Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Syntetyk czy półsyntetyk? olej, filtr, rozrząd, świeczki AHL


ShAMAN_666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni noszę się z zamiarem wymiany oleju. Kupiłem już filtr "Filtrona" po dłuższej analizie forum doszedłem do wniosku, że kupię pólsyntetyk i padło na Mobil Super S 10W-40. jeszcze nic nie grzebałem, bo ciągle się zastanawiam nad tym. W chwili obecnej jest wlany "Liqui Molly" 10W-40(chyba tak się to pisze) i według karteczki zostały jeszcze jakieś 2-3 tys. do kolejnej wymiany. Nakulane mam 122kkm - głowy odciąć sobie za ten przebieg nie dam, ale fotele nie są wypierdziane.

Co do wersji silnika podanej w Prefixie i podpisie, to również na forum wyszukałem że to AHL, bo gdzieś analizując VIN pokazało mi się że moja :audi: jest dokładnie z marca 1998.

Dodatkowo chciałbym zapytać, czy ruszać rozrząd, czy jeszcze chwilę zaczekać? Jeśli ruszać, to czy pompa wody też, czy tylko napinacz i pasek? Ktoś kiedyś mówił mi że warto też się zastanowić nad wymianą świec.

dziękuję za wszystkie podposiedzi i pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów.

[br]Dopisany: 14 Maj 2008, 13:44 _________________________________________________p.s. Wystarczą mi 4 litry? bo tyle kupiłem i wolałbym nie ganiać znajomych żeby mi jeszcze litr dokupili :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju i świec to nie wiem bo raczej w TDI sie bardziej orietuje... ale skoro wyczytałes na forum że półsyntetyk 10W-40 do Twojej benzynki to własnie taki lej. Co do firmy to Mobil, Liqui-Moly albo Motul najlepiej. Skoro jeździsz na LM to może niewarto tego zmieniac - poszukaj jeszzce w istniejących tematach co chłopaki radzą. Co do rozrzadu to mysle ze nie ma sensu czekać - tym bardziej ze nie wiesz kiedy był ostatnio wymieniany (a w przebieg 122kkm w 10letnim aucie i w mikołaja to bym nie wierzył)- a obojetnie kiedy by nie był to po zakupie to chyba pierwsza rzecz którą bym zrobił....bo jak coś pier....prawda....tego to naprawy sa droooogie. a tak wymienisz i masz spokój na ładne kilkadziesiąt kkm. A jak juz ruszasz przód to wymien wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki zibizab :th: w takim razie leję tego mobila 10W-40 dam znać jak zauważę jakieś zmiany. A wie ktoś gdzie jest filtr oleju w tym silniku? Żeby go spuścić na pewno będę musiał odkręcić ekran - innego wyjścia nie ma, ale jak wygląda kwestia filtra? jest w jakiejś puszce, czy normalnie przykręcany? (żeby w razie czego śrubokrętem go wykręcić) :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,filtr oleju jest przykręcany,niema problemu z odkręceniem co do pompy wody to radził bym wymienić ,w tym silniku pompa napędzana jest paskiem rozrządu, dodatkowe zagrożenie gdyby pompa się zatarła .tak do rozrządu jak i do pompy trzeba zwalac cały przód, poco dwa razy to robić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak pisza koledzy rozrzad jak najbardziej wymieniaj po kupnie auta chyba ze masz dokumenty jakies ze byl robiony, i naturalnie z pompa wody, pompa wytrzymuje okolo 180tys a ty nie masz pewnosci co do przebiegu, wiec lepiej wszystko wyrzucic i miec spokoj i pewnosc, co do oleju to dobry wybor. Ale filtrow z filtrona nigdy w zyciu nie zaloze i nie zakladalem widzialem kilka przypadkow ze z pod uszczelki puszczaly olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale filtrow z filtrona nigdy w zyciu nie zaloze i nie zakladalem widzialem kilka przypadkow ze z pod uszczelki puszczaly olej.

Kurcze no też się nad tym zastanawiałem. Wolałbym MANN, ale zleciłem zakup ojcu i przywiózł taki. Na razie nie przykręcałem ekranu żeby zobaczyć czy nie będzie puszczał czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stety komputer tego nie zasygnalizuje, nie masz sie czym martwic, nie zawsze sie tak dzialo, lecz kilkanascie przypadkow bylo. wystarczy w pore tylko to wykryc i wtedy wymieniasz filtr na nowy i po problemie, bez spuszczania oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtron to raczej niezbyt dobry wybór - lepiej dołozyc pare złotych na jakis firmowy i miec spokój. Co do rozrzadu to sie nie zastanawiaj tylko wymieniaj wszystko o jednej robocie - to tak samo jak z filtrem - stosunkowo niewielkie oszczednosci moga drooogo kosztowac w przyszłosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,filtr oleju jest przykręcany,niema problemu z odkręceniem co do pompy wody to radził bym wymienić ,w tym silniku pompa napędzana jest paskiem rozrządu, dodatkowe zagrożenie gdyby pompa się zatarła .tak do rozrządu jak i do pompy trzeba zwalac cały przód, poco dwa razy to robić .

Witam wczoraj z kolega wymieniłem pasek rozrządu, klimy i alternatora oraz pompe wody.Po rozebraniu pompa wody okazała sie juz zużyta. (wczesniej od paru dni cos mi piszczało wydając metaliczny dźwięk w górnej okolicy pokrywy rozrzadu). To był strzał w 10. A paski też juz byly troche popękane. Miałem duzo szczęścia że wymieniłem to wszystko, to juz były ostatnie chwile tych części. W chwili obecnej mam przejechane 114 tys. km. Drogi kolego nie czekaj na wymiane tak długo jak ja, tylko wymieniaj, bo później to dużo więcej kosztuje. A co do oleju, to ja mam castrola magnatek 10w40. Teraz zamierzam zalac go wspomnianym olejem "Liqui Molly" 10W-40, kolega mój jeździ na nim pare sezonów i bardzo sobie go chwali. :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...