Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Grzeje się i i dużo powietrza w zbiorniczku wyrównawczym


alien-audi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pewnie sie powtarza ten wontek ale mi chodzi o upewnie nie mnie w mojej teorji.od pewnego czasu temperatura zaczela sobie rosnoc najpierw do 95 za kilka dni do 100 az zapalila sie kontrolka oczywiscie wszystko kontrolowane,jazda odbywala sie na odcinku 15 km.Mysle moze termostat choc ten byl wymieniany miesiac temu wiec zmienilem ale odrazu zobaczylem ze i tak sie grzeje i plyn w przewodach az strzela po otwarcu zbiorniczka normalnie fontanna.Pomyslalem ze moze zapowietrzone wiec pomyslalem ze zrobie przez przewody od nagrzewnicy ,po zdjeciu przewodow szlo powietrze.Czy cos sie zapchalo czy to uszczelka pod glowica.Robilem ja rok temu planowana uszczelka Herza(czy jakos inaczej sie pisze) pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz stan oleju i czy nie zmienia barwy(to na początek).Zaczął bym od wymiany termostatu jeszcze raz na nowy i odpowietrzenie układu przez przewody od chłodnicy jest tam specjalny otworek w lewym przewodzie,jeśli nic nie pomoże trzeba przegonić autko na krótkim odcinku jak nie wywali płynu przez zbiorniczek wyrównawczy i nie będzie śladów oleju to uszczelka powinna być cała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan oleju oki plyn tez nie posiada tustych oczek moze wywalic na chwile termostat wogole?

sprawdz czy nie kopci na bialo jak jest cieply, i kontroluj caly czas stan oleju i plynu jak bedzie ok. to termostat lub pompa wody albo sprzeglo wiskozowe. Termostat kup orginalny w aso koszt okolo 90zl bo z zamiennikami jest roznie, wyciag go i sprawdz czy nie jest zaciety na malym obiegu, jesli jest zaciety to wiadomo ze to jego wina jesli nie to pompe wody masz do wymiany, sprawdz jeszcze czy wiskoza nie wydaje jakis nie pokojacych dzwiekow. [br]Dopisany: 09 Maj 2008, 23:18 _________________________________________________

odpowietrzenie układu przez przewody od chłodnicy jest tam specjalny otworek w lewym przewodzie

przez przewody od nagrzewnicy nie chlodnicy kolega za pewne sie przejezyczyl, jest to najwyszy punkt ukladu chlodzenia i tam zbiera sie powietrze, a moze nie jest dobrze odpowietrzony, odpowietrz go jeszcze raz tak jak pisze kolega, jesli to nie pomorze to trzeba szukac dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem chyba cuda na kiju :wallbash: wlasnie wrocilem z walki z termostatem VERNET szajs total ale kupilem valera(czy jakos tak) i zong to samo a bez termostatu wszystko oki nie grzeje sie (przegonilem go ostro) ale i na wolnych stal z pol godziny i powietrza brak w zbiorniczku .I zgupialem o co loto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez termostatu masz wiekszy przeplyw cieczy przez uklad niz z termostatem nawet gdy jest otwarty na duzym obiegu. Przychodzi mi tylko do glowy to ze moze masz zasyfiony uklad i dla tego ja bym go przeplukal specjalnym srodkiem zalal nowy plyn i sprubowal na orginalnym termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w dobra strone go zalozyles musisz go wlozyc i przekrecic w prawo, on ci bedzie lecial puki go nie dokrecisz wtedy zatnie sie na uszczelce i bedzie siedzial. dalej masz powietrze w ukladzie czy juz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam bez termostatu powietrza nie ma silnik sie nie grzeje zegar pokazuje 90 stpni i nie rosnie w poniedzialek podjade sprawdzic czy nie ma spalin w ukladzie chlodzenia a we wtorek sprobuje znow walczyc i zalozyc termostat,Zakladalem w dobra strone ale tam jest malo miejsca na obodowe i termostat lekko sie przesunie i juz d*pa nawet nie widac kiedy sie przesuwa dojscie kiepskie probowalem nawet obrzeze posmarowac sylikonem aby go przyklejic do poki nie podejde z obodowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba bylo ORI w ASO kupic.

to wina albo przedmuchow z glowicy do ukladu chlodzenia albo termostat walniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat orginalny jest najlepszy nie ma na tym co oszczedzac, znajdziesz na forum wiele wypowiedzi na temat termostatu, mogles kupic taki ze nie otwiera ci sie do konca i tez ci sie silnik bedzie przegrzewal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba WAHLER nie jest zlym termostatem .Łudze sie nadzieja ze nie mam przedmuchow z pod uszczelki bo mimo wyjecia termostatu jakis obiawy by byly dzis wrocilem z niewielkiej co prawda trasy ale zadnych obiaw grzania i po wylaczeniu silnika odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego i tylko male pssyt sie pojawilo[br]Dopisany: 11 Maj 2008, 17:46 _________________________________________________O boziu jakie fopa az wstyd sie przyznac ja najpierw zakladalem uszczelke a pozniej termostat a to powinno byc odwrotnie teraz zobaczylem w ksiazce i tam byl otwor odpowietrzajacy a w tym co ja kupilem chyba nie ma:wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O boziu jakie fopa az wstyd sie przyznac ja najpierw zakladalem uszczelke a pozniej termostat a to powinno byc odwrotnie teraz zobaczylem w ksiazce i tam byl otwor odpowietrzajacy a w tym co ja kupilem chyba nie ma:wallbash:

pierwsze termostat puzniej uszczelka, otwor odpowietrzajacy masz tylko w termostatach w silnikach 6 cylindrowych w 4 nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po badani zawartosci co2 w ukladzie chlodzenia uffffff brak czyli uszczelke mam dobra kupilem sirodek do czyszczenia ukladu zalalem przeczyscilem i juz mialem zabrac sie do zakladania termostatu i pomyslalem a sprawdze go i ta malpa sie nie otwiera NOWY TERMOSTAT WAHLERA 71 zl w inter cars na numer kolegi czy ja mam pecha 2 nowy termostat i zlom.No tamten to byl VERNET to mogl byc zlom,ale tan i jak na zlosc nie wziolem paragonu :wallbash: i jutro znow 71 :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahler kosztuje 55zl a orginal 85 warto dolozyc te pare zlotych wiecej i byc pewnym, ale kazdy zaklada co chce, i nikt nikogo nie zmusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobny problem - w skrócie- wymieniona pompa wody,wymieniony termostat na ori z ASO no i nie ma sposobu żeby auto odpowietrzyć.Z załozonym termostatem auto sie grzeje ,płyn gotuje, po wyjęciu termostatu temp. płynu ok. 60 stopni i można jeżdzić.Gotowanie płynu wskazywałoby na uszczelke pod głowicą ale nie ma innych objawów padniętej uszczelki(plyn w oleju i na odwót ,spadek mocy,kopcenie).Dzisiaj zauważylem że po zdjęciu węża z dopływu do nagrzewnicy nie wylewa sie z niego płyn (auto na chodzie),dopiero przy obrotach ok. 3 tys. co jakis czas wypływa płyn.Ma ktoś jakies sugestie ?Z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam wymieniales pompe, podejrzewam ze nie ma obiegu plynu, czyli cos z pompa, ale moge sie mylic. Sprawdz jeszcze czy z nawiewum leci gorace powietrze jak auto chwilke pochodzi i czy weze od nagrzewnicy sa cieple i pozostale weze od ukladu chlodzenia. Nie jezdzij tak bo ugotujesz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę wymieniał mechanik ale byłem przy całej wymianie,też obstawiałbym pompę ale co z nią może być nie tak skoro jest nowa,przed założeniem wirnik się kręcił,pasek nowy -nie ma luzu .Co do węży to bez termostatu jest pełny obieg i węże sa ciepłe.Z termostatem dół chłodnicy zimny bo termostat się nie otwiera , z jakiegoś powodu nie dopływa do niego ciepła ciecz i siłą rzeczy termostat się nie otworzy,robi się jakas poduszka powietrzna ktora zakłóca obieg.Termostat sprawdzony w goracej wodzie - otwiera sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przeplukaj uklad jakims specyfikiem do kamienia to koszt max 20 lub 30 zl choc ja kupilem za 11,5 moze gdzies sie zrobil jakis zator,moze ktos jezdzil na wodzie a terz puscil ten osad i sie przypchalo.

Korde jakie mam wspaniale pomysly a nie moge dac sobie rady ze swoim :polew:.Ale zamowilem ori termostat cala 100 moze jutro bedzie i zobaczymy co u mnie mam nadzieje ze bedzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...