Jump to content
3 3
Bart-S

Montaż elektrycznych podnośników tylnych szyb

Recommended Posts

 


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłbyś jeszcze podać gdzie podłączyć zasilanie bezpieczników s23 oraz s280 albo jak to jest podłączone w ori wiązce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mógłbyś jeszcze podać gdzie podłączyć zasilanie bezpieczników s23 oraz s280 albo jak to jest podłączone w ori wiązce.

Tak jak napisałem - braki w opisie + fotki zostaną wkrótce uzupełnione.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jest wszystko o wiele jaśniej z tylnymi szybkami :wink:

Graty jak zawsze Bartku :thumbup1:



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki temu opisowi wszystko było o wiele prostsze , dzięki Bart jesteś wielki .

8 godzin roboty i 4x elektryczne szyby na pokładzie , banan do teraz nie schodzi mi twarzy .

Nie zrobiłem zdjęć ale jak by co to mogę pomóc :wink:

Korzystałem też z tego opisu na 3 stronie tego wątku:
:arrow2: :arrow2: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/105958-all-b7-montaz-licht-pakietu-i-elektrycznych-podnosnikow-w-tylnych-drzwiach/?hl=%2Bmonta%BF+%2Blicht+%2Bpakietu

Edited by cwiara

[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam dokładnie jak to było z tą masą ale wydaje mi się że masa w przypadku korb to była jakaś cienka - tak jak i zasilanie. Pamiętam że u siebie zmieniałem te kable, bo masa musi być też 2,5 mm, punkt zbiorczy przy szynie fotela. Numer bezpiecznika termicznego S280 to 443 937 105 A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi już dawno też Bartek pomógł, niby mała rzecz i w sumie mi nie potrzebna ale mod jak każdy inny - cieszy :decayed: Super tutek Bart:thumbup1:


A4 B6 2009 - 2013

A6 C6 2013 - 2014

Leon 2014 - 2016

BMW M2 2018 - ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki chopy - jak maci jakieś uwagi, lub można coś poprawić - piszcie. Mam coraz większy zapierdziel i w związku z tym coraz mniej czasu na forum ale gdy tylko znajdę chwilę - wszystko uzupełnię :thumbup1:

Paweł - słuszna uwaga z tą masą (przeoczyłem to:doh:).


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładałem tylne szybki i od jakiegoś czasu po włączeniu zapłonu jest cyknięcie w lewych tylnich drzwiach ,tak jak by centralny pyknął kilka razy ,ale zauważyłem że to się powtarza jak auto stoi na słońcu ,jak jest chłodno to nic nie pyka ,dodam że nie ma błędów i wszystko działa poprawnie co to może być

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry temat :)


Power: AWX 197.5 KM 417Nm
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dokładałem tylne szybki i od jakiegoś czasu po włączeniu zapłonu jest cyknięcie w lewych tylnich drzwiach ,tak jak by centralny pyknął kilka razy ,ale zauważyłem że to się powtarza jak auto stoi na słońcu ,jak jest chłodno to nic nie pyka ,dodam że nie ma błędów i wszystko działa poprawnie co to może być

ten wątek nie jest do rozkminiana problemów z centralnym. Powinieneś pytać gdzie indziej.

Do tematu dodam jeszcze że jeśli robi się na raty bo np. dzień był za krótki i podpięty jest tylko jeden sterownik drzwi to u mnie nie wykrywało go, dopiero po podpięciu drugiego MK zaczął wiedzieć obydwa, tak że nie należy panikować w połowie pracy.

Jaką funkcję pełni sygnał inklinacji? Wyczytałem tu że informuje sterowniki o pochyleniu pojazdu, pytanie po co?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dokładałem tylne szybki i od jakiegoś czasu po włączeniu zapłonu jest cyknięcie w lewych tylnich drzwiach ,tak jak by centralny pyknął kilka razy ,ale zauważyłem że to się powtarza jak auto stoi na słońcu ,jak jest chłodno to nic nie pyka ,dodam że nie ma błędów i wszystko działa poprawnie co to może być

ten wątek nie jest do rozkminiana problemów z centralnym. Powinieneś pytać gdzie indziej.

Do tematu dodam jeszcze że jeśli robi się na raty bo np. dzień był za krótki i podpięty jest tylko jeden sterownik drzwi to u mnie nie wykrywało go, dopiero po podpięciu drugiego MK zaczął wiedzieć obydwa, tak że nie należy panikować w połowie pracy.

Jaką funkcję pełni sygnał inklinacji? Wyczytałem tu że informuje sterowniki o pochyleniu pojazdu, pytanie po co?

ja nie mam problemu z centralnym ,a problem powstał po dołożeniu elektryki z tyłu i dlatego pytam w tym wątku może ktoś miał podobny problem i usunął usterkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

popraw wtyczki do centralnego zamka i od strony sterownika szyb. Masz zaprogramowane selektywne otwieranie? Też mi tak cyka i nieraz wyrzuca błąd w MK, ewentualnie pozostanie Ci czyszczenie switchy w centralnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaką funkcję pełni sygnał inklinacji? Wyczytałem tu że informuje sterowniki o pochyleniu pojazdu, pytanie po co?

Pod fabryczny alarm - zabezpieczenie przed odholowaniem.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany nie wiem jak to inaczej rozwiązać więc piszę tu bo już kurde ręce mi opadają...

Wczoraj rozebrałem wszystko za koleją tego DIYA, podpiąłem wszystkie kable, piny, sprawdzałem po 10 razy wszystko czy jest jak według schematu i nic nie budziło naszych wątpliwości. W boczkach mam instalacje pod ele szyby, w drzwiach miałem włożoną z końcówką L do słupka B od tego słupka puściłem nowe przewody itp itd i objawem było to że okna uchylały się tylko z panelu kierowcy, natomiast na tylnych nie działały a co gorsza nie mogłem zamknąć autka;( oczywiście wcześniej zrobiłem kodowanie. po raz któreś sprawdzanie nic nie wykryło jakiegoś braku czy nieprawidłowości;/ po krótkich konsultacjach (Czaki, Klaczek- wielkie dzięki za cierpliwość) wymieniłem cany i te drugie kabelki i nic to nie zmieniło oprócz tego ze już nic nie chodziło. Po krótkim namyśle połączyliśmy to wg. schematu "na krótko", jakby jakiś pin nie pasował i nic się nie zmieniło;/ nadal ten sam objaw co wcześniej. Ciekawe że jak robiliśmy test w VCDS to drzwi się zamykały. Co było żle zrobione?

Jeszcze jedna sprawa...po podłączeniu na samym początku VCDS i sprawdzeniu MK jego końcówka była AJ, natomiast po podłączeniu tych szybek co działały w dziwny sposób, po sprawdzeniu MK jego końcówką się zmieniła na AH...to jest normalna sprawa? Dodam ze autko mam z przłomu lat 2001 na 2002r. Produkcja chyba coś w 12.2001r.

Uda się coś z tym wszystkim zrobić? z góry wielkie dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

schematy w wątku dotyczą modeli powyżej 2003 roku ty musisz podłączyć wg schematu do 2003roku ,co do MK fabryczny mam AR po przekładce korb na elektrykę kodowanie na AS bez wymiany modułu, poniżej schemat do 2003r eledoMY03.JPG

korbyLdoMY03.JPGkorbyPdoMY03.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobra ale ja nie widze zadnej róznicy pomiędzy jednym a drugim schematem pod ele szyby. Może mi to ktoś uświadomić? Jaka jest różnica przed 2004 a po 2004?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedyna różnica jest na kostce w słupku, cany i inklinacja, i zasilanie. U Ciebie raczej obstawiałbym problem z MK lub silniczkami, ewentualnie z przyciskami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie do znawców

właśnie jestem w trakcire tego moda

z tego co rozumiem ciągne tylko kable między kostkami w słupkach A i B tak samo po każdej ze stron

dodatkowo jeszcze uziemienie w słupkach B do śrub co są u dołu

jeśli chodzi o zasilanie....

wiem że jeszcze w kostce z bezpiecznikami dokładam jeden bezpiecznik, to jest dla mnie zrozumiałe

20120630_002.jpg

<br /><br />

na moim MC mam już beziepcznik termiczny

muszę dokładać drugi??

i skąd mam pociągnąć zasilanie

proszę o instrukcję dla bardzo opornych osób :)

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
pytanie do znawców

http://s16.postimage.org/3mlr8hgtd/20120630_002.jpg

na moim MC mam już beziepcznik termiczny

muszę dokładać drugi??

i skąd mam pociągnąć zasilanie

proszę o instrukcję dla bardzo opornych osób :)

pzdr

Dokładasz jeszcze jeden bezpiecznik (taki sam jak na foto - szaro/zielony) i zasilasz go z tego samego źródła co bezpiecznik elektryki szyb w przednich drzwiach.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobione :) szyby działają. jest tylko jeden problem. z tyłu nie można w normalny sposób otwierać szyb. z panelu kierowcy wsio działa. aby moć otwierać szyby przyciskami w tylnych drzwiach musze trzymać przycisk blokujący szyby tylne w panelu kierowcy.

co może byc tego przyczyną??

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
zrobione :) szyby działają. jest tylko jeden problem. z tyłu nie można w normalny sposób otwierać szyb. z panelu kierowcy wsio działa. aby moć otwierać szyby przyciskami w tylnych drzwiach musze trzymać przyciś blokujący szyby tylne w panelu kierowcy.

co może byc tego przyczyną??

pzdr

Może coś z przyciskiem blokującym nie tak?


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cały czas sie na nim swieci tak ta żołta lampka że szyby z tyłu zablokowane. jak go naciskam ona gaswiem że jeszcze w kostce z bezpiecznikami dokładam jeden bezpiecznik, jak trzymam go wcisnietego to tez nie swieci

mowisz ze moze byc przycisk?? idzie to jsakos sprawdzic poza włożeniem innego?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak świeci żółta lampka to szyby zablokowane ,jak zgaśnie blokada wyłączona ,wygląda na to że posypał ci się włącznik ,najłatwiej było by podmienić go na sprawny ,ale możesz go rozebrać może jakaś blaszka,sprężynka się zozsypała

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Wchodzisz w bloki pomiarowe MK i sprawdzasz funkcjonowanie przycisku (jeśli dobrze pamiętam to jest to grupa 13, pozycja 2). Generalnie gdy przycisk świeci na żółto to znaczy, że elektryczne sterowanie szybami jest zablokowane - przycisk ma tylko 2 położenia (wciśnięty - zdejmuje blokadę, podniesiony - zapala żółty LED i załącza blokadę).


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak miałem przy montażu tylnych u mnie, wymiana przycisku rozwiązała problem:wink:


A4 B6 2009 - 2013

A6 C6 2013 - 2014

Leon 2014 - 2016

BMW M2 2018 - ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przycisk do wymiany

cały czas jest podniesiony

nie można go wcisnąć "na stałe"

dzięki Wam za wszystko

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsadziłem na pokład dziś elektrykę tylnich szyb, lecz nie mam domykania szyb z pilota, pomimo tego że wcześniej miałem. Moduł Comv. zmienił nazwe z AD na AE, więc logika podpowiada mi kodowanie. Pomimo że w 62 kanale dodaje do wartości 3 (2+1) nie mam dalej otwierania i domykania szyb z pilota. Czy coś sknociłem, jak wg rozwiązać ten problem bo domykanie to dla mnie przydatna rzecz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadaptuj silniki tylnych drzwi. Opuść na maksa w dół i przytrzymaj - to samo do góry. Wtedy domykanie zacznie działać.

Co z zamkiem centralnym? Tył działa już?


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaadaptuj silniki tylnych drzwi. Opuść na maksa w dół i przytrzymaj - to samo do góry. Wtedy domykanie zacznie działać.

Co z zamkiem centralnym? Tył działa już?

Zamek zacznie dopiero działać w momencie gdy druga strona jest zrobiona - czyli gdy moduł komfortu ma informację o podpięciu drugiego zamka. Zaadoptowałem też podnośniki szyb tak jak mi poradziłeś. Wszystko bangla. Dziękuję i pozdrawiam:wink:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...