kopiot Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Witam Za kilka tygodni powinienem mieć już mojego nowego A4 B8 FL 2.0TDI MT MMI3G. Pierwszą czynnością, którą musze wykonać jest montaż odstraszacza ulktradźwiękowego na kuny (firmy KEMO), ponieważ audi tego nie proponuje jako wyposażenia dodatkowego, a nie mam zamiaru przechodzić ponownie tych kłopotów (w obecnym samochodzie 2 x przegyziony wąż turbo + przewody, od czasu zamontowania jest spokój... odpukać). Podłączenie to tylko "+" z własnym bezpiecznikiem rurkowym i "-", oba bezpośrednio na akumlator. Całość przymocowana trytką do niegorącego węża, skierowana na przewody zapłonowe / wąż turbo. Jednak mimo wszystko, mam kilka pytań odnoszących się bezpośrednio do tego modelu: (1) Jeżeli w czasie montażu okaże się, że konieczne bdzie zdjęcie na kilka minut klem, to czy po ponownym ich podłączeniu moga ulec rozkodowaniu którekolwiek układy samochodu ? ESP, MMI, okna ? Jeżeli tak, to czy konieczny będzie VAG-COM, albo nawet wizyta w ASO w celu przeprowadzenia kodowania, czy można to zrobić we własnym zakresie ? (2) Czy MMI 3G ma jeszcze kody ? Czy jest może na "stałe powiązane" z pojazdem do którego zostało fabrycznie zamontowane ? (3) Czy ktoś może zerkną jaka jest śruba przy zackisach klem akumalatora w B8 albo B8FL ? M6? Chciałbym wcześniej kupić już konektorki, żeby od razu zamontować (ostatnio kuna przegryzła mi w pierwszą noc jak przywiozłem samochód do domu, także nie ma na co czekać). Dziekuję i pozdrawiam.
sebul Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Zainwestuj moze w jakąś pantere albo cos, zeby zjadalo te kuny ?
kopiot Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Do śmiechu to mi wtedy nie było. 2x po prawie 1000zł, w nowe auto, bo oczywiście ac tego nie obejmuje.
darecy Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Aku w b8 masz w bagazniku. - na mase, a + z zacisku przy szybie.
wrclaguna Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Nie sprawdzałem ale moze tu jest stałe napiecie
sokal Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 LOL To po Opolu takie bandziory biegają? Tego to jeszcze nie słyszałem ale dobrze wiedzieć A jeżeli w B8 jest to tak porobione jak kolega wyżej napisał to nie powinieneś mieć żadnych obaw, swoją drogą gdyby okazało się że po odpięciu na chwilę aku trzeba by jechać do ASO (tylko wtedy jak, lawetą? ) to by już był koniec świata
Magicbattle Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 a moze zapytaj sie czy ci tego aso servis nie podlacza
kopiot Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Bardzo dziękuję za porady. Czy ktoś moż wie jaki jest rozmiar metryczny tych śrub, które są na zdjęciach opublikowanych przez Grzegorza (wrclaguna) ?
wrclaguna Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Podpinasz tam kabelek do zasilania (dodatkowo bezpiecznik ) a do masy masz tam jeszcze kilka dodatkowych miejsc obok .
kopiot Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Dzięki. Podłączenie ogarniam (na codzień pracuję w braży elektrotechnicznej). Prośba jaką mam to aby ktoś przy okazji za pomocą suwmiarki albo liniki zmierzył średnicę tych śrub (niestety nie mam dostępu do B8), które widać na przesłanych zdjęciach (albo zerknął do właściwej instrukcji serwisowej). Do podłączenia kabelka potrzebne będą zaciski oczkowe (albo widełkowe), pobór urządzenia jest miniamlny, a więc przekrój ok. 1mm2, ale śruby wyglądają na duże, na oko M8 albo nawet M10 i kupienie takich złączy oczkowych na taką małą średnicę przewodu, przynajmniej w Opolu, w detalu, nie jest sprawą wcale taką łatwą. --- Na jednym niemieckim forum wyczytałem, że używaja grzechotki 13 - także śruba jest prawdodpodbnie M8. Może komuś się ta informacja przyda. Temat do zamknięcia.
johnny2002 Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Hej, Możesz napisać jaki model odstraszacza posiadasz i czy nadal się sprawdza ? Jeżeli możesz to wrzuć kilka zdjęć jak u siebie to zamontowałeś.
kopiot Opublikowano 12 Października 2012 Autor Opublikowano 12 Października 2012 Witam; W poprzednim miałem KEMO M100 i sprawdzał się bardzo dobrze. Dlatego zamowiłem również do nowego auta produkt tej firmy. Tym razem jednak wersje M180 o wyższym stopniu ochrony IP. Jak to jest zamontowane niestety nie mogę pokakazać, ponieważ termin dostawy samochodu został przesunięty na koniec listopada tzn. 5 miesięcy
fireman82 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 witam Odświeże temat. U mnie też kuna podziurawiła rury turbo, poprzegryzała przewody... Zakupiłem ten sam model co kolega wyżej opisuje czyli Kemo M100n. Podpowiedzcie jak to podłączyć żeby włączał się po zgaszeniu silnika. Słyszałem, że trzeba przewód masowy podłączyć z terminalem 15, tylko gdzie go znajdę???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się