zigula11 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Audi A4 B5 nierówna praca silnika na gazie Witam Jestem posiadaczem Audi A4 B5 z 1998 roku – silnik 1,8 ADR. Mam problem z autkiem jak pracuje na gazie. Z problemem borykam się już od około pół roku , a wcześniej się tak nie działo, ale do rzeczy... Podczas jazdy przez parę sekund samochód dziwnie się zachowuje – nie wiem za bardzo jak to opisać – to tak jakby szedł na 3 gary albo jakby się jechało po kostce brukowej. Za moment wszystko wraca do normy, a po paruset metrach sytuacja się powtarza. Jeżeli ta sytuacja występuje, wciskam sprzęgło, „przegazówa” i jest na paręset metrów dobrze, ale też nie zawsze, bo taki manewr udaje się 7 na 10 razy. Tydzień temu padła mi sonda lambda więc założyłem nową (o takim samym numerze jak poprzednia) , przy tym wyczyściłem przepustnicę, ezektor, przepływomierz, wymieniłem odmę bo stara się rozsypała, wymieniłem węże podciśnienia bo już były trochę sfatygowane, do tego filtry, oleje – ot taki sobie przegląd. Jako że minął czasookres używania wtryskiwaczy wymieniłem na nowe, też takie jak miałem Magic Jet, wymieniłem filtry fazy ciekłej i lotnej, wymieniłem też wszystkie węże gazowe od reduktora do kolektora, świece, i … pomimo tych prac problem nadal jest. Do tego jeszcze odkręciłem pod reduktorem śrubę żeby spuścić wodę, ale nic tam nie było, zresztą reduktor był wymieniony w ubiegłym roku. Instalacja gazowa to DT Gas System, Reduktor Skorpion, wtryski Magic Jet z dyszą 2,4mm. Komputer gazowy ani samochodowy nie pokazują błędów.
dziadekM Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 A podłączałeś komputer w czasie jazdy?
dominikk Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 A na benzynie jest ok?? Bo jeśli tak, to problem chyba tkwi w układzie zapłonowym. Mi szarpał na gazie podczas przyspieszania, bo cewkę miałem pękniętą. Na benzynie było ok. Zaglądałeś do kopułki, palca?? Czujnik Halla może jeszcze podobny objaw dawać, ale wtedy na WAG-u by błąd wywaliło.
zigula11 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Na benzynie jest ok. Błędów żadnych nie ma. Cewki mam zaraz na świecach razem z całym modułem, miałem go w ręce ale nic tam nie widać. Zrobiłem podczas jazdy na gazie zapis parametrów do pliku co 0,1 sekundy - i tam też jest ok. Nie wiem jak wstawić na forum ten plik. Zauważyłem jeszcze, że w momencie kiedy "to się dzieje" wykres lambdy spada na dół i nie wiem jak to rozumieć. Możesz mieć rację z tymi cewkami - tylko że nie jest to tania sprawa i zastanawiam się jak to sprawdzić na 100%. ---------- Post dopisany at 18:48 ---------- Poprzedni post napisany at 06:57 ---------- A na benzynie jest ok??Bo jeśli tak, to problem chyba tkwi w układzie zapłonowym. Mi szarpał na gazie podczas przyspieszania, bo cewkę miałem pękniętą. Na benzynie było ok. Zaglądałeś do kopułki, palca?? Czujnik Halla może jeszcze podobny objaw dawać, ale wtedy na WAG-u by błąd wywaliło. No i dzięki uprzejmości kolegi mechanika przełożyłem cewki od VW 1,8 i wychodzi na to że to jednak cewki - ale cena jest porażająca. Ma ktoś jakiś pomysł ?
dominikk Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Wszystkie??!! Używka na szrocie, ale wtedy nie wiesz na jaki czas Ci to wystarczy, może być różnie. Może to wina wtyczki, wtedy koszt nie jest duży.
zigula11 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Wszystkie??!! ... A jak inaczej - wszystkie bo u mnie jest moduł nierozłączny z 2 cewkami i nie ma innej możliwości jak wymienić całość
sokal Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/tani-sposob-uszkodzona-cewke-wn-228092/#post2983996
zigula11 Opublikowano 6 Września 2012 Autor Opublikowano 6 Września 2012 Panowie kupiłem jeszcze jednoelektrodowe świece Denso K20TT 4604. Jaką ustawić szczelinę do LPG, bo oryginalnie jest 1,1 ---------- Post dopisany 06-09-2012 at 22:19 ---------- Poprzedni post napisany 17-08-2012 at 13:24 ---------- Wymieniłem nowe cewki i dalej to samo, czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeszcze szukać usterki ?
darko Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 Kolego piszesz,że wymieniłeś cewki i dalej masz problemy a wcześniej napisałeś "No i dzięki uprzejmości kolegi mechanika przełożyłem cewki od VW 1,8 i wychodzi na to że to jednak cewki - ale cena jest porażająca. Ma ktoś jakiś pomysł ?" wychodzi na to,że z tymi nowymi cewkami coś nie tak A co do świec to nie te czasy,że się regulowało szczelinę na świecy.Kupujesz do auta według katalogu.
zigula11 Opublikowano 7 Września 2012 Autor Opublikowano 7 Września 2012 Wymieniłem ale nie jeździłem z tym długo, to było parę kilometrów i jak na złość nic się wtedy nie działo. Teraz na nowych jeżdżę już parę dni i jak go rano zapalę i idzie na ssaniu to jest spokój, problemy zaczynają się jak auto się nagrzeje, ale nawet jak jest gorący i przekroczę prędkość 120 km/h też przestaje szarpać i zaczyna "ładnie ciągnąć" Zastanawiam się ile z tym wspólnego ma membrana w reduktorze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się