Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padające łożysko


maniek1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie moje audi zchorowało:) juz od jakiegoś roku było słychać lekkie popiskiwanie z przodu slika wymieniłem pasek klinowy, napinacz i nic dalej popiskiwało dałem sobe na spokój otóż dzis rao odpalam auto a tu piski zgrzyty odgłosy padającego łożyska lub czegos nienasmarowanego zrobiłem 30km i dalej piszczy zgrzyta zdjełem pasek klinowy i cisza ładnie sobbie klekota 1z kreciłem kazdym kółkiem ręką i wszystkie chodzą leciutko i cicho ale ręką to sobie można.....:) najprawdopodobniej te zgrzyty dochodzą z okolic altrnatora tak mi sie wydaje niewiem jak to dokładniej zdiagnozować bez demontażu dadam że napinacz dosyć wydajnie drga aha niewiem cz to ma jakis związek ale nieraz szczególnie jak jest niższa temperatura po zapaleniu auta pali sie kontrolka aku po daniu leciutko gazu gasnie. Pacjent to audi a4 1.9 tdi 90km 1z 1995 rok

- jak mzna sprawdzć czy mam koło pasowe na alternatorze ze sprzegiełkiem czy bez sprzegiełka?????? czy te koło pasowe moze tak zgrzytać???

- czy jesli padło łożysko dam rade sobie je wymotować posiadając podstawowe narzedzia garazowe czy jakie sciągacze dziwne są potrzebne???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to ja miałem kiedyś w 1Z-cie bez sprzęgiełka, koło nie będzie zgrzytac ale łożysko już tak.

Dobry elektro-mechanik, dwie godziny i masz alternator jak nowy, od razu sprawdzi ci szczotki i regulator napięcia.]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz czyli jutro jak sie wyrobie to do jakiegos szpeca zajade chociaż w mojej okolicy są ale pseudo szpece

tu mam filmik te pukania to w rzeczywistości jak by sie łożysko zacierało/ zgrzytało

panowie mam jeszcze pare pytań

- czy jeżeli kręce kółkiem od pompy wspomagania to powinien byc jakis opór??? bo ja nie mam żadnego i na kole jest jakby 2 mm luz płyn w normie

- kurcze teraz głupie pytanie jak wyjąć alternator????? chodzi o to że jak odkręce tą dolną srubę to musze ją wyjąc w lewą stronę ale ona dochodzi do wiatraka i co dalej :) alterator nie chce wyjść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz do wymiany lozysko alternatora i pewnie juz obudowe tez - wiem bo tez to przechodzilem a dzwiek byl identyczny z tym ze o wiele glosniejszy:) jeszcze troche pojezdzisz a na biegu jalowym bedzie ryczec jak prosie w rzezni

wymienilem od razu tez sprzegielko alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie jutro jade do czrodzieja bo jak jade po parkingu to wszyscy sie oglądają i nawet nie słychac ze to diesel przez te zgrzyty w sumie co lepiej zrobic kupic uzywke czy naprawiac ten?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie jutro jade do czrodzieja bo jak jade po parkingu to wszyscy sie oglądają i nawet nie słychac ze to diesel przez te zgrzyty w sumie co lepiej zrobic kupic uzywke czy naprawiac ten?????

Ja nie wiem czemu szukacie używek. Na tym nie zaoszczędzisz, a alternator jak i rozrusznik po regeneracji jest w pełni sprawny i nie ustępuje nowej części w jakości i pod względem parametrów pracy. Oczywście jak obudowa jest walnięta, można poszukać używkę ale i tak dalbym ją do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zgrzyty ustały ale pojawiło sie buczenie :) byłem u mechanika i powiedział że dziwne ze przestało zgrzytac :I Słuchał tego buczenia i powiedział że chyba cos w alternatorze jakby obudowa była luźna kazał jutro audice podstawic. To co postawie jutro i zobaczymy aha w przypadku wymiany łożysk kasuje 70/80zł czyli wadomo 80zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjęcie alternatora to 15 min wiec lepiej sprawdzić bo może sie rozlecieć podczas jazdy, jeśli będą łożyska do wymiany to kup tylko i wyłącznie faga . Powiedz mechanikowi żeby obejrzał regulator czy szczotki sie nie kończą i komutator jak rozbierać to żeby zrobić za jednym razem wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie szok prze chwila bylem w garazu i zdjełem znow pasek klinowy i sprawdzałem wszystkie kółka było ok załozyłem pasek zapliłem i dalej gdzies popiskuje ale juz dzis ne zgrzyta za to strasznie buszy i co chwile metaliczny dzwięk wziełem rurke metalowa i zaczełem osłuchiwa jak doktor :) i zonk ten hałas wydobywa sie spod tego kółka od pompy wody znow zdjełem pasek i kręce kółkiem od pompy niby ok szrpnełem nim i wyszło szydło z worka te kółko ma luz na każdą stronę po 3 mm albo wiecej jak zaczełem go dotykac to jak by miało sie zaraz urwac :( moze za mocno nim szrpnąłem heheh ale do rzeczy z alteratorem w takim razie jade w ponedziałek chociaz na kontrol bo i tak kontrolka od ładowania rano sie zapala a jutro działam z pompą Panowie i tu pytanie dużo jest roboty z wymianą pompy ?????

---------- Post dopisany at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany at 21:11 ----------

czy do wymiany pompy wody trzeba rozbierać rozrząd??????

---------- Post dopisany 12-05-2012 at 10:06 ---------- Poprzedni post napisany 11-05-2012 at 21:35 ----------

jade zaraz po pompe i spróbuje wymienic troche poszukałem wiadomosci na temat wymiany i chyba dam rade zrobic to sam bo rozrządu nie trzeba zwalac ale jesli ktos ma jakies wskazówki to prosze

---------- Post dopisany at 10:06 ---------- Poprzedni post napisany at 10:06 ----------

jade zaraz po pompe i spróbuje wymienic troche poszukałem wiadomosci na temat wymiany i chyba dam rade zrobic to sam bo rozrządu nie trzeba zwalac ale jesli ktos ma jakies wskazówki to prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie szok prze chwila bylem w garazu i zdjełem znow pasek klinowy i sprawdzałem wszystkie kółka było ok załozyłem pasek zapliłem i dalej gdzies popiskuje ale juz dzis ne zgrzyta za to strasznie buszy i co chwile metaliczny dzwięk wziełem rurke metalowa i zaczełem osłuchiwa jak doktor :) i zonk ten hałas wydobywa sie spod tego kółka od pompy wody znow zdjełem pasek i kręce kółkiem od pompy niby ok szrpnełem nim i wyszło szydło z worka te kółko ma luz na każdą stronę po 3 mm albo wiecej jak zaczełem go dotykac to jak by miało sie zaraz urwac :( moze za mocno nim szrpnąłem heheh ale do rzeczy z alteratorem w takim razie jade w ponedziałek chociaz na kontrol bo i tak kontrolka od ładowania rano sie zapala a jutro działam z pompą Panowie i tu pytanie dużo jest roboty z wymianą pompy ?????

---------- Post dopisany at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany at 21:11 ----------

czy do wymiany pompy wody trzeba rozbierać rozrząd??????

---------- Post dopisany 12-05-2012 at 10:06 ---------- Poprzedni post napisany 11-05-2012 at 21:35 ----------

jade zaraz po pompe i spróbuje wymienic troche poszukałem wiadomosci na temat wymiany i chyba dam rade zrobic to sam bo rozrządu nie trzeba zwalac ale jesli ktos ma jakies wskazówki to prosze

---------- Post dopisany at 10:06 ---------- Poprzedni post napisany at 10:06 ----------

jade zaraz po pompe i spróbuje wymienic troche poszukałem wiadomosci na temat wymiany i chyba dam rade zrobic to sam bo rozrządu nie trzeba zwalac ale jesli ktos ma jakies wskazówki to prosze

jak zdjales pasek to raczej chodzi Ci o pompe wspomagania...

te piszczenie ktore demonstrujesz na filmiku to ocierajace sie lozysko w obudowie alternatora

jesli chcesz wymieniac pompe wody to musisz sciagnac i na nowo pozniej ustawic rozrzad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 1Z koło alternatora ze sprzęgiełkiem trzeba czy może być sztywne? Sztywne będzie tańsze, tylko czy przez to, któraś z części nie skróci swojej żywotności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek klinowy napedza alternator, wiatrak, pompe wspomagania i pompe wody własnie wymieniłem pompe wody alternator tez huczy ale uznałem ze w pierwszej kolejnosci musze wymienic pompe wody ponieważ luz na kole o pompy byl tragiczy jak by zaraz te koło miało odpasc. Co do wymiany pompy nie musiałem rozrządu zrzucac zrobiłem tak:

- zdjełem zderzak

- wyciagnełem chłodnice

- odkreciłem wiatrak

- odkreciłem te koło z pompy wody

- odkreciłem pompe wody

oczywiscie wzrowałem sie na informacjach z internetu

teraz odgłos silnika jest wiele przyjemniejszy co jednak nie eliminuje hałasu z alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem mozliwe bo kupiłem audice 1.5 roku temu i wszystko miała zmieniane co mozliwe rozrząd pompe wody napinacz wszystko nawet pompe wspomagania bo tamta sie skonczyła tylko alternator nie był ruszany a w sumie przez te 1.5 roku zrobiłem przeszło 44tys/km 3 razy oliwe wymieniałem, a wiec pompa wody wytrzymala 44 tys km nie wiem czy to dużo?? i teraz czas juz na alternator chociaz przegląd pożądny a co do rolek mozliwe ze juz tez hałasują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to spasuje do 1z?

http://allegro.pl/kolo-pasowe-alternatora-ruville-vw-passat-audi-i2280128862.html

---------- Post dopisany at 14:41 ---------- Poprzedni post napisany at 14:41 ----------

czy to spasuje do 1z?

http://allegro.pl/kolo-pasowe-alternatora-ruville-vw-passat-audi-i2280128862.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz wymieniac pompe wody to musisz sciagnac i na nowo pozniej ustawic rozrzad

Do wymiany pompy wody w 1Z nie trzeba rozbierać rozrządu. Pompa wody jest napędzana paskiem wielorowkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak kolego Ci poszło z wymianą sprzęgiełka alternatora, bo mam ten sam problem.

Da radę samemu wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...