Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Migająca kontrolka świec żarowych


masper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Posiadam a4 2,0 TDI 140 KM rocznik 2006,

Od pewnego czasu podczas "większego wysiłku silnika" (więcej gazu, jazda pod górkę) włącza się i miga kontrolka świec żarowych. Po wyłączeniu zapłonu kontrolka gaśnie. Ostatnio dzieję się tak coraz częściej. DO tego po jednej takiej akcji zapaliła się kontrolka silnika, która już nie zgasła:)

Czy to może oznaki zużycia turbiny, czy może coś dzieję się z wtryskami (mam wrażenie, że lekko kopci na biało). Pytanie czy regenrować turbinę (tak radzi mechanik) czy może to coś innego. Nie chce wtopić bez sensu kasy

W razie możliwości proszę o radę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, że jeszcze nie podpinałem aut pod komputer.

Może ktoś miał podobny problem i da się coś powiedzieć przed diagnostyką.

No właśnie bez podpięcia pod komputer - nie ma mowy o jakiejkolwiek diagnostyce! Możemy sobie gdybać co to mogło być...

-może komp zalany?

-może jakiś czujnik od DPF padł?

-może turbina przeładowuje?

-możliwe jaki pisze Wihajster, że to PD padają?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być błąd EGR i też są takie same objawy, możemy tu wypisywać ale bez podpięcia komputera to tylko można prorokować co to. Tak po 3 zapaleniach kontrolki świec wskakuje kontrolka MIL i świeci się ciągle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem jak pisali poprzednicy jest podłaczenie Vaga i zczytanie błędów czego dotyczą, zanim wymienisz pół silnika. Migająca kontrolka świec żarowych sygnalizuje wystąpienie błedu np. w recyrkulacji spalin, jak i problem ze sterownikiem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie również migała kontrolka świec żarowych tylko przy tym auto w ogóle nie chciało przyspieszać, zauważyłem taką zależność że działo mi się to jak były chłodniejsze dni i bez obciążenia auta. Na przykład zapalam auto rano ruszam i świece migają :kwasny: . Wyłączam zapłon i jest ok ale błąd potrafi się powtórzyć nawet w trasie przy równej jeździe :shock3:. Jakby tego było mało na kompie nic nie wychodzi bo nigdy nie byłem w stanie dojechać z błędem praktycznie bez przyspieszenia :angry: . Teraz jest ok ale mam wrażenie jak zacznie się schładzać temat wróci. Niedługo muszę auto postawić bo muszę parę rzeczy ogarnąć, mam nadzieje że uda mi się zdiagnozować błąd i go wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam pisze z kolejnym problemem mam audi a4 2.0 tdi 170 km z 2006r i od pewnego czasu jak dodaje gazu zaczyna mi mrugać kontrolka od swiec zarowych i auto slabnie podlaczylem pod kompa i za duze cisnienie turbiny co z tym zrobic prosze o pomoc, dodam ze tubro po regeneracji,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam pisze z kolejnym problemem mam audi a4 2.0 tdi 170 km z 2006r i od pewnego czasu jak dodaje gazu zaczyna mi mrugać kontrolka od swiec zarowych i auto slabnie podlaczylem pod kompa i za duze cisnienie turbiny co z tym zrobic prosze o pomoc, dodam ze tubro po regeneracji,

znów BRD przeładowuje.... skąd ja to znam.... miałem ten sam problem. Niestety u mnie pomogło wyeliminowanie dziury w dolocie pod postacią pękniętego kolektora wydechowego oraz przeczyszczenie spirytusem czujnika doładowania przy IC-e po stronie kierowcy. Jeśli regenerowałeś turbo to powinieneś sprawdzić czy nie masz dziury w dolocie. Potem pozostaje sprawdzenie zaworu elektropneumatycznego turbiny tzw. gruchy przy turbo. Oni jej na pewno nie sprawdzają przy normalnej regeneracji. Na rynku jest jedna firma z Brzegu, którą znalazłem na necie i mogą zregenerować gruchę za 400zł / 1rok gwarancji. Problemem nie jest nieszczelność tego elementu a jedynie elektronika która w tym siedzi.

Ewentualnie kupiłbym nowy zawór N75 w Intercarsie koszt zakupu ok 150zł / ASO ponad 200zł i sprawdziłbym czy to pomoże.

BTW jaki masz przebieg?

Przeczyść też przepływomierz specjalnym środkiem do tego firmy CRC....

To chyba tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór N75 byl wymieniony i dwa przewody od turba ale niestety to nie pomogło i problem cały czas sie powtarza, przebieg 169 tys

---------- Post dopisany at 14:09 ---------- Poprzedni post napisany at 14:07 ----------

w Mielcu i było jeszcze raz sprawdzane i ponoc na 100 % jest dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się pod temat świec żarowych. Drugi już raz zapaliła się u mnie kontrolka błędu "silnika".

Za pierwszym razem po prostu skasowałem błąd Vagiem.

Wczoraj to już sprawdziłem Vagiem i wykazało błąd świecy żarowej (foto poniżej).

Czy coś się dzieje ze świecami, a może po mału po prostu się kończą?!

Jakie kupić w razie potrzeby i czy wymieniać jedną czy wszystkie!?

b_d_1.jpg

Cd.

Ten błąd też wykasowałem, ale pojawia się znowu co kilka dni. Muszę coś zadziałać.

Czy wymienić jedną czy wszystkie świece?

Które wstawić: NGK czy BERU, bo wg ETKi można zastosować obie firmy?!

Cd.

Dzięki temu wątkowi

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b7-blb-bre-bkd-demontaz-wymiana-montaz-pompowtryskiwaczy-2-0-tdi-16v-228569/

wymieniłem świece sam, bez żadnych problemów.

Dzięki Musashi !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ? 

Jest problem taki że od pewnego czasu pali mi się błąd silnika, po podłączeniu kompa wywaliło na przepustnice ( zwarcie masy czy coś takiego ) a teraz do tego miga mi kontrolka świec żarowych i czy może to być z winy tej przepustnicy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś zaczęła mi mrugać właśnie ta kontrolka. Podłączyłem pod vcds i jedyny błąd jaki pokazało to " przelacznik świateł hamowania"? Czy to coś ma wspólnego z ta kontrolka? Usunąłem błąd i ponownie przeskanowalem ale już nic nie pokazało a kontrolka dalej mruga. Co może być nie tak?

IMG_20190524_180521.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2012 o 01:36, masper napisał:

Witam wszystkich,

Posiadam a4 2,0 TDI 140 KM rocznik 2006,

Od pewnego czasu podczas "większego wysiłku silnika" (więcej gazu, jazda pod górkę) włącza się i miga kontrolka świec żarowych. Po wyłączeniu zapłonu kontrolka gaśnie. Ostatnio dzieję się tak coraz częściej. DO tego po jednej takiej akcji zapaliła się kontrolka silnika, która już nie zgasła:)

Czy to może oznaki zużycia turbiny, czy może coś dzieję się z wtryskami (mam wrażenie, że lekko kopci na biało). Pytanie czy regenrować turbinę (tak radzi mechanik) czy może to coś innego. Nie chce wtopić bez sensu kasy

W razie możliwości proszę o radę!

Ja miałem ten sam problem i mechanik wymienił mi czujnik doładowania Bosch (400zl) i problem zniknął 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...