Horas91 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Witam, To już 2 temat dzisiaj, wzmacnia mi się aktywność wieczorami... Problem jest następujący, odkąd kupiłem samochód mam gdzieś po prawej stronie bicie(dgra kierownica, trzęsą się osłony p. słoneczne) zaczynające się od 130 i trwające gdzieś do 160 km/h przy większej prędkości może też jest ale już się skupiam na drodze. Opony są dobrze wyważone(każdy zestaw miałem wyważany kilka razy, zamiana kól stronami i wciąż to samo) Opony letnie 195/65 Opony zimowe 195/65 Opony letnie 225/45 Tarcze są proste(zresztą jeśli była by to tarcza to efekt nasilałby się przy hamowaniu) Czy może ktoś z was miał podobny problem? Gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam
lukasl Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 proponuje podjechać na stacje diagnostyczną najpierw i sprawdzić
Horas91 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 Geometria i zbieżność była ustawiana ? Nie nie ustawiałem... [/color] proponuje podjechać na stacje diagnostyczną najpierw i sprawdzić Ale co sprawdzić?
martin_rs4 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 a zakładałeś koła na auto jak poprzednio były, czyli jak wczesniej miales 2 przednie L i P oraz tylne L i P to później powinno sie złożyć tak samo jesli opona nie jest kierunkowa czy poprostu założyłes jak szło ?
Horas91 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 Opony są asymetryczne więc nie robi różnicy, zawsze z lepszym bieżnikiem idą na przód. Tak jak pisałem problem nie występuje tylko na 1 zestawie opon. Opony letnie(kupione z autem) 195/65 r15 130-160 bicie (zrobiłem 3000 jazdą ciągłą po autostradzie i padło łożysko) Opony zimowe(kupione z autem) 195/65 r15 130-160 bicie Opony letnie 225/45 r17 130-160 bicie <---Kupione jako nowe Opony zimowe 195/65 r15 130-160 bicie <--- kupione jako nowe Więc zarówno opony jak i felgi możemy wykluczyć. Spróbuje z ustawieniem zbieżności, ale wcześniej muszę wymienić sprężyny. p.s Zawsze przed założeniem kół (zima/lato) są wyważone 6 zł na oponie d*py nie ma
martin_rs4 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 ja miałem kiedyś coś podobnego i dopiero jak wymieniłem tarcze i całe przednie zawieszenie + geometria to było wszystko pięknie tylko ile na to kasy poszło
Horas91 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 ja miałem kiedyś coś podobnego i dopiero jak wymieniłem tarcze i całe przednie zawieszenie + geometria to było wszystko pięknie tylko ile na to kasy poszło Pocieszył... Jutro idzie jeszcze raz na trzepaczkę Później w górę i będę oglądał wahacze Może gdzieś się coś dawno temu rozszczelniło? ---------- Post dopisany at 22:15 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ---------- ja miałem kiedyś coś podobnego i dopiero jak wymieniłem tarcze i całe przednie zawieszenie + geometria to było wszystko pięknie tylko ile na to kasy poszło Pocieszył... Jutro idzie jeszcze raz na trzepaczkę Później w górę i będę oglądał wahacze Może gdzieś się coś dawno temu rozszczelniło?
Horas91 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 z autem jak z żoną > KOCHAJ I CIERP Jeśli mam wymienić całe zawieszenie, to już wole żeby mi trzepało tą kierownicą ---------- Post dopisany at 22:21 ---------- Poprzedni post napisany at 22:21 ---------- z autem jak z żoną > KOCHAJ I CIERP Jeśli mam wymienić całe zawieszenie, to już wole żeby mi trzepało tą kierownicą
martin_rs4 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 ja to teraz mam taki problem apropo, że od 120km/h dokładnie zaczyna mi bić, nie ważne ile potem jade. jutro jade na wyważarke, jesli to nie pomoże to chyba pozostaje prostowanie felg i co....znów ból i kasa w plecy ale coż... takie życie
Horas91 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 ja to teraz mam taki problem apropo, że od 120km/h dokładnie zaczyna mi bić, nie ważne ile potem jade. jutro jade na wyważarke, jesli to nie pomoże to chyba pozostaje prostowanie felg i co....znów ból i kasa w plecy ale coż... takie życie Ty przynajmniej wiesz, że felgi A ja musze szukać ---------- Post dopisany at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany at 22:29 ---------- ja to teraz mam taki problem apropo, że od 120km/h dokładnie zaczyna mi bić, nie ważne ile potem jade. jutro jade na wyważarke, jesli to nie pomoże to chyba pozostaje prostowanie felg i co....znów ból i kasa w plecy ale coż... takie życie Ty przynajmniej wiesz, że felgi A ja musze szukać
martin_rs4 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 no tyle dobrze ostatnio jak mi z tyłu zaczęło buczeć to chciałem tylni most wymieniać a sie okazało że łożysko , nie ma co trzeba przetrzepać zawieche...i tyle
fahur Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 To, że tarcze hamulcowe są proste, to nie znaczy, że nie będą drgać. U siebie miałem taki case, że po zmianie na 17" miałem delikatne drgania całej budy od 80km/h w górę. Fele nowe, opony nowe, zawieszenie sztywne. Dopiero po wymianie kompletu tarcz i klocków (ale tak by-the-book z oczyszczeniem piasty włącznie) drgania zniknęły.
supi9 Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Drgania od tarcz występują tylko przy hamowaniu. Trzeba zobaczyć dokładnie czy "na pewno" fele proste, czy przypadkiem oponka - oponki nie mają wady ( rozwarstwienie na kordach ), oraz to co ja miałem - t.j. eks super intyligentny właściciel zakupił felgi uniwersalne t.j. takie z otworami na mimośrodzie, które po pewnym czasie w miejscu oczka do przykrencania zacierają się i śruba lub dwie dokładnie się nie przykręcą i bije wtedy na kole. Jeżeli geometria i zawias ok i amortyzatory ok. to nie ma siły - problemem są koła. To że kapeć świeży to nie zawsze jest wyrocznią.
Horas91 Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Opublikowano 12 Maja 2012 Drgania od tarcz występują tylko przy hamowaniu. Trzeba zobaczyć dokładnie czy "na pewno" fele proste, czy przypadkiem oponka - oponki nie mają wady ( rozwarstwienie na kordach ), oraz to co ja miałem - t.j. eks super intyligentny właściciel zakupił felgi uniwersalne t.j. takie z otworami na mimośrodzie, które po pewnym czasie w miejscu oczka do przykrencania zacierają się i śruba lub dwie dokładnie się nie przykręcą i bije wtedy na kole. Jeżeli geometria i zawias ok i amortyzatory ok. to nie ma siły - problemem są koła. To że kapeć świeży to nie zawsze jest wyrocznią. Drgania od tarcz występują przy normalnej jeździe ale tarcza musi być mega krzywa W poniedziałek pojedzie do mechanika na sprawdzenie pół osi ;/ Felgi wykluczam gdyż wszystkie zestawy felg mam ori Opony też nie, no chyba, że na 6 zestawach opon akurat prawa jest uszkodzona Cały czas szukam przyczyny, po sprawdzeniu pół osi? < -- nie wiem czy dobrze mechanika zrozumiałem pojedzie na ustawienie zbieżności. Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 12:51 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ---------- Drgania od tarcz występują tylko przy hamowaniu. Trzeba zobaczyć dokładnie czy "na pewno" fele proste, czy przypadkiem oponka - oponki nie mają wady ( rozwarstwienie na kordach ), oraz to co ja miałem - t.j. eks super intyligentny właściciel zakupił felgi uniwersalne t.j. takie z otworami na mimośrodzie, które po pewnym czasie w miejscu oczka do przykrencania zacierają się i śruba lub dwie dokładnie się nie przykręcą i bije wtedy na kole. Jeżeli geometria i zawias ok i amortyzatory ok. to nie ma siły - problemem są koła. To że kapeć świeży to nie zawsze jest wyrocznią. Drgania od tarcz występują przy normalnej jeździe ale tarcza musi być mega krzywa W poniedziałek pojedzie do mechanika na sprawdzenie pół osi ;/ Felgi wykluczam gdyż wszystkie zestawy felg mam ori Opony też nie, no chyba, że na 6 zestawach opon akurat prawa jest uszkodzona Cały czas szukam przyczyny, po sprawdzeniu pół osi? < -- nie wiem czy dobrze mechanika zrozumiałem pojedzie na ustawienie zbieżności. Pozdrawiam
supi9 Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 Drgania od tarcz przy normalnej jeździe? - znaczy naleśniki. Hm no nie spotkałem się z czymś takim, ale człowiek całe życie się uczy Półoś - ale co - ciężarek wyważający straciłeś? Jeżeli krzywa znaczy gdzieś musiałeś przyp............. - nie sądzę, ale jak się okaże co to napisz.
Horas91 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 Zbieżność zrobiona bije dalej... Koła wyważone ponownie bije dalej... Więc zostaje pół os?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się