ghost2255 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 W związku z tym, że zaczynam myśleć o zmianie auta za kilka miesięcy mam nastęujące pytanie: czy skrzynia MULTITRONIK uszkadza się w ten sposób, że "przestaje jechać"? Poczytałem "encyklopedię", inne wątki i trochę już wiem o tej skrzyni, ale chciałbym wiedzieć, czy jest niebezpieczeństwo, że nagle samochód zostanie unieruchomiony? Według teg, co wyczytałem, to w benzynowych autach nie stosowano 7-mio lamelowych skrzyń nawet po 2003roku? Interesuje mnie przede wszystki MULTI zestawiony z ALT 2.0.
sajp Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 witam, jeżdzę takim dokładnie,jeśli wątek aktualny to napisz mi na priva i Ci opowiem
jesper74 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Dbana skrzynia tj.olej i bez sportowej ostrej jazdy wytrzyma 400 tys. Benzyny maja mniejszy moment i nie potrzeba dodatkowej lameli do przeniesienia napedu. Mam 2400 v6 i nie jest to demon predkosci,ale chociaz skrzynia nie jest tak zajechana jak w mocniejszym obrotowo wersjach. Kolego 2.0 na automacie nic nie jedzie. Kolega ma i odradzam.Oczywiscie odezwa sie rozne glosy ale ogolnie osiagi beznadziejne.
ghost2255 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2012 NIe zależy mi na osiągach a na wygodzie.Ale oczywiście jak coś większego się trafi, to też nie odrzucam takiej moiżliwości.
jesper74 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 W a4 szału komfortu nie ma.Jezdzi się okay.
ghost2255 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2012 Wiadomo, że A8 jest wygodniejsze. Pisząc o komforcie miałem na myśli komfort automatu.
Bart-S Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Awarie CVT są różne - najczęstrzym objawem jest szarpanie (w bardziej skrajnych przypadkach auto po prostu się zatrzymuje i nie chce jechać). 7-płytkowe sprzęgło posiadają jedynie skrzynie zestawiane z silnikiem dysponującym maksymalnym momentem obrotowym większym niż 300Nm (zatem wszystkie diesle + benzyniaki od 3L). Jeśli szukasz fajnejm, bezawaryjnej i taniej w eksploatacji jednostki z Mulitronikiem to polecam albo 1.8T albo 1.9TDI najlepiej wyprodukowane po sierpniu 2004r.
ghost2255 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2012 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wezmę je pod uwagę przy zakupie B6.
maniolo Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Witam jestem nowy na tym forum i podłączam się do pytania ghost 2255. A więc jak sprawdzić multitronika podczas zakupu.Być może wejdę niedługo w posiadanie A4 B6 2.5 z multi właśnie.Na co zwrócić uwagę podczas próbnej jazdy, czy sam sprawdzę olej w skrzyni? Jak objawiają się w czasie jazdy najczęstsze usterki? Miło by było jakby kolega bart-s się wypowiedział widzę że ma dużą wiedzę o cvt a jestem jeszcze laikiem w temacie automatów.Dodam że model silnika to BDG a skrzynia to GHZ.pozdro
Bart-S Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Maniolo - w tym dziale masz podwieszony wątek Encyklopedia Multitronika. Przerób dokładnie pierwszego posta.
Kozathe1st Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Jazda multitronem jest mega przyjemna i wygodna. Można naprawdę pokonywać bardzo długie odcinki nie mecząc się (mój rekord 1500km za jednym podejściem) ...a nawet jak coś się spier**** to na całe szczęście mamy Bartka Nie zamieniłbym mojego multi na żadnego manuala
Kaiser26 Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 U mnie przed naprawą w Długołęce czyli jakieś 70 tysi temu objawy były : szarpanie na wstecznym lub jego "brak" oraz w późniejszym czasie nawet na 1-2-3-4 czyli przy ruszaniu dławił się całkowicie, że niemal gasł. Po drugim remoncie od 40 tysi problemów brak tylko sama przyjemność. Polecam tą skrzynkę i w przyszłości jak dla mnie to będzie albo manual S4 albo jakaś mocna benzynowa a4/a5 z multi właśnie. Pozdrawiam
carpa84 Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 Jazda multitronem jest mega przyjemna i wygodna. Można naprawdę pokonywać bardzo długie odcinki nie mecząc się (mój rekord 1500km za jednym podejściem)...a nawet jak coś się spier**** to na całe szczęście mamy Bartka Nie zamieniłbym mojego multi na żadnego manuala Dobrze napisane - popieram
maniolo Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 U mnie przed naprawą w Długołęce czyli jakieś 70 tysi temu objawy były : szarpanie na wstecznym lub jego "brak" oraz w późniejszym czasie nawet na 1-2-3-4 czyli przy ruszaniu dławił się całkowicie, że niemal gasł. Po drugim remoncie od 40 tysi problemów brak tylko sama przyjemność. Polecam tą skrzynkę i w przyszłości jak dla mnie to będzie albo manual S4 albo jakaś mocna benzynowa a4/a5 z multi właśnie.Pozdrawiam Kolego Kaiser26 widzę że serwisowałeś skrzynię w długołęce, mam do nich blisko.Jak to wygląda u nich cenowo, dramat czy idzie się dogadać? Serwis w porządku czy raczej omijać ich szerokim łukiem? Pytam w związku z ewentualnym serwisowaniem mojego multi. pozdro
Kaiser26 Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Więc tak: zapłaciłem 8240zł brutto za generalkę. Po około 20 tysiach zajeXXłem ją na śmierć i w ramach gwarancji zrobili na nowo. Teraz śmigam już kolejne 50 tysi i jest super bezawaryjnie. Po prostu za pierwszym razem coś*skopali i tyle bo teraz całkiem inaczej chodzi i naprawdę jak koledzy wyżej napisali czysta przyjemność z jazdy. Ja może i bym miał taniej naprawę, ALE: jak kupiłem auto to poprzedni właściciel chciał żeby skrzynię zrobili gratis jego mechanicy. tak zrobili że jak na początku zero wycieków i jedynym problemem był wsteczny od czasu do czasu to skonczylo sie na tym, że jadąc z Kalisza do Wrocka (gdzie mieszkałem wcześniej) wyciekł cały olej i skrzynia po prostu zdechła ledwo dotaczając się do lecznicy w Długołęce. W każdym razie pomijając dalsze wywody polecam ten serwis ponieważ honorują swoją gwarancję i potrafią naprawiać dobrze. Zawsze byli mili i w porządku / pełna kulturka. Z mojej strony warto chociaż każdy by chciał oczywiście za to samo zapłacić nie łosiem a cztyry tysiONce:))
fahur Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 W związku z tym, że zaczynam myśleć o zmianie auta za kilka miesięcy mam nastęujące pytanie: czy skrzynia MULTITRONIK uszkadza się w ten sposób, że "przestaje jechać"? Tak, może się tak zdarzyć, tak jak przy pękniętym wahaczu, czy zniszczonym kole dwumasowym Poczytałem "encyklopedię", inne wątki i trochę już wiem o tej skrzyni, ale chciałbym wiedzieć, czy jest niebezpieczeństwo, że nagle samochód zostanie unieruchomiony? Jest takie niebezpieczeństwo, ale skrzynia daje wcześniej o sobie znać - jeżeli nie zignorujesz tych ostrzeżeń, to raczej nie staniesz w przysłowiowym polu. Według teg, co wyczytałem, to w benzynowych autach nie stosowano 7-mio lamelowych skrzyń nawet po 2003roku? 7 lamel był stosowany dla silniejszych jednostek, które mają wysoki moment. Interesuje mnie przede wszystki MULTI zestawiony z ALT 2.0. Jeżdżę takim autem z 2002 roku (MY'03). Mam ją prawie dwa lata. Jazda jest bardzo przyjemna, jest cichutko i nic nie klekocze. Średnie spalanie mieszane na poziomie 9 litrów. Jak już pewnie wyczytałeś na forum, skrzynia wymaga pewnego poziomu świadomości technicznej i stosując się do zaleceń, które m.in. Bart wypisywał odnośnie jej użytkowania, można się cieszyć bezawaryjną jazdą Ja pierwsze co usłyszałem "na mieście" po zakupie samochodu, to to, że ta skrzynia to szmelc, wynalazek i powinienem się jak najszybciej tego pozbyć. Jest to obiegowa opinia i faktycznie może mieć swoje uzasadnienie w tym, że część użytkowników aut zwyczajnie nie dba o samochody, na właściwie nie umie tego robić. W większości naprawy są budżetowe, a to się szybko mści - w przypadku Multitronic'a jeszcze szybciej Pamiętaj też, że na forach głównie przeczytasz, że coś nie działa, lub się psuje - taka jest specyfika takich "zgromadzeń". Jeżeli komuś auto jeździ i nie ma większych problemów, to nie zakłada o tym wątku, żeby się pochwalić
maniolo Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Więc tak:zapłaciłem 8240zł brutto za generalkę. Po około 20 tysiach zajeXXłem ją na śmierć i w ramach gwarancji zrobili na nowo. Teraz śmigam już kolejne 50 tysi i jest super bezawaryjnie. Po prostu za pierwszym razem coś*skopali i tyle bo teraz całkiem inaczej chodzi i naprawdę jak koledzy wyżej napisali czysta przyjemność z jazdy. Ja może i bym miał taniej naprawę, ALE: jak kupiłem auto to poprzedni właściciel chciał żeby skrzynię zrobili gratis jego mechanicy. tak zrobili że jak na początku zero wycieków i jedynym problemem był wsteczny od czasu do czasu to skonczylo sie na tym, że jadąc z Kalisza do Wrocka (gdzie mieszkałem wcześniej) wyciekł cały olej i skrzynia po prostu zdechła ledwo dotaczając się do lecznicy w Długołęce. W każdym razie pomijając dalsze wywody polecam ten serwis ponieważ honorują swoją gwarancję i potrafią naprawiać dobrze. Zawsze byli mili i w porządku / pełna kulturka. Z mojej strony warto chociaż każdy by chciał oczywiście za to samo zapłacić nie łosiem a cztyry tysiONce:)) No toś trochu wydał na te remonty.Dzięki za info.pozdro
ghost2255 Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Opublikowano 4 Lipca 2012 W związku z tym, że zaczynam myśleć o zmianie auta za kilka miesięcy mam nastęujące pytanie: czy skrzynia MULTITRONIK uszkadza się w ten sposób, że "przestaje jechać"? Tak, może się tak zdarzyć, tak jak przy pękniętym wahaczu, czy zniszczonym kole dwumasowym Poczytałem "encyklopedię", inne wątki i trochę już wiem o tej skrzyni, ale chciałbym wiedzieć, czy jest niebezpieczeństwo, że nagle samochód zostanie unieruchomiony? Jest takie niebezpieczeństwo, ale skrzynia daje wcześniej o sobie znać - jeżeli nie zignorujesz tych ostrzeżeń, to raczej nie staniesz w przysłowiowym polu. Według teg, co wyczytałem, to w benzynowych autach nie stosowano 7-mio lamelowych skrzyń nawet po 2003roku? 7 lamel był stosowany dla silniejszych jednostek, które mają wysoki moment. Interesuje mnie przede wszystki MULTI zestawiony z ALT 2.0. Jeżdżę takim autem z 2002 roku (MY'03). Mam ją prawie dwa lata. Jazda jest bardzo przyjemna, jest cichutko i nic nie klekocze. Średnie spalanie mieszane na poziomie 9 litrów. Jak już pewnie wyczytałeś na forum, skrzynia wymaga pewnego poziomu świadomości technicznej i stosując się do zaleceń, które m.in. Bart wypisywał odnośnie jej użytkowania, można się cieszyć bezawaryjną jazdą Ja pierwsze co usłyszałem "na mieście" po zakupie samochodu, to to, że ta skrzynia to szmelc, wynalazek i powinienem się jak najszybciej tego pozbyć. Jest to obiegowa opinia i faktycznie może mieć swoje uzasadnienie w tym, że część użytkowników aut zwyczajnie nie dba o samochody, na właściwie nie umie tego robić. W większości naprawy są budżetowe, a to się szybko mści - w przypadku Multitronic'a jeszcze szybciej Pamiętaj też, że na forach głównie przeczytasz, że coś nie działa, lub się psuje - taka jest specyfika takich "zgromadzeń". Jeżeli komuś auto jeździ i nie ma większych problemów, to nie zakłada o tym wątku, żeby się pochwalić Wiem o tym doskonale, bo juz wpakowałem w moje AUDI wiecej, niz za nie zapłaciłem. Ale ja nie idę na skróty. Nie odzyskam już tych pieniędzy, jakie włożyłem (wystarczyłoby na tanie B6 O- i muszę troche pojeździć tym autem(przynajmniej do wiosny). Na razie sobie patrzę, co kupie w przyszlości i coraz bardziej kieruję się w stronę B6. No i oczywiście AUTOMAT.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się