Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2.0TDI 170KM bardzo wysokie spalanie i problemy z moca


Heat

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam pomylilem dzialy prosze o przeniesienie do dzialu "Silniki diesla"

Od pewnego czasu zaczęły dziać się dziwne historie z moim samochodem .

Co jakiś czas samochód dostaje dziwnej zadyszki , wszystko objawia się w ten sposób , ze do 2.5tys obrotów jedzie tak jakby w ogóle nie działało turbo i nagle dostaje kopa od 2.5tys przy czym sam silnik ma w tym momencie zupelnie inny odgłos niż normalnie . Najgorsze jest to , ze czasem ma zrywy od 2 tys nagle znowu opadaja mu sily i od 2.5 ciagnie normalnie :/ Calosc uzupelnia fakt , ze obecnie srednie spalanie na miescie mojego autka podskoczylo do 13-14l/100km :sick3:

To co zauwazylem to , ze dzieje sie tak przewaznie w sloneczne dni gdy na dworze jest powyzej 12-13C . Czytalem kiedys o problemie z oczyszczaniem sie DPF-a i w ten sposob sobie tlumaczylem cale te spadki mocy , ktore praktycznie zaczely sie juz z koncem poprzedniego lata , ale nadeszly dni zimowe i autko jedzilo normalnie .

Teraz zalamuje rece bo serwis VW otrzymal ten samochod ale tak sie akurat zlozylo , ze w tym dniu kiedy mieli je na serwisie byla temperatura 8C i oczywiscie nic nie wykryli . Zero bledow na VAG-u ani jedna kontrolka na konsoli sie nie swieci , nie mialem ani jednego bledu na konsoli od poczatku jak ten samochod mam .

Ludzie poradzcie cos bo niewiedza serwisantow ASO mnie zalamuje a chcialbym ich jakos nakierowac na to co to moze byc bo na ta chwile "specjalisci" nie wiedza w ogole jak sie do tego zabrac a ja nie mam czasu na to zeby mi ten samochod wiecznie u nich na serwisie stal bo jakos musze sie poruszac... Najsmieszniejsze jest to , ze nie bralem 2.0TFSI bo stwierdzilem ,ze mam podobne osiagi w ekonomicznym dieslu a teraz mam wyzsze spalanie niz benzyna ! :kox:

Przeniosłem ;) * Flyer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje pierwsze skojarzenie to przepływomierz.ale to raczej wróżenie z fusów miałem coś podobnego w golfie 1.9tdi ale przepływka padła do końca dość szybko i autko całkiem straciło moc.w trakcie awarii palił jak smok tylko nie pamiętam ile. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo miernik masy albo temperatury powietrza, ew. czujnik cisnienia atmosferycznego.[br]Dopisany: 19 Maj 2008, 23:25 _________________________________________________błędy nie zawsze sie pojawiaja. a gdyby jakiekolwiek byly, zapisalyby sie w pamieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto pomyslec o wyprawie do innego ASO a mechaniką powiedziec tylko tyle że "traci moc"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo miernik masy albo temperatury powietrza, ew. czujnik cisnienia atmosferycznego.[br]Dopisany: 19 Maj 2008, 23:25 _________________________________________________błędy nie zawsze sie pojawiaja. a gdyby jakiekolwiek byly, zapisalyby sie w pamieci.

przeplywomierz to wlasnie miernik masy powietrza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywomierz to wlasnie miernik masy powietrza :)

no właśnie nawet w pierwszych tdi :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywomierz to wlasnie miernik masy powietrza :)

no właśnie nawet w pierwszych tdi :gwizdanie:

aż nie wiem co powiedziec......... :gwizdanie: może ktoś? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie przed oddaniem w piatek samochodu na serwis .

Wczoraj moim samochodem mial okazje przejechac sie znajomy i zauwazyl , ze na jalowym biegu samochod co jakis czas dostaje lekkich drgawek . Szczerze mowiac nie zwrocilem na to zupelnie uwagi gdyz podobne objawy mialem w poprzednim 1.9TDI i myslalem , ze po prostu "one" tak maja . Znajomy twierdzi , ze takie objawy pojawiaja sie gdy cos jest nie tak z wtryskami , przynajmniej w jego bmw tak bylo . Dzisiaj zauwazylem , ze gdy samochod jest zimny to te drgania sa czestsze .

Czy moze byc tak , ze to wlasnie przez wtryski mam takie problemy ze spalaniem ze spadkami mocy itp ?

Jestem zupelnie zielony jesli chodzi o mechanike samochodowa , chcialbym mniej wiecej wiedziec co to moze byc zeby pozniej prowadzic jakas sensowna rozmowe z ludzmi z ASO zeby mi znowu jakiegos kitu nie wciskali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc wtrysk, ale rownie dobrze moze byc co innego. W kazdym badz razie zwroc uwage mechanikom na to.

Gdzie oddajesz auto jesli to nie tajemnica? ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak . NOMA2 . Od zawsze tam serwisuje moje samochody i nie bylo wiekszych problemow... Do teraz...

Mialem dobrego znajomego na serwisie ale wyemigrowal z reszta jak wiekszosc dobrych specjalistow , teraz mam niby kontakt z jego znajomym , ktory przyszedl za niego, ale mam wrazenie , ze wiekszosc serwisantow z tego serwisu dopiero uczy sie fachu :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tdi tak nie mają,oznacza to że twój silnik nie równo pracuje i może to być przyczyna złego ustawienia.Miałem coś podobnego u siebie i kiedy wymieniłem rozrząd to drgawki zniknęły,a ja się obawiałem że może to dwumas lub sprzęgło.Naszczęście mam świetnego machanika i autko jedzie lepiej jak przed wymianą,a myślałem że jeżdzi świetnie.Może masz powietrze w układzie paliwowym. Tylko co to ma wszystko do tak wysokiego spalania.Moim zdaniem to jednak elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heat

Masz możliwość podpięcia kompa i zrobienia logów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomosc z placu boju ;)

Jestem po wizycie , jedyne co na ta chwile ustalili to , ze 4 kwietnia tego roku wyszedl upgrade oprogramownia silnika , ktory podobno zmienia cos w systemie oczyszczania DPF (usprawnia caly proces) . Niby w jakis sposob powiazalo sie to z moimi wczesniejszymi przypuszczeniami , ze moze to miec jakis zwiazek z filtrem czastek stalych ale szczyt,szczytow to fakt , ze nie mieli plyty z tym upgrade'm a z netu nie potrafili sciagnac :polew: Musze czekac do wtorku a dzisiaj w nocy czeka mnie podroz do Wloch , ciekawe jakie bede mial srednie spalanie na trasie pewnie ponizej 8l nie zejde :wallbash:

Paranoja , trzymali samochod prawie 8 godzin i jedynie oparli sie na tym update'cie oprogramowania , jestem w 100% pewien , ze nawet nie wysilili sie aby sprawdzic inne rzeczy... Ze juz nie wspomne o tym , ze popielniczka jak sie nie otwierala , tak nie otwiera sie dalej a z tego co czytam to chyba wystarczy sie dostac pod mieszek lewarka skrzyni biegow i odkrecic pare srubek a radio w ktorym utknela plyta CD postanowili mi wymienic na nowe :blink:

Polecam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę w to uwierzyć :shocked: Masakrycznie ;( mi ciebie żal.osobiście bym tych gości podusił,tyle kasy autko kosztowało a teraz taka zlewka.Szkoda że nie jesteś z telewizji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no trudno uwierzyc ale nie pierwsze negatywne doswiadczenie z ASO.

tak czy inaczej ograniczmy sie do porad, a nie komentarzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu zajechał do ASO w miemcowni i powiedział że sie w trasie coś zepsuło , oni potrafią naprawdę szybko diagnozować i naprawić :) Rozumiem że bryke masz na gwarancji a oni takich rzeczy nie olewaja , powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze ale w jego przypadku to trwa już tyle czasu, a teraz pozostaje niemieckie aso :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...