Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy + wysokie spalanie


geo78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu mam problem z moją A4. Otóż samochód stracił moc, tzn. przy dociskaniu pedału gazu czuć, że coś jakby go muliło. Niby przyśpiesza ale nie tak jak kiedyś (wiem że 101 KM to nie dużo ale jednak lepiej autko się zbierało kiedyś). Do tego doszło wysokie spalanie. Jeżdżę spokojnie w zakresie 90-100 km/h i wcześniej po zatankowaniu "pod korek" komputer pokazywał około 1300 km do przejechania. Teraz pokazuje 950 km więc różnica dosyć znaczna. Nie jest to błąd komputera bo faktycznie tylko tyle km udało się zrobić. Podłączałem samochód pod komputer u znajomego i mówił mi, że coś nie tak jest z pompowtryskami. Zerknąłem na kompa i widziałem 4 wartości od pompowtryków które przedstawiały się mniej więcej tak: Nr 1: -0,2 ; Nr2: -1,8 ; Nr3: -1,6 ; Nr 4: + 0,1 (nie jestem pewny co do znaków + / -). Czy to może być przyczyna moich problemów? Czy jednak kierować się ku przepływce?

Dzięki za wszelkie sugestie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PD korekcje ok

tez obstawiam przeplywomierz,

przejrzyj uklad doladowania powietrza przy okazji czy przypadkiem gdzies nie dmucha powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bylbym takim optymista.

podepnij VAGa jeszcze raz, sprawdz dokladnie wartosci z bloku 013, 018 oraz 023.

najlepiej zrob kompletne logi dynamiczne i statyczne wg opisu na forum.

sprawdzilbym rowniez kompresje. jezeli nie wykaze odchylek, przyjrzalbym sie wtryskom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi... nie znam się na logach i nie mam kompa więc sprawdzenie we własnym zakresie odpada... serwis vw w grudziądzu chce 250 zł za diagnozę (niby przy ewentualnej naprawie odliczają ten koszt)... natomiast znajomi mechanicy stawiają na przepływomierz (tylko czy wymieniać w ciemno to jest sens...)

co do PD to kolega który to badał swoim komputerem stwierdził, że te dwa które mają wartości powyżej 1 to już niedomagają (chociaż jak sam stwierdził tolerancja jest do niby 2,4 czy coś takiego)...

chyba zaryzykuje z tym przepływomierzem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi... nie znam się na logach i nie mam kompa więc sprawdzenie we własnym zakresie odpada... serwis vw w grudziądzu chce 250 zł za diagnozę

250? :facepalm:

poczytaj, na forum, ew. szukaj kogos z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło raczej nie... wczoraj zamieniałem przepływkę i nic nie pomogło, kolejne podłączenie do komputer nic nie wykazało (wszystkie parametry w normie) aczkolwiek mechanik stwierdził, że jakiś "zaworek" czy coś tam co koryguje ciśnienie (chyba) jakie idzie z turbiny (nie za dokładnie to zapamiętałem) pracuje na 50% a powinien pracować na około 70%. Wg jego teorii to może świadczyć, iż gdzieś jest nieszczelność i chociaż turbina pracuje prawidłowo silnik nie dostaje pełnej mocy przez co żeby utrzymać 2 tys obrotów muszę dodawać więcej gazu co z kolei wpływa na spalanie. Nie wiem czy to w miarę dobrze wyjaśniłem ;) no to zabrałem (czy. kolega się zabrał) za czyszczenie EGR i kolektora dolotowego bo tam ciekł olej. Były zawalone czarną mazią. Wyczyszczenie i danie nowej uszczelki nie pomogło. Plus jedyny taki, że to wyczyściłem to chociaż ładnie wygląda na razie ;D

Po podniesieniu auta stwierdziliśmy że dużo oleju, mazi jest na takiej grubej gumowej rurce (to chyba od turbo do intercoolera) i może tam zaczniemy szukać nieszczelności... tylko nie wiem czy to akurat będzie miało związek z moją sprawą.

O efektach dam znać :)

P.S. Mechanik od komputera mówił, że można wymienić filtr paliwa. Mam go (filtrona) od listopada i zrobiłem na nim 6 tys km . Paliwo leje z jednego źródła (co nie znaczy że nie mogło się zdarzyć jakieś gorsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha, co to znaczy ze wszystkie parametry w normie :decayed::decayed::decayed: gdyby byly w normie to by jechał jak trzeba. Mechanik od komputera.... skutki tej diagnostyki masz takie ze przeplywomierz wymieniono niepotrzebnie. Zrób logi albo... korzystaj dalej z wróżek :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha, co to znaczy ze wszystkie parametry w normie :decayed::decayed::decayed: gdyby byly w normie to by jechał jak trzeba. Mechanik od komputera.... skutki tej diagnostyki masz takie ze przeplywomierz wymieniono niepotrzebnie. Zrób logi albo... korzystaj dalej z wróżek :facepalm:

Dokladnie...

Damian a skad Ty dokladnie jestes, bo pisales cos o Grudziadzu...

Zobacz sobie na te dwa linki na dole, moze Ci to pomoze.

Jak sam nie nie dasz rade zrobic logow i ogarnac tego problemu, to nie polecam jezdzenia do pseudo fachowcow...

W Gdansku masz dobry serwis Audi, polecany na forum.

Mysle ze to nie dalej od Ciebie jak 100 kilometrow. Umow sie z ludzmi z tego serwisu na sobote.

I jazda.. napewno wyjdzie Ciebie to taniej niz probowanie naprawy z mechanikami ktorzy nie maja o tym pojecia...

Pozdrawiam i zycze powodzenia

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?292-Spoty-3M-ka%BFda-%B6roda-godz-19-00-w-AZ-AutoSerwis-www-az-gda-pl

http://a4-klub.pl/vb/forumdisplay.php?90-Pomorskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no przepływki nie kupowałem nowej, podmieniłem inną na próbę ale efektu nie było... a co do parametrów w normie to tylko powtarzam to co mówiło dwóch komputerowców :)

Postaram się zrobić logi w długi weekend....

A jestem z okolic Chełmna (do Gdańska mam 150 km)... co prawda wybieram się w tamtym kierunku ale właśnie w długi weekend więc pewnie mają zamknięte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.az.gda.pl - nie wiem jakie plany maja na swieta majowe ale to sa hardcorzy nie raz zaskakuja z godzinami otwarcia - 4/6 nad ranem a o 8-9 druga zmiana przychodzi :decayed:

pozatym pojedz chociaz sobie do nich przy okazji wizyty w gda, oleg zrobi odpowiednia diagnoze i umowisz sie na termin, powodzenia - dasz rade :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no przepływki nie kupowałem nowej, podmieniłem inną na próbę ale efektu nie było... a co do parametrów w normie to tylko powtarzam to co mówiło dwóch komputerowców :)

Postaram się zrobić logi w długi weekend....

A jestem z okolic Chełmna (do Gdańska mam 150 km)... co prawda wybieram się w tamtym kierunku ale właśnie w długi weekend więc pewnie mają zamknięte...

zagadaj do chlopakow ze spotow trojmiejskich i zanim pojedziesz do serwisu, czy kolejnego komputerowca, zrob nieszczesne logi,wrzuc je na forum, wtedy sie dowiesz czego szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel w 2.5 miał podobny problem. Wymienił przepływke na nową i ustapiło. co prawda raz na czas po wcisnieciu gazu auto zmulone ale to wina czegos innego bo tak to sunie dobrze. Dodatkowo co mógłbym ci poradzić z doświadczenia ( mam ducato 2.8tdi ) , sprawdź węża od intercoolera bo lubią pękać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo podjedź do nas w Gdańsku do pezala diesel centrum:wink: a logi tak jak koledzy piszą możesz wcześniej zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam tak jak obiecałem :)

Wykonałem logi dynamiczne na tyle na ile umiałem za pierwszym razem przy wykorzystaniu programu VCDS Lite 1.1

Proszę o wszelkie uwagi...

Log (0 - 001)

Log (0 - 003)

Log (0 - 004)

Log (0 - 008)

Log (0 - 010)

Log (0 - 011)

Log (0 - 013)

grupę 13 wrzuciłem bo zauważyłem taką prawidłowość, że korekcja PD jest inna przy delikatnej jeździe (odpowiednio nr 1: 0,6 / nr 2: 1,7 / nr 3: 1,4 / nr 4: 2,1) a po przeciągnięciu do 4 tys rpm jest taka jak w logach.

---------- Post dopisany 02-05-2012 at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany 01-05-2012 at 22:47 ----------

temat przeniesiony do działu VAG

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=233940&p=2832447#post2832447

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...