Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po czym poznać czy TURBINA była czyszczona??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zastanawia mnie tylko jeden fakt - jak mozna zaplacic 300 zł !!!! za czyszczenie turbiny :facepalm: jak Ci sie ro***erdoli i zesra do dolotu to wtedy zaplaczesz kolego i modl sie bys wtedy mial sprawna klape gaszaca :decayed: . 300 zł na marne a i tak na dlugo nie pociagnie.. czytajac ten watek (i nie tylko) coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu ze NIGDY i powtarzam NIGDY nie kupie samochoodu w Polsce. Pragne jeszcze obalic mit gwarancji na cos takiego ... nawet na nia nie licz.

pzdr

Opublikowano
Witam,

Po długich namysłach i bicia się z myślami postanowiłem oddać moją Audiczkę "fachowcowi" do czyszczenia turbiny...

Koszt 300zł tylko jak mogę sprawdzić czy na pewno było to zrobione??

Auto oddane było do czyszczenia ponieważ tracił moc (tryb awaryjny...) faktycznie teraz tego nie ma idzie jak burza:D

Widziałem, że na pewno była ruszana odma bo zapomnieli przykręcić opaskę :D:D

ps. Jescze jedno jaki może być koszt wymiany uszczelki pod głowicą?:D

zaraz po czyszczeniu turbo na stół-wtedy będziesz wiedział ile przy nim majster zrobił :whistling:

inaczej sobie nie wyobrażam sprawdzenia takiej pracy

W takiej sytuacji bez sensu placic komus za robote, jak robisz to jeszcze raz samemu. A bzdety o 12 miesiecznej gwarancji mozna miedzy bajki wlozyc.

Opublikowano

Czyli jak sprawdzić ?

Tylko krótko i na temat.

Bo nie wiem co ten Twój post wniósł .

---------- Post dopisany at 20:47 ---------- Poprzedni post napisany at 20:44 ----------

Albo oddajesz auto komuś kto się na tym zna i wie jak to należy zrobić albo tworzysz wątek jak autor i się zastanawiasz ,czy wydane pieniądze wydałeś z głową.

Moje zdanie.

Opublikowano

Jesli nie zrozumiales to tlumacze: Odnosze sie do Twojego posta, w ktorym piszesz o wyciganiu turbo na stol po robocie przez fachowca. IMO skoro ktos jest na tyle ogarniety ze wyciaga turbo na stol, to bez sensu placic komus za czyszczenie. jak moze zrobic to samemu. Chyba ze ktos nie ma kompletnie pojecia to daje za to kase komus i pozostaje wierzyc ze robota jest dobrze zrobiona.

Opublikowano

Panie kolego to jak sprawdzić zaraz po robocie ,czy czyścił majster wszystko rzetelnie ???????

Bo ja tak zrozumiałem pytanie autora.

btw

Zaraz polecą zielone nagrody mi się widzi.:whistling:

Opublikowano
ampera4

zastanawia mnie tylko jeden fakt - jak mozna zaplacic 300 zł !!!! za czyszczenie turbiny
:facepalm:
jak Ci sie ro***erdoli i zesra do dolotu to wtedy zaplaczesz kolego i modl sie bys wtedy mial sprawna klape gaszaca
:decayed:
. 300 zł na marne a i tak na dlugo nie pociagnie.. czytajac ten watek (i nie tylko) coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu ze NIGDY i powtarzam NIGDY nie kupie samochoodu w Polsce. Pragne jeszcze obalic mit gwarancji na cos takiego ... nawet na nia nie licz.

pzdr

A jak można zapłacić 300zł za wymianę sprzęgła? A jak można zapłacić 300-400zł za wymianę rozrządu itp? Oczywiście najlepiej jak by ktoś to za darmo zrobił :facepalm:. Ja wolałbym wymienić dwa rozrządy które bym wymienił dużo szybciej niż się wkurzać i dłubać przy dokładnym czyszczeniu jednej turbiny. Nie masz pojęcia co piszesz. Sprawdź lub podzwoń po mechanikach ile kosztuje czyszczenie turbiny oczywiście z jej wyciągnięciem i założeniem, ceny są od 250 do nawet 500zł.

Opublikowano
Panie kolego to jak sprawdzić zaraz po robocie ,czy czyścił majster wszystko rzetelnie ???????

Bo ja tak zrozumiałem pytanie autora.

btw

Zaraz polecą zielone nagrody mi się widzi.:whistling:

Widze ze nadal nie lapiesz kontekstu. Zgadzam sie z Toba ze jedynym sposobem na sprawdzenie rzetelnosci fachowca jest rozkrecenie i badanie organoleptyczne. Ja pisze tylko ze mija sie to z celem, w kontekście probelmu autora wątku. I nie trzeba miec az 200 IQ zeby widziec, ze to nie jest OT. :facepalm:

Opublikowano

Jeszcze co do gwarancji to tak samo jak by ktoś jechał wyprać tapicerkę, ktoś by to zrobił bardzo dobrze i po pół roku klient przyjechał z reklamacją że ma całą tapicerkę ufajdaną. Utrzymanie w czystości tapicerki czy zmiennej geometrii jest w gestii użytkownika. Od początku założenia forum jest ciągle wałkowane jak należy użytkować turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Im turbo jest starsze i ma więcej nalatane jest bardziej podatne na zasyfianie ponieważ powierzchnia części gorącej współpracująca z kierownicami spalin robi się coraz bardziej porowata, ponadto jak już komuś zaczyna się blokować zmienna geometria kierownice spalin mocno rysują współpracującą powierzchnię. Jeśli chodzi o sprawdzenie po czyszczeniu to możesz sprawdzić czy wszystkie śruby były ruszane, jeśli wcześniej nie była ruszana to po czyszczeniu widać po części gorącej że była oddzielana od reszty. Następna sprawa możesz porównać jak zmienna geometria chodziła przed czyszczeniem i po czyszczeniu.

Opublikowano

Auto oddane było do czyszczenia ponieważ tracił moc (tryb awaryjny...) faktycznie teraz tego nie ma idzie jak burza:D

Tak w ogóle to kolega Cyrkiel sam sobie odpowiedział. Zapłacił 300zł za naprawę (czy dużo czy mało to kwestia ciężka do ogarnięcia).

Jest zadowolony z usługi (przynajmniej tak można wywnioskować z jego wypowiedzi) i w zasadzie to nie rozumie całej tej dyskusji ale podsumowując każdy kij ma dwa końce: jeśli chcesz żeby coś było zrobione dobrze to najlepiej zrób to sam lecz z drugiej strony gdyby każdy robił wszystko sam to gospodarka nie miałaby szansy na jakikolwiek rozwój - przecież każdy z nas coś robi komuś za coś :naughty:

Opublikowano

No i wszystko w temacie :wink: .

Opublikowano
Panie kolego to jak sprawdzić zaraz po robocie ,czy czyścił majster wszystko rzetelnie ???????

Bo ja tak zrozumiałem pytanie autora.

btw

Zaraz polecą zielone nagrody mi się widzi.:whistling:

Widze ze nadal nie lapiesz kontekstu. Zgadzam sie z Toba ze jedynym sposobem na sprawdzenie rzetelnosci fachowca jest rozkrecenie i badanie organoleptyczne. Ja pisze tylko ze mija sie to z celem, w kontekście probelmu autora wątku. I nie trzeba miec az 200 IQ zeby widziec, ze to nie jest OT. :facepalm:

oki

wspólny konsensus jest :wink:

Opublikowano

I również ja dziękuję za liczne wypowiedzi :wink:

Opublikowano

Po robocie to nie zobaczysz. Najlepiej jak majstry zdjęcia zrobią w trakcie żeby się pochwalić jaki syfilis z turbo wyciągnęli i jaka zmienna jest czyściutka teraz :) Czyszczenie turbinie nie zaszkodzi, ale trupa też nie zreanimuje. Jak zmienna staje, to się zaczyna nadmierne ładowanie od którego ukręcają się wirniki, gotują oringi i całe to jednak precyzyjnie wykonane urządzenie kończy się w ekspresowym tempie. Jestem zdania że jeśli VNT staje, to czyszczenie jest tylko tymczasowym zabiegiem aby do szybkiej wymiany dojechać bez nadmiernego stresu :) Swoją drogą znam przypadek turbiny- podobno czyszczonej - w której mistrzowie jedynie rozruszali ramię sztangi i tyle. Po pewnym czasie znowu not lauff- i jak to zwykle bywa - daleko od domu :/

Opublikowano

No właśnie "jak to zwykle bywa" hehe jak na ironie w przyszłym tygodniu czeka mnie przejechanie około 2tys kilometrów moją Aśka :facepalm: zobaczymy czy da radę :decayed:

Opublikowano
Po robocie to nie zobaczysz. Najlepiej jak majstry zdjęcia zrobią w trakcie żeby się pochwalić jaki syfilis z turbo wyciągnęli i jaka zmienna jest czyściutka teraz :) Czyszczenie turbinie nie zaszkodzi, ale trupa też nie zreanimuje. Jak zmienna staje, to się zaczyna nadmierne ładowanie od którego ukręcają się wirniki, gotują oringi i całe to jednak precyzyjnie wykonane urządzenie kończy się w ekspresowym tempie. Jestem zdania że jeśli VNT staje, to czyszczenie jest tylko tymczasowym zabiegiem aby do szybkiej wymiany dojechać bez nadmiernego stresu :) Swoją drogą znam przypadek turbiny- podobno czyszczonej - w której mistrzowie jedynie rozruszali ramię sztangi i tyle. Po pewnym czasie znowu not lauff- i jak to zwykle bywa - daleko od domu :/

Co do zdjec to jaka masz pewnosc ze to Twoje turbo jest na tym foto? Jak nie stoisz przy kims i nie patrzysz na rece to pozostaje tylko wierzyc w uczciwosc fachowca. Jesli chodzi o problemy z VGT to jeszcze nie widzialem w zyciu zeby jakis wirnik sie wysral przez zasyfiony wieniec albo sztange. Jest cos takiego jak G71 i Notlauf. Jesli kazdy problem ze zmienna geomtria trzeba by rozwiazywac wymiana turbo, to polowa aut jezdzila by z nowymi turbinami. Z reszta temat walkowany milion razy na forum.

Opublikowano
Panie kolego to jak sprawdzić zaraz po robocie ,czy czyścił majster wszystko rzetelnie ???????

Bo ja tak zrozumiałem pytanie autora.

btw

Zaraz polecą zielone nagrody mi się widzi.:whistling:

Ty powoli zaczynasz pisać, jak tu jedna osoba powyżej.

Sam byś też nie wyjąl turbiny tylko oddał to fachmanowi któremu bys musial zaplacic i tak kolo sie zamyka.

Jak ktoś nie robił tego, to niech lepiej sie nie wypowiada, nie dośc że dupczenia duzo jest z dokladnym czyszczeniem powierzchni oraz kierownic, do tego dochodzi ryzyko urwanych srub z kolektora a to zas dodatkowa robota, kruche rurki doprowadzajace olej itd itp. Zreszta, mysle, że Pretor jasno tu napisal a on zdaje sie wie o co chodzi w tym temacie.

Co do sprawdzenia roboty, jesli pompuje dobrze, nie ma notlaufu przez dluzszy czas i jezdzisz jak powinienes czyli nie PSJ, to bedzie gralo. Nic wiecej w domowych warunkach sie nie dowiesz.

Pozdrawiam

Opublikowano
Panie kolego to jak sprawdzić zaraz po robocie ,czy czyścił majster wszystko rzetelnie ???????

Bo ja tak zrozumiałem pytanie autora.

btw

Zaraz polecą zielone nagrody mi się widzi.:whistling:

Ty powoli zaczynasz pisać, jak tu jedna osoba powyżej.

Sam byś też nie wyjąl turbiny tylko oddał to fachmanowi któremu bys musial zaplacic i tak kolo sie zamyka.

Jak ktoś nie robił tego, to niech lepiej sie nie wypowiada, nie dośc że dupczenia duzo jest z dokladnym czyszczeniem powierzchni oraz kierownic, do tego dochodzi ryzyko urwanych srub z kolektora a to zas dodatkowa robota, kruche rurki doprowadzajace olej itd itp. Zreszta, mysle, że Pretor jasno tu napisal a on zdaje sie wie o co chodzi w tym temacie.

Co do sprawdzenia roboty, jesli pompuje dobrze, nie ma notlaufu przez dluzszy czas i jezdzisz jak powinienes czyli nie PSJ, to bedzie gralo. Nic wiecej w domowych warunkach sie nie dowiesz.

Pozdrawiam

byłem przy tym jak Pretor czyścił turbo :whistling: i wiem ile to roboty i wiem ,że sam tego nie zrobię :whistling:

ale innego pomysłu ja nie widzę jak dać drugi raz do rozebrania

Opublikowano

Nie rozumiem kolego danielom o czym pisesz. Przeczytaj sobie wszystkie posty we watku od poczatku ze zrozumieniem. Temat zostal juz wyjasniony.

Opublikowano

btw

Zaraz polecą zielone nagrody mi się widzi.:whistling:

o to mi chodziło :wink:

Lukasz_N, nie stresuj sie, nie do Ciebie :wink:

Opublikowano

Ale się rozkręciło:thumbup1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...