chrapusta Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 witam, post dzie w imieniu kolegi: chodzi o A4 2,5 quattro 2000 rok. silnik po CHIPIE, ale profesjonalnym. dodam tylko że wymieniając kości na oryginalne efekt jest podobny jeśli nie jeszcze gorszy niż na chipowanych kościach: A4 przy dogazowaniu (dociążonej pracy silnika) w jeździe lub na postoju dostaje niesynchronicznej pracy silnika, lub wyłączają sie 2 cylindry, objaw zanika w przypadku redukcji obrotów do niskich. nie ma usterek na układzie wtryskowym, VAG pokazuje wszelkie parametry super, jedyny mierzalny objaw to skaczące pomiary na manometrze przypiętym na kolekotr dolotowy - wtedy wskazuwka szaleje. wygląda to tak jakby luzy na zaworach nie były kasowane i coś cofa się do kolektora. wydaje się że będzie to usterka mechaniczna, nie objęta żadnym czujnikiem, lub innym możliwym do pomiaru narzędziem. co powoduje takie zachowanie silnika ? gdzie szukać ? dzięki za ew. pomoc. wtryski wymienione, pompa wymieniona, termostat wymieniony, pompa wody wymieniona, auto jest pewne, bo kupowane w niemczech w salonie 8 lat temu, nikt inny nim nie jeździł i nie ma opsji że ktoś coś wymienił albo przydzwonił nim gdzieś. ot tak. Ort/Hugo
chrapusta Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Opublikowano 26 Maja 2008 tak, ciśieniejest 5 barów - książkowo powinno być 2, tylko nie wiem czy to 2 to minimalne czy optymalne, i jak ewentualnie szukać przyczyny tego zwiększonego ciśnienia oleju?
damcio151 Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 2 to minimum ... dzieje się to na ciepłym i zimnym silniku . czy tylko na zimnym :?: zrób logi 001 i 013 na wolnych , oraz dunamicznie 003. 008 , 011 i 004 możesz też doprowadzić do ponownego takiego zachowania i dać logi z 001, 003 , 004
chrapusta Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Opublikowano 27 Maja 2008 ok - wieczorem zrobię logi i powrzucam je tutaj - na razie dzięki wielkie - przypomnę sie wieczorkiem [br]Dopisany: 26 Maj 2008, 14:15 _________________________________________________witam ponownie, mam zrobione logi, są tutaj: http://star.net.pl/~warlock/piotr_chrapusta/logi.rar jest to ładna paczka plików PDF - będzie bardzo wygodnie przeglądać. co do samego zachowania, fakt, że na zimnym troszkę go trudniej wprowadzić w takie wibracje, ale jak tylko sie zagrzeje heja banana. każdy plik jest dokładnie w nagłówku tabeli opisany jak był robiony, więc powinieneś sie idealnie rozeznać DOMCIO, dzięki wielkie, jesli coś ci to przypomina daj prosze znać. mam nadzieje że jakoś w końcu dojdziemy do tego cholerstwa. najwazniejsze, pompa wymieniona, wtryski też, dodatkowo wymieniliśmy 3 dni temu wtryski z innego auta które jest sprawne i nic to nie dało, te same objawy. auto im mocniej kręcisz tym słabsze, jak go dobijesz do 4,5 tysiecy obrotów wpada w chaos i potem to już tylko można na nim ciągnąć powyżej 3 tysiecy - jeśli dasz wyższy bieg i obroty spadną poniżej 3 tysiecy jest katastrofa. dzięki - bede czekał spokojnie. pozdrawiam
przemik Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 IMO - albo mi sie zdaje albo jest fatalnie zapowietrzony uklad paliwowy... zamiesc oddzielnie zalogowany 004 BS... Pozdr
chrapusta Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Opublikowano 27 Maja 2008 możesz rozszyfrowac IMO? mnie tez się widzi własnie że wali jakims powietrzem po układzie
wojtek2626 Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 A sprawdź rorząd chodzi o wałki popychacze i dźwigienki, moze tutaj jest problem nie zawsze sie otwiera zawór lub nie domyka
chrapusta Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Opublikowano 27 Maja 2008 wlasnie objawy sa takie jakby były ewidentne problemy z zaworami - klekocze jakby na jednym zaworze ciągnął. podpoowiem kolesiowi dzisiaj, zrobimy jeszcze te pozostałe logi BS. i pomyślimy dalej.
przemik Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Cos bardzo niedobrego dzieje sie z motorem - albo jest zle zlozony rozrzad albo pasek przeskoczyl albo jest fatalnie zapowietrzony- albo wszystko na raz. Proponuje rownolegly topik z kompletem logow zamiescic tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforum.php?f=27 Pozdrawiam
damcio151 Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Po konsultacji z osobą znającą się na rzeczy ... proponuję sprawdzić odmę i układ paliwowy ( czy nie jest zapowietrzony )
chrapusta Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 hah - wyszła jeszcze jedna sprawa, chyba najistotniejsza, sprawa nie dzieje się od niedawna TYLKO OD OKOŁO 3 LAT !!!! więc nie wiem jak teraz będzie z odpowietrzaniem układu paliwowego, czy po tak długim czasie to się nie powinno już odpowietrzyć samo jakoś? jest to dość upierdliwe, co prawda samochodem jeździ kobieta dość spokojnie i jej to pewnie nie pzreszkadzało zbytnio, ale czasami za stery siada prawdziwy kierowca i chce jechać a nie pierdzieć, czy jakiś pomysł teraz? odma była robiona niedawno i powinna być OK.
przemik Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 sprawa, chyba najistotniejsza, sprawa nie dzieje się od niedawna TYLKO OD OKOŁO 3 LAT A pozniej ludzie narzekają ze TDI V6 jest kiepskie.... bez komentarza..
chrapusta Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 no a co ja ci na to poradze, nie zauważyli chyba czy jakoś tak?? tak czy siak pasuje chłopu pomóc :th:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się