Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie kół ściąga w lewo.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pewien problem - otóż po zmianie "butów" na zimowe (wraz z felgami) autko zaczęło ściągać w lewo. Koła są wyważone, w każdym jest identyczne ciśnienie. Gdyż kupiłem zestaw używany, czy jest możliwość, że opony dostosowały się do samochodu, w którym wcześniej jeżdziły i teraz potrzeba trochę czasu na "dotarcie" w moim? Słyszałem taką teorię, ale wydaje mi się, że nie powinno to być aż tak odczywalne. Chciałbym ewentualnie wykluczyć (lub potwierdzić) taką możliwość przed wyprawą do warsztatu, na sprawdzanie zbieżności i geometrii. Dodam jeszcze, że problem nie występował przy dotychczasowych kółkach - może coś się przestawiło przy zamianie, w co bardzo wątpię. Z góry dzięki za sugestie.

P.S. W związu z niestabilnym działaniem forum, nie wiem czy będę mógł przeczytać odpowiedzi, ale mam nadzieję, że problem wkrótce zniknie. Pozdrawiam

Opublikowano

jezeli nie masz opon kierunkowych zamien je stronami (prawo <=> lewo)

jezeli sa kierunkowe to zamien przod na tył

i napisz czy cos sie zmienilo :cool:

Opublikowano

Zamieniłem, tak jak napisałeś zdeniu, przód <=> tył (opony kierunkowe) i wygląda na to, że jest poprawa, ale nadal auto ma tendencję do skręcania w lewo. Wychodzi na to, że jutro jazda na ustawienie zbieżności??

Dzięki

Opublikowano

jak mowisz ze jest poprawa to znaczy ze tez jest cos nie tak z kołami

sam sprawdź cisnienie w kołach

Opublikowano

No więc odgrzewam swojego kotleta...

Zauważyłem pewną różnicę w pochyleniu przednih kół (widać gołym okiem), postanowiłem sprawdzić to domowym sposobem za pomocą poziomicy. Okazało się, że koła ułożone są mniej więcej w taki sposób /-------| (patrząc od przodu). Prawe koło ma pochylenie ujemne - nie wiem jeszcze w jakim stopniu prawidłowe, ale generalnie powinno być takie, natomiast lewe stoi prawie prosto. Wydaje mi się, że w tym tkwi problem znoszenia auta w lewo. Czy ktoś z Was orientuje się jaka jest możliwość regulacji geometrii w Aczwórkach??? Z tego co zauważyłem, jedyną rzeczą, którą można regulować jest mocowanie dolnego,przedniego wahacza do podwozia - są tam dwa otwory. Czy nie ma tam jakiejś płynnej regulacji :?:

Opublikowano

na Twoim miejscu nic bym sam nie kombinował bo to nic nie da i szkoda czasu tylko od razu jedź na jakąś stacje diagnostyczną gdzie sprawdzą dokładnie geometrie i ustawią :cool:

Opublikowano

Oczywiście, że tak zrobię, ale nurtuje mnie pytanie gdzie oni wsadzą swoje łapska, żeby to wszystko wyregulować. Tak jak pisałem wyżej - znalazłem tylko jedno miejsce gdzie można coś namieszać z pochyłem. Z tej ciekawości będę musiał przypatrzeć się fachmanom, chyba że ktoś się orientuje...

Opublikowano

a nie walnołeś kolego ostanimi czasy lub ktoś inny i o tym nie wiesz w jakaś konkretną dziurę albo krawęznik (szczególnie boczne uderzenie) no bo jak gołym okiem widzisz krzywiznę to musiała na to działać siła zewnętrzna samo z siebie raczej nie :wink:

Opublikowano
a nie walnołeś kolego ostanimi czasy lub ktoś inny i o tym nie wiesz w jakaś konkretną dziurę albo krawęznik (szczególnie boczne uderzenie) no bo jak gołym okiem widzisz krzywiznę to musiała na to działać siła zewnętrzna samo z siebie raczej nie :wink:

Boczne uderzenia od razu wykluczam (tylko ja jeżdzę). No może czasem zdarzyło mi się wjechać na nieoznakowany, wysoki próg nowego asfaltu ze starym - tacy to już nasi drogowcy. Mimo wszystko sądzę, że prędzej uszkodziłaby się felga lub pozostałby na niej jakiś ślad.

Opublikowano

M@rcus, z tego co wyczytalem i tak zrozumialem to w Audi A4 kola powinny byc tak / \ , czyli ujemny kat.

Opublikowano

Sprawdzenie geometrii kół kosztuje 50 zł. i wszystkiego się dowiesz co boli twoje zawieszenie. Samemu tego bez przyrządów nie zrobisz.

Opublikowano
M@rcus, z tego co wyczytalem i tak zrozumialem to w Audi A4 kola powinny byc tak / \ , czyli ujemny kat.

Dokładnie tak, dlatego zaniepokoiło mnie, że lewe mam prostopadle do podłoża. No może jest pewien pochył, ale o wiele mniejszy niż prawego koła.

Sprawdzenie geometrii kół kosztuje 50 zł. i wszystkiego się dowiesz co boli twoje zawieszenie. Samemu tego bez przyrządów nie zrobisz.

Jutro jade do mechanika - zdam relację co i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...