to sprawdzić? czy pozostaje odstawić do mechanika, rozbiórka i wtedy się wyjaśni?

trzeba zdemontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym przy włączonym silniku pomału wciskaj sprzęgło i jeżeli to sprzęgło albo dwumas to będzie zaczynało hałasować i poczujesz pod nogą wibrację.
A u mnie jest odwrotnie.Jak wcisne sprzęgło wszystko cichnie:eusathink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym przy włączonym silniku pomału wciskaj sprzęgło i jeżeli to sprzęgło albo dwumas to będzie zaczynało hałasować i poczujesz pod nogą wibrację.
A u mnie jest odwrotnie.Jak wcisne sprzęgło wszystko cichnie:eusathink:
czyli dwumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak jak mówiliście, powoli wciskałem sprzęgło ale żadnych odgłosów ani drżenia pedalu nie było... może przyczyna leży gdzieś indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się sypło!Najpierw wpadł pedał w podłogę.Potem różnie brało(raz wyżej,raz niżej).Przez chwilę nie dało rady wcale wcisnąć(tak jakbym miał cegłę pod pedałem). I po chwili całkiem wysiadło (pedał chodzi normalnie,sprzęgła nie ma).Jak na zgaszonym wrzucę bieg i odpale auto,to jedzie na wciśniętym sprzęgle.We wtorek rozbieramy!Sprzęgło-komplet już zamówione u Dzika oczywiście!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się sypło!Najpierw wpadł pedał w podłogę.Potem różnie brało(raz wyżej,raz niżej).Przez chwilę nie dało rady wcale wcisnąć(tak jakbym miał cegłę pod pedałem). I po chwili całkiem wysiadło (pedał chodzi normalnie,sprzęgła nie ma).Jak na zgaszonym wrzucę bieg i odpale auto,to jedzie na wciśniętym sprzęgle.We wtorek rozbieramy!Sprzęgło-komplet już zamówione.
Czyli jednak sprzęgło? No ale teraz jak zrobisz to już pojeździsz:wink: będziesz od razu wymieniał dwumas też?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem komplet z dwumasem. Po rozebraniu się wyjaśni co i jak.

---------- Post dopisany 13-04-2012 at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany 09-04-2012 at 13:08 ----------

Ja właśnie po wymianie kompletu.Więc tak-tarcza to w zasadzie już nie istniała a dwumas to nie wiem jak to, ale nie rusza się prawie wcale.(dodam,że autem nie telepało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletne sprzęgło wymienione- Sachs(dwumas,tarcza,docisk,łożysko) nowe oczywiście. Nic nie dudni,nie szura.Z wciśniętym sprzęgłem i na jałowym wreszcie cisza!Ale jest nowy problem!Tak twardo odpala-szarpnie przy odpalaniu(jakby poduszki pod silnikiem).A jak odpalam na jałowym (bez sprzęgła)to wogóle tragedia.Zaczeszczy jakby miało się coś rozlecieć(coś jakby rozrusznik) obroty na 500 i zgaśnie!Jak jest zimny to odpala dobrze tylko tak zerwie(szarpnie) z wciśniętym sprzęgłem mniej szarpnie(i nie ma tego zgrzytu).Przy gaszeniu jest ok!

---------- Post dopisany 23-04-2012 at 21:39 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2012 at 16:41 ----------

No i po rozebraniu okazało się,że dwumas do wymiany.Ma bardzo duży luz i bije przy odpaleniu!!!Nowy zestaw Sachsa, przejechałem 300km!:facepalm: Idzie do reklamacji.Masakra jakaś:thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie odkad kupilem auto czyli od okolo 2 miesiecy po zgaszeniu auta zatelepie buda a sprzęgło wysoko bierze, praktycznie przy końcu. Zadnych innych objawow nie ma. Czy to normalne ze w 1.9 tdi zatelepie buda a sprzeglo wysoko bierze bo ten typ tak ma? Czy mam sie powoli szykowac na wymiane czegos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie odkad kupilem auto czyli od okolo 2 miesiecy po zgaszeniu auta zatelepie buda a sprzęgło wysoko bierze, praktycznie przy końcu. Zadnych innych objawow nie ma. Czy to normalne ze w 1.9 tdi zatelepie buda a sprzeglo wysoko bierze bo ten typ tak ma? Czy mam sie powoli szykowac na wymiane czegos?
Jeżeli sprzęgło wysoko bierze to sprzęgło pewnie już wylatane ale jak budą trzęsie to i dwumas dojdzie:kwasny: sprawdź czy jak powoli wciskasz sprzęgło to nie ma jakiegoś hałasu i jak się zachowuje pedał czy nie ma drgań...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powili wciskam sprzeglo to nic nie słychac a pedal sprzegla sie nie telepie. Tylko tak jak pisalem auto zaczyna ruszac jak juz prawie calkiem puszcze pedal. Przy puszczeniu pedalu w ok 80% auto stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powili wciskam sprzeglo to nic nie słychac a pedal sprzegla sie nie telepie. Tylko tak jak pisalem auto zaczyna ruszac jak juz prawie calkiem puszcze pedal. Przy puszczeniu pedalu w ok 80% auto stoi.
Z tego co mówisz na bank sprzęgło się już kończy a nawet już jest na styku:kwasny: śmigaj jak najszybciej do mechaniora a jak już rozbierze Ci to sprzęgło to okaże się jak wygląda dwumas może nie trzeba będzie wymieniać:naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie odkad kupilem auto czyli od okolo 2 miesiecy po zgaszeniu auta zatelepie buda a sprzęgło wysoko bierze, praktycznie przy końcu. Zadnych innych objawow nie ma. Czy to normalne ze w 1.9 tdi zatelepie buda a sprzeglo wysoko bierze bo ten typ tak ma? Czy mam sie powoli szykowac na wymiane czegos?

jeśli chodzi o telepanie przy zgaszeniu to klapa gasząca uszkodzona ja u siebie wymieniłem membranę i jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...