Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd przestawiony o pół ząbka.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam Audi A4 1.8 20V. Mam przestawiony rozrząd o pół ząbka. Czy jest to zakres tolerancji czy powinien być ustawiony idealnie na znakach?

*Proszę się dowiedzieć konkretnie jakie masz oznaczenie silnika(prefix) i tak wpisywać, bo to jest istotne w pewnych kwestiach (tu w tym przypadku jeśli to jest silnik ADR są dwa rodzaje pasków różniący się ilością ząbków) /chudineze

Opublikowano

zrob dwa pelne obroty recznie i jak pasek nie spada czy sie dziwnie nie zachowuje to powinno byc wpozadku

Opublikowano

Ja tak jeżdżę już kilka miesięcy, ale pojawia mi się na diagnostyce błąd czujnika położenia wałka rozrządu(17746) i zastanawiam się teraz czy to nie przez źle ustawiony rozrząd bo już wszystko inne wykluczyłem. Samochód delikatnie drży i delikatnie falują mu obroty.

Opublikowano

napewno nie przez to :) co to jest pół ząbka

zreszta chyba nawet nie da sie tak :D

Opublikowano

Różne są opinie, jedni mówią że się nie da a jedni że powinno być ustawione idealnie...

Opublikowano

Dodam że mam silnik o oznaczeniu APT.

Opublikowano

Witam

Jaki masz tam przebieg?

U mnie jest tak samo,rozrzad przestawiony o pol zabka, i stwierdzilem ze jest wyrobione kolo zebate walu korbowego.

Przy nastepnej zmianie wymienie tez kolo i powinno byc git.

Opublikowano

Przebieg mam 188tys. A jakie masz objawy? Podłączałeś auto pod komputer? Masz jakieś błędy?

Opublikowano

Mam silnik1.8 ADR przejechane bóg jeden wie ile :decayed: i już 3 razy zmieniałem rozrząd (ostatnio sam) i dokładnie na znakach nigdy nie udało mi się go ustawić tzn. znak na wale rozrządu ok a na kole wału korbowego lekko przesunięty względem strzałki na dolnej osłonie rozrządu. Nie wiem jakbym bardzo paska nienaciągał i czy możliwe byłoby przesunięcie o 0,5 ząbka to i tak idealnie ten znak by sie nie pokrył.Zresztą ten znak powinien być przy tej strzałce a nie co do mikrometra się pokrywać bo to jest moim zdaniem niemożliwe (przynajmniej u mnie) zwłaszcza że tą osłonę można lekko na śrubach przesunąć. Nie mam żadnych negatywnych skutków takiego ustawienia. Co do falowania obrotów miałem to samo -rozwiązaniem u mnie było wyczyszczenie przepływomierza i przepustnicy + uszczelnienie dolotu. Drgania - rozwiązanie u mnie wymiana poduszki pod silnikiem.

Opublikowano

Ale u mnie pojawia się błąd: 17746 - Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa, brak osprzętu / nie związany ze sprzętem.

Raczej mam coś z rozrządem bo błąd ten nie ma nic wspólnego z przepustnicą czy przepływomierzem a już czujnik, przewody i nawet komputer były sprawdzane.

Opublikowano

Czujnik sprawny. Podłączyłem diodkę na 12V pod przewód fazowy i sygnałowy do czujnika i w chwili gdy samochód chodzi na jałowym biegu diodka mruga, gdy zwiększam obroty silnika diodka mruga szybciej - czyli czujnik działa. Przewody zbadana na ciągłość i sprawdzone czy nie maja zwarcia. Komputer sterujący podmieniałem również aby sprawdzić czy to on nie powoduje sam w sobie błędu ale na innym jak to samo. Musi mieć na to wpływ przestawienie rozrządu o te pół ząbka albo łańcuch na wałkach rozrządu jest przestawiony.

Opublikowano

Nie znam się na elektryce, tu Ci nie pomogę. Zastanawiam się natomiast jak chcesz przestawić rozrząd o pół ząbka:whistling:

Opublikowano

pytanie pierwsze gdy ustawiales rozrzad przekreciles pozniej jeden obrot recznie jesli tak to w ktora strone? zgodnie z ruchem wskazowek zegara czy w druga strone?

Opublikowano

Ja nie ustawiałem rozrządu, kupiłem samochód i podłączyłem pod komputer. Pokazał się błąd 17746 i teraz szukam rozwiązania.

---------- Post added at 15:25 ---------- Previous post was at 15:21 ----------

Ja nie ustawiałem rozrządu, kupiłem samochód i podłączyłem pod komputer. Pokazał się błąd 17746 i teraz szukam rozwiązania. A co do tego linku(http://www.passatworld.com/forums/61...t-revised.html), czytałem już to i tam piszą że to przestawienie o pół ząbka jest w porządku i po naciągnieciu się z czasem paska będzie ok.

Więc jeśli to nie wina paska to chyba z łańcuchem będzie coś nie tak...

Opublikowano

Tego się obawiam najbardziej bo z tego co się orientowałem koszt takiego napinacza jest wielki. On napina łańcuch tak? Wiesz może jak sprawdzić ten napinacz czy rzeczywiście jest uszkodzony? Czy do wymiany trzeba ściągać pokrywę czy da się zmienić jego elektroniczną część bez rozbierania?

Opublikowano

tak trzeba rozebrać pokrywę i rozkręcić wałki inaczej raczej się nie da a jak sprawdzić napinacz to nie wiem ja miałem u magika i do tego doszedł co do kosztów to masakra ja zdecydowałem się szukać na szrocie i też nie jest łatwo dostać osobno zazwyczaj chcą sprzedać cały słupek musisz szukać.Dodam jeszcze że mnie udało się dostać na szrocie za 350zł.i nawet chyba z silnika takiego jak ty masz musisz patrzeć na nr.

Opublikowano

A jakie Ty miałeś objawy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...