luki_kali Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Witam wszystkich Mam A4 B5 AFN 110 KM 81 kw 1996 r przebieg 301 tysi na blacie, ale pewnie jest ze 400. Mój problem polega na tym, że po wymianie turbo z AFN ( 028 145 702 C ) na AWX ( 038 145 702 E, GT1749VA), wycięciu katalizatora i zaślepieniu egr-a audiczka przy 2700-3200 obrotów dymi na niebiesko, ale dymi tak że nie da się wytrzymać, po prostu dym pali w oczy i gardło . Turbo wymieniane, bo na logach dynamicznych wyszło że przeładowuje, więc po rozebraniu okazało się że są ułamane łopatki . Pod vag-iem przed wymianą był błąd 575 (ciśnienie w kolektorze dolotowym, czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej, tak wynika z opisów) po wymianie nie ma żadnego. Nowe turbo nie przepuszcza oleju bo odkręciłem wydech od turbinki i nie ma ani kropelki oleju, tylko czarny suchy nagar. Po wymianie turbo zrobione jakieś 200 kilometrów więc wypalanie chyba już nie wchodzi w grę. Oporność na wtrysku sterującym mierzona i jest 107 czyli OK. Jakieś dwa miesiące temu był wymieniany kompletny rozrząd i po wymianie wszystko było OK, nie dymiła. Czy to dymienie może być spowodowane nie zrobieniem programu. Czy to mogą wtryski lać. Auto nie zbiera się od 1000 do 2000 obrotów. Proszę was o pomoc, nie mam już pojęcia co jest grane. Piszcie o wszystkim co wam przyjdzie na myśl. Będę sprawdzał wszystko co tylko można. POMOCY
vauxhall95 Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 powiem tyle.Ostatnio robililem przypadek turbo awx puscilo calkowicie olej. i w dolot i w wydech w wydechu nie bylo widac kropelki. Dlatego ze tam panuje taka temp ze od razu sie wypala wszystko
grzegorzmen Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 kolego to że niezrobiony program po zmianie turbo to nie jest przyczyna kopcenia a zwłaszcza na niebiesko. Albo turbina puszcza olej po zimnej stronie albo masz jeszcze nazbierane w IC do sprawdzenia , albo coś nie tak z pompą .( może rozrząd przeskoczył -przestawił sie - do sprawdzenia) Najlepiej zrób komplet logów i wtedy się zobaczy.
vauxhall95 Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 watpie ze to cos z IC dlaczego na starym turbo bylo dobrze i nie kopcil-oleju nie puszczala zalozyl drugie i nagle kopci na niebiesko??
grzegorzmen Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 może właśnie to nowe puszcza i dopiero przy większych obrotach pędzie powietrza z IC który jest niżej zostaje porywany olej a przy pracy na wolnych lub średnich tego niema . zsuń zabezpieczenie na turbinie i sprawdź czy niema oleju w przewodzie od turbiny do IC. w tym świńskim ogonku . A poza tym Logi , bo może pompa konta dynamicznego nie przestawiać i też właśnie na wyższych będzie kopcił
vauxhall95 Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 no wlasnie mowie ze te z awx prawdopodobnie puszcza.Lub leja wtryski,albo cos z dyn katem jak kolega wyzej napisal
Pretor Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 To że szczypie w oczy to wina braku katalizatora . To normalne. Niech ktoś jedzie za Tobą i sprawdzi dokładnie jak wygląda to dymienie.
luki_kali Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Opublikowano 18 Lipca 2012 intercoller wyczyszczony, wszystkie doloty, wszystko co z IC było czyszczone, nawet chłodniczka przemyta benzyną ekstrakcyjną, a może filmik z dymienia wam pomoże, dymienie A4 B5 - YouTube na filmiku trochę widać jakby na biało, ale było pochmurno, zaznaczę że nie wciąga wody, nic nie ubywa, korek wlewu oleju czysty, żadnego osadu, bagnet również bez osadu logi jadę dziś po 20 zrobić więc wrzucę wieczorem- napiszcie jakie dokładnie grupy zrobić, czy robić statyczne i dynamiczne, czy na statycznych to grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018. grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011: na dynamicznych grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. POMOCY !!!
grzegorzmen Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 To że szczypie w oczy to wina braku katalizatora . To napewno nie jest wina braku katalizatora zrób logi te co podałeś to wtedy zobaczymy
Kowi87 Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 turbina padnięta:whistling: ściagnij węze i zobacz na luz wirnika, miałem to samo, przy przekałdce dobrze zaoliwiłes turbo?? u mnie po 2 tyg szlak trafił Jelsi czuć olej to na bank juz turbo:wink:
Pretor Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 To dymienie nie wygląda dobrze. Skoro dymienia przed wymianą turbiny nie było, a pojawiło się po wymianie to wszystko wskazuje na uszkodzone lub zużyte uszczelnienia na wirniku turbiny.
luki_kali Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 witam wszystkich. byłem dzisiaj u kolesia który pracuje w GG-CAR POWER na hamowni V-Tech (V-tech Dynamometers - Manufacturer of Chassis Dynamometers & Rolling Roads Sale , Województwo śląskie | V-tech Tuning ) zrobił hamowanko i powiedział że to jest pompa paliwa źle ustawiona po wymianie rozrządu i stąd to dymienie, no i może ma racje, bo na pierwszych logach po wymianie rozrządu kiedy wyszło że turbo przeładowuje koleś który sprawdzał logi coś wspomniał o tym że źle jest ustawiony kąt wtrysku,i moje pytanie: czy pompa ma coś wspólnego z kątem wtrysku?, acha i jeszcze zmienna geometria źle ustawiona, bo turbo wstaje dopiero od 2600 rpm, ---------- Post dopisany at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany at 21:54 ---------- U ciebie chyba jest to sam niestety u mnie kolego dymi tylko w przedziale 2700-3200 i to w dodatku na postoju bez obciążenia ---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:08 ---------- turbina padnięta:whistling: ściagnij węze i zobacz na luz wirnika, miałem to samo, przy przekałdce dobrze zaoliwiłes turbo?? u mnie po 2 tyg szlak trafiłJelsi czuć olej to na bank juz turbo:wink: dziś jeszcze raz wąż ściągnięty z jednej strony, z drugiej strony wydech odkręcony i luzów jako takich nie ma, jaki ma być max luz na wirniku, czy w ogóle ma być jakikolwiek? turbo po regeneracji przyszło już zalane, ale ja sam osobiście wlałem szczykawką jeszcze około 10-15 ml, więcej nie chciało wejść, wywalało na turbo, poza tym autko nie chciało odpalić bo aku padł więc kręciłem bez odpalenia trochę, więc turbo się zalało chyba mam rację tak
grzegorzmen Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 kolego bez kompletu logów to wróżenie z fusów. jak będą logi to powiemy czy pompa jest przestawiona. Od czegoś trzeba zacząć. Ale to dymienie może być zarówno z źle ustawionej pompy jak i wadliwego Turbo. Ale jak rozumiem zaczął dymić nie po wymianie turba tylko po wymianie rozrządu? Czy wymieniałeś wszystko razem
luki_kali Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Opublikowano 20 Lipca 2012 Ale jak rozumiem zaczął dymić nie po wymianie turba tylko po wymianie rozrządu? Czy wymieniałeś wszystko razem rozrząd był wymieniany 15 kwietnia potem przelatane jakieś 1000 km i powiem szczerze że nie gazowałem go na postoju do 3 tyś a podczas jazdy nic nie dymiło, zresztą na hamowni jak chodził pod obciążeniem to dymił tylko jak normalny diesel, nie było tego niebieskiego dymienia przy 2700-3200 rpm specjalnie zwróciłem uwagę na to podczas hamowania co do logów to jak będzie chwila wolnego czasu to zrobię
Pretor Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 dziś jeszcze raz wąż ściągnięty z jednej strony, z drugiej strony wydech odkręcony i luzów jako takich nie ma, jaki ma być max luz na wirniku, czy w ogóle ma być jakikolwiek? turbo po regeneracji przyszło już zalane, ale ja sam osobiście wlałem szczykawką jeszcze około 10-15 ml, więcej nie chciało wejść, wywalało na turbo, poza tym autko nie chciało odpalić bo aku padł więc kręciłem bez odpalenia trochę, więc turbo się zalało chyba mam rację tak Luz na wirniku zawsze będzie i musi być, ważne żeby nie był duży. Nie może być luzu wzdłużnego (jak byś chciał wyciągnąć wirnik). Jaki ma być luz poprzeczny to ciężko powiedzieć, powinien być ledwo wyczuwalny i w żadnym wypadku przy sprawdzaniu luzu łopatki wirnika nie mogą dotykać obudowy. Nie rozumiem natomiast co masz na myśli mówiąc że turbina była zalana olejem? ktoś ją zalał i zaślepił dolot i wylot oleju z turbo? Jeszcze bardziej mnie zastanawia jak napisałeś, że zmieściło się tylko 10-15ml oleju. Przecież jak masz podłączony odpływ oleju z turbiny i jest drożny to możesz lać i lać nawet kilka litrów aż zapełnisz całą miskę olejową. Mam nadzieje, że odpływ oleju z turbiny masz drożny? Po zamontowaniu turbiny ja zawsze bardzo powoli wstrzykuję ok 20ml oleju, nie żeby więcej nie szło tylko tyle wystarczy.
vauxhall95 Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 Dodam tylko tyle ze luz sprawdzasz na calkowicie zimnym silniku.Bo na rozgrzanym luz wzdluzny jest normalnym zjawiskiem jak i duzo wiekszy luz poprzeczny
luki_kali Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Opublikowano 20 Lipca 2012 dziś jeszcze raz wąż ściągnięty z jednej strony, z drugiej strony wydech odkręcony i luzów jako takich nie ma, jaki ma być max luz na wirniku, czy w ogóle ma być jakikolwiek? turbo po regeneracji przyszło już zalane, ale ja sam osobiście wlałem szczykawką jeszcze około 10-15 ml, więcej nie chciało wejść, wywalało na turbo, poza tym autko nie chciało odpalić bo aku padł więc kręciłem bez odpalenia trochę, więc turbo się zalało chyba mam rację tak Luz na wirniku zawsze będzie i musi być, ważne żeby nie był duży. Nie może być luzu wzdłużnego (jak byś chciał wyciągnąć wirnik). Jaki ma być luz poprzeczny to ciężko powiedzieć, powinien być ledwo wyczuwalny i w żadnym wypadku przy sprawdzaniu luzu łopatki wirnika nie mogą dotykać obudowy. Nie rozumiem natomiast co masz na myśli mówiąc że turbina była zalana olejem? ktoś ją zalał i zaślepił dolot i wylot oleju z turbo? Jeszcze bardziej mnie zastanawia jak napisałeś, że zmieściło się tylko 10-15ml oleju. Przecież jak masz podłączony odpływ oleju z turbiny i jest drożny to możesz lać i lać nawet kilka litrów aż zapełnisz całą miskę olejową. Mam nadzieje, że odpływ oleju z turbiny masz drożny? Po zamontowaniu turbiny ja zawsze bardzo powoli wstrzykuję ok 20ml oleju, nie żeby więcej nie szło tylko tyle wystarczy. luz sprawdzony i nie ma go wcale ani w pionie ani w poziomie ( naprawdę delikatny ale nie wiem czy to nie odczucie na palcu który tam wkładałem) łopatki nie dotykają obudowy po obydwu stronach, przysłane turbo miało zaklejone otwory taśmą, po ich odklejeniu podczas montażu wylał się olej, nie wiem czemu nie weszło więcej, może zrobił się pęcherz powierza i nie przeszło dalej, odpływ na 100% drożny-na 100% bo czyszczony, ale jak zalałem 10-15 ml to wystarczy prawda , a poza tym kręciłem bez odpalenia bo aku padł jak pisałem wcześniej więc turbo zamontowane poprawnie , bardziej martwi mnie ten kąt wtrysku paliwa i źłe ustawiona pompa paliwa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się