Okruchos Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Witam Mam problem z kierunkiem w przyczepce. Podłączyłem ostatnio przyczepkę i mam wszystkie światła oprócz lewego kierunku. Po właczeniu lewego kierunku w aucie kierunki są (mrugają dwa razy szybciej) ale w przyczepce brak. Zarówka spr i wymieniona nawet, dalej to samo. Hak wyglada na oryginalny odpinany Westfalia. Gniazdo przy haku 13-pinowe, kupiłem przejsciowke 13/7 myslalem ze to jej wina wiec wymieniłem u sprzedawcy ale problem nadal jest. Sprawdzałem na dwóch roznych przyczepkach i dalej brak lewego kierunku. Po pomiarach miernikiem tak samo W bagazniku w lewym boczku znajduje sie jakis moduł ktory po wlaczeniu kierunkow przy podpietej przyczepce zaczyna tykac w rytm kierunków. Jak sprawdzić czy jest sprawny???? O dziwo po wlaczeniu lewego kierunku modul zaczyna tykac ale migacza brak. Czy ktoś spotkal sie z takim problemem????? Jakies pomysły?????? ---------- Post dopisany at 12:09 ---------- Poprzedni post napisany at 01:08 ---------- Tutaj zdjęcia tego modułu: Uploaded with ImageShack.us Tutaj po zdjęciu obudowy: Uploaded with ImageShack.us
sajmon8526 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 trzeba sprawdzic najpierw prawa strone zeby zobaczyc jak to działa czyli jezeli włączysz prawy to co wychodzi z modułu na przyczepke.Jeżeli bedziesz wiedział co wychodzi z prawej strony i na jakim kablu i kolorze to patrz i porownuj co dzieje sie z lewa strona.Weź kontrolke podepnij do masy a igla szukaj najpierw na prawym kierunku gdzie bedzie migac apotem włacz lewy i sprawdz wszystkie kable czy bedzie wychodzic mrugajace swiatło z modułu na lewy kierunek.Jak bedzie tykac ale na kablu nie bedzie napiecia zmiennego na zadnym kablu to bedzie walniety moduł.A jak bedzie wychodzic ale zarowka nie bedzie mrugac to trzeba szukac kabla na odcinku wtyczka lampa bo mozliwe ze uszkodzony jest.
Okruchos Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Opublikowano 6 Maja 2012 Sprawdzałem to takim amatorski miernikiem: Uploaded with ImageShack.us I tak przy prawym kierunku na jednym pinie moduł zaczyna tykac dwa razy szybciej a na drigim pinie zaczyna tykac dwa razy szybciej i na próbowce mruga zaroweczka. Na lewym kierunku na obydwu pinach pojawia sie dwukrtonie szybsze tykanie ale zaroweczka nie mruga. Na 100% moduł???????????? Gdzie takie ustrojstwo kupic??????
sajmon8526 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 wyglada to na moduł ze poprostu nie wysterowuje lewego kierunku.a gdzie taki moduł dostac to nie wiem popatrz na allegro.Ale jak ja zakładałem kiedys hak koledze to podłacznie miałem z lewej lampy i z prawej bez zadnego modułu i lata cały czas i nie ma problemu a pozatym moduł jest pewnie fabryczny a jak sie montuje haki i instalacje to bez takich sterownikow tylko dołaczamy sie do przewodow w lampie.Ja na twoim miejscu bym to przerobił na prostote ale gdybys znalazł moduł to sprobuj bo 100% nie mam pewnosci ze to moduł bo sam tego nie sprawdziłem ale z tego co mowisz i jak to wyglada to modul uszkodzony według mnie.
Kamel Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Ja również bym obstawiał uszkodzenie modułu. Parę miesięcy temu "bawiłem się" z podobnym przypadkiem w Passacie B5 (podobny, bo po podłączeniu przyczepy przestawały działać jakiekolwiek kierunki). Hak był zakładany w Niemczech przy wykorzystaniu instalacji wpinanych we wtyczki lamp, więc pełna profeska. Koszt sprawnego używanego modułu to coś ponad 100zł, więc wywaliłem całkiem to dziadostwo i skleciłem prostą instalację bez modułu. Po tym zabiegu wszystko działa jak należy i nie ma już problemów z brakiem oświetlenia :-)
Okruchos Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Opublikowano 22 Maja 2012 Prosta instalacja to pociagniecie pradu bezposrednio z lamp??? (bez modułow, kostek itp w przypadku zwarcia w przyczepce ida jakies konsekwecje w elektryke auta???
Kamel Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Okruchos prosta instalacja w sensie bez tego modułu. Podłączenie do lamp oczywiście za pomocą wtyczek - troszkę zmodyfikowałem tą instalację z modułem :-) W przypadku zwarcia w przyczepce będą waliły bezpieczniki w aucie, więc "zachowanie" jak bez przyczepki.
kalik Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Ja mam oryginalnie montowany hak przez Audi. Nawet dodatkowy elektryczny wentylator mam założony na chłodnicy (klimy brak). I nie ma żadnego modułu. Instalacja do przyczepki wychodzi z wiązki kabli od tylnych lamp, więc bez problemu możesz wywalić ten moduł i wpiąć się w instalację bezpośrednio.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się