Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niekończąca się opowieść z odpalaniem - mój przypadek


Tommy Gun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem przedstawić mój przypadek i jednocześnie wybrać najlepsze rozwiązanie aby uniknąć kosztów. Do niedawna byłem posiadaczem A4 z 1.9 TDI 1Z. Czy mróz, czy upał auto paliło jak wściekłe z pół obrotu za każdym razem - tutaj nigdy mnie nie zawiodło.

Ale że nadszedł czas na zmiany, toteż AFN rocznik 99 zawitał w garażu. Ładnie pięknie na zimnym silniku pali super, ale jak już się troszke nagrzeje to zaczynają się jego kaprysy. Czasem zapali świetnie a czasem zaczyna się chełtanie. Przewertowałem troszkę tematów odnośnie złego odpalania na ciepłym, już nawet wylukałem że hamownie wyspecjalizowały się w temacie.

Do czego zmierzam, każdy mówi że winę za to w 90% przypadków ponoszą mapy dawki rozruchowej w ECU. 10% decyduje się na regenerację rozrusznika i czasem pomaga a czasem nie.

Teraz opowieść z innej beczki, jednakże stojącej obok tej z AFN'a. W domu jest jeszcze 2 auto, A6 2.5 TDI które pod koniec ubiegłego roku miało problem z pompą wtryskową Vp44 - zatarł się przestawiacz. Na zimnym zapalanie tragedia, na ciepłym od pyknięcia. Auto po odebraniu z serwisu i pełnej regeneracji pompy, zaczęło super palić na zimnym a wyjątkowo kulawo na ciepłym. I tutaj również były kaprysy, raz źle a raz z pół obrotu. Odpięcie czujnika temperatury zawsze pomagało. Wymieniłem dodatkowo szczotko-trzymacz w rozruszniku ale niewiele to pomogło.

Finał tej opowieści był taki że musieliśmy zmienić silnik - poprzedni stracił ciśnienie, nie miał mocy. I wiecie co jest najciekawsze - kupiony cały silnik, z pompą, wtryskami, wszystko p&p i problem zapalania na ciepłym zniknął i nigdy się nie pojawił.

O co tu do diabła, czarta czy jeszcze innego dziwadła chodzi. Nie będę pisał o logach czy błędach, bo wszystko w AFN jest ustawione podręcznikowo, kąt wtrysku, aku naładowany, nowe wężyki przelewowe, układ szczelny, full paliwa w baku, filtr paliwa nowy, korekcje jak w nwoym aucie....

I jak ten przypadek ma się w odniesieniu do opowieści o mapach, o pompie, rozruszniku czy akumulatorze który zdychał ale na ciepłym zawsze z pół obrotu. Czyżby wymiana silnika była lekarstwem :) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien mape a nie kombinuj.W 1Z nie mialeś dwumasa a w twoim AFN jest a on tez moze być przyczyna nie nejlepszego odpalania na goracym bo nie trzyma fabrycznych parametrów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem ze moj AFN jak jest zimno na dworzu to pali na dotyk a jak jest powyzej 5 stopni to z pol sekundowym opoznieniem, kij wie dlaczego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien mape a nie kombinuj.W 1Z nie mialeś dwumasa a w twoim AFN jest a on tez moze być przyczyna nie nejlepszego odpalania na goracym bo nie trzyma fabrycznych parametrów :wink:

Tak właśnie zamierzam zrobić tylko dziwi mnie dlaczego po zmianie silnika w 2.5 tdi problem zniknął...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś silnik, pompę i wtryski, a nie sam silnik. Poza tym może w starym wałki rozrządu były już wytarte.

Jeśli chodzi o AFN to sprawdź jakie obroty ma silnik podczas kręcenia rozrusznikiem na ciepło.

Mapy nie są problemem podczas odpalania, zawsze rozrusznik, aku lub zaśniedziałe połączenia pomiędzy nimi.

Korekta map sprawia tylko że zapala przy niższych obrotach od razu i jest to ominięcie problemu a nie naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzur przecież napisałem że wymieniłem silnik, był on razem z wtryskami, pompą itd. To dotyczy 2.5 tdi

Dzisiaj było bardzo ciepło a AFN miał kolejny kaprys i palił świetnie, kilka razy w ciągu dnia. Bez sensu moim zdaniem

---------- Post dopisany 18-01-2013 at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany 22-08-2012 at 19:46 ----------

Jeżeli to kogoś zainteresuje , musiałem ostatnio kupić akumulator. Varta silver dynamic 85 ah i 800 prądu rozruchowego. Problem odpalania na ciepłym zniknął bezpowrotnie, za każdym razem z pół obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinie to dziwne bo słaby aku miałby wpłym przy odaplaniu po nocy albo na zimnym silniku. Przy Twoim problemie raczej trzeba skorygować mapy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem map jest już rozwiązany ;) ale jest taka kwestia że pali zimny czy ciepły z pół obrotu. W 2.5 tdi na ciepłym jest tak że podaje paliwo na niskich obrotach ale z pół obrotu nie zawsze pali. Jednak dobry aku robi swoje.

Poprzedni aku miał spoooro lat, fabryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) W głowie mi się nie mieści jak to jest możliwe że dwumas ma wpływ na uruchamianie silnika: ciepłego lub zimnego. Radykalne rozwiązanie wg tego toku myślenia: zamień dwumas na sztywne koło...

2) W głowie mi się nie mieści, że w celu poprawy uruchamianie silnika trzeba zmieniać mapy... One się w komputerze popsuły? może się wyeksploatowały, starły się... To nie zwalcza przyczyn tylko objawy.

3) Jeżeli na zimnym pali dobrze a na ciepłym słabo to najbardziej prawdopodobne jest elektryka, któryś z elementów pomiarowo-wykonawczych psuje się.

4) Wymiana akumulatora naprawiła usterke, potwierdził się punkt 3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keeper45 Nie masza do konca racji. Owszem mapy sie nie starły ani nic złęgo się z nimi nie stało. Po prostu pompa już nie jest pierwszej młodości i w niektórych warunkach już lekko niedomaga. Jednym na zimnym innym na ciepłym silniku. Dlatego trzeba je skorygować :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem u siebie z odpalaniem na gorącym silniku trzebaby było go kręcic z 5 sek, po korekcie dawki rozruchowej pali juz bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mój ajm znów przy mrozie -5 musi kilka razy obrócić zanim zalapie aku dobry pompki uszczelnione nowa pompka w zbiorniku nowe świeczki zero błędów rozrząd nowy logi ok

pomooooocyyyy "

Zobacz ile grzeją świece...

U mnie jest tak że w zakresie od + do -5stopni kontrolka świec tylko mignie (nie grzeje) i auto odpala gorzej.

Jak temp. spadnie poniżej -5stopni ,to świece się włączają na kilka sekund i pali od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...