Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Rozładowujący się akumulator


ffej50

Rekomendowane odpowiedzi

najpierw sprawdz jaki ma pobor pradu gdy autko stoi, jesli ma duzy to problem rozwiazany, a puzniej jakie ma ladowanie no i oczywiscie akumulator. Poszukaj na forum byly podobne watki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym podlaczyc sie pod temat, gdyz rowniez mam problem z akumulatorem.

Rok temu wymienilem aku (jeszcze oryginalny siedzial) i sytuacja, az tak drastycznie sie nie zmienila. Auto gdy stoi 2 dni lub jedna mrozna noc to rozladowywuje sie aku. Watpie by aku byl winny.

Dlatego prosze o pomoc.

Nie mam pojecia w jaki sposob moge sprawdzic jaki jest pobor pradu gdy auto sobie stoi. I jesli jest jakis pobor pradu to gdzie idzie.

Dodam, ze w aucie mam radio podlaczone z ominieciem stacyjki (ale zawsze wylaczane jest), w bagazniku kondensator i wzmacniacz. Innych gadzetow nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn alternator sprawdzic?

Po odpaleniu na "pycha" i krotkiej przejazdzce akumulator jest wystarczajaco naladowany by odpalic auto po jego zgaszeniu.[br]Dopisany: 13 Listopad 2011, 18:21_________________________________________________Prosze o pomoc, aku codziennie z rana musze ladowac bo wykrzyknik swieci na FISie i boje sie, ze jesli nie podladuje to wieczorem nie odpali jak bedzie stalo kolejne 8 godzin pod miejscem pracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn alternator sprawdzic?

Po odpaleniu na "pycha" i krotkiej przejazdzce akumulator jest wystarczajaco naladowany by odpalic auto po jego zgaszeniu.[br]Dopisany: 13 Listopad 2011, 18:21_________________________________________________Prosze o pomoc, aku codziennie z rana musze ladowac bo wykrzyknik swieci na FISie i boje sie, ze jesli nie podladuje to wieczorem nie odpali jak bedzie stalo kolejne 8 godzin pod miejscem pracy...

Spróbuj odłączać na noc te "gadżety" może przez kóryć z nich jest duży pobór prądu na postoju.

Sprawdź napięcie ładowania.

Z tym paleniem na "pycha" to nie chcę Cię straszyć, ale żebyś nie narobił sobie szkód :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź upływność prądu. Weź miernik, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (łącznie z lampkami drzwi), wyjmij kluczyk z auta, odłącz akumulator zdejmując klemę - i jednym kabelkiem miernika dotykasz klemy a drugi przykładasz do - na aku i widzisz jaka jest upływność prądu. Nie może przekraczać 0.05A. Możesz załączyć alarm tak jak zostawiasz auto na noc i też sprawdzić z włączonym alarmem. W tym przypadku też nie może przekraczać 0.05A. U mnie jest np z włączonym alarmem 0.03A. Jak uzbroisz alarm to przez chwilę może być większy pobór prądu, dlatego należy poczekać kilka minut aż się wszystko ustabilizuje. Druga sprawa sprawdź napięcie ładowania, powinno wynosić od 14,2 do 14,5V max. Sprawdź też z włączonymi światłami mijania i radiem, nie powinno spaść poniżej 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odlaczylem radio, wzmacniacz, glosnik bass.

Po tym zabiegu podczas jazdy takie jest ladowanie:

19112011689.th.jpg

19112011690.th.jpg

przy wlaczaniu grzania tylnej szyby wskazowka lekko opada.

caly czas mniej wiecej jest w tym zakresie jak na zdjeciach powyzej, dobre ladowanie czy zle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie to miernikiem bo cholera wie czy na liczniku dobrze pokazuje. Jeśli spada poniżej 14V (a pod obciążeniem poniżej 13,4V) to do elektryka :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odlaczylem radio, wzmacniacz, glosnik bass.

Po tym zabiegu podczas jazdy takie jest ladowanie:

19112011689.th.jpg

19112011690.th.jpg

przy wlaczaniu grzania tylnej szyby wskazowka lekko opada.

caly czas mniej wiecej jest w tym zakresie jak na zdjeciach powyzej, dobre ladowanie czy zle?

Kup miernik za 10zł w supermarkecie i zmierz bo trudno powiedzieć czy ta wskazówka dobrze pokazuje. U mnie pokazuje na zimno ponad 14v a jak sie rozgrzeje samochód to poniżej 14 spada przy rozruchu stoi szywno na 12v ale ja mam zegary po 1 lifcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pozbylem sie calego problemu =)

Czyli?

Sprzedalem audika.[br]Dopisany: 20 Listopad 2011, 20:59_________________________________________________No witam ponownie w temacie.

Kupilem drugiego audika tym razem z silnkiem 1.9TDi

Audika mam od 2 dni, wczoraj zamontowalem radio ktore bylo w poprzedniej audi.

Z rana audik odpalil, przejechalem sie z 1km, i o godzinie 9.00 odstawilem audika pod dom.

Wieczorem o godzinie 19.00, probojac odpalic audika, rozrusznik krecil z 15 razy, auto nie odpalilo w tym czasie i co sie okazalo? Akumulator padl o.O

W aucie jest alarm i centralka, mrugajaca caly czas na niebiesko.

Co do radia to jest to radio SONY, przerobilem wtyczke by mialo 'pamiec' i moglo grac gdy w aucie nie ma kluczyka. Mozliwe ze radio pobiera tak znaczna ilosc pradu!? Na wszelki wypadek teraz odlaczylem calkowicie radio, a prostownik laduje akumulator. Rece mi juz opadaja, jakies fatum rozladowanego aku ciazy na mnie :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie aku radio rozładowywuje. Taki soniak potrafi zeżreć nawet 25W. Podłacz lepiej po kluczyku i będzie :good:

Niestety w tym kraju jak kupujesz auto to w większosci aku jest do wymiany bo jak idzie na handel to zawsze w rodzinie ktoś chętny znajdzie sie na świeżynkę tym bardziej do diesla, bo ten to troche kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...