Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu, dodawaniu i odejmowaniu gazu, ruszający się lewarek


Bybelou

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki drobny aczkolwiek drażliwy problem. Samochód to Audi A4, 1.6 '96. Wymieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów, a dolegliwość nie ustąpiła.

Przy szybkim dodaniu lub gwałtownym spuszczeniu nogi z gazu czuć szarpnięcie, tak jakby gdzieś był luz. Samochód tak samo zachowuje się przy ruszaniu. Czuć przy tym, że lewarek od zmiany biegów się rusza.

---------- Post dopisany 22-08-2012 at 11:57 ---------- Poprzedni post napisany 14-08-2012 at 15:42 ----------

Podbijam. Czy nikt nie jest w stanie pomoc? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyście coś robili z wybierakiem to może moje fotki coś Wam podpowiedzą :wink:

http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-12/problem-biegami-1-6-a-230173/#post2886274

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że jest to stricte mechanicznego. Przy ruszaniu, albo dodawaniu mocno gazu na postoju mam wrażenie jakby cały silnik się kołysał. Jakby poduszki nie trzymały, ale one są 1-miesięczne. Pytanie czy gdzieś silnik/skrzynia wisi na czymś jeszcze? albo to w czym siedzą poduszki jest przymocowane do czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bardzo podobne obiawy, z tym, że kompletnie nie znam sie na samochodach.

Z tego co zaobserwowałem, to szarpie autem przy dodawaniu gazu, czy puszczaniu - ogólnie zauważam to przy zmianie biegów ( choć auto dobrze "wyczułem" - ciężko zmienić płynnie biegi, żeby nie było szarpnięcia. ) Tak samo przy ruszaniu - czasami nim zaczyna trząść, pomimo tego, że daje mu odpowiednio dużo gazu - musze wtedy jeszcze więcej przygacować, albo ratować się sprzęgłem.

Druga sprawa : przy ruszaniu ( może i w innych momentach też, ale wtedy dokładnie to zaobserwowałem) ruszałem powoli z jedynki i przy zmianie na dwójkę, czułem pod stopą jak pedał gazu się sam porusza(wciska).

Ostania rzecz : to poruszający się lewarek zmiany biegów przód - tył.

Może ktoś mógłby coś konkretniej doradzić, bo nie wiedząć konkretnie co do wymiany mechanik może ze mnie złoić z kasy jak mu się tylko będzie podobało, a usterka może pozostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ruszający się lewarek to mam to samo w swoim 1.9. U mnie z tego co wcześniej się dowiedziałem to problemem jest wybierak, a konkretnie tulejka która jest na końcu drążka wybieraka, jeśli dobrze pamiętam, i ona się wyrabia. Ostatnio jak miałem auto na podnośniku to złapałem za drążek wybieraka i dało się wyczuć luz właśnie w tym miejscu. Niby mam na wymianę drugi wybierak, ale tak się zastanawiam że gdyby problem powrócił czy da się tą samą gumę wymienić czy też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewarek biegów musi pracować gdyż skrzynia i silnik zawieszone są na poduszkach........ między innymi po to żeby nie wypadł z ramy........pytanie brzmi w jakim zakresie chodzi lewarek czy pracuje po 2 cm w każdą stronę czy po 3mm u mnie też lewarek pracuje najlepiej widoczne to jest na tempomacie podczas zjazdów i podjazdów......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...