Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] Drgania na wolnych obrotach


sajon
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów, znawców czterech kółeczek na masce :)

Mam problem ze swoim autkiem. Jakis czas temu zaczeło mi trząść całą budą na wolnych obrotach. Jak tylko lekko przygazowałem (powyżej 1000 obrotów) drgania ustawały. Dochodził też dziwny odgłos od układu wydechowego. Przeszukując forum i poznając Wasze przygody pojechałem do mechanika żeby sprawdził poduchy pod silnikiem i skrzynią i przy okazji wymienił rozrząd i olej bo już nadszedł czas.

Do wymiany poszły dwie poduchy pod silnikiem. Poduszki po skrzynią sprawne więc nie wymienione. Po wymianie drgania osłabły jednak nadal były odczuwalne. Pojechałem do tłumikarza żeby sprawdził plecionke. Pan tłumikarz stwierdził, że do wymiany ale nie będzie się bawił w wymiane tej starej tylko dołoży drugą na łączeniu rur na wysokości siedzenia kierowcy. Po założeniu nowej plecionki drgania nie ustały. Tłumikarz stwierdził, że trzeba troche pojezdzić żeby się wszystko ułożyło po wymianie poduszek i dodaniu plecionki. Po zrobieniu 1000 km niestety drgania nie ustały. Samochód na zimnym i ciepłym silniku drży. Widać to nawet jak stoi sie na światłach na tylnej klapie samochodu poprzedzającego, odbicie świateł mijania na tym samochodzie drży.

Obawiam się że może to być koło dwumasowe. Chyba boje się takiego wydatku, dlatego pytam czy może coś jeszcze powodować takie drgania?? :). Dodam jeszcze, że jak ruszam to jest odczuwalne lekkie szarpanie ale nie zawsze. Jak dodam troche więcej gazu nie szarpie. Jak sprawdzić na właśną ręke, że to dwumas się kończy??

Nie mam utraty mocy, autko tylko troche wiecej pali - ale to chyba nie przyczyna drgań. :)

Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

sluchaj drgani a to nic innego ja tlumik drgan który jest zaraz za sprazarka a jeszcze popatrz na gumy na tlumiku (calym ) moze sie ktoras oberwala

ja mialem oberwany tlumiczek drgan

wyciolem i wspawalem

koszt jakies 80 zeta

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów, znawców czterech kółeczek na masce :)

Mam problem ze swoim autkiem. Jakis czas temu zaczeło mi trząść całą budą na wolnych obrotach. Jak tylko lekko przygazowałem (powyżej 1000 obrotów) drgania ustawały. Dochodził też dziwny odgłos od układu wydechowego. Przeszukując forum i poznając Wasze przygody pojechałem do mechanika żeby sprawdził poduchy pod silnikiem i skrzynią i przy okazji wymienił rozrząd i olej bo już nadszedł czas.

Do wymiany poszły dwie poduchy pod silnikiem. Poduszki po skrzynią sprawne więc nie wymienione. Po wymianie drgania osłabły jednak nadal były odczuwalne. Pojechałem do tłumikarza żeby sprawdził plecionke. Pan tłumikarz stwierdził, że do wymiany ale nie będzie się bawił w wymiane tej starej tylko dołoży drugą na łączeniu rur na wysokości siedzenia kierowcy. Po założeniu nowej plecionki drgania nie ustały. Tłumikarz stwierdził, że trzeba troche pojezdzić żeby się wszystko ułożyło po wymianie poduszek i dodaniu plecionki. Po zrobieniu 1000 km niestety drgania nie ustały. Samochód na zimnym i ciepłym silniku drży. Widać to nawet jak stoi sie na światłach na tylnej klapie samochodu poprzedzającego, odbicie świateł mijania na tym samochodzie drży.

Obawiam się że może to być koło dwumasowe. Chyba boje się takiego wydatku, dlatego pytam czy może coś jeszcze powodować takie drgania?? :). Dodam jeszcze, że jak ruszam to jest odczuwalne lekkie szarpanie ale nie zawsze. Jak dodam troche więcej gazu nie szarpie. Jak sprawdzić na właśną ręke, że to dwumas się kończy??

Nie mam utraty mocy, autko tylko troche wiecej pali - ale to chyba nie przyczyna drgań. :)

Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc.

obawiam sie,ze to niestety dwumas....

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje bardzo za pomoc.

Może ktoś z Was wie jak to sprawdzić żeby być pewnym. Nie mam ochoty wydać takiej kasy tylko dlatego że lekka tręsie :(. Chciałbym poczekać jakiś czas - może do wymiany sprzęgła za jakiś czas.

Dzisiaj podłączyłem samochód po d komputer. Nie ma żadnych błędów.

Jest możliwe sprawdzić stan np. sprzęgła za pomocą Vaga. Wiem że to głupie pytanie ale ja jestem zielony jak trawa na wiosne :>.

Pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje bardzo za pomoc.

Może ktoś z Was wie jak to sprawdzić żeby być pewnym. Nie mam ochoty wydać takiej kasy tylko dlatego że lekka tręsie :(. Chciałbym poczekać jakiś czas - może do wymiany sprzęgła za jakiś czas.

Dzisiaj podłączyłem samochód po d komputer. Nie ma żadnych błędów.

Jest możliwe sprawdzić stan np. sprzęgła za pomocą Vaga. Wiem że to głupie pytanie ale ja jestem zielony jak trawa na wiosne :>.

Pozdrawiam serdecznie

niestety nie sprawdza sie vagiem sprzegła i dwumasa :wink4:

Link to comment
Share on other sites

miałem taki sam problem , okazało się że nie było wieszaka mocującego początek rury wydechowej. Mechanik pokombinował i podwiesil ją:) i jest ok :>a męczyłem się z tym z rok myśląc o poważnej ustterce :slina:

Link to comment
Share on other sites

a czy silnik Ci się jakoś nienaturalnie trzęsie na wolnych obrotach? Czy w zakresie 1900-2200 obr. podczas jazdy jest spokojnie czy odczuwasz jakieś buczenie, wibracje?

Link to comment
Share on other sites

Hej

a czy silnik Ci się jakoś nienaturalnie trzęsie na wolnych obrotach?

Na wolnych obrotach plastikowa osłona na silniku mam wrażenie że zaraz wyskoczy. Trzęsie się niemiłosiernie. Jak zdejme tą osłone to nie widać jakiś nienaturalnych drgań silnika. Nie podskakuje i nie chwieje się podczas pracy. Jedyne co zauważyłem ostatnio. Jak załącze klimatyzacje to drgania stają się okresowe. Przez chwile są a przez chwile ich nie ma i tak w kółko.

Czy w zakresie 1900-2200 obr. podczas jazdy jest spokojnie czy odczuwasz jakieś buczenie, wibracje?

Podczas normalnej jazdy nie ma żadnych wibracji. Wibracje znikają powyżej 1100 obotów. Pojawiają się tylko na wolnych obrotach. Nie jestem niestety znawcą ale mam wrażenie że autko stało sie ostatnio głośniejsze. Dzisiaj natomiast usłyszałem jakiś dziwny dźwięk przy zmianie biegu z jedynki na dwójke. Przy innych biegach on nie występuje.

Jakieś pomysły bo coraz bardziej się boje że któregoś dnia stane i już nigdzie nie pojade ;(

Jeżeli pada sprzęgło i koło dwumasowe. Jak długo moge jeszcze pojeździć bez wymiany?

Pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

wg mnie takie objawy są wyikiem zużycia koła dwumasowgo. Właśnie to koło ma redukować drgania na wolnych obrotach, a skoro tłumiki drgań są rozsypane to będzie tak trząsł jak u ciebie.

Sprawdź czy jak wyłączasz silnik to słychać jakieś odgłosy metaliczne z miejsca połączenia silnik-skrzynia. Jak tak to masz już diagnozę.

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem tłumikarz nic ci nie naprawił,jak zmieniasz bieg to tłumik o coś uderza.zużyty dwumas ma bardziej odczuwalne objawy a przy ruszaniu szarpie jak by coś chciało urwać;tak miałem w golfie

Link to comment
Share on other sites

Hej wszystkim,

Długo to trwało ale w końcu sprawa się wyjaśniła. Pojechałem z moim autkiem do innego mechanika i kazałem sprawdzić całe auto w dłuż i w szeż. Po szybkich oględzinach okazało sie że boczny wspornik od skrzni biegów był złamany i skrzynia wsiał trochę krzywo. Naszczęście po wymianie wspornika jak ręką odjoł i teraz śmiga jak trzeba.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Hej wszystkim,

Długo to trwało ale w końcu sprawa się wyjaśniła. Pojechałem z moim autkiem do innego mechanika i kazałem sprawdzić całe auto w dłuż i w szeż. Po szybkich oględzinach okazało sie że boczny wspornik od skrzni biegów był złamany i skrzynia wsiał trochę krzywo. Naszczęście po wymianie wspornika jak ręką odjoł i teraz śmiga jak trzeba.

Pozdrawiam.

hej Kolego,

czy mógłbyś mnie nakierować gdzie szukać lub jak wygląda ten boczny wspornik? Czy jest to związane z poduszkami skrzyni biegów?

Pytam, bo mam dokładnie ten sam problem co Ty, od paru lat i po dwóch kompletach poduszek pod silnik, jednej skrzyni biegów, sprzęgle i dwumasie zaczynam tracić nadzieję na poprawę...:(

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mu o łape skrzyni którą miał pękniętą.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...