dero686 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Dzisiaj wyjechałem z domu (niezagrzany jeszcze silnik) na skrzyżowaniu zielone światło i ful gaz... by zdążyć i nagle silnik zaczął głosniej chodzić i szarpać cały autem... pojechałęm do domu zgasiłęm , odpaliłem i ok , przygazowałem i silnik znowu zaczął mocno szarpać autem (nierówno pracował jakby nie palił na każdy tłok..) nie wiem co to może byc ?
dero686 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 mógłbyś rozwinąć odpowiedź ? niedawno była robiona uszczelka pod głowicą i wymieniane pare rzeczy...(mogli coś spieprzyć przy robocie?) teraz jeździłem na rozgrzanym silniku i nic nie robi...
vauxhall95 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 zawiesily sie popychacze hydrauliczne i stracil kompresje na jednym garze
dero686 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 teraz zrobiłem 100km i nic nierobi czyli jest ok zdarza się że zawieszą sie popychacze ?
vauxhall95 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 tak jezeli ktos traktuje TDI jak idiotoodporna benzyne
trepek Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 zdarza się że zawieszą sie popychacze ? Tak, jak zły kierownik pojazdu i nie dał olejowi osiągnąć optymalnej temp. pracy.
dero686 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 to jaka jest optymalna temp. oleju dla tego silnika ? 90 stopni ?
trepek Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Temp. oleju jest zawsze wyższa niż temp. cieczy. Pewne mądre książki mówią, ze olej osiąga odpowiednią temp. pracy 2-3 minuty po osiągnięciu przez silnik roboczej temp. pracy. Pisząc silnik mam na myśli temp. płynu chłodzącego.
dero686 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Czyli dość długo trzeba czekać.. a w stopniach nikt nie wie jaka jest optymalna temp. oleju ? I czy duży wentylator kręci się cały czas odrazu po odpaleni silnika czy powinien załączać sie dopiero później ? umnie się kręci cały czas i niewiem czy to normalne czy wiskoza pada ? (w każdym aucie jest inaczej , mam passata i tam załanczają się wentylatory dopiero jak zaczyna się przegrzewać , a suzuki vitara ma że cały czas bezwładnościowo się kręci a później huragan , a w audi niepamiętam jak było po kupnie...)
trepek Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Dla oleju ok 95-100*C. W audi jak w passacie. P.S. Ja wentylatorów wogóle nie mam podłączonych ;-)
dero686 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 to umnie wiskoza do wymiany bo cały czas kręci wentylator...? może ktoś jeszcze potwierdzi że w AFN wentylator załancza sę dopiero gdy się przegrzewa ? nie chcę sprawdzać ręką czy sie kreci bezwładnosciowo , bo jak kręci sie mocno to mogę połamać..
ciahciah Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 wisko kręci się cały czas, na zimnym silniku dotknij obwódki kręcącego się wiatraka, w ten sposób go zatrzymasz, nie bój się, stopniowo go zwolnisz aż stanie, możesz zrobić to w rękawiczce, na gorącym silniku też w ten sposób zatrzymasz wisko, jak nie da rady zatrzymać wtedy można myśleć o nowym, a wiatrak elektryczny ma być wyłączony, załącza się gdy temp cieczy chłodzącej jest ponad 105C lub gdy załączysz klimę
Musashi Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Dzisiaj wyjechałem z domu (niezagrzany jeszcze silnik) na skrzyżowaniu zielone światło i ful gaz... by zdążyć i nagle silnik zaczął głosniej chodzić i szarpać cały autem... pojechałęm do domu zgasiłęm , odpaliłem i ok , przygazowałem i silnik znowu zaczął mocno szarpać autem (nierówno pracował jakby nie palił na każdy tłok..) nie wiem co to może byc ? spodziewałbym się zanieczyszczonego opiłkami nastawnika, lub problemami w połączeniach elektrycznych układu wykonawczego w jego wnętrzu. natomiast z męczeniem zimnego silnika, koledzy mają rację. Większość samochodów posiada zamontowany w zestawie wskaźników miernik temperatury płynu chłodzącego. I do momentu uzyskania wartości 80-90C nie należy katować silnika, bez względu czy silnik jest wysokoprężny czy benzynowy....
dero686 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2012 wiem wiem , mam wskaźnik temp. oleju , t ochyba były te popychacze zaworów zrobiłem od tego czasu 190km i nic się nie dzieje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się