Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie,dlawienie 1,9tdi


tomiiq1

Rekomendowane odpowiedzi

witam czy bedzie ktos udzielic pomocy, audi a4 b7 1.9tdi , przy obrotach od 2000tys do 2500tys zaczynaja sie dziwne szarpniecia, dlawienia przy czym towarzyszy dziwny metaliczny dzwiek na ok 3,4 sekundy dodam ze ten sam obiaw powtarza sie na karzdym biegu.z góry dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat.Kupiłem audi a3 1.9 tdi 105 konne+DPF z 2007 roku ,auto powypadkowe (tył) dzisiaj odebrałem od blacharza.Problem zaczyna się pojawiać na rozgrzanym silniku ,obroty kręci max 2,5tyś przy czym od 2 tys zaczyna coś terkotać w silniku i auto strasznie kopci na czarno ,ogólnie strasznie mułowato reaguje na dodawanie gazu.Najciekawsze w tym wszystkim jest to ,że problem ten nie pojawia się zawsze można powiedzieć ,że dzieje się tak pół na pół motogodziny.

Problem ten ustaje sam ,auto ładnie wchodzi na obroty jest dynamicznie ,zero dymku po czym po 5 minutowej jezdzie zamienia się w kopcącego i grzechoczącego muła.

Tak czy siak w poniedziałek samochód zaprowadzam do mechanika ale jeśli ktoś ma jakieś pomysły ,doświadczenia to prosiłbym o jakieś odpowiedzi może przynajmniej będzie mi się chociaż troche spokojniej spało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat wyjasniony ,co prawda czarny scenariusz no ale coz płać i płacz....Do wymiany wałek z panewkami ,szklanki i popychacze hydrauliczne.Ogólnie to kupiłem całą głowice za 800zł i będziemy przekładać.

Fakt faktem jestem bardzo rozczarowany ,bo auto ma 140 tyś. przebiegu potwierdzonego ksiązką serwisowa i żeby takie rzeczy sie działy....porażka dosłownie.

A najlepsze w tym wszystkim jest to ,że uparczywie szukałem właśnie 1.9 TDI ,bo podobno takie dobre silniki no ale trudno nic się nie zrobi tak miało być ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem jestem bardzo rozczarowany ,bo auto ma 140 tyś. przebiegu potwierdzonego ksiązką serwisowa i żeby takie rzeczy sie działy....porażka dosłownie.

Jestem przekonany że twoje Audi ma przebieg znacznie większy niż 140 tysie, co do książki serwisowej - nie takie rzeczy się preparuje.:wink: Praktycznie niemożliwym jest takie zużycie silnika o jakim piszesz (1.9 TDI) przy tak niskim przebiegu.

Ale to jest tak, jak się kupuje patrząc na przebieg i książkę serwisową a nie na stan techniczny. lepiej kupić auto z przebiegiem 350 tysięcy, jeśli jego stan jest dobry, niż fikcyjny przebieg 140 tysięcy, który w rzeczywistości okazuje się zgrabnie sfingowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg masz mocno cofnięty lub auto dostawało dobrze w pi... ,to że 1.9tdi jest porządny nie znaczy że nie można go zajeździć w krótkim czasie ,braciak jeździ fabią 1.9 od nowości przebieg bliski 300 tyś i nic się z nią nie dzieje, wracając do tematu do sprawdzenia egr u mnie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat co do przebiegu to jestem pewien na 100% auto sam osobiście ściągłem z Belgii prosto z ubezpieczalni gdzie odbywa się licytacja aut ,poprzez mojego dobrego znajomego ,który ma możliwość licytacji.Trudno ,mechanik powiedział ,że miałem poprostu pecha ,wadliwe części ,przemęczenie metalu..

To jest moje drugie auto stamtąd ,przedtem miałem a4 2.5 tdi ake i przez pełne 2 lata użytkowania nawet nie dotknąłem się silnika oprócz wymiany oleju ,a przecież to takie złe i niedobre silniki ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenia egr u mnie pomogło

jak mam go sprawdzic??

odepnij wężyk ciśnieniowy i zaślep go śrubą ,tylko jak masz auto powyżej 2002 r wywali błąd na desce ,u mnie po odpięciu egr szarpanie ustało teraz będę go zaślepiał na stałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem z silnikiem w Audi A4 1.9 tdi 98r. AFN, a mianowicie traci moc pow 2tys obrotów i bardzo ciężko odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku i na dodatek na wolnych obrotach faluje od 870 do 970 obr. Dodam iż wymieniłem już przepływomierz, wszystkie filtry, podgrzewacz na filtrze paliwa, sprawdziłem egr niby jest sprawny turbina także bo wytwarza ciśnienie w przewodach nie kopci, Pomocy bo już pomysły mi się skończyły czy to może być objaw pompy wtryskowej, że akurat przy takich obrotach moc zanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem z silnikiem w Audi A4 1.9 tdi 98r. AFN, a mianowicie traci moc pow 2tys obrotów i bardzo ciężko odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku i na dodatek na wolnych obrotach faluje od 870 do 970 obr. Dodam iż wymieniłem już przepływomierz, wszystkie filtry, podgrzewacz na filtrze paliwa, sprawdziłem egr niby jest sprawny turbina także bo wytwarza ciśnienie w przewodach nie kopci, Pomocy bo już pomysły mi się skończyły czy to może być objaw pompy wtryskowej, że akurat przy takich obrotach moc zanika

do sprawdzenia ,ewentualnie wyczyszczenia nastawnik pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że za dużo odp nie ma :). A co do tego nastawnika można to samemu zrobić jeżeli tak to w jaki sposób? Dziękuje za pomoc.

Oczywiscie logi sa zrobione i z nich wynika... ze wszystko jest w porzadku...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat co do przebiegu to jestem pewien na 100% auto sam osobiście ściągłem z Belgii prosto z ubezpieczalni gdzie odbywa się licytacja aut ,poprzez mojego dobrego znajomego ,który ma możliwość licytacji.Trudno ,mechanik powiedział ,że miałem poprostu pecha ,wadliwe części ,przemęczenie metalu..

To jest moje drugie auto stamtąd ,przedtem miałem a4 2.5 tdi ake i przez pełne 2 lata użytkowania nawet nie dotknąłem się silnika oprócz wymiany oleju ,a przecież to takie złe i niedobre silniki ;p

Przemęczony mógł być ten kto to cudo licytował. Ubezpieczalnie sprzedają wraki z zaliczoną szkodą calkowita czyli takie których naprawa przekracza wartość pojazdu.

Hydraulika i wałki nie padają z dnia na dzien.

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tomiiq ,rozwiązałeś ten problem??

Kurcze u mnie wałek wymieniony i nadal jest to samo ,auto jest już u trzeciego mechanika ,zostały wymienione wszystkie wtryskiwacze ,bo to grechotanie w silniku jak stwierdzili mechanicy występuje od walącego wtryskiwacza ,dostaje za dużo paliwa.

Kolejny punkt to jak się okazało ktoś w Belgii wywalił DPF-a ,poszliśmy tym sladem i wgraliśmy nowy program ,bo było podejrzenie że może ktoś go tylko usunął mechanicznie.

Tak czy siak auto tak jak robiło tak robi i w sumie nawet nie można nim jezdzić ,dodam tylko ,że jak takie coś występuje ,zgasze i odpale auto i wszystko wraca do normy po czym po krótkiej jezdzie nadal występuje to samo.

Szczerze to już ręce mi opadają ,najgorsze jest to że dużo pieniędzy zostało utopione ,a nadal nie wiadomo co to może być .

Obecny mechanik stawia na zacinającą się turbine i to jutro będzie sprawdzal ,co według mnie to nie będzie przyczyną noo ale zobaczymy... lub punkt drugi to komputer..

Panowie mógłby ktoś coś doradzić w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żeby to była wina lejącego wtryskiwacza. U mnie jeden też jest wykończony ale takich objawów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...