Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przycisk ECON cały czas świeci na climatorniku A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem - klima w tej chwili można powiedzieć, że nie działa - słabo chłodzi, praktycznie tylko nawiew, chłodu nie czuć. Podejrzewam, że może muszę pojechać do nabicia, ale mam jeszcze jeden dziwny objaw - nie mogę wyłączyć funcji ECON. Włączam klime wciskając AUTO i od razu jest zapalona ECON - nie da jej się "wycisnąć" (wyłączyć). Czy to jest normalny objaw jak jest za mało środka chłodzącego, czy coś mogę mieć popsute ?

PS: Da się jakoś sprawdzić w jakim stanie napełnienia (nabicia) jest klima? VAG'iem (VAG-COM) się da ?

Opublikowano

VAGiem sprawdź błędy najpierw, a pewno coś będzie z czujnikiem wysokiego ciśnienia. Potem wartości mierzone w grupie 001 i napisz tu co pokazało się w okienkach

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Z VAGa mam takie błędy, jak poniżej. Wykasowałem, odłączyłem VAG, włączyłem klime i ECON się nie świecił - chłodu brak. Jednak jak już odpaliłem samochód i ruszyłem w drogę, znowu ta sama sytuacja - ECON się zapalił i nie da rady go wyłączyć. Nie wiem gdzie się sprawdza te "wartości mierzone w grupie 001" - możesz dokładniej napisać w którym miejscu jest ta opcja - jakiś screenshot ?

Address 08     
-------------------------------------------------------     
Controller: 8E0 820 043 J       
Component:   A4 Klimaautomat   1116     
Coding: 00001     
Shop #: WSC 63351  
3 Faults Found:  
00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)
             30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent  
00819 - High Pressure Sensor (G65)
             07-10 - Signal to Low - Intermittent  
00474 - Control Module for Immobilizer
             49-00 - No Communications

Opublikowano
QUOTE]

Masz błąd czujnika wysokiego ciśnienia. Czujnik jest na chłodnicy przy lewej lampie, wyjmij lampę, wtyczkę i na początek wyczyść styki. Jeśli to nie pomoże to czujnik do wymiany (8E0959126). Odkręca się go płaską 17. a układ się nie rozszczelnia.

W klimatyzacji 08, Measuring blocks, grupa 001 okienko 4 chyba, nie pamiętam hyhy. Sprawdź jaka jest wartość, przy uszkodzonym czujniku będzie 33, w przypadku małej ilości czynnika od 2 do iluśtam

Opublikowano

błąd od czujnika mówi o zbyt niskim ciśnieniu, czyli brak czynnika w układzie. Uszkodzenie czujnika objawia się innymi błędami. Pozostałe błędy wracają?

Opublikowano

ECON to tryb pracy nawiewów bez włączonej klimzacji - więc jak masz coś z klimą że nie chłodzi dlatego pali się ECON bo po prostu klima nie działa :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Albo zbyt niskie ciśnienie w układzie albo padł czujnik - na początek jedź dobić. Warto pomyśleć też o nowym osuszaczu i dławiku jeśli nigdy to nie było robione :whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

u mnie też zaczęło się od palącego się światłem ciągłym ECON, a skończyło się na wymianie sprężarki...zatarte sprzęgiełko klimy jakby zeszlifowało trzpień wychodzący ze sprężarki i niestety nie było już możliwości wymiany samego sprzęgiełka... poszła cała nowa sprężarka....

błędów na kompie nie było, układ pełny, więc warto i to sprawdzić również...

Opublikowano

ja miałem ten sam problem, i wymiana czujnika pomogła

Opublikowano

Bardzo dziękuję za pomoc. Jak mi się uda to dziś pojadę na pierwszy ogień dobić tą klimę. Jak to nie pomoże, to ten następny etap czujnik... Odezwe się na pewno.

PS: ten czujnik można samemu zmienić (wykręcić, wkręcić) ? Nic się nie wyleje ?

Opublikowano
Bardzo dziękuję za pomoc. Jak mi się uda to dziś pojadę na pierwszy ogień dobić tą klimę. Jak to nie pomoże, to ten następny etap czujnik... Odezwe się na pewno.

PS: ten czujnik można samemu zmienić (wykręcić, wkręcić) ? Nic się nie wyleje ?

tak ;) możesz to zrobić samemu, cena czujnika ok 200zł

Opublikowano

Klima nabita. Chłodek jest, ECON nie świeci ;). O dziwo ponoć było całkiem pusto! - podejrzenie nieszczelności... Serwisant zapuścił mi barwnik - za tydzień do kontroli, czy nie ma gdzieś dziury. Zapuszcze jeszcze VAGa w wolnej chwili i zobacze, co tam wyskoczy. Jeszcze raz dzięki bardzo za pomoc !!!

---------- Post dopisany 29-06-2012 at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2012 at 18:02 ----------

Wracając do tematu. Klima nadal chodzi, ale dzisiaj byłem na badaniu lampą UV czy nie ma jakichś nieszczelności. Niestety na prawym przyłączu chłodnicy pojawił się nalot, widać nawet gołym okiem zielony nalot, czyli jest nieszczelność. Ponoć wystarczy wymienić oring na tym przyłączu. Poczekam, aż gaz zejdzie, bo jak teraz miałbym to rozbierać to na marne całe napełnianie. Wygląda, że nie trudna sprawa z tymi oringami... Robił to ktoś z Was ? Trzeba chyba zdjąć zderzak.... Zastanawiam się też ile ten gaz będzie schodził, aż się znowu zapali ECON. Chciałem objechać jeszcze nad morze... a tu klima może przestać działać w środku drogi... ://

Aha, podpiąłem dzisiaj VAG'a i odnośnie klimy jeden błąd (był też poprzednio):

00727 - potentiometer in positioning motor for defrost flap (g135) 30-00 - open or short to b+

Nie mam pojęcia co to znaczy.

Wszedłem też w te "Measuring Blocks" i Group 001. Takie coś tam jest:

10560039.jpg

Martwi mnie to 27,5% - czyżby tyle jeszcze gazu zostało ???

Opublikowano

spokojnie, 27,5 to wskaźnik procentowy zależny od ciśnienia (które masz obok). Jeśli chodzi o nieszczelność to powinieneś w tym zakładzie odessać gaz i po wymianie oringu ponownie napełnić, a zakład jeśli jest uczciwy powinien policzyć Ci tylko za uzupełnienie czynnika, w końcu już raz za napełnienie płaciłeś, dlaczego miałbyś drugi raz to robić.

Błąd G135 oznacza że masz do wymiany lub wyczyszczenia jeden silniczek przy nagrzewnicy.

Opublikowano

po co tracić gaz - tak jak pisze bobikos - odessać, załatwić co trzeba i napełnić

Opublikowano

bibikos... a ten silniczek to do czego jest ? latwo sie do niego dostac ? klima dziala ok, wiec moze nie trzeba naprawiac/wymieniac/czyscic tego silniczka... ? zmartwiles mnie tym silniczkiem... kolejne wydatki :/

Opublikowano

Mam ten sam problem, świeci sie ECON i nie można wyłączyć. Podejrzewam brak czynnika. Czy można jeździć z pustą klimą? Czym to grozi?

Opublikowano
Czy można jeździć z pustą klimą? Czym to grozi?

niczym nie grozi

Opublikowano
Czy można jeździć z pustą klimą? Czym to grozi?

niczym nie grozi

w B7 grozi brakiem smarowania kompresora ... nie wiem jak w b6

Opublikowano

w kazdym aucie zaleca sie wlaczanie okresowe klimy dla obiegu oleju ale generalnie nie jest to az tak konieczne, mozna jezdzic bo sprezarka i tak jest rozlaczona na sprzegle.

Opublikowano
w kazdym aucie zaleca sie wlaczanie okresowe klimy dla obiegu oleju ale generalnie nie jest to az tak konieczne, mozna jezdzic bo sprezarka i tak jest rozlaczona na sprzegle.

jesteś pewien ? .. bo IMO, tak jak napisałem powyżej, B7 to nie jest każde i jazda bez czynnika&oleju może uszkodzić sprężarkę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...