M@rcus Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 Mam pewien problem - otóż po zmianie "butów" na zimowe (wraz z felgami) autko zaczęło ściągać w lewo. Koła są wyważone, w każdym jest identyczne ciśnienie. Gdyż kupiłem zestaw używany, czy jest możliwość, że opony dostosowały się do samochodu, w którym wcześniej jeżdziły i teraz potrzeba trochę czasu na "dotarcie" w moim? Słyszałem taką teorię, ale wydaje mi się, że nie powinno to być aż tak odczywalne. Chciałbym ewentualnie wykluczyć (lub potwierdzić) taką możliwość przed wyprawą do warsztatu, na sprawdzanie zbieżności i geometrii. Dodam jeszcze, że problem nie występował przy dotychczasowych kółkach - może coś się przestawiło przy zamianie, w co bardzo wątpię. Z góry dzięki za sugestie. P.S. W związu z niestabilnym działaniem forum, nie wiem czy będę mógł przeczytać odpowiedzi, ale mam nadzieję, że problem wkrótce zniknie. Pozdrawiam
Gość zdeniu Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 jezeli nie masz opon kierunkowych zamien je stronami (prawo <=> lewo) jezeli sa kierunkowe to zamien przod na tył i napisz czy cos sie zmienilo
M@rcus Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Opublikowano 9 Listopada 2006 Zamieniłem, tak jak napisałeś zdeniu, przód <=> tył (opony kierunkowe) i wygląda na to, że jest poprawa, ale nadal auto ma tendencję do skręcania w lewo. Wychodzi na to, że jutro jazda na ustawienie zbieżności?? Dzięki
Gość zdeniu Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 jak mowisz ze jest poprawa to znaczy ze tez jest cos nie tak z kołami sam sprawdź cisnienie w kołach
M@rcus Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2006 No więc odgrzewam swojego kotleta... Zauważyłem pewną różnicę w pochyleniu przednih kół (widać gołym okiem), postanowiłem sprawdzić to domowym sposobem za pomocą poziomicy. Okazało się, że koła ułożone są mniej więcej w taki sposób /-------| (patrząc od przodu). Prawe koło ma pochylenie ujemne - nie wiem jeszcze w jakim stopniu prawidłowe, ale generalnie powinno być takie, natomiast lewe stoi prawie prosto. Wydaje mi się, że w tym tkwi problem znoszenia auta w lewo. Czy ktoś z Was orientuje się jaka jest możliwość regulacji geometrii w Aczwórkach??? Z tego co zauważyłem, jedyną rzeczą, którą można regulować jest mocowanie dolnego,przedniego wahacza do podwozia - są tam dwa otwory. Czy nie ma tam jakiejś płynnej regulacji :?:
Gość zdeniu Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 na Twoim miejscu nic bym sam nie kombinował bo to nic nie da i szkoda czasu tylko od razu jedź na jakąś stacje diagnostyczną gdzie sprawdzą dokładnie geometrie i ustawią
M@rcus Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2006 Oczywiście, że tak zrobię, ale nurtuje mnie pytanie gdzie oni wsadzą swoje łapska, żeby to wszystko wyregulować. Tak jak pisałem wyżej - znalazłem tylko jedno miejsce gdzie można coś namieszać z pochyłem. Z tej ciekawości będę musiał przypatrzeć się fachmanom, chyba że ktoś się orientuje...
wiki Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 a nie walnołeś kolego ostanimi czasy lub ktoś inny i o tym nie wiesz w jakaś konkretną dziurę albo krawęznik (szczególnie boczne uderzenie) no bo jak gołym okiem widzisz krzywiznę to musiała na to działać siła zewnętrzna samo z siebie raczej nie
M@rcus Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2006 a nie walnołeś kolego ostanimi czasy lub ktoś inny i o tym nie wiesz w jakaś konkretną dziurę albo krawęznik (szczególnie boczne uderzenie) no bo jak gołym okiem widzisz krzywiznę to musiała na to działać siła zewnętrzna samo z siebie raczej nie Boczne uderzenia od razu wykluczam (tylko ja jeżdzę). No może czasem zdarzyło mi się wjechać na nieoznakowany, wysoki próg nowego asfaltu ze starym - tacy to już nasi drogowcy. Mimo wszystko sądzę, że prędzej uszkodziłaby się felga lub pozostałby na niej jakiś ślad.
Pikuś Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 M@rcus, z tego co wyczytalem i tak zrozumialem to w Audi A4 kola powinny byc tak / \ , czyli ujemny kat.
Ryś Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Sprawdzenie geometrii kół kosztuje 50 zł. i wszystkiego się dowiesz co boli twoje zawieszenie. Samemu tego bez przyrządów nie zrobisz.
M@rcus Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2006 M@rcus, z tego co wyczytalem i tak zrozumialem to w Audi A4 kola powinny byc tak / \ , czyli ujemny kat. Dokładnie tak, dlatego zaniepokoiło mnie, że lewe mam prostopadle do podłoża. No może jest pewien pochył, ale o wiele mniejszy niż prawego koła. Sprawdzenie geometrii kół kosztuje 50 zł. i wszystkiego się dowiesz co boli twoje zawieszenie. Samemu tego bez przyrządów nie zrobisz. Jutro jade do mechanika - zdam relację co i jak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się