Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż Haka, schemat instalacji Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

jak zauważyłem do tej pory nikt nic na ten temat nie napisał a mianowicie mowa o montażu haka wpinanego do Audi A4 B6 Sedan dokonałem w swoim aucie takowego zabiegu tylko co do instalacji zrobiłem to w ten sposób że kable z gniazdka od haka podłączyłem po instalacje która prowadzi do tylnych lamp nie zdało to zbytnio egzaminu bo jest mały problem ze światłem dziennym i hamulca a tak reszta działa be zarzutu. Wiem że to jest spowodowane tym że nie należy tak podłączać instalacji tylko poprzez moduł i teraz moje pytanie czy ktoś mógłby podać jaki należy zakupić moduł i jak go prawidłowo zamontować wraz z instalacją aby wszystko śmigało jak należy prosił bym o pomoc która na pewno przyda się wielu posiadacza Audi A4 B6 którzy nie posiadaja haka a pewnie nie jednemu by się przydał

Pozdrawiam

Opublikowano

Z tego co udało mi się ustalić na innym forum bo tu brak totalny widocznie wiedzy na ten temat ale jeśli nikt nie chce to bede pierwszy który postara sie wyjasnic tą zagadkę :naughty:

Należy zakupić sterownik o oznaczeniach sterownik 8e0907383c oraz wiązkę o oznaczeniu początkowym 8E0 i końcowa literka bedzie miała A albo B.

Różnica w przypadku instalacji z MCE LOW to zamiast masy na pinie 1 przełącznika odcinającego tylne przeciwmgielne jest podany + dla prawego światła przeciwmgielnego. Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł.

Do sterownika haka podłączone są dwie kostki – 14-pinowa i 6-pinowa. W haku znajduje się gniazdo zawierające okrągły wtyk 13-pinowy oraz płaski wtyk 3-pinowy.

Kostka 6-pin: (8E0 971 636)

Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony)

Pin 2 – Masa sterownika (brązowy)

Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony)

Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy)

Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny)

Pin 6 – Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Kostka 14-pin: (8E0 973 714)

Pin 1 – Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)

Pin 2 – Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)

Pin 3 – Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)

Pin 4 – Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)

Pin 5 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)

Pin 6 – x

Pin 7 – Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)

Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny)

Pin 9 – x

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – Zasilanie włącznika odcięcia prawego światła przeciwmgielnego przyczepki i czujników PDC (czerwono/biały)

Pin 13 – x

Pin 14 – x

Gniazdo 13-pin w haku: (8A0 971 978)

Pin 1 - Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)

Pin 2 - Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)

Pin 3 – Masa (brązowy)

Pin 4 - Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)

Pin 5 - Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)

Pin 6 - Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Pin 7 - Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)

Pin 8 - Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)

Pin 9 – Zasilanie z bezpiecznika 77 (30A) (czerwono/zielony)

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – x

Pin 13 – Masa (brązowy)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE HIGH) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)

Pin 1 – Masa (brązowy)

Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)

Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego ze sterownika haka (czerwono/biały)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE LOW) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)

Pin 1 – Przekazanie zasilania do prawego światła przeciwmgielnego przyczepki (szaro/biały)

Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)

Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego z włącznika świateł (czerwono/biały)

Opublikowano

Witam,

Mam kilka pytań do kolegi tomas2012.

1. Kostka 6-pin: - pin 5 - zasilanie sterownika ze stacyjki - czy to oznacza, że ciągnę zaislanie ze stacyjki i daje ono sygnał dopiero po przekręceniu kluczyka?

2. Kostka 14-pin: - pin 8 - Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny) - tzn. ciągnę kabelek do czujnika przy pedale hamulca - do + czy -

3. Gniazdo 3 - pin: - Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały) - czyli ciągnę do modułu PDC, to które jest w lewym nadkolu.

4. Mój sterownik haka ma numer 8E0 907 383 A i ma wejścia na 3 kostki: 14 PIN, 6 PIN i 4 PIN. do czego jest ten 4 PIN.

Jak ktoś może pomóc, będę wdzięczny bo kupiłem już zestawik i chciałbym w tym tygodniu zainstalować.

Pozdro

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Witam,

Mam kilka pytań do kolegi tomas2012.

1. Kostka 6-pin: - pin 5 - zasilanie sterownika ze stacyjki - czy to oznacza, że ciągnę zaislanie ze stacyjki i daje ono sygnał dopiero po przekręceniu kluczyka?

2. Kostka 14-pin: - pin 8 - Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny) - tzn. ciągnę kabelek do czujnika przy pedale hamulca - do + czy -

3. Gniazdo 3 - pin: - Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały) - czyli ciągnę do modułu PDC, to które jest w lewym nadkolu.

4. Mój sterownik haka ma numer 8E0 907 383 A i ma wejścia na 3 kostki: 14 PIN, 6 PIN i 4 PIN. do czego jest ten 4 PIN.

Jak ktoś może pomóc, będę wdzięczny bo kupiłem już zestawik i chciałbym w tym tygodniu zainstalować.

Pozdro

Ad1. Tak, na ten pin musisz podłączyć + po stacyjce możesz zmostkować go z plusem po stacyjce który idzie do PDC jeśli masz PDC. Jednak i tak nie ominie Cię ciągnięcie przewodów do przodu auta więc można go też pociągnąć do przodu i wziąć to zasilanie z kostek w lewym słupku A lub z kabla wychodzącego ze stacyjki (czarny przewód o przekroju 4mm)

Ad2. Ciągniesz kabel do wyłącznika przy pedale hamulca i łączysz go z pinem nr 4 w tym wyłączniku. Możesz też podłączyć ten przewód w tylnej lewej lampie do pinu od świateł stop (nie wiem jaki ma nr).

Ad3. Tak, podłączasz pod odpowiedni pin w module PDC w tylnym lewym nadkolu.

Ad4. Tej kostki 4 pin nie podpinasz wcale, zostaje nie podpięta.

Tu masz link to posta kolegi Bart-S w którym doskonale opisał jak należy podłączyć moduł haka w B6 LINK -post nr 32.

Przeglądnij sobie ten wątek tam jest tam kilka przydatnych informacji dotyczących podłączenia haka. Nie zapomnij że zasilanie modułu musisz podłączyć do skrzynki bezpiecznikowej i dołożyć tam odpowiedni bezpiecznik.

Opublikowano
Witam,

Mam kilka pytań do kolegi tomas2012.

1. Kostka 6-pin: - pin 5 - zasilanie sterownika ze stacyjki - czy to oznacza, że ciągnę zaislanie ze stacyjki i daje ono sygnał dopiero po przekręceniu kluczyka?

2. Kostka 14-pin: - pin 8 - Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny) - tzn. ciągnę kabelek do czujnika przy pedale hamulca - do + czy -

3. Gniazdo 3 - pin: - Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały) - czyli ciągnę do modułu PDC, to które jest w lewym nadkolu.

4. Mój sterownik haka ma numer 8E0 907 383 A i ma wejścia na 3 kostki: 14 PIN, 6 PIN i 4 PIN. do czego jest ten 4 PIN.

Jak ktoś może pomóc, będę wdzięczny bo kupiłem już zestawik i chciałbym w tym tygodniu zainstalować.

Pozdro

Ad1. Tak, na ten pin musisz podłączyć + po stacyjce możesz zmostkować go z plusem po stacyjce który idzie do PDC jeśli masz PDC. Jednak i tak nie ominie Cię ciągnięcie przewodów do przodu auta więc można go też pociągnąć do przodu i wziąć to zasilanie z kostek w lewym słupku A lub z kabla wychodzącego ze stacyjki (czarny przewód o przekroju 4mm)

Ad2. Ciągniesz kabel do wyłącznika przy pedale hamulca i łączysz go z pinem nr 4 w tym wyłączniku. Możesz też podłączyć ten przewód w tylnej lewej lampie do pinu od świateł stop (nie wiem jaki ma nr).

Ad3. Tak, podłączasz pod odpowiedni pin w module PDC w tylnym lewym nadkolu.

Ad4. Tej kostki 4 pin nie podpinasz wcale, zostaje nie podpięta.

Tu masz link to posta kolegi Bart-S w którym doskonale opisał jak należy podłączyć moduł haka w B6 LINK -post nr 32.

Przeglądnij sobie ten wątek tam jest tam kilka przydatnych informacji dotyczących podłączenia haka. Nie zapomnij że zasilanie modułu musisz podłączyć do skrzynki bezpiecznikowej i dołożyć tam odpowiedni bezpiecznik.

Dzięki kolego,

Właśnie o te odpowiedzi mi chodziło, a w między czasie zauważyłem właśnie post kolegi Bart-S, który nawet rysunek do tego zrobił. chyba robię właśnie tak że pociągnę wszystkie potrzebne kable do przodu i nic nie będę podłączał do PDC (tak mam PDC), żeby nie obciążyć instalacji.

Hak już siedzi :)

A jeszcze dwa pytania. Gdzie się koduje hak, bo widziałem że kod jest, ale nie dam chyba rady przejść tych 77 stron, żeby to znaleźć. Prosiłbym o małą podpowiedź, którysterownik,kanał,grupa itp.

A drugie pytanie, czy ktoś sprawdzał cy ustawienie pinów w orginalnym gnieździe haka, pasuje po zastosowaniu przejściówki na 7 PIN, bez jakichkolwiek modów, tzn. czy jak wepnę przejściówkę w gniazdo 13 PIN, a potem w przejściówkę wtyczkę od przyczepki i włączę np. lewy kierunek to będzie migał lewy kierunek z przyczepki, czy trzeba Piny przestawiać we wtyczce przyczepki - pytam zapobiegawczo przed wizytą u diagnosty.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam, kostka 3 pin pin 3 w mce low, gdzie we włączniku świateł mam się podpiąć?

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

9/NSL

1a0338270e7c763f60617f20786392ca.jpg64b2a53be91416fcf04a08ba6031b1c7.jpg

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

dzięki :)


I jeszcze jedno pytanie, czy CAN`y moge podpiąć pod CANy od modułu komfortu?

Opublikowano (edytowane)

według Elsy tak.
musisz zachować tylko poprawne skręcenie przewodów oraz CO WAŻNE, równą długość łączenia/skręcenia.25d21d6a1b838e1fa3d9226031d86959.jpg

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

Czyli skręcone dwa przewody o tej samej długości lutuje do skreconych dwóch przewodów na tym samym odcinku wiązki Mk?

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

tak

Opublikowano

Ok dzięki wielkie.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Właśnie TERAZ też zauważyłem na schematach, że nie muszę ciągnąć dodatkowej pary do przodu auta , bo mam przewody CAN w wiązce PDC ...

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

No to masz fart ☺

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czesc!

Postepuje wg Twoich instrukcji montazu haka.

Moj MCE to 8E0 907 279 E. Dowiedzialem sie ze jest high.

Swoj hak mam uzywany z oryginalna wiazka. W tamtym aucie przy 3 pinie w kostce 3pinowej przy haku wychodza dwa przedody ktore szly do przodu auta. Nie rozumiem po co byl w tamtym aucie.

Dodatkowo w swoim aucie mam zajety 12 i 13 pin w kostce 32 pin MCE.

W tamtej instalacji rowniez wszystkie przewody czarno czerwone spiete pyly razem.

Opublikowano

Czy hak z Avanta Quattro bd się rożnił czyms od sedana i avanta?

Opublikowano

niczym istotnym


pewnie chcesz wziąc ten co jest teraz na olx w suwalkach? ;) możesz śmialo, bedzie pasował. jeżeli chcesz to możesz wpaść do mnie to Ci wstawie za free, 1,5h roboty,hyba że weźmiesz piwko to 2h :D

Opublikowano

Na odwrót mi chodzi aby sprzedać hak z auta bo i tak nie będę go używać , czy jak wyjme moduł haka to żadnego błedu nie bd?

Opublikowano

Na odwrót mi chodzi aby sprzedać hak z auta bo i tak nie będę go używać , czy jak wyjme moduł haka to żadnego błedu nie bd?

jak zakodjesz odpowiednio zegary i pdc (jak masz) to żadnych błędów nie będzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...