Ccartmanek Opublikowano 10 Września 2012 Autor Opublikowano 10 Września 2012 no to ustaw rozrząd, a dopiero potem leć na program, ale wcześniej zobacz, co powoduje błąd i kontrolkę silnika, myślę, że delikatnie przestawiony rozrząd nie będzie powodował potężnego dymienia-tu raczej chodzi o dawkę paliwa:eusathink: Dzisiaj wyjmowałem filtr paliwa i przelałem paliwo do czystej miseczki okazało się, że ropa z filtra jest dość czarna/brudna. Czy to może być wina Vacum pompy tak jak to pisał wcześniej Unbeaten10 i czy vacum pompa do wymiany na 100% jeżeli ropa jest czarnawa oraz to dymienie?
carles Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 Na gorącą prośbę wysłaną na PM. Odpisuję... z lekkim uśmiechem na twarzy - jakieś 4 tyg temu robiłem to samo ze swoim BRD. Jeśli piszesz tak jak jest to znaczy, że padła Pompa Vacum i jest do wymiany. Nowa ASO 1100zł na allegro od 50zł do 300zł... Ja kupiłem za 120zł - pełne zadowolenie:D Na pewno powinieneś ją wymienić. Jazda na takiej mieszance jest zabójcza dla DPF-a (nie sprawdzałem czy pozbyłeś się tego ustrojstwa już czy nie, dlatego zakładam że masz). Ja w sumie swoim BRD zrobiłem na tym gdzieś ok 50tyś i DPF padł... Pompa Vacum to częsta przypadłość jak czytałem. U kolesia który sprzedawał mi ją (handlarz) mówił, że ludzie wymieniają, bo albo mają utrudniony rozruch rano albo olej w paliwie... Po prostu puszcza oring i olej dostaje się na powrót do zbiornika... Idzie bardzo mała dawka oleju w bak, który BTW powinieneś również przeczyścić i oczywiście wymienić filtr paliwa na nowy. Zrób to w takiej kolejności jak ja. 1. Sprawdź czy na 100% jest olej w baku. W tym celu odepnij wężyk od baku do filtra paliwa ZASILANIE i wsadź go do butelki niech ktoś kilka razy przekręci stacyjką. Tak z 4 razy jak ropa będzie czarna... to ....DO ROBOTY! 2. Kup pompę nową gdy chcesz jeszcze furą jeździć. Używkę gdy chcesz opchnąć auto...Ja kupiłem z 2005 roku I śmigała aż miło 3. Kup nową uszczelkę pod pompę w ASO nr nie pamiętam ale możesz uderzyć na PRIV to ci zapodam wszystko.. 4. Wylej całe paliwo z baku! W tym celu musisz dostać się do pompy w zbiorniku. Ściągnij plastik pod kołem zapasowym z bagażnika i tam będzie pompka po prawej stronie od pasażera. Podłącz zasilanie do pompki na krótko z AKU 12V. Przedłuż wężyk ww. od ZASILANIA i wsadź go do karnistra takiej samej wielkości ile paliwa w baku. 5. Wlej czyste paliwo do baku. 6. Wymień filtr paliwa na nowy - może być najtańszy Filtron !!! 7. Odpowietrz układ. Ja kręciłem z 15 razy, a kolega luzował śrubę na pompie Vacum taką specjalną do odpowietrzenia. 8. Auto po tym zabiegu powinno mieć o wiele więcej kucy - lepiej reagować na gaz i generalnie RWAĆ ASFALT !!! 7. Po przejechaniu 2000km. Wymień kolejny raz filtr paliwa na nowy!!! 7. Użyj liqoi moly diesel wg przepisu z forum do czyszczenia wtrysków tak profilaktycznie. Mam nadzieję że pomogłem. Oprócz tego że pompa jest felerna inną przyczyną może być to że głowica jest pęknięta na kanale paliwowym.... ale wtedy koszta są ogromne... Pozdro i wytrwałości z BRD.
adrian998998 Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł? Jak dobrze pójdzie to może będę na spocie w Siedlcach w niedziele to moge auto Ci zdiagnozować
Ccartmanek Opublikowano 12 Września 2012 Autor Opublikowano 12 Września 2012 Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł? Jak dobrze pójdzie to może będę na spocie w Siedlcach w niedziele to moge auto Ci zdiagnozować Elegancko na pewno się przyda, do zobaczenia.
carles Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 uszczelka Vacum pompy nr 03G145215A (03G 145 215 A) ASO 45,13 PLN z dnia 08 sierpnia 2012 Pozdrawiam
Ccartmanek Opublikowano 12 Września 2012 Autor Opublikowano 12 Września 2012 uszczelka Vacum pompy nr 03G145215A (03G 145 215 A)ASO 45,13 PLN z dnia 08 sierpnia 2012 Pozdrawiam Bardzo Ci dziękuje Carles za wszytko bardzo pomógłeś, pozdrawiam! ---------- Post dopisany at 15:32 ---------- Poprzedni post napisany at 13:01 ---------- spokojnie- podepnij kompa i zobacz, co powoduje zapalenie się kontrolki-potem wykasuj i pojeździj, aż znów się zapali i zobacz, czy to ten sam błąd-potem pomyślimy dalej:wink4: Na komputerze pokazywało filtr przeciwpyłkowy skasowałem go i po jakis 100km znów się pokazała kontrolka silnika oczywiście przed zmianą softu na fabryczny nie pojawiała się kontrolka teraz po zmianie u Tunera pojawia się co około 100km odkąd ją skasuje, co tu robić?
adrian998998 Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 Na komputerze pokazywało filtr przeciwpyłkowy skasowałem go i po jakis 100km znów się pokazała kontrolka silnika oczywiście przed zmianą softu na fabryczny nie pojawiała się kontrolka teraz po zmianie u Tunera pojawia się co około 100km odkąd ją skasuje, co tu robić? Cos jest namacone i dlatego sie to dzieje.
Ccartmanek Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 Cos jest namacone i dlatego sie to dzieje. Namoncone w sofcie?
adrian998998 Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 Z tym przeciw pyłkowym to chodzi Ci o DPF-a? Jak sie zapala co te 100km to soft zle jest zrobiony. sporo sadzy wiec dlatego dosc czesto dopala.
Musashi Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Tuner mi powiedział, że jest źle ustawiony koniecznie wymienić na komputerze patrzył. no to ustaw rozrząd, a dopiero potem leć na program, ale wcześniej zobacz, co powoduje błąd i kontrolkę silnika, myślę, że delikatnie przestawiony rozrząd nie będzie powodował potężnego dymienia-tu raczej chodzi o dawkę paliwa:eusathink: oj jezeli kat synchronizacji bedzie mial okolo 6 stopni na plus czy minus bedzie dymil na zimnym w szczegolnosci. Jaka jest wartosc kąta synchronizacji? przy wartosci poza zakresem +/- 4 silnik nie powinien dac sie uruchomic. KOrekta kata synchro w 16V jest mozliwa wylacznie ustawiaja rozrzad na blokadach. ECU kontroluje synchro tylko na jednym walku, korygujac go nie znasz pozycji drugiego, wiec nie masz gwarancji dobregu ustawienia. Odnosnie oleju silnikowego w paliwie, jak najbardziej przyczyna moze byc tandem pompa, i w przypadku obecnosci oleju w ON bedzie wystepowalo dymienie, ze wzgledu na inne parametry spalania takiej mieszaniny. Jezeli chcialbys rozwiaz watpliwosci dotyczace wtryskow wstaw logi 013,018 oraz 023.
Ccartmanek Opublikowano 23 Września 2012 Autor Opublikowano 23 Września 2012 Tuner mi powiedział, że jest źle ustawiony koniecznie wymienić na komputerze patrzył. no to ustaw rozrząd, a dopiero potem leć na program, ale wcześniej zobacz, co powoduje błąd i kontrolkę silnika, myślę, że delikatnie przestawiony rozrząd nie będzie powodował potężnego dymienia-tu raczej chodzi o dawkę paliwa:eusathink: oj jezeli kat synchronizacji bedzie mial okolo 6 stopni na plus czy minus bedzie dymil na zimnym w szczegolnosci. Jaka jest wartosc kąta synchronizacji? przy wartosci poza zakresem +/- 4 silnik nie powinien dac sie uruchomic. KOrekta kata synchro w 16V jest mozliwa wylacznie ustawiaja rozrzad na blokadach. ECU kontroluje synchro tylko na jednym walku, korygujac go nie znasz pozycji drugiego, wiec nie masz gwarancji dobregu ustawienia. Odnosnie oleju silnikowego w paliwie, jak najbardziej przyczyna moze byc tandem pompa, i w przypadku obecnosci oleju w ON bedzie wystepowalo dymienie, ze wzgledu na inne parametry spalania takiej mieszaniny. Jezeli chcialbys rozwiaz watpliwosci dotyczace wtryskow wstaw logi 013,018 oraz 023. Witam kilka dni temu wymieniłem tandem pompe ( vacum ) tak jak opisywał carles wyżej, za co bardzo mu dziękuje. Kupiłem pompe na allegro (249zł) nie była mocno zniszczona wizualnie sprzedający zapewniał mnie, żę pompa w 100% będzie sprawna. I racja 1 dzień nie dymił, zdawało mi się nawet, że lepiej się zbiera jednak, dziś po 2 dniach odpaliłem samochód a na jałowym jak wcześniej dymił okropnie - musiał się delikatnie rozgrzać i ustaje. Już mi ręce opadają z tym autem. Jednak nie wiem co robić, sprawdziłem rope z baku znów jest brudna, w filtrze w miarę czysta, ale w baku brudna. Czy ponownie wymieniać pompe? musze także wymienić rozrząd czy to też moze być powodem jakiegoś dymienia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się