Jump to content
0
Zemis

Opinie 2,7 TDI vs. 3,0 TDI w Audi A6 C6.

Recommended Posts

Panowie zastanawiam się nad zmianą wozidła. W związku z tym, że godne polecenia i fajne 2,0 TDI są poza moim zasięgiem zastanawiam się nad w/w silnikami w budzie A6 C6. Przeszukałem internet, poczytałem i normalnie nie które opinie są poprostu zatrważające i można po nich wywnioskować ze VAG nie ma żadnego dobrego diesla, bądź epoka diesli skończyła się na AVF czy AWX. Chciałbym takie obiektywne oceny i czy jest coś co różni te motory. Który jest lepszy, oszczędniejszy i lepiej współpracuje tip+Q. Chyba że lepiej szukać z ręczną skrzynią biegów? W jakiej specyfikacji napędowej najlepiej szukać? Jakie są tak naprawdę bolączki tych silników?

Piszę tu bo napewno są osoby, które użytkowały te silniki oraz takie które są w trakcie jazdy i mogą wykazać plusy i minusy.

Szukałem na forum ale nie znalazłem tematu. Jeśli jednak coś przeoczyłem to prosiłbym o wiadomość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tematów tu w brud.Na forum A6 też.

Fajniejszy 3.0TDI i na dodatek zawsze w quattro.

Głównie różnią się mocą i momentem.Awaryjność ta sama lepiej brać 3.0.Z tiptronickiem jak najbardziej a i manual OK.

Wszystko zależy od egzemplarza auta.I oznaczenia silnika również.

Główne bolączki to stukający rozrząd i problemy z tym związane,klapy kolektorów sących,czasem wtryskiwacze i coś by się jeszcze znalazło pewnie :)

Pytanie który rok chcesz i ile kasy chcesz przeznaczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj sobie tu ponizej. Napewno duzo informacji mozna uzyskac..

Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant - forum na grupie AUDI - GoldenLine.pl

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/3-0-tdi-rozrzad-przestrodze-zdjecia-235954/

Ale tak poza tym, to piekne auto.


Ladies & Gentelmen... :witch1: .... I am woman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat ten 233KM też nie jest najlepszym wyborem, z opini mechaników z ASO najlepiej kupić ten od końca 2008roku 240KM,ale mówili mi że też po 80tys słychać rozrząd przy odpalaniu a wtryski na polskim paliwie to 150tys wytrzymują.

Też szukam tego 240KM ale w A6 Allroad, ceny niestety jeszcze powalają.


Power-170KM/372Nm by Dynosoft / Brakes-321/288mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

233KM kod silnika ASB - jak najbardziej polecany - ma poprawione bolączki silnika 224KM BMK :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli jednym słowem i zamiarem jest szukanie tego co dziadek pisze tak? a samochód w miarę zadbany serwisowany z nie kręcony licznikiem z przebiegiem ok. 202 tyś z 2,7 TDI jest jeszcze warty zachodu? bo z tego co czytam to normalnie jest masakra...to co oprócz mocy jest dobrego w tych silnikach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 tys km dla v6 tdi to zaden problem,oczywiscie troche nie przyjemnie jest placic np 70 tys zl za auto z przebiegiem powyzej 200tys km bo to wcale nie jest malo no ale takie sa realne przebiegi aut z Niemiec gdzie ludzie robia po 50 tys km rocznie


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

200tys km przebiegu to nic dla takiego silnika - ale przebieg nie może być "licznikowy tylko realny a o taki ciężko w Polsce :facepalm:

...później właśnie się biorą historie w internecie jakie to te silniki są do kitu bo przebieg "178tys" a się silnik rozsypał - gdzie w rzeczywistości autko miało nalatane np 500k km

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego właśnie duży problem z tłokami występuje w ASB, ogólnie kupno nowego diesla to jest poraszka, chyba żę cie stać na ciągłe remonty

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobra dla 200 na blacie to też nie jest problem jeśli autko jest ładnie utrzymane i silnik ładnie tyka. Tylko teraz jeszcze jedna sprawa czy do C6 muszę mieć inny kabel VAG jak do mojego obecnego B6? i jaki program do tego będzie? i gdzie w nim szukać parametry do sprawdzenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz miec inny kabel ten ci nie podejdzie.... z opini mechanikow lepiej kupic 2,7 :) jak brakuje mocy to troche mu pomoc ale na swoim aucie moge powiedziec ze 180 ps wystarczy do sprawnego poruszania sie tym autem a6 to nie wyscigowka, acz kolwiek 3.0 tdi tez nalezy wziasc pod lupe tylko wiecej zajechanych egzeplarzy jest na rynku i ciezko znalezc cos dobrego.... najlepiej w de tylko trzeba dolozyc parenascie tys... ja tak zrobilem z a4 i a6 problemow brak placzu tez....


B7 2.5 tdi (Sprzedane szukam b8 w benzynie) + C6 2.7 tdi + Land Cruiser 6.5 td

Share this post


Link to post
Share on other sites

imiona, nazwiska? nie przesadzajmy... ASB tez ma bolaczki chyba ze ktos chce kupic jeszcze nowszy model to juz inna bajka


B7 2.5 tdi (Sprzedane szukam b8 w benzynie) + C6 2.7 tdi + Land Cruiser 6.5 td

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolego właśnie duży problem z tłokami występuje w ASB, ogólnie kupno nowego diesla to jest poraszka, chyba żę cie stać na ciągłe remonty

Dokładnie tak jak piszesz,ten 233KM jest poprawionym 224KM ale nie wolnym od wad, wtryski po 150tys zaczynają w nich puszczać,ale nie daje to żadnych objawów,jeździ się te 200tys i więcej a potem rozsypane turbo,tłoki itd.


Power-170KM/372Nm by Dynosoft / Brakes-321/288mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem to 2.7 jest lepszy od 3.0 jesli chodzi o bezawaryjność. Słyszałem że do pierwszych 3.0 są problemy z wtryskami które chyba po 2008r zostały wymienione na nowe, które mają lepszą kulture pracy oraz parametry.

Osobiście jak dzwonią do mnie po części to po 3.0... Do 2.7 nic a nic, no czasami ktoś zadzwoni po kolektor ssacy i to wszystko.

Osobiście wolał bym 2.7. I za taka się bede patrzył.


Szczęśliwi Spalania Nie Liczą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie na forach internetowych też bardziej zapatrują na 2,7 Tdi.

Jaki muszę mieć ten kabel do Vaga żeby sprawdzić stan silnika? I co mogę na nim sprawdzić?

Jeśli będzie zdrowy silnik to zawsze mu można pomuc jakimś Virusikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ej co wy piszecie - przecież 2.7 to bliźniaczy silnik z 3.0 nie ma mowy tutaj o większej lub mniejszej awaryjności - wsyzstko zależy od egzemplarza i poprzedniego właściciela :whistling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,7 to wykastrowane 3,0 ale generalnie to samo. 2,7 były FWD i Quattro, 3,0 to tylko Quattro.

Bolączki:

- Napinacze rozrządu (w pierwszych a4 BKN i a6 (nie pamiętam kodu) - ponoć wyeliminowane od ASB w górę (nowe modele po 2008 mają już inne przebiegi łańcucha lewej głowicy i napędu pompy oleju).

- Wtryski- pierwsza seria lała- wypalanie tłoków. Ostatnia poprawiona seria do b7- końcówka BD

- Klapy wirowe- temat na luzie do ogarnięcia

Z największych bolączek to tyle.

Generalnie 3,0 to za***isty silnik ale trzeba być świadomym użytkownikiem :wink:


Online portfolio: www.nonameprodukt.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,7 oprocz mniejszej mocy, momentu, braku Q i sporo wyzszej ceny sie nie roznia.

To bdb silniki, chociaz kosztowniejsze w eksploatacji niz R4. W dobrym stanie mozna kupowac smialo od poczatkow produkcji.

Awaryjnosc ta sama.Bardzo wazne aby byl serwisowany przez mechanika, ktory ma pojecie co robi.

Widze tutaj, kolejne obiegowe opinie podobne do opinii nt 2.0 tdi.

Moje zdanie jest wciaz niezmienne, wszystko zalezy co kupisz. Jezeli ktos kupi auto za cenne nieporywnywalna do kosztow zakupu auta w De... pozniej narzeka. Dobre auto, niesprawiajace problemow kosztuje...A okazje? :decayed: CoZ sa zrodlem zlych opinii.... :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema, nie będę zakładał nowego tematu bo ten wydaje się odpowiedni. Potrzebuję małej rady. Za jakiś czas będę miał okazję odkupić od znajomego a6c6 3.0 tdi tip+q. Historia samochodu jest mi bardzo dobrze znana m.in. zrobiony rozrząd, klapy w kolektorach plus jakieś drobne rzeczy. Znajomy jest pierwszym i jedynym właścicielem, przebieg prawdziwy ~260tyś km, 2005r. Nigdy nie byłem przekonany do a6, tym bardziej diesla szczególnie 3.0tdi ze względu na duże koszty utrzymania ale pojawiła się okazja kupna zadbanej sztuki. Teraz pytanie czy opłaca się pakować w ten samochód? O cenie nie rozmawialiśmy ale raczej będzie wypośrodkowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak reszta jest ok (widać że dla 99% ludzi auto to tylko silnik) i odpowiada Ci wyposażenie to brać.  260 tyś to nie jest duży przebieg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...