Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy ktoś mi może powiedzieć co to jest?


dejmien01

Rekomendowane odpowiedzi

Przykręcając ją od dołu jest trochę słaby dostęp, ale przy odrobinie cierpliwości da się. Warto (dla uzyskania większej przestrzeni roboczej) odkręcić i odsunąc nieco zbiorniczek wyrównawczy cieczy chłodzącej (bez odpinania przewodów gumowych) i odkręcić rurę od intercoolera.

---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

A jak kupisz te rurke to bedzie super... bo one dolem lubia pekac i wteczas nie wiesz a olej cieknie.

Owszem - pękają przy nieodpowiednim montażu, tj. zbyt mocnym dociąganiu śrub imbusowych mocujących odmę od bloku. Większość mechaników ma zbyt "ciężką" rękę do tego. Rzecz polega na tym, żeby rurka pracowała na o-ringu, a nie była dociągnięta na tzw. "maxa". Zamiennik spokojnie wytrzyma trochę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczenie panowie dziekuje , moja wiedza z 0% na ten temat jest teraz ogromna, wiem o co kaman teraz w tym i jak co zrobic , wymienic i co jest dobre, raz jeszcze dzieki chopaki, napisze jak juz znajde to co potrzebuje i dam znac jak wyszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczenie panowie dziekuje , moja wiedza z 0% na ten temat jest teraz ogromna, wiem o co kaman teraz w tym i jak co zrobic , wymienic i co jest dobre, raz jeszcze dzieki chopaki, napisze jak juz znajde to co potrzebuje i dam znac jak wyszlo

A mnie nie dziekujesz...?

Milego wieczoru :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyłapałeś aluzji - napisałeś "Serdecznie panowie dziękuje" - a danu44 to kobieta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyłapałeś aluzji - napisałeś "Serdecznie panowie dziękuje" - a danu44 to kobieta :P

Dziekuje Tomku... :hi:

Niestety dopóki nie bedzie (tak jak na starym forum) znaczka w opisie dotyczacego płci, to tak to bedzie wygladało.

No ale najwazniejsze ze kolega dejmien01 ma teraz orgromna wiedze i wie jak wszystko ogarnac.

Pozdrawiam Dana :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:grin:

---------- Post dopisany at 20:08 ---------- Poprzedni post napisany at 20:06 ----------

Otorz to , wiem jak to teraz ogarnac i jest cacy ;p

SERDECZNIE DZIEKUJE I PROSZE O WYBACZENIE danu44 :D

---------- Post dopisany at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany at 20:08 ----------

milo mi poznac w takim miejscu kobiete:D az z checia bym poznal lepiej , cenie to co robisz tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał problem z montażem tej odmy to pisz - robiłem to u siebie od A do Z, więc mogę co nieco doradzić. Przed założeniem wyrównaj papierem ściernym podstawę (przykręcaną do bloku) - żeby usunąć tzw. grat z tworzywa. Analogicznie musisz wyszlifować i oczyścić benzyną ekstrakcyjną powierzchnię bloku, w miejscu przykręcenia odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co zostało napisane w tym wątku to prawda, jest jednak małe ale.

Separatory oleju w odmach nie zostały wprowadzone przez Audi przypadkowo.

Mianowicie bardzo wyraźnie zmniejszają zużycie oleju przez silnik a także zasyfienie dolotu tymże olejem.

Górna rura odmy łącząca separator z pokrywą zaworów ma numer 028 103 509 i kosztuje w ASO 43,50 zł

a jak ktoś ma rabat to mniej i np. w Auto Specjal w Krakowie jest dostępna od ręki.

Nie mam podglądu magazynu Inter Welm w Bielsku, ale przypuszczam, że jest podobnie a jeżeli nie, to w centrali w Poznaniu mają dwie sztuki a realizacja zamówienia to jeden dzień roboczy.

Ja na Twoim miejscu nie zastanawiałbym się i pozostałbym przy rozwiązaniu fabrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram powyższy post ale od siebie dodam, że ten separator oleju jak i inne fabryczne w 1.9 TDI są o d*p...ę roztrzaść więc albo odmę wywalamy zupełnie w butelkę lub za silnik pod kabinę albo stosujemy tzw. Oil Catch Tank.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie jednak, że wymieniając całą odmę choćby na zamiennik - ma przynajmniej na jakiś czas odmę czystą. Jak wymieni tylko ten uszkodzony odcinek to reszta przewodu i tak pozostaje zasyfiona - więc jesli już wymieniać na rozwiązanie fabryczne - to kompleksowo wymienić odmę w całości. Co do rozwiązań w/w (Oil Catch Tank itp.) nie wypowiadam się, bo nie stosowałem tego - nie mam więc doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, rozwiązań dajecie naprawde dużo :D jest w czym wybierać , kuszacą propozycja jest skontaktowac sie z Inter Welm w Bielsku , ale czy odrazu przy tym nie lepiej wymienic odme i separator? bo to juz troszek duzo kosztuje

Bo jak bym tylko ten przewod krotki wymienic z odmy do sepratora to bedzie (mam nadzieje ok) z tym ze wymienia sie wogole odmy i separatory? bo nie wiem o tym zbyt duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma z upływem czasu zapełnia się mazią olejową i staje się coraz mniej drożna. Nowa odma zawsze będzie korzystniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam spostrzeżenia kolegi bolo73. Proponowane rozwiązanie z sama rurką bez odolejacza szybko zasyfi ci dolot ale twoja wola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozwiązań w/w (Oil Catch Tank itp.) nie wypowiadam się, bo nie stosowałem tego - nie mam więc doświadczenia.

Oil catch tank, OCT , przeróbka odmy w PD (DIY)

Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

PS. Uwaga tylko w zimie z tym urzadzeniem... podobno lubi zamarznac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozwiązań w/w (Oil Catch Tank itp.) nie wypowiadam się, bo nie stosowałem tego - nie mam więc doświadczenia.

Oil catch tank, OCT , przeróbka odmy w PD (DIY)

Odgrzewam kotleta.

Też mam odmę z separatorem. Właśnie wczoraj zlokalizowałem skąd leje mi się ciągle olej - pęknięty krócieć odmy przy bloku silnika. A już mechanik chciał mi miskę wklejać na nowo ;) Rok temu wymieniałem ten gorny (krótki) odcinek co kolega Dejmien01. Około 50 dych płaciłem w ASO. Teraz przyszedł czas na ten drugi (dłuższy) przewód układu odmy.

No i teraz pytanie czy dobrze rozumiem, że mam właściwie dwie alternatywy:

1. kupić z ASO przewód dolny (mój ma numer 028 103 465 C)

2. kupić na Allegro lub w ASO przewód bez separatora - cały w jednym kawałku

3. ... no właśnie tej trzeciej opcji (OIL Catch Tank) chyba nie można zastosować w AFNie ze wzgledu na to podłączenie odmy do bloku silnika - no bo co zrobić z dziurą w bloku? Zaślepić ;)?

Tak więc chcąc zachować zachować oryginalny separator pzostaje mi chyba opcja 1. Czy orientuje się ktoś ile będę czekał w ASO na tą część? Auto rozebrane stoi a do pracy trzeba czymś jeździć.

---------- Post dopisany at 12:01 ---------- Poprzedni post napisany at 11:58 ----------

Jeszcze fotki

SANY0011.jpg

SANY0013.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupione. Było od ręki. Niestety rurka kosztowała mnie 187 zł. Cena masakryczna. Sprawdzona w dówch różnych ASO. Nowa rurka ma symbol 028 103 491 M i nie ma żadnych metalowych elementów - niestety. Pytałem o tą z metalowym pierścieniem o której pisze Andy59 i gość nie wiedział o czym gadam. Na pewno jeśli jeszcze raz mi to pęknie (chociaż mam nadzieję że wytrzyma kilka lat), to nie kupię nowej tylko dorobię u ślusarza to mocowanie od strony bloku z krótkim króćcem i połaczę z odolejaczem wężem gumowym. Uszczelka z kryngielitu między blok, a króciec i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...