dobry_k Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Witam Mam problem z odpalaniem. Objawia się tym iż raz odpala z tzw. kopa a raz musze pokręcic troszkę. Nie ma zalezaności czy na zimnym czy na cieplym. Raz jest tak iż 5 raz kolejno odpali z kopa a nieraz nie. Jesli chodzi o błedy to nigdzie nie wystepują, zmienialem stacje paliwa i tez nic nie pomaga. czy ktos miał taki problem ? Sprawdzałem kąt wtrysku jak i korekcje wtryskiwaczy - wszystko jest ok, czy ktos miał taki problem ? Pozdro
danu44 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 WitamMam problem z odpalaniem. Objawia się tym iż raz odpala z tzw. kopa a raz musze pokręcic troszkę. Nie ma zalezaności czy na zimnym czy na cieplym. Raz jest tak iż 5 raz kolejno odpali z kopa a nieraz nie. Jesli chodzi o błedy to nigdzie nie wystepują, zmienialem stacje paliwa i tez nic nie pomaga. czy ktos miał taki problem ? Sprawdzałem kąt wtrysku jak i korekcje wtryskiwaczy - wszystko jest ok, czy ktos miał taki problem ? Pozdro Oczywiscie masz program do diagnostyki VAG.... i mozes samodzielnie zrobic logi...? A ile wynosi kąt wtrysku..?
dobry_k Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2012 z tego co nawet dzis mechanik patrzyl na VCDS, kąt wtrysku wynosil 5.1 a ma sie miescic w zakresie od 5 do 8 jak dobrze widzialem
danu44 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 z tego co nawet dzis mechanik patrzyl na VCDS, kąt wtrysku wynosil 5.1 a ma sie miescic w zakresie od 5 do 8 jak dobrze widzialem Gwoli scisłosci... to u Ciebie nie ma czegos takiego jak kąt wtrysku... W silnikach PD... nazywa sie to kąt synchronizacji... i najlepiej gdyby byl.... 0.00... albo +/- cos tam małego. Ale napewno nie 5.... Musisz kupic interfejs... i sam zaczac robic logi, a nie jezdzic po mechanikach. A tak wyglada cała filozofia... Odpalasz Vag-Com > wybierasz Engine > Measuring Block (dolny lewy róg ekranu, klawisz z numerem 08) > po otwarciu się nowego ekranu w pierwszym górnym polu wpisujesz 004 > dajesz "go" i wyświetlaja Ci się wszystkie kolumny grupy 004. Ostatnia kolumna to kąt synchronizacji (synchro i itd). I po co Ci mechanik i wyrzucone pieniadze...?
dobry_k Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2012 mam interfejs, jutro moge luknac tylko ktora to jest wartosc do mierzenia ? P.S. Nie wyrzuciłem ani grosza.
danu44 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 mam interfejs, jutro moge luknac tylko ktora to jest wartosc do mierzenia ? Pytasz i masz... Powodzenia PS. Oczywiscie silnik goracy (90)
dobry_k Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2012 dobra juz wiem tylko mam pytanie o to czy w moim aucie z PD mogę logowac grupe 004 w BS ?
martinus Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-ajm-ustawianie-kata-synchronizacji-pd-fotostory-60993/
dobry_k Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2012 dzięki za info, jutro działam i wieczorem napisze co i jak wyszlo
tomaz_oz Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 W swoim AWX mam ten sam problem jezdze od 4 miesiecy i nic nie robiłem, pojawia się to bez różnicy czy jest ciepły, czy zimny przeważnie jak czesto gasze i zapalam to wtedy dłuzej go musze kręcić.Troche juz to denerwuje czlowieka, ale najgorszy scenariusz to chyba powtryski...
dobry_k Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2012 dzis bylem u jednego mechanika ktory mi powiedzial iż diesel ktory ma przejechane 240 tys lub wiecej musi miec "normalnie" wymienione uszczelki i inne rzeczy na pompowtryskach i musi byc wyregulowany, ponoc jest to zwykla serwisowa czynnosc jak wymiana oleju w aucie. Z tego co wiem zestaw tzw. uszczelnien na PD wynosi 50zl od sztuki, hmm jak wroce znad morza to pewnie pojade na taka profilaktyczna wymiane. Poza tym przyznam ze jest to troche wkurzajace jak trzeba krecic auto dluzej niz zwykle ;/ Hmm moze to jest tą przyczyna ze nie odpala z twz. kopa hmm trzeba od czegos zacząć
rikardo Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 dzis bylem u jednego mechanika ktory mi powiedzial iż diesel ktory ma przejechane 240 tys lub wiecej musi miec "normalnie" wymienione uszczelki i inne rzeczy na pompowtryskach i musi byc wyregulowany, ponoc jest to zwykla serwisowa czynnosc jak wymiana oleju w aucie.Z tego co wiem zestaw tzw. uszczelnien na PD wynosi 50zl od sztuki, hmm jak wroce znad morza to pewnie pojade na taka profilaktyczna wymiane. Poza tym przyznam ze jest to troche wkurzajace jak trzeba krecic auto dluzej niz zwykle ;/ Hmm moze to jest tą przyczyna ze nie odpala z twz. kopa hmm trzeba od czegos zacząć Ja bym zaczął od akumulatora! Jak masz słaby aku to też będzie kiepsko palił.
Artur82 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Panowie mam podobny problem...wydaje mi się ze to po wymianie filtra paliwa...spotkał się ktoś z czymś takim?? po takie właśnie wymianie? czy jest to możliwe?
dobry_k Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2012 dzis bylem u jednego mechanika ktory mi powiedzial iż diesel ktory ma przejechane 240 tys lub wiecej musi miec "normalnie" wymienione uszczelki i inne rzeczy na pompowtryskach i musi byc wyregulowany, ponoc jest to zwykla serwisowa czynnosc jak wymiana oleju w aucie.Z tego co wiem zestaw tzw. uszczelnien na PD wynosi 50zl od sztuki, hmm jak wroce znad morza to pewnie pojade na taka profilaktyczna wymiane. Poza tym przyznam ze jest to troche wkurzajace jak trzeba krecic auto dluzej niz zwykle ;/ Hmm moze to jest tą przyczyna ze nie odpala z twz. kopa hmm trzeba od czegos zacząć Ja bym zaczął od akumulatora! Jak masz słaby aku to też będzie kiepsko palił. Ok przyznam ze jak auto postoi dobe nie odpalane to rano troszkę wolniej kreci ale po przejechaniu parunastu kilosow i ponownych probach odpalenia widac i czuc ze kreci szybko i z tym odpalaniem tak samo jest roznie hmm ale kto wie ? moze jutro podladuje aku i zobacze pozniej efekt, pozdro ---------- Post dopisany at 23:29 ---------- Poprzedni post napisany at 23:25 ---------- Panowie mam podobny problem...wydaje mi się ze to po wymianie filtra paliwa...spotkał się ktoś z czymś takim?? po takie właśnie wymianie? czy jest to możliwe? A czy Twoje auto ma problem z tym aby jechac 160 ? hmm jesli tak to jest filtr paliwa jesli ciągnie dobrze do 160 i wiecej to filtr jest ok. Tylko powstaje pytanie, co bylo zrobione nie tak ze od czasu wymiany filtra paliwa taki objaw powstał?
Artur82 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 moje idzie do 230 jak należy...powyżej już filtrt nie przepuszcza a tak powaznie to nie wiem jaki wplyw moze miec na to filtr paliwa ale jednak stalo się to po jego wymianie...czytałem gdzieś, że filtr może być uszkodzony i się zapowietrza
dobry_k Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2012 czytałem gdzieś, że filtr może być uszkodzony i się zapowietrza Ja w tych sprawach jestem laikiem ale watpie w to aby auto mialo cos nie tak z filtrem paliwa i bylo w stanie pedzic 230 km/h. Ciekaw jestem czy za pomocą VAGa mozna odczytac cisnienie paliwa jakie jest podawane do PD ?
rikardo Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Z odpalaniem na ciepłym jest różnie ponieważ ciepły silnik stawia jeszcze większy opór. Skoro zauważyłeś, że słabo kręci jak dłużej postoi to świadczy, że ma już słaby prąd rozruchu. Dlatego trzeba ogarnąć najpierw ten temat a tak będziesz jeździł po mechanikach szukał nie wiadomo czego.
muchabzz Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 taki sam objaw - odpalanie z kopa a po jakims czasie z problemami wystepuje kiedy powietrze dostaje sie przez przewody przelewowe. wystarczy nawet mikroskopijna dziurka i grawitacyjnie po wylaczeniu silnika paliwo opada a w jego miejsce wchodzi powietrze. Jesli masz stare wezyki przelewowe to chocby profilaktycznie mozesz je wymienic. To samo dotyczy wszelkich polaczen na drodze paliwa do wtryskiwaczy. sprawdz czy nie dostaje sie do systemu powietrze Co do filtra paliwa, to w diagnostyce silnika w takich przypadkach jest to najprostsza rzecz do sprawdzenia. Wymien na na inny i sprawdz z jakims skutkiem. Ryzykujesz tylko tym ze bedzeisz mial nowy
dobry_k Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Ok, wiec sprawdzilem kąt synchronizacji i okazało się ze jego wartosc ciagle sie zmienia miedzy wartoscią 0.0 , 0.5 do 1.1 i tak wkoło. Czy tak ma być ?
bobikos Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Nie jest źle. Powinno być w okolicach 0 i podobno lepiej jeśli jest delikatnie na minusie, ale wartości które podałeś mieszczą się w granicach norm (-3...+3). Sprawdź jeszcze czy na włączonych światłach lepiej odpala (nie pytaj dlaczego, ten typ tak ma), ewentualnie sprawdź pompę tandemową. Pompki i uszczelnienia zostawiłbym na później, ja je musiałem wymieniać ale mimo że były mocno zużyte nie miałem problemów z odpalaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się