Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://vaglog.rtnet.pl/vipmisiek24_78858.html

Witam forumowiczów.

Otóż wszystko zaczęło się w poniedziałek kiedy to po weekendowym wypadzie (trasa okolo 800km) moja furka zaczęła niedomagać. Najpierw kopcenie przy ruszaniu, także osłabienie w dolnych granicach obrotów (1500-2200) np. jazda po rondzie na 3-ce, wyjazd i but - przyśpiesza bardzo powoli i jednocześnie kopci. Od ok. 2500rpm idzie normalnie

Muszę wspomnieć, że w poniedziałek po tych wydarzeniach podłączyłem audika pod kompa i miałem dwa błędy. Jeden błąd od przepływki a drugi od egr. Wykasowałem błędy, nic nie wróciło do dziś, ale dalej okrutnie kopci. Co robić? Zrobiłem logi, ale nie wiem czy dobrze.

Bardzo proszę o analizę logów.

Dzięki

*Proszę w temacie wpisywać konkretny prefix! - kolejny taki wątek i odrazu poleci do kosza/chudineze

Opublikowano

Na początek szczelnosc dolotu do dokladnego sprawdzenia.

Opublikowano

Dolot sprawdziłem wydaje się ok. Kopci jakby trochę mniej, a przynajmniej tak mi się wydaje. Dzisiaj ponownie zeskanowałem w poszukiwaniu błędów i miałem tylko jeden:

16792 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High

P0408 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 2037 /min

Torque: 102.0 Nm

Speed: 30.0 km/h

Load: 31.4 %

Lambda: -10.2 %

Mass Air / Rev.: 520.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 450.0 mg/str

Bin. Bits: 00000000

Teraz jadę na przejażdżkę i sprawdzę czy znów wyskoczy.

---------- Post added at 14:57 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

Po krótkiej jeździe ale ostrej nic nie wyskoczyło.

PS. jak mam zrobić kompletne logi?

Opublikowano

Witam po krótkiej przerwie. Wydaje mi się, że problem z kopceniem w 80% rozwiązany.

Muszę zaznaczyć, że w ostatnich dniach kopcił gorzej niż TIR. Po tym jak wywaliło mi kolejny błąd przepływki i EGR postanowiłem wymienić przepływomierz na nowy BOSCH i wyczyścić EGR (nagar niemalże grubości 1 cm). Po dokonanej operacji puszcza chmurkę jak typowy diesel (przeważnie z dwójki).

Wydaje mi się, że jeszcze powinienem sprawdzić N75 bo w dalszym ciągu jest wyczuwalna delikatna turbodziura pomiędzy 1200-1600rpm.

Jak sprawdzę to wrzucę kompletne logi.

Pozdrawiam

Opublikowano

To nie n75 (choc czyszczenie zawsze wskazane) przeplywke trzeba bylo tez wpierw psiknac kontaktem w spray'u [wtyki]. Egr wyczyszczony, prawidlowo.

Turbo goni ok, przy 1,8rpm masz optymalnie 1bar doladowania, wiec moim zdaniem ok. Warto sie zastanowic nad przebiegiem i stanem sprzegla czy tez kompletu. Z tego co odczowasz mozesz miec uslizgi i autko muli w dolnym zakresie obr zanim docisk odpusci... bo z tego co piszesz od 3trpm ciagnie :)

A co ty za paliwko lejesz, ze masz 1,11mg na 4 cyl. Chociaz to byly logi na zabitym egerze.. Filtr powietrza to tez jak cos to only knecht, lub mann. Na filtronach turbo dziura przewaznie wyczuwalna. batory czarny w czasie trasy mogl sie objawic zassaniem ''syfu'' z filtra paliwa po zimie.

Zrob kpl. logow. Wybadamy. Warto pisac przebieg kod silnika, rok

Opublikowano

Cześć. Przebieg to 155tys.km, silnik BLB, 2005r, paliwko BP.

Jeżeli chodzi o sprzęgło to faktycznie coś się dzieje. Jak ostatnio ruszałem to w połowie odpuszczonego sprzęgła mogłem usłyszeć delikatne terkotanie z silnika (może dwumas) ale nie powiązałem tego z przymulaniem przy przyśpieszaniu ponieważ wtedy 'stawiał kloca' w postaci czarnej chmury. W dalszym ciągu jest troszeczkę ospały i zdarza mu się 'pierdnąć'. Logi postaram się zrobić jutro. Dzięki za sugestie.

Pozdrawiam

PS. co to znaczy, że na 4cyl. jest 1,11mg a na innych inaczej?

Opublikowano

Witam ponownie. Chcę poinformować tych którzy mają podobne objawy w swoim aucie. Otóż po wielkich poszukiwaniach na necie natrafiłem na wątek który opisywał dokładnie te same objawy co w moim aucie ze wskazaniem na EGR. Pomyślałem jak to?! Przecież mój EGR został przeczyszczony. Po ponownym rozkręceniu okazało się, że mała klapka która jest otwierana i zamykana za pomocą długiego pręcika ma luz. Dokładniej, spojenie (spaw) pręcika odczepiło się od klapki i mogło być tak że pręcik otwierał a klapka dalej zamknięta bądź przy max. otwarciu, klapka otwierała się nieznacznie.

Reasumując, klapka i pręcik zostały połączone na nowo poprzez zespawanie. Efekt natychmiastowy. Śmiga aż miło i bez żadnego kopcenia.

Pozdrawiam.

PS. Poniżej zamieszczam link do zdj., które znalazłem na necie z zaznaczoną klapką.

http://www.google.com/imgres?q=egr+b7+opis&start=106&um=1&hl=pl&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1525&bih=643&tbm=isch&tbnid=1EmtfitiLYZ-0M:&imgrefurl=http://www.auditimes.pl/topic/1240-zawor-erg-20-tdi-170km/&docid=Xs1U1bfOBsW6EM&imgurl=http://img834.imageshack.us/img834/543/83201969.png&w=778&h=415&ei=d9WGT8PaLMXQ8gONl6XPBw&zoom=1&iact=hc&vpx=313&vpy=112&dur=1610&hovh=164&hovw=308&tx=137&ty=87&sig=116171501511149479916&page=5&tbnh=145&tbnw=214&ndsp=28&ved=1t:429,r:8,s:106,i:83

Opublikowano

Motor BLB no jak bys napisal na poczatku, a to jest zmorą w dziale diagnostyka i tego userzy nie piszą !! samo B7 nic nie mowi... Tak problem z klapą w rocznikach 2005 to nagminność jak i pompowtryski, ktore to mialy akcje serwis...

zrób kpl. logow zobaczymy teraz odchylenia pompek i reszte.

pozrdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...