Mosiadz Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 Witam. Z dnia na dzień przestała działać mi tylna wycieraczka. Chciałbym sprawdzić czy problem to silniczek czy instalacja samochodowa. Wiem że do 4 pinowej kostki przychodzi stały +, masa, impuls od spryskiwacza i pozostaje impuls od pracy wycieraczki. Jeżeli chciałbym sprawdzić działanie wycieraczki po przez podpięcie na krótka do aku to powinienem: -Podłączyć stały plus -Masę - i podać na odpowiedni pin zasilanie w celu wykonania ruchu wycieraczki Jeżeli chciałbym sprawdzić instalacje to wpinam miernik/próbnik między : -Masę a odpowiedni pin z którego przychodzi impuls do ruchu wycieraczki. Jeżeli włączam wycieraczkę (ruch manetki od siebie) to na odpowiednim pinie ma się pokazać napięcie ? Proszę o pomoc przy diagnostyce awarii
jarek_ns Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 A nie zauważyłeś ze wycieraczki się wcześniej zacinała albo wolno pracowała? Bo może być zapieczoną ośka. Sent from my iPhone using Tapatalk
Mosiadz Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Opublikowano 9 Maja 2012 A nie zauważyłeś ze wycieraczki się wcześniej zacinała albo wolno pracowała? Bo może być zapieczoną ośka. Na początku odrzuciłem tą tezę gdyż awaria nagle nastąpiła. Kolega Masato przy okazji naszej rozmowy wspomniał mi o przypadłości tych że wycieraczek. Naświetlił sposób naprawy. Rozkręciłem dekielek. Miałem obawy co do plastikowego króćca żeby go nie urwać. W końcu dostałem się do środka. Smar miał brązowy kolor. Co tylko się dało (smar) wyciągnąłem a resztę psikałem WD40 i wydmuchałem sprężonym powietrzem. Odkręciłem silniczek. Wyciągnąłem obudowę (stojan). Wykręciłem wirnik. Bliżej plastiku powyżej wielowypustu na wycieraczkę jest wolny wałek Tym miejscem zamontowałem w imadle i zacząłem ruszać obudową. W końcu ruszyło. Psikałem WD40 i szczotką drucianą wyczyściłem pracujące elementy. Czynność parę razy powtórzyłem do uzyskania powierzchni wolnych od rdzy. Nasmarowałem smarem współpracujące części. Przed włożeniem wirnika przy pomocy drobnego papieru ściernego przeczyściłem komutator. podczas wkręcania trzeba ścisnąć szczotki. Ja to zrobiłem za pomocą małej tretetki ściskając przewód od szczotki do blaszki z której jest wykonany szczotkotrzymacz W ten sposób komutator nie haczy o wystające szczotki. Wirnik został wkręcony Szczotki uwolnione Obudowa (stojan) założony i skręcony. Dekielek założony i skręcony. Próba na aku. Pin 31 masa. Pin 15 stały plus i dodatkowym plusem podać impuls na pin obok plusa. Wycieraczka działa. Montaż na tylnej klapie i satysfakcja że się coś samemu zrobiło. Za jakiś czas będę ją jeszcze raz rozbierał. Jeżeli nie zapomnę to zrobię foto żeby inni nie mieli obaw podczas rozkręcania i składnia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się