Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bierze olej- pierścienie czy uszczelniacze?


jams231

Rekomendowane odpowiedzi

witam .kupiłem a4 1.9 tdi 110 km afn i zauważyłem ze dość mocno zużywa olej .Silnik jest suchutki zero jakiegoś kolwiek wycieku przyspiesza dobrze auto sprowadziłem z niemiec i odrazu wymieniłem olej z tym ze tuż przed wymianą tego oleju było mało wlałem olej 5w30 gdyż taki był lany .Dlaczego bierze czyżby pierścienie czy uszczelniacze dodam ze przy porannym odpaleniu kopci pare chwil takim siwawym dymem prosze o pomoć

---------- Post dopisany at 13:16 ---------- Poprzedni post napisany at 09:21 ----------

Jednak troszke ten olej przepala byłem na diagnostyce i mam turbine do czyszczenia kierownice (przeładowuje sie turbo) aha i na weżu od odmy i na turbinie widać taki czarny osad czy wymiana tego weża od odmy pomożę i czy moge tak jeżdzić z zapieczonymi kierownicami jeszcze jakiś czas prosze o pomoć

Zdjcie0316.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość mocno to znaczy ile. Zdejmij ten łącznik gumowy między kolektorem dolotowym a tą rurą plastikową co idzie z tyłu silnika jeżeli tam jest dużo oleju możliwe że uszczelnienie turbo puszcza olej. Co do tego czy uszczelniacze masz już zużyte czy pierścienie można sprawdzić kompresje na garach jeżeli wyjdzie żle to zrobić próbę olejową która wykaże czy to uszczelniacze czy pierścienie. Z zapieczoną turbiną można jeździć ale unikaj nagłego przyspieszania lub wyprzedzania bo jak auto przejdzie w tryb awaryjny to bedziesz miał nagły spadek mocy i może być lipa. Jeżeli dymi zaraz po odpaleniu to wskazywało by to na uszczelniacze a dymi podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zapalam go zimnego to dymi przez pare chwil takim siwo białym dymem ale jak sie nagrzeje to dymienie ustepuje a czy przez niesprawny wąż od odmy lub odme może brać oloej no jakies pół litra mi ubyło na 4 tyś kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczne zużycie oleju to jest ponad 1l na 1000km.

Wymień uszczelniacze zaworowe to zniknie dym podczas porannego odpalania. Przez noc olej ścieka po zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem jeszcze pare zdjęć

Zdj_cie0345.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 15:21 ----------

Zdj_cie0348.jpg

<br /><br />

Zdj_cie0349.jpg

<br /><br />

Zdj_cie0350.jpg

<br /><br />

Zdj_cie0351.jpg

<br /><br />

Zdj_cie0352.jpg

<br /><br />

Zdj_cie0353.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 15:28 ---------- Poprzedni post napisany at 15:26 ----------

Zdj_cie0353.jpg

<br /><br />

Zdj_cie0354.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany at 15:28 ----------

Zdj_cie0354.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 15:43 ---------- Poprzedni post napisany at 15:40 ----------

chyba odma kwalifikuje sie do wymiany

---------- Post dopisany at 17:15 ---------- Poprzedni post napisany at 15:43 ----------

a ile kosztuje wymiana uszczelniaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego odrazu turbo do wymiany w warsztacie powiedzieli że trzeba wyczyścić turbine i będzie ok

---------- Post dopisany at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany at 19:10 ----------

Możliwe możliwe ale ono ciągnie dobrze i się wyłącza jak długo przycisne gas po czy wyłącze i zapale auto i jest ok do ponownego przeładowania i komputer wykazał że trzeba dać do czyszczenia bo kierownicę się zapiekły a właśnie kumpel mi coś przy tej sztandze od turbiny grzebał próbował podkrecić coś i wogóle się nie chce włączyć jutro mówił że to naprawi czy on tam nic przypadkiem nie zablokował na dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zablokowal, probowal raczej rozruszac kierownice. Wyciagnie turbo i oceni czy sie nadaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam porozbieraj ta odme poczysc tym zbiorniczkiem sie nie sugeruj to odolejacz on sie nie zuzywa najwazniejsze to czy Ci przy bloku nie cieknie bo te plastikowe rurki twardnieja i nie trzymaja przerabialem to u siebie koszt tej dolnej rurki w asso to cos kolo 100 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale coś tam podkrecił może minimalnie bo cieżko chodziła a i robił skanowanie vagiem czy jest możliwe ze vagiem mógł cos namieszać ta turbina do tej pory chodziła zawsze po ponownym odpaleniu samochodu a teraz nagle coś pogrezebał i wogóle nie chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytales dlaczego turbo.Juz odpowiadam w wiekszosci silnikow tdi (99,9%) pobieraniem oleju jest winne turbo.A jak u Ciebie przeladowuje czyli laduje ponad 1.57 bar to nie trzeba dlugo zeby zaczela puszczac olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co sie osadza przypomina spalony plastik i jest tak samo twarde cholera niemiec tak jeżdził z tymi zapieczonymi kierownicami dość długo podejrzewam że od nowości przy turbinie nie było grzebane niestety ale bede musiał ja chyba wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale niemiec moze nie wciskal pedalu gazu do konca,a ty kupiles i ciagle mu dajesz rure turbo wtedy wychodzi ze skory.Pare dobrych razy i sie pojawia luz wzdluzny i zaczyna puszczac olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie ze go cały czas nie cisne no i tak jednego dnia jade i zaczałem wyprzedzać tira i pocisnąłem na 4 biegu do 3 tyś i turbo sie wyłaczyło naszczeście zdarzyłem go wyprzedzić no i potem nie działała ale ponownie uruchomiłem silnik i nie było problemu aż wczoraj coś tam przy sztandze ruszył i już wogóle nie chodzi

---------- Post dopisany at 11:18 ---------- Poprzedni post napisany at 08:56 ----------

Przepchałem tego grzyba co idzie do niego wężyk podciśnienia sprężarka i sztanga zaczęła się ruszać dość swobodnie także muszę jeszcze ten wężyk dokądnie od podciśnienia sprawdzić

---------- Post dopisany at 12:17 ---------- Poprzedni post napisany at 11:18 ----------

panowie wystarczyło do tą gruszke co idzie do niego weżyk z podciśnieniem podłaczyć spreżarke i sztanga zaczeła dużo lżej sie poruszać i turbina pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie ze go cały czas nie cisne no i tak jednego dnia jade i zaczałem wyprzedzać tira i pocisnąłem na 4 biegu do 3 tyś i turbo sie wyłaczyło naszczeście zdarzyłem go wyprzedzić no i potem nie działała ale ponownie uruchomiłem silnik i nie było problemu aż wczoraj coś tam przy sztandze ruszył i już wogóle nie chodzi

---------- Post dopisany at 11:18 ---------- Poprzedni post napisany at 08:56 ----------

Przepchałem tego grzyba co idzie do niego wężyk podciśnienia sprężarka i sztanga zaczęła się ruszać dość swobodnie także muszę jeszcze ten wężyk dokądnie od podciśnienia sprawdzić

---------- Post dopisany at 12:17 ---------- Poprzedni post napisany at 11:18 ----------

panowie wystarczyło do tą gruszke co idzie do niego weżyk z podciśnieniem podłaczyć spreżarke i sztanga zaczeła dużo lżej sie poruszać i turbina pracuje

rozruszales troche kierowniczki to turbina pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% podzielam zdanie kolegi vauxhall95, moja fabryczna turbosprężarka kiedyś przeładowywała więc ją wyczyściłem i chodziła do ubiegłego tygodnia bez zarzutu - ciśnienie rzeczywiste zgrywało się doskonale z ciśnieniem zadanym ale w czasie jej czyszczenia zauważyłem, że wirnik ma dość pokaźny luz wzdłużny - około 2 mm, luz poprzeczny prawie niewyczuwalny. Zamontowałem ją jednak do silnika i po pewnym czasie zauważyłem spore dymienie na szaro-biało podczas uruchamiania silnika (nieważne czy silnik był zimny czy rozgrzany). Niekiedy zadyma tworzyła pokaźną chmurę z wydechu i występowało to albo bezpośrednio po rozruchu albo dopiero po ruszaniu z miejsca na I i II biegu i szybko ustępowało. Czasami było widać szary dym podczas mocnego butowania. Ponieważ dużo wcześniej miałem już wypiętą odmę z dolotu a w dolocie cały czas było sporo oleju więc domyśłałem się, że te kłeby dymu przy rozruchu i ruszaniu z miejsca oraz spore zużycie oleju (dolewałem w ostatnim czasie około 1 do 1,5 litra oleju na 2-3 tyś.km) są spowodowane cieknącymi uszczelnieniami na wałku turbospreżarki. Nie zastanawiałem się dłużej i już nie ryzykowałem tylko zakupiłem przy okazji większe turbo używane w b.dobrym stanie i po wymianie zero dymu. Z całego dolotu wylałem sporo oleju (najwięcej z tłumika szmerów turbosprężarki i intercoolera). Autorowi tematu polecam możliwie szybko sprawdzić luzy wirnika turbosprężarki bo jestem przekonany, że dzieje się u Ciebie z uszczelnieniem wałka turbo co u mnie się działo i większości użytkowników TDI z takimi objawami. Radzę nie zwlekać gdyż jak turbo żygnie raz a porządnie olejem do komór spalania to silnika nie opłaci się nawet wtedy remontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...