denveco Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 Witam serdecznie. Postanowilem ze zaloze u siebie centralke ktora dajaca efekt coming home. Z centralki wychodzi 10 kabelkow: - czerwony - Plus - czarny - minus - żólty do włacznika lewego światła p mgielnego - pomaranczowy do wlacznika prawego swiatla p. mgielnego - zolty z czarnym paskiem do lewego swiatla p. mgielnego - pomaranczowy z czarnym paskiem do prawego swiatla p. mgielnego - niebieski minusem sterujacy otwieraniem samochodu centralnego zamka - niebieski minusem sterujacy zamykaniem samochodu centralnego zamka - brazowy plusem sterujacy otwieraniem samochodu centralnego zamka - brazowy plusem sterujacy zamykaniem samochodu centralnego zamka Czerwony podpiolem pod plus, czarny do masy sterowanie centralnym zamkiem jest minusem tak wiec podpialem pod dwa niebieskie kabelki centralki, ale teraz kwestia podlaczenia swiatel. Wyciagajac wlacznik od swiatelm p mgielnych przednich mam kabelek zolto bialy ktory to ma zasilanie gdy sa wlaczone swiatla p mgielne przednie. do tego kabelka podlaczylem kabel z centralki zolty z czarnym paskiem. Wszystko niby gra centralka dziala ale dopiero wtedy jak zostawie wlaczone swiatla postojowe. Jak zrobic by swiatla przeciwmgielne zapalaly sie bez koniecznosci wlaczenia swiatel postojowych?? I druga kwestia. Centralka ma mozliwosc regulacji potencjometrem dlugosci swiecenia swiatel od 10-30 sekund. Ale np jak wlacze na chwile swiatla przeciwmgielne przednie i pozniej je wylacze to centralka sama je zapala na te max 30 sekund po czym same zgasna. Jak ominac ten efekt?? A wiem ze centralka nie ma takiej dziwnej funkcji. Dziekuje za pomoc.
PARAF Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 możesz podać co to za centralka...? np. jakieś oznaczenie.
Pro-Logic Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Nie masz jakiegoś schematu do tego? Ale po tej rozpisce wygląda jak by trzeba było przeciąć przewody idące z włącznika do lamp p. mgielnych i podłączyć: - żółty do włacznika lewego światła p mgielnego - pomaranczowy do wlacznika prawego światła p. mgielnego - żółty z czarnym paskiem do lewego światła p. mgielnego - pomaranczowy z czarnym paskiem do prawego światła p. mgielnego Ale to jest tylko gdybanie bez schematu nie podołasz. Jeszcze możesz sprawdzić czy na przewodach żółty ; żółty z czarnym paskiem jest przejście po uruchomieniu funkcji jakie posiada. Jeśli jest przejście to raczej na pewno trzeba podłączyć tak jak napisałem. A poza tym to włącznik chyba steruje przekaźnikiem więc to trzeba podłączyć miedzy przekaźnikiem a lampami p. mgielnymi.
denveco Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2012 Na schemacie owszem jest ze kabel zolty do wlacznika lewego swiatla p mgielnego a zolty z czarnym paskiem do lewej lampy. A miejsce przeciecia jest w instalacji samochodu miedzy lewa lampa p mgielna a skrzynka bezpiecznikow czy wlacznikiem juz nie pamietam dokladnie. I tak samo z prawa strona i pomaranczowymi kablami. Wyglada to tak ze jak bede chcial wlaczyc swiatla p. gielne to wszystko bedzie przechodzilo przez centralke. czyli jakby centralka bedzie podlaczona rownolegle do istniejacej fabrycznie wiazki kabli na trasie wlacznik - swiatlo z tym ze tam bedzie trzeba ciachnac. Tak mi sie tez wydaje ale chcialem uniknac ciachania kabli. A mozliwe ze jak tak przetne kable to juz nie bedzie tego efektu ze po normalnym uzytkowaniu swiatel p mgielnych gdy je wylacze to juz sie nie beda ponownie zapalac na te 30 sekund??
badyl666 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Przeciwmgielne są zasilane z manetki świateł. Żeby ich odpalić niezależnie musisz żółty i pomarańczowy (domyślam się że to jest zasilanie) podpiąć przez bezpiecznik do akumulatora. Pewności nie mam ale wygląda to tak jak by prawa i lewa strona miała oddzielny przekaźnik.
bediks Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 ogólnie jest jakas mozliwosc w polifcie zeby mozna bylo wlaczyc halogeny bez wlaczania pozycyjnych swiatel ?? widzialem dzisiaj w pasku fl cosik takiego
PARAF Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 moim zdaniem wystarczy jakiś prosty układ/moduł (być może coś a'la przekaźnik) wyłączający pierwszy obieg (12V) zaraz po włączeniu drugiego (12V) trzeba popytać w sklepach elektronicznych albo poszukać na elektrodzie :btw: miałbym parę innych (wg. mnie) fajnych pomysłów na wykorzystanie czegoś takiego chyba się pofatyguje do elektronika...
PARAF Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 ja nic nie przerabiałem a mam tak , ze postojówki mam wyjete i wlaczam tylko w pozycje postojówek,naciskam przycisk przeci wmgienych przód i swieca,super to bo mam wsadzone tam diody smd i swieca super a widac jak bym mial swiatla wiec jest osczednosc zwylkych zarowek h7 . nie wiem czy ktos cos tam przerabial ale wyglada na ORI. na twoim miejscu w miejsce postojówek dał bym diody IR. Taki bajer nie widoczny gołym okiem, ale fotoradary, wideorejestratory radiowozów i wszelkie aparaty i kamery widziałyby, że masz włączone postojówki
bediks Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 A to z tym układem modułem to była odpowiedz do mojego pytania? Bo dziwi mnie ze jeszcze nikt na to nie wpadł jak to zrobic
PARAF Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 A to z tym układem modułem to była odpowiedz do mojego pytania? Bo dziwi mnie ze jeszcze nikt na to nie wpadł jak to zrobic wieczny brak czasu...
bediks Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Bo bym sobie używał ich jako dziennych , wiem ze nie można ale na to akurat sram, bo kupoledow nie chce a na moduł drogowych musiałbym kogoś znaleźć w ZS żeby mi zrobił za piwo
PARAF Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 ja nic nie przerabiałem a mam tak , ze postojówki mam wyjete i wlaczam tylko w pozycje postojówek,naciskam przycisk przeci wmgienych przód i swieca,super to bo mam wsadzone tam diody smd i swieca super a widac jak bym mial swiatla wiec jest osczednosc zwylkych zarowek h7 . nie wiem czy ktos cos tam przerabial ale wyglada na ORI. na twoim miejscu w miejsce postojówek dał bym diody IR. Taki bajer nie widoczny gołym okiem, ale fotoradary, wideorejestratory radiowozów i wszelkie aparaty i kamery widziałyby, że masz włączone postojówki a co to jest te IR ? jak nie mam wogóle postojówek, bo wg prawa podobno mozna jezdzic na samych halogenach przednich w dzien,ale wtedy nie mozna miec wlaczonych postojówek z przodu. dioda LED IR Podczerwień często jest wykorzystywana jako doświetlenie kamer czy noktowizorów... a co do jazdy na halo, to nie wydaje mi się... halo są zazwyczaj mocniejsze (H7 55W) do dziennych (16x LED 8W), dlatego niektórzy na forum montują specjalne moduły "osłabiające" prąd halogenów takie rozwiązanie "jest" bardziej światłami do jazdy dziennej, niż usunięcie postojówek i pozostawienie halo nietkniętych...
Pro-Logic Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 A może ktoś wie gdzie jest schowany przekaźnik halogenów w polifcie? Pod kierownicą nie ma i w podszybiu tam gdzie komputer silnika też nie ma.
piotr26a4 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Koledzy nie rozumiem... Żeby można było włączyć p. mgłowe z przodu bez włączania innych świateł w przedlifcie trzeba dodać jakieś ustrojstwo czy jest sposób jakiś inny na to sorki ale jakoś nie mogę tego zrozumieć
bediks Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Ja chce tak w polifcie i też nie wiem jak
Magicbattle Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 trzeba sprawdzic w jaki sposob sa sterowane p. mgielne czy minusem czy plusem. wydaje mi sie ze plus po postojowych dawany jest na wlacznik p.mglowych i wtedy idzie na halogeny. jak by znalesc w przycisku ktory kabel jest +12 po postojówkach i go uciac i dac plusa stalego albo po stacyjce to wtedy by sie zapalaly niezaleznie od postojówek. jak bede mial czas to chyba sobie to sprawdze.
Pro-Logic Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 trzeba sprawdzic w jaki sposob sa sterowane p. mgielne czy minusem czy plusem. wydaje mi sie ze plus po postojowych dawany jest na wlacznik p.mglowych i wtedy idzie na halogeny. jak by znalesc w przycisku ktory kabel jest +12 po postojówkach i go uciac i dac plusa stalego albo po stacyjce to wtedy by sie zapalaly niezaleznie od postojówek. jak bede mial czas to chyba sobie to sprawdze. Niestety już tak próbowałem. Trzeba dowiedzieć się gdzie te niemcy schowali przekaźnik od świateł przeciwmgielnych. Wczoraj rozebrałem pół auta i nie znalazłem a przekaźnik jest na pewno.
piotr26a4 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Kurde aż podjadę do kumpla (ale dopiero w przyszłym tygodniu) jest elektromechanikiem niech on coś wykombinuje jak dowiem się coś to od razu napisze chyba że ktoś będzie pierwszy... pozdro
Pro-Logic Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udało mi się w końcu to zrobić. Przekaźnik świateł przeciwmgielnych znajduje się za schowkiem obok poduszki airbag i ma numer 397. Podłączenie jest bardzo proste. Przecinamy szary przewód, koniec który wychodzi z wiązki a dokładniej od włącznika świateł postojowych izolujemy, drugi koniec szarego przewodu wpinamy w przewód czarny z czerwonym paskiem. Kupujemy żarówki LED H7 i cieszymy się światłami dziennymi. Można jeszcze się pokusić o przekaźnik czasowy który będzie wyłączał nam światła dzienne po włączeniu świateł postojowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się