Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie wewnętrznego lusterka fotochrom w A4 B8 2007-2011


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no tak lampkę od podsufitki koleś mi przez przypadek z homelinkiem wysłał ale podłączony nie jest...

więc pozostaje podłączenie sie pod bezpieczniki...

-a wiesz jak rozwiązać problem tego kabelka w pinie 14- moge podłączyć po prostu drugi?

-ile kabelków z 2 pinami mi będzie potrzebne jeśli mam tylko fotochrom?

Opublikowano

Do lusterka wystarczy ci zasilanie oraz mase oraz kabelek do lampki podsufitki .

Tamten sobie odpuść :wink:

Potrzeba ci 2 kabelki ....ale cena w ASO :facepalm:

wyczysc skrzynke PW :decayed:

Opublikowano
Pytanie w zasadzie dotyczące szyby. Mam lusterko najzwyklejsze i czy jakiś wariant wymiany na jedno z lusterek podanych na początku wątku jest możliwy bez wymiany szyby?

Tylko cos takiego :wink:

Almost DIY - Rearview Mirror Upgrade

1. W tym DIY gość pisze, że zmienia lustro zwykłe na z sensorem deszczu i kompasem. Do tej przeróbki podaje lusterko z oznaczeniem 4F0857511A. Na niemieckich forach piszą, że lusterko co ma sensor deszczu i kompas musi być z literką F na końcu. Więc jak to właściwie jest?

2. W tym wariancie (deszcz i kompas) oświetlenie pozostaje to samo (podstawowe), a jedynie podpinam się zgodnie z opisem pod wskazaną kostkę?

Opublikowano

Na USA w wiekszosci sa luserka z kompasem :wink: na EU ciezko dopaśc .

Podpiecie jest to samo .

Opublikowano

czy podpięcie dla kostki 8-pinowej masy i 12v jest takie samo jak w 6-pinowej?

1 pin- plus

2 pin- masa

6 pin- pin 6. kostce 8-pinowej

Opublikowano

Tak jest to samo :wink:

Opublikowano
Na USA w wiekszosci sa luserka z kompasem :wink: na EU ciezko dopaśc .

Podpiecie jest to samo .

Trafiłem lusterko z oznaczeniem F na EU i chyba je wezmę. W związku z tym i tym co wyczytałem w wątkach dot. montażu lusterek (fotochrom i sensor deszczu) mam parę niejasności. Przypomnienie: u mnie, póki co jest najzwyklejsze lusterko, tak więc:

1. Tak na szybko, żeby sprawdzić przed montażem czy jest kompas, to podpięcie: 1 do "+" i 2 do "-" spowoduje pojawienie się literek na lusterku?

2. Analogicznie - fotochrom, jeżeli pod napięciem oświetlę latarką fotokomórkę lusterka, to czy zmieni się jego jasność?

3. No i najważniejsze: mam na pokładzie bordnetz 8K0 907 063 B. Czy on obsłuży wszystkie powyższe opcje, tj. deszcz, fotochrom, kompas. Jeżeli dobrze rozumuję, to dla kompasu nie ma to znaczenia (autonomiczna funkcja lusterka). A co z deszczem i fotochromem? Wyższe oznaczenia literowe związane są chyba z xenonem, a ja xenonu nie mam i tak zostanie. Więc może ten B da radę?

Opublikowano

Do podpiecia lusterka wystaczy ci zasialnie oraz mase . Nie wiem jak to jest w B8 czy po podpieciu zasilania pojawi sie kompas

Z tego co gdzies wygrzebałem w ELSIE odpalenia kompasu musi być tez kodowanie w KOMFORCIE 46 .

Nie wiadomo jeszcze czy twój sterownik obsługuje to .

Opublikowano
Do podpiecia lusterka wystaczy ci zasialnie oraz mase . Nie wiem jak to jest w B8 czy po podpieciu zasilania pojawi sie kompas

Z tego co gdzies wygrzebałem w ELSIE odpalenia kompasu musi być tez kodowanie w KOMFORCIE 46 .

Nie wiadomo jeszcze czy twój sterownik obsługuje to .

kupiłem w zeszłym tyg lusterko od rslj-a i mówił ze kompas jest samowystarczalny i wystarczy lustro podpiąć do zasilania, a żeby dokonać kalibracji trzeba zrobić parę kółek na maksymalnie skręconych kołach-- jak to wygląda w praktyce jeszcze nie wiem bo lustro dopiero doszło.

Opublikowano

Zobaczymy jak załozysz :wink:

Kalibracja cyfrowego kompasu :

Kalibracja kompasu cyfrowego jest konieczna, gdy:

- Wskazania kursu na kompasie cyfrowym są niedokładne,

- We wskazaniu kompasu pojawi się C zamiast strony świata lub gdy nic nie jest pokazywane.

- Montowane jest nowe automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne .

Kalibracja kompasu cyfrowego może być konieczna również w wyjątkowych sytuacjach, np. gdy:

- Akumulator zostanie ponownie podłączony, po tym jak przez dłuższy czas był odłączony

- Została zamontowana nowa instalacja audio lub jej podzespoły.

Kalibracja cyfrowego kompasu :

– Włączyć zapłon.

We wskazaniu kompasu 1 musi się pojawić C.

– Jeśli nie pojawi się C , naciskać przycisk 2 przez 9 do 12 s, aż pojawi się C we wskazaniu kompasu 1.

– Przejechać z prędkością ok. 5 mil/h (10 km/h) dwa do trzech okrążeń, aż we wskazaniu kompasu 1 zostanie pokazana strona świata.

– Upewnić się, że po zakończeniu kalibrowania automatyczne przyciemnianie wewnętrznego lusterka jest ponownie aktywowane

luskompas.png

Opublikowano

chwile to zajmie bo zbieram graty... została mi jeszcze zaślepka wąska no i jakiś dobry klej żeby przykleić mocowanko :)

ale mam nadzieję ze nie zostałem wycyckany z tym kompasem :)

Opublikowano

Kompas jest, u mnie ładnie działał.

Opublikowano

jest jest :) pod światłem widać ze w górnym prawym rogu coś jest

Opublikowano

Dzisiaj dotarło moje lusterko z kompasem: 4F0 857 511F 1YE. Sprawdzenie na szybko tj. podłączenie tylko napięcia 12V zgodnie z opisem, i:

1. Kompas działa i był skalibrowany - gdy obracałem się wraz z lusterkiem, zmieniały się wskazania kompasu. Niepotrzebnie naciskałem dłużej przycisk i kompas wszedł w tryb kalibracji, a był już skalibrowany bo to wersja na EU.

2. Fotochrom działa - zmiana jasności przy oświetleniu czujnika foto latarką.

Myślę, że można tak robić by szybko sprawdzić czy sprawne lustro się kupiło i oddać gdyby coś nie tak.

P1060871.jpg

<br /><br />

Opublikowano

Graty Panowie :thumbup1:

Opublikowano
chwile to zajmie bo zbieram graty... została mi jeszcze zaślepka wąska no i jakiś dobry klej żeby przykleić mocowanko :)

ale mam nadzieję ze nie zostałem wycyckany z tym kompasem :)

Jaką masz koncepcję na zrobienie tej czarnej "łaty" na szybie pod mocowanie lusterka?

Opublikowano

jest pare opcji:

-czarna lub przyciemniana folia na zewnętrznej stronie szyby

-jakaś mocna czarna folia przyklejona od wewnątrz i na to uchwyt do lusterka(zastanawiam sie nad wytrzymałością-czy lustro sie utrzyma na tej folii przyklejonej do szyb y)

-wysmarowanie identycznej powierzchni czarnym klejem do szyb lub sylikonem od wewnątrz(stosowane w terrarystyce gdy sie robi samodzielnie tło)

-przykleić mocowanie lusterka i następnie popryskać powierzchnię sprayem do przyciemnienia szyb....

ja osobiście rozważam opcję 1 lub 2 lub 3, 4 u mnie odpada bo nie chce sobie w aucie niczego uwalić...

ale dam sobie czas i pomyślę jeszcze może coś się wykombinuje bo narazie kompinuje nad zamontowaniem uproszczonego homelinka ;) potem za lustro bd sie brac

Opublikowano

Mam już prawie wszystko:

P1060876.jpg

<br /><br />

Jak widać uchwyt przyklejony był na jakąś dwustronną taśmę gumową, a nie na klej.

Co do wykonania tej czarnej "łaty" - wydaje mi się, że rozwiązaniem mogłoby być zastosowanie farby do witraży (również szkło i ceramika). Po zamontowaniu tego uchwytu, to w zasadzie tylko kosmetyka farbą i "wykropkowanie" przez jakiś szablon. Od tego nie powinna szyba pęknąć (witraże nie pękają):

Artykuły dla plastyków - Hergon - sklep plastyczny Farba do szkła Decorfin Glass 16 ml / 50 ml

No i jeszcze kwestia usunięcia starego uchwytu lusterka...

Opublikowano

ja na swoim starym uchwycie miałem na 100% jakiś czarny klej, zreszta ponoć można kupić taki zestawik w ASO.

w sobotę byłem u szybiarzy i dali mi klej do szyb samochodowych (czarny) i zalecili bym na to przykleił uchwyt (nie wolno kleić na kleje sztywne typu kropelka bo szyba od naprężeń pod wpływem ciepła-słonca po prostu pęknie).

zrobiłem szablon ciut większy od powierzchni którą zakrywaja zaślepki lustra i wysmarowałem cieńką warstwą kleju do szyb, jutro jak klej wyschnie, zamontuje lustro z zaślepkami i nożem do tapet-dywanów obetnę nadmiar kleju w okół zaślepek. Kropeczki sobie odpuszczę bo zbyt dużo zabawy przy tym no i boję sie ze nie wyjdą dość "wiarygodnie" :) postaram sie wrzucić jutro jakieś fotki jak to wyszło

ty fly będziesz musiał dodatkowo pokombinować by przyklejic lustro w takim miejscu by czarna łata która jest na szybie nie przysłaniała czujnika...

co do usunięcie starego uchwytu to w DIY-u koleś grzał palinikiem z zewnątrz by klej starego uchwytu sie rozwulkanizował i za pomocą kombinerek go zdjął.

ja to zrobiłem tak ze na lutownicę naciągnąłem skręcony kabel od głosników (taki miekki) który dość szybko sie rozgrzewał no i był elastyczny jak linka, wciskasz go między szybę a uchwyt, odpalasz lutownicę... i linka prześlizguję sie roztapiając klej, po czym uchwyt odpada (uwaga uchwyt może byc gorący)

pozostaję tylko zeskrobanie resztki kleju nożem do tapet i odtłuszczenie przed naklejeniem nowego mocowania :)

Opublikowano

zrobiłem szablon ciut większy od powierzchni którą zakrywaja zaślepki lustra i wysmarowałem cieńką warstwą kleju do szyb, jutro jak klej wyschnie, zamontuje lustro z zaślepkami i nożem do tapet-dywanów obetnę nadmiar kleju w okół zaślepek. Kropeczki sobie odpuszczę bo zbyt dużo zabawy przy tym no i boję sie ze nie wyjdą dość "wiarygodnie" :) postaram sie wrzucić jutro jakieś fotki jak to wyszło

:)

Możesz podesłać na PW rysunek tego szablonu? Najlepiej 1:1 lub zwymiarowany. Co do tych kropek.... na razie myślę jak to zrobić. Ta farba z linku w sumie nie jest droga, może zrobię najpierw próbę i zobaczę jak wyjdzie. W sumie nie będę się specjalnie skupiał nad tymi kropkami - bez nich też może być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...