JawoR36 68 Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam, posiadam 1.6 AHL. Od jakiegoś tygodnia tak troszkę coraz ciężej zapalał po nocy, ale nie było to jakoś ponad normę, więc nie zwróciłem na to zbytnio uwagi. Ostatnio zaczęło coś tykać w silniku, im więcej gazu tym szybciej. Prawdopodobnie popychacze, według mechanika, sprawdzony stan oleju i mniej niż minimum, praktycznie może był z litr. Dolany olej, popychacz zamilkł. Silnik bierze olej (brak wycieków), mocno dymi jasnym dymem. 2 tyś km temu olej był wlany nowy, do pełna, a teraz nagle znikł. Płyn w chłodnicy w porządku, żadnych większych ubytków. Świece wymienione, na poprzednich jedna ze świec była mocno ukopcona i w tym miejscu była też minimalnie mniejsza kompresja od reszty. Obecnie po dłuższych postoju praktycznie nie pali na benzynie, dusi się, kręci ale nie zapala, nie trzyma równych obrotów. Wymusiłem zapalenie na gazie i zapalił. Pochodził trochę i później normalnie palił na benzynie od strzała. Co mogło paść, co jest typowe w tych silnikach? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek79 2 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Stawiam na uszczelniacze zaworów. P.s Jakie było ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach i i ile było mniejsze na tym jednym? Mogą też być pierścionki do wymiany, a może też być jedno i drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JawoR36 68 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Ja też z mechanikiem póki co stawiam na uszczelniacze. Auto trochę stało, więc guma stwardniała itp. Sprężania jako tako nie pamiętam, wiem, że różnica między tym jednym, a resztą wynosiła 1 jednostkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek79 2 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Więc jak powiedzmy trzy cylindry miały ciśnienie 12 bar a czwarty miał 11 bar to się absolutnie nie przejmuj. Książka podaje że ciśnienie w nowym silniku jest w przedziale 9-14 bar przy czym minimalne ciśnienie musi wynosić 7,5 bar. Uszczelniacze tak jak mówisz, będą twarde jak kamienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JawoR36 68 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 A jest możliwość, że przez tą usterkę auto więcej pali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkrawat 1 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Vaga podłączałeś? Posprawdzaj co tam za błędy siedzą.. Co do spalania to niestety 1.6 potrafi wypić - mam taki w A3 i wcale ekonomiczny to nie jest.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JawoR36 68 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Błedów zero. Gaz - 10-11l / 100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkrawat 1 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 w mieście czy trasa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McGiver 5 Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Co do silników 1,6 to sam miałem kiedyś 1,6 APF w A3 to powiem, że potrafiła litr oleju wypić na 170-180km a jak rozebrałem silnik to pierścionki wyrywałem śrubokrętem z tłoków tak były zapieczone. Te silniki masz na simensie i przy gazie tak potrafi rozkalibrować nastawy podstawowe że szok po pewnym czasie. Ja bym postawił że oprócz tego miesza ci gaz z benzyną przy odpalaniu i dlatego ci nie odpalał z benzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenix_ 0 Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 uszczelniacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JawoR36 68 Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Miejmy nadzieję, jutro dopiero odstawiam auto do mechanika. I tak wkręcił mnie szybciej, niż kolejka na to pozwalała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto90 1 Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 remont głowicy załatwi ten problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się