Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wyłącznik termiczny (znajdujący się w krócu przy lewym dolnym rogu chłodnicy) - numer


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Non stop kręcił mi się mały wiatrak elektryczny na chłodnicy. Wreszcie wydedukowałem, że niesprawny może być wyłącznik termiczny, znajdujący się w króćcu w lewym dolnym rogu chłodnicy, który to właśnie odpowiedzialny jest za sterowanie (włączanie i wyłączanie) tym wentylatorkiem.

Pytanie brzmi jaki jest właściwy i poprawny numer katalogowy tego czujnika, jaki powinien być zainstalowany w AJM. Zwracam uwagę, że to nie jest czujnik G2/G62 (o numerze 059 919 501 A, który notabene też wymieniłem). Rzecz w tym, ze w będąc nie do końca pewnym co tam przychodzi (bo tych czujników o różnych symbolach jest od groma) kupiłem w ASO i zainstalowałem w tym króćcu czujnik o symbolu 8D0 959 481 B. Tymczasem to co mechanik stamtąd wyciągnął ma symbol 078 919 501 C. Trochę różnią się kształtem (uformowanie wtyczki). Ale czy czymś jeszcze?

Wyczytałem, że ten, który zainstalowałem ma zakres temperatur 95-90 st C / 102-97 st C. Na temat tego 078 919 501 C nie mogę nic znaleźć.

Stąd wielka prośba do Was o pomoc. Pytanie brzmi, czy zainstalowałem dobry czujnik, czy może zupełnie niewłaściwy (bo np. zupełnie inny zakres temperatur jest potrzebny). Generalnie mały wiatrak przestał się non stop kręcić i teraz włącza się tylko wtedy, kiedy włączę klimatyzację. Klima OFF = wiatrak OFF. Dość dziwne, że gdy nagrzeję silnik , tzn. pojeżdżę autem w ciepły dzień przez około 20 minut ten mały wiatrak się nie kręci. Chodzi tylko duży, ten na wisco.

Uprzejmie proszę o poradę. Pozdrawiam, Sławek.

---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 21:52 ----------

Aha, no i jeszcze kolorem się różnią:

8D0 959 481 B jest niebieski

078 919 501 C jest czarny/albo zielony.

No chyba, że tam jeszcze inny przychodzi...

Opublikowano

Skoro wydedukowałeś to znaczy że nie używasz VAGa... Jeśli ASO dobrało Ci ten 8D0 to zapewne taki tam szedł. Wygląda na to że ktoś wcześniej wstawił tam przez pomyłkę zamiast termowłącznika dwubiegowego, czujnik temperatury. Znalazłem informację że 078 919 501 C jest wymienny z 059 919 501 A a to są oznaczenia czujnika G2/G62.

Z resztą widać że teraz wiatrak pracuje poprawnie, jeśli zeskanujesz błędy w aucie, prawdopodobnie będziesz miał zapisany błąd dotyczący tego czujnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...