Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Czy turbina jest sprawna ?


jarko
 Share

Recommended Posts

Kilka dni temu byłem u mechanika na małym przeglądzie i znalazł mi dwa wycieki. Stwierdził iż turbina jest już nie do końca sprawna i bierze olej... Ktoś inny mi powiedział że wystarczy powymieniać uszczelki i opaski i będzie dobrze... Ale znowu ktoś jeszcze dopowiedział że jak to pozmieniam to wycieki znikną , ale olej będzie leciał na intercooler co może doprowadzić do jego zniszczenia...

A ja się kompletnie na tym nie znam i nie wiem od czego zacząć, aby wszystko było tak jak należy.

Dołączam zdjęcie z miejscami gdzie są wycieki, a także logi...

Z góry dziękuję za każdą dobrą radę :notworthy:

1.

e9a69cc8624a223a.jpg

2.

1117475f40d5c7e9.jpg

3.

b2ff988709d1b825.jpg

Link to comment
Share on other sites

[

po raz :

zle wykonana logi :confused4:

po dwa: cieknie bo turbulum puszcza oliwke-dokręcenie opasek nic nieda :evil: :evil:

Moje sugestie:

1 -turbinka do regenracji lub wymiany

2- Po realizacji pkt.1 płukanko dolotu i poprawnie wykonane logi

PS. olej nie uszkodzi IC (mechanicznie) ewentualnie go zapcha :thumbdown:

Pozdrawiam :hi:

A co do logów:http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752&highlight=vagcom

Link to comment
Share on other sites

nic nie wycinasz z logów, tylko robisz jak należy wtedy da się coś powiedzieć

Link to comment
Share on other sites

nic nie wycinasz z logów, tylko robisz jak należy wtedy da się coś powiedzieć

no to wyjaśnij co tu było zrobione nie tak jak należy, oczywiście oprócz włączenia logowania na całą jazde,

kolega wciskał gaz w podłogę na 3 biegu od 1500 do 4200, masz to w srodkowej części,

a że rozmawialiśmy podczas jazdy to logowanie było włączone cały czas,

jezeli chcesz to "wydziele" Ci ten fragment

Link to comment
Share on other sites

mnie sie widzi, ze nie bylo w zakresie 1600-4200 caly czas buta w podlodze :mysli:

silnik bierze olej? ja bym wyczyscil dolot, usunal nieszczelnosci i sprawdzil ponownie po tygodniu jezdzenia.

Link to comment
Share on other sites

No nogę mam trochu lekką i rzadko 2000 obrotów przekraczam, ale zapewniam że tym razem się przemogłem i wcisnąłem do podłogi jak należy :)

Olej to nie wiem czy silnik bierze bo dopiero jakieś 5tyś autkiem nastukałem i jeszcze nie sprawdzałem, ale zerknę jutro jak tam na miarce to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak inni zareagują ale piszesz że masz lekką nogę i rzadko 2000 obr przekraczasz, z tego co widzę masz AFN i trzeba go raz na jakiś czas przedmuchać porządnie żeby sie kierownice nie zapiekały, a 2000 ob to bardzo mało żeby przedmuchać źle pisze to niech ktoś mnie poprawi

Link to comment
Share on other sites

Rzadko nie znaczy w ogóle :wink4:

Link to comment
Share on other sites

zle wykonana logi :confused4

a mogłbyś napisać co jest zle :mysli:

poza tym że log jest wklejony z całej jazdy a nie "wyciety" od 1500-4200

ze raz :naughty:

Tak ma byc "wycięty" przejedż się jeszcze raz :decayed::kox: :gwizdanie:

PS. masz notlauf :rolleyes:

chyyyyyyyba

Link to comment
Share on other sites

nie no notlaufa to ja tu nie widze. nie ciagnalby do 4200. raczej zapieczone kierownice do rozruszania lub czyszczenia.

sprawdzales bledy?

wartoby sprawdzic logi przeplywki i egr czy dobrze mierzy. jak temperatura silnika?

Link to comment
Share on other sites

Temperatura zawsze w normie, jak wskazówka dojdzie do 90stopni to tak cały czas tkwi nieruchomo, zaraz zejdę i sprawdzę jeszcze olej.

Link to comment
Share on other sites

Zrób logi grup 003,007,008,010 lub 011 przy temp silnika ponad 82 stopnie. Z tego co widac to bardzo wolno dochodzi do zadanego cisnienia wiec trzeba widziec co sie dzieje z Lmm i dawka wtrysku

Link to comment
Share on other sites

Więc tak:

1. Logi, wszystkie będą w czawrtek to wrzucę do odpowiedniego działu,

2. Na zdjęciu drugim łącznik przy obejmie jest dziurawy i tam se olej ucieka...

3. Myślę sobie, jeżeli silnik był myty 7tyś km wcześniej to chyba troszki dużo tego oleju bierze i raczej turbawka do wymiany. Chodzi mi po głowie AWX, co o tym myślicie, może jakieś lepsze propozycje :?:

4. Problem mam z wyciekiem koło IC, bo jeżeli olej który tam jest nie wycieka gdzieś przy połączeniu z wężem, to czy może gdzieś indziej :?: Tzn, auto miało kiedyś dzwona, IC jest stary i gdzieś ma naruszoną obudowę, może być coś takiego :?: No i teraz kwestia że jeżeli się okaże IC do wymiany również to co kupić w zamian :?: Bo jeżeli będzie nowa turbawka od AWX to IC z AFN jej wystarczy, czy może jakiś inny byłby lepszy :?:

Link to comment
Share on other sites

2. Na zdjęciu drugim łącznik przy obejmie jest dziurawy i tam se olej ucieka...

4. Tzn, auto miało kiedyś dzwona, IC jest stary i gdzieś ma naruszoną obudowę, może być coś takiego :?:

to sa powody spadku doladowania powyzej 3000 rpm ....

Link to comment
Share on other sites

Więc tak:

1. Logi, wszystkie będą w czawrtek to wrzucę do odpowiedniego działu,

2. Na zdjęciu drugim łącznik przy obejmie jest dziurawy i tam se olej ucieka...

3. Myślę sobie, jeżeli silnik był myty 7tyś km wcześniej to chyba troszki dużo tego oleju bierze i raczej turbawka do wymiany. Chodzi mi po głowie AWX, co o tym myślicie, może jakieś lepsze propozycje :?:

4. Problem mam z wyciekiem koło IC, bo jeżeli olej który tam jest nie wycieka gdzieś przy połączeniu z wężem, to czy może gdzieś indziej :?: Tzn, auto miało kiedyś dzwona, IC jest stary i gdzieś ma naruszoną obudowę, może być coś takiego :?: No i teraz kwestia że jeżeli się okaże IC do wymiany również to co kupić w zamian :?: Bo jeżeli będzie nowa turbawka od AWX to IC z AFN jej wystarczy, czy może jakiś inny byłby lepszy :?:

Masz nieszczelność zarówno w króćcu przy kolektorze jak i w IC. Z tego co widzę na pierwszym zdjęciu to masz IC przymocowany wkrętem do ramy :confused4: Pozostaje Ci demontaż całego przodu i krok po kroku sprawdzenie dolotu. Logi zrób jak będziesz miał już pewność szczelności dolotu. Jeżeli chodzi o IC to wg mnie w grę wchodzi albo ori z AFN`a (szczelny) lub montuj FMIC.

Link to comment
Share on other sites

Na początku pobaw się w macanie rur ciśnieniowych na całym odcinku. Nigdzie pod żadną opaską czy połączeniem nie ma prawa być śladów oleju.

Zakłądam się że krótki łacznik z fotki nr 2 jest dziurawy.

Po uporządkowaniu nieszczelności poprosimy o kolejne logi z 011 dynamicznie z pedałem w podłodze i bez dywaniuka pod pedałem gazu :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Tak, ten łącznik jest dziurawy, logi poprawimy w niedzielę. Nieszczelności zostaną usunięte w tyg. tylko nie wiem co robić z IC, mam trochę mętlik w głowie bo centralny to większa inwestycja, a od AFN może nie domagać przy turbo od AWX... W każdym bądź razie żeby wszystko było szczelne IC też pewnie będę musiał wymienić.

Póki co dzięki Wszystkim za rady - czas działać :)[br]Dopisany: 24 Maj 2008, 14:12 _________________________________________________Wymieniłem obydwie części - wygląda na to że już nie widać nieszczelności...

Nie jeździłem jeszcze zbyt dużo, ale pierwsze wrażenia są :th: w końcu czuję że mam turbo :)

Teraz czas na logi :)

Nowy łącznik i nowy IC - ori :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...