szymi100 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Witam koledzy, Przy wymianie oleju w silniku zauważyłem dziwny wyciek z (wstyd sie przyznać) ale nie wiem z czego . Nie leje się wiadrami, ale chyba nie powinno "pocić się" wcale. Na zdjeciu widać ten element z którego wycieka, a lokalizacja... na lewo od silnika patrząc ze strony stojącego twarzą do silnika, zaraz pod plastikową osłoną silnika. Jeśliby kto wiedział co to jest, do czego służy, dlaczego tam jest ten wyciek i czy jest on groźny będę wdzięczny za podpowiedź. Jeszcze, jak by była potrzeba to model: 1.9tdi, 85kw, 2001r, avant Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi,
flex78 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Ten element, który ci się poci to zawór EGR, jest to standard, u mnie jest to samo, i przestałem się tym przejmować. Nie jest to duży wyciek więc się nie przejmuj JAk chcesz możesz go wymienić ale trochę ten zawór kosztuje. Ilej wydobywa się z takich małych otworków pod tym widocznym na foto "talerzem"
sebastiank1 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Opublikowano 30 Czerwca 2012 u mnie to samo jest. I na dodatek oleju nie ubywa chodź się leje z tego zaworu ;D . Podobno najlepiej całe to ustrojstwo wywalić i zaślepić dziurę od tej rurki w dół to urządzenie odpowiada za mieszanie spalin z powietrzem z wlotu, Ten wynalazek ma bardzo wątpliwe zastosowanie(podobno silnik się szybciej nagrzewa). Sam planuje to wywalić.
szymi100 Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Opublikowano 1 Lipca 2012 hmm, zastanawiające jest chyba to skąd tam jest ten olej skoro dochodzą tam spaliny i powietrze, bo olej wyglada jak silnikowy - czarny - przepalony. wiec teraz pytanie, czy problemem jest sam zawór - bo przepuszcza gdzieś olej, czy to że jest w przewodzie olej, krórego nie powinno tam być i przechodząc przez sprawny zawór (nieprzystosowany do pracy z olejem) poprostu go wypuszcza gdzieś bokiem. bo po co wymieniać zawór - faktycznie nietani, skoro i nowy może sie popsuć od tego oleju, albo ciec identycznie jak poprzedni
tomasl91 Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 turbina juz poszcza olej i dlatego jest mokro jak auto zwinie sie porusza to nie wymieniaj egera nie ma potrzeby na nowym bedzie to samo
dante0018 Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 Olej z z turbosprężarki i odmy, w niewielkich ilościach zawsze tam będzie i jest to nieszkodliwe, im więcej oleju w dolocie to może świadczyć o uszkodzeniu uszczelniaczy w turbo. W tych modelach z EGR czesto leci, pomaga wymiana na nowy lub wywalenie go...
Cyrkiel Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 Dokładnie wywalenie go. Akurat dzisiaj zabrałem się za EGR'a u siebie. Zdemontowałem umyłem wymieniłem uszczelki, oring i co?? narobiłem sobie tylko więcej bałaganu:facepalm: Nie wiem jakim cudem ale... przy dojściu do 2000tys obrotów nastopił wyrzut kłębu czarnego dymu z rury wydechowej coś za zgrzytało pod maską i d*pa... Teraz przy 2tys obrotów coś mi gwizda pod maską i znowu czeka mnie ciężka niedziela!!! A miało być tak pięknie... Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 8 Lipca 2012 Opublikowano 8 Lipca 2012 Cyrkiel, ale nie wiń za to EGR bo to nie jego wina ani nawet jego braku. Coś Ci się sypnęło i zbiegło w tym samym czasie.
Cyrkiel Opublikowano 8 Lipca 2012 Opublikowano 8 Lipca 2012 @Sztomel, myślisz, że to tylko dziwny zbieg okoliczności?? Też tak przez chwilę myślałem bo prócz założenia EGR'a umyłem silnik i zakleiłem (tymczasowo) dziurę bo znalazłem w jednym z węży. Ale co by to miało do czynienia ze spalenizną z pod maski i kłębem dymu jestem załamany.
Sztomel Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Nie załamuj się tylko odpal silnik i spójrz pod maskę, ktoś drugi niech manipuluje pedałem gazu a Ty obserwuj - dojdziesz co się stało a jeśli nie to przynajmniej postaraj się zlokalizować miejsce dymienia i ewentualnego zgrzytania i wklej fotki. Jestem pewny, że jest to zwykły zbieg okoliczności chyba, że poknociłeś coś z rurą doprowadzającą spaliny z kolektora wydechowego do EGR.
Cyrkiel Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Hey! Sprawdziłem wszystko i już chyba mam wyjaśnienie:D Więc tak: -dziwny dźwięk-->podczas regeneracji EGR'a znalazłem, ze mam dziurę w jednym z węzy więc ją TYMCZASOWO zakleiłem taśmą, ciśnienie w wężu było tak duże, że wydobywało się z pod taśmy i robiło ten dziwny pisk!! -dym--> wydobywał się z plecionki w dniu zakładania EGR'a myłem rożnymi chemikaliami silnik:)) pewnie gdzieś tam napryskało i teraz się wypalał. Przegoniłem Audiczke 20km ostry but i po zapachu i po dymie pod maską ani śladu -nie wiem jeszcze skąd się wziął wyrzut tego dymu czarnego z wydechu ( może EGR w końcu jakoś zadziałał ), i ten zgrzyt ale w każdym bądź razie ustało i jest ok! @Sztomel dziękuję za porady i może jeszcze jakieś spostrzeżenia?? Pozdrawiam
szymi100 Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 hehe, widzę, ze moj wątek troche namącił, ale dobrze sie skonczyło ---------- Post dopisany 16-07-2012 at 21:24 ---------- Poprzedni post napisany 09-07-2012 at 18:21 ---------- a, i jeszcze jedno pytanie, bo zauważyłem że ten wężyk który widać na zdjeciu po prawej stronie na dole wychodzi z egr'a i ... wisi sobie swobodnie - chyba wypadł z jakieś nasadki wie ktoś może gdzie on powinien być podpięty?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się