Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy kopci na czrno. Proszę o pomoc jestemz pomorza a teraz na urlopie w Zakopcu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam proszę o pomoc. Jestem z pomorza aktualnie na urlopie w Zakopanym. Podczas podróży do Zakopanego auto straciło moc i zaczęło kopcic na czarno. Jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz to wszystko wraca do normy aż do czasu kiedy znowu straci moc. Dwa lata temu miałem podobny przypadek i wtedy czyściłem turbinę oraz wymieniałem zawór N75 do dnia dzisiejszego było OK. Przed chwilą podjechałem do centrum do apteki kupilem strzykawkę z wężykiem aby ewentualnie rozruszac sztangę no i cóż sztanga chodzi lekko. Co teraz???? Czyżby zawór padł, a może wysokie ciśnienie tak działa na samochód?

Opublikowano
Witam proszę o pomoc. Jestem z pomorza aktualnie na urlopie w Zakopanym. Podczas podróży do Zakopanego auto straciło moc i zaczęło kopcic na czarno. Jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz to wszystko wraca do normy aż do czasu kiedy znowu straci moc. Dwa lata temu miałem podobny przypadek i wtedy czyściłem turbinę oraz wymieniałem zawór N75 do dnia dzisiejszego było OK. Przed chwilą podjechałem do centrum do apteki kupilem strzykawkę z wężykiem aby ewentualnie rozruszac sztangę no i cóż sztanga chodzi lekko. Co teraz???? Czyżby zawór padł, a może wysokie ciśnienie tak działa na samochód?

Po pierwsze, poszukaj czy gdzies nie ma nieszczelnosci w przewodach, dziura albo cos takiego.

Poza tym auto chyba wpada w tryb awaryjny... przydalby sie VAG.

Uzupelnij profil, bedzie zawsze łatwiej pomagac.

Bo wlasnie szukalam kogos dla Ciebie do pomocy z okolic Zakopanego, ale niestety koledzy maja profile niewypelnione...

Warsztatow w Zakopanym jest raczej malo, jak chcesz to zadzwon na te numery. To znalazlam jako polecane na necie. Ale gwarancji nie daje. Chce tylko pomoc.

Auto-Kadzik

tel. (018) 206-32-92

Zimak Tadeusz

tel. 18-201-55-76

Szelągowski Łukasz

tel. (018) 201-51-01

Opublikowano

Wielkie dzięki VAG mam ale w domu, szczerze mówiąc chciałem zabrac kabel ale stwierdziłem, że raczej się nie przyda ( no cóż a nie mówiłem) :). Jeżeli chodzi o profil to miałem uzupełnione dziwne. Też mi się wydaję że auto wpada w stan awaryjny tylko zastanawia mnie to że turbina tzn sztanga się nie blokuję pracuje gładko.

Opublikowano
Witam proszę o pomoc. Jestem z pomorza aktualnie na urlopie w Zakopanym. Podczas podróży do Zakopanego auto straciło moc i zaczęło kopcic na czarno. Jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz to wszystko wraca do normy aż do czasu kiedy znowu straci moc. Dwa lata temu miałem podobny przypadek i wtedy czyściłem turbinę oraz wymieniałem zawór N75 do dnia dzisiejszego było OK. Przed chwilą podjechałem do centrum do apteki kupilem strzykawkę z wężykiem aby ewentualnie rozruszac sztangę no i cóż sztanga chodzi lekko. Co teraz???? Czyżby zawór padł, a może wysokie ciśnienie tak działa na samochód?
witam .właśnie miałem moze podobny problem .otóż w piatek wyruszyłem na urlop nad morze ,jadąc na trasie nr 1 do łodzi auto zgasło przy 16o i koniec nie zapala .więc laweta,mechanik ,który stwierdza zatartą pompę, nowa pompa .po 18 godz siedzenia z rodziną w aucie doczekałem się nowej pompy(dokładnie używanej) pasuje chodzi ok wiec jade dalej, przejechałem około150km auto zaczyna kopcić ,szarpać no komedia więc wracam do domu bo widzę że nad może nie dojadę .po drodze po 150 km postój ,po 30 min zapalam a tu dostał prawie całego gazu dym czarny i zgasł .i znowu to samo pompę szlak trafił(zatarta )ja po 2 nockach w aucie w domu z rodziną a auto znowu do mechanika niech szlak trafi taki urlop,więc może masz podobny problem pada pompa.
Opublikowano

Tzn tak jeśli auto straci moc a ja podczas jazdy zgaszę silnik a następnie go odpalę to moc wraca.

Opublikowano
Tzn tak jeśli auto straci moc a ja podczas jazdy zgaszę silnik a następnie go odpalę to moc wraca.

powiem tyle mam 110KM po zmianie pompy na drugą miał może 90 aż w koncu pompa padła kasa poszła w las itd. paliwo masz z dobrego cpn .bo w moim przypadku winne jest paliwo.które wykonczyło 2 pompy po przejechaniu 300 km,jest wiele przyczyn ale kazdy tutaj może pisać ze turbo pada,zawór n75, przepływka ,nieszczelny dolot ,a ja ci napisałem jak jest w moim przypadku obyś tylko nie miał tego co ja bo to nic miłego w drodze.

Opublikowano

Ja tankuję tylko na ORLENie dużych markowych stacjach. Jeszcze jedno czy sztanga od gruszki podczas dodawania gazu na postoju powinna płynnie się podnisic i opuszczac czy może pulsacyjnie. Bo dzisiaj patrzałem na sztangę a żona dodawała gazu tak do 3000 tyś. i sztanga podniosła się tak jakby do połowy potem delikatnie opuściła i podniosła do góry.

Byłoby super jeśli znalazł się kto u kogo mógłbym skorzystac z VAG w okolicy Zakopanego jeszcze przed moim wyjazdem.

Opublikowano

jeśli autko wpada w tryb awaryjny to nie pompa tylko jakieś kłopoty z turbiną tym bardziej że jak odpalisz to jest ok. turbo mocno gwiżdże?

Opublikowano
Tzn tak jeśli auto straci moc a ja podczas jazdy zgaszę silnik a następnie go odpalę to moc wraca.

powiem tyle mam 110KM po zmianie pompy na drugą miał może 90 aż w koncu pompa padła kasa poszła w las itd. paliwo masz z dobrego cpn .bo w moim przypadku winne jest paliwo.które wykonczyło 2 pompy po przejechaniu 300 km,jest wiele przyczyn ale kazdy tutaj może pisać ze turbo pada,zawór n75, przepływka ,nieszczelny dolot ,a ja ci napisałem jak jest w moim przypadku obyś tylko nie miał tego co ja bo to nic miłego w drodze.

Co za bzdura, jakie by te paliwo mialo byc jak AFN jedzie nawet na kujawskim.

Opublikowano

Turbiny nie słychać tzn słychać ją tak jak zawsze.

Opublikowano

Karolu. Sprawdź sobie pod maską czy nie masz gdzieś dziury na wężach dolotu powietrza doładowanego czyli począwszy od turbo aż po kolektor ssący. Najbardziej narażone na takie usterki są krótkie łączniki gumowe dolotu, zwłaszcza ten przed samym kolektorem ssącym i lubi pękać od dołu w miejscu od góry niewidocznym. To efekt dymienia na czarno. Zmiennej geometrii bym w tym przypadku nie podejrzewał. To wszystko co możesz zrobić na miejscu bez możliwości zlogowania grupy 011 vagiem.

Opublikowano
bzdura? widzę kolego że masz jeszcze mleko pod nosem. popytaj dobrych mechaników czy z winy złego paliwa nie wykonczysz pompy .ale kazdy ma swoje zdanie .a tak na marginesie to pomóż koledze pisząc coś z senem i na temat.

Kolego Mariuszu

Widze ze jestes nowy, wiec dlatego cos Ci doradze.

Jak piszesz posta... w odpowiedzi do konkretnej osoby... to

Kliknik w "Odpowiedz z cytatem" i tam wpisuj swojego posta.

Napisales posta pod bardzo dobra odpowiedzia kolegi Sztomel

A Twoj post zaczyna sie od slowa bzdura itd

Jesli ktos nie zacznie czytac od pocztku calego watku... to pomysli ze odpowiedziales koledze Sztomel.

Mysle ze zrozumiales o co chodzi.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki koleżanko danu44, odpowiedź Mariusza tyczyła się zapewne posta udzielonego przez forumowicza danielom ale jakby nie patrzeć objaw nie dotyczy zupełnie jakości lanego paliwa, faktem natomiast jest konieczność odniesienia się, poprze zacytowanie tekstu, do wypowiedzi konkretnego forumowicza. Faktem jest również to, jak słusznie zauważył Karol, że wyższe ciśnienie atmosferyczne nad poziomem morza na znacznej wysokości również wpływa na wyniki pomiarów vagiem ale tu akurat można tę dolegliwość wykluczyć.

Opublikowano
bzdura? widzę kolego że masz jeszcze mleko pod nosem. popytaj dobrych mechaników czy z winy złego paliwa nie wykonczysz pompy .ale kazdy ma swoje zdanie .a tak na marginesie to pomóż koledze pisząc coś z senem i na temat.

Oczywiście, że może się coś takiego zdarzyć, ale musiała by to być woda a nie paliwo, vp37 nie da sie wykończyć jadąc na tym 300km. To nie VP44.

Poza tym, nie chojrakuj wiekiem, bo łyknąłeś jak pelikan bzdurną diagnozę mechanika Edzia i ładujesz kasę nie w to co trzeba.

Do Karola:

Wpada w awaryjny. bo przy delikatnej jeździe turbo nie ładuje pełną mocą dlatego czujniki czytaja cisnienie ok, masz nieszczelność gdzieś i jak dołożysz do pieca to czujnik widzi,że nie ma odpowiedniego doładowania i wpada w awaryjny. Tryb awaryjny to nie tylko przeładowanie, ale również niedoładowanie.

Opublikowano
Tryb awaryjny to nie tylko przeładowanie, ale również niedoładowanie.

Dokładnie, i o ile rzeczywiste ciśnienie turbodoładowania w przedostatnim polu logu grupy 011 nie jest zaniżone to przy nieszczelności zawyżone będzie ponad normalność (standardowo zachowuje się ono w granicach od około 950 do 860 mg w miarę wzrostu obrotów sinika) wskazanie masy zasysanego powietrza w polu 3 grupy czyli w okolicach 1000 mg/skok i wzwyż - zwłaszcza w wyższej partii obrotów silnika.

Opublikowano
Tzn tak jeśli auto straci moc a ja podczas jazdy zgaszę silnik a następnie go odpalę to moc wraca.

powiem tyle mam 110KM po zmianie pompy na drugą miał może 90 aż w koncu pompa padła kasa poszła w las itd. paliwo masz z dobrego cpn .bo w moim przypadku winne jest paliwo.które wykonczyło 2 pompy po przejechaniu 300 km,jest wiele przyczyn ale kazdy tutaj może pisać ze turbo pada,zawór n75, przepływka ,nieszczelny dolot ,a ja ci napisałem jak jest w moim przypadku obyś tylko nie miał tego co ja bo to nic miłego w drodze.

To chyba musiało być szambo a nie paliwo - AFN-a byle jakie paliwo nie zabije.

Ludzie jeżdźą na opale, oleju po frytkach i tego typu rzeczach:whistling:

---------- Post dopisany at 11:41 ---------- Poprzedni post napisany at 11:40 ----------

bzdura? widzę kolego że masz jeszcze mleko pod nosem. popytaj dobrych mechaników czy z winy złego paliwa nie wykonczysz pompy .ale kazdy ma swoje zdanie .a tak na marginesie to pomóż koledze pisząc coś z senem i na temat.

Wykończysz ale nie po 300km:wink:

Opublikowano
Tryb awaryjny to nie tylko przeładowanie, ale również niedoładowanie.

Dokładnie, i o ile rzeczywiste ciśnienie turbodoładowania w przedostatnim polu logu grupy 011 nie jest zaniżone to przy nieszczelności zawyżone będzie ponad normalność (standardowo zachowuje się ono w granicach od około 950 do 860 mg w miarę wzrostu obrotów sinika) wskazanie masy zasysanego powietrza w polu 3 grupy czyli w okolicach 1000 mg/skok i wzwyż - zwłaszcza w wyższej partii obrotów silnika.

Z tym że jeśli będzie dupnięty łącznik kolektor ssący-rura z IC to czujnik mierzy ok a i tak ładuje w atmosferę, czy sie mylę?

Opublikowano

Dzisiaj jechałem na Słowację do Oravic na baseny zauważyłem, że tak do 2000-2400 auto idzie w miarę normalnie powyżej słabnie a na czwartym biegu pod delikatną górkę trochę więcej gazu i kopci. Jak go pocisnę na 3 i 4 biegu to też kopci tylko przy obciążeniu jak jadę delikatnie to nie kopci. Idę szukać nieszczelności.

NIEWIERZE!!!! Jak byk pęknięty wąż przed zaworem EGR tren krótki około 5 cm.

Gdzie mogę dostać taki wąż w Zakopanem ewentualnie czy mogę go tymczasowo zakleić taśmą izolacyjną.

Opublikowano

kupisz np. w sklepie hydraulicznym, średnica 50mm,

Opublikowano
Dzisiaj jechałem na Słowację do Orivic na baseny zauważyłem, że tak do 2000-2400 auto idzie w miarę normalnie powyżej słabnie a na czwartym biegu pod delikatną górkę trochę więcej gazu i kopci. Jak go pocisnę na 3 i 4 biegu to też kopci tylko przy obciążeniu jak jadę delikatnie to nie kopci. Idę szukać nieszczelności.

NIEWIERZE!!!! Jak byk pęknięty wąż przed zaworem EGR tren krótki około 5 cm.

Gdzie mogę dostać taki wąż w Zakopanem ewentualnie czy mogę go tymczasowo zakleić taśmą izolacyjną.

Jak mi pękła ta guma przy samej opasce to uciąłem w tym miejscu i trochę zsunąłem ją z drugiej strony na tyle żeby starczyło ścisnąć opaskami,Jeżdziłem tak spory kawałek czasu i kupiłem drugą.Jak Tobie pękła pośrodku to zostanie Ci tylko odtłuszczenie,jakimś zmywaczem do-od paznokci i taśmą izolacyjną zawinąć dobrze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...