farmer91 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 a więc jak w temacie, przymierzam się do zakupu A4 B7 3.0 TDI, manualna skrzynia. jakie są wasze opinie na temat tego silnika? (głównie chodziło by mi o ASB 233km) różne rzeczy już słyszałem i czytałem.. jaka jest różnica w tych autach? czy 3.0 TDI jak i 2.7 TDI mają takie same skrzynie, napędy, hamulce itd? mowa oczywiście tylko quattro, bo 3.0 tylko takie wychodziły z tego co wiem, a 2.7 nie jestem pewien...
michwr Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 mam 3.0 BKN 204KM i powiem: SUPER. z minusów to: napinacze rozrządu ( które lubią dzwonić przy odpalaniu ), DPF, który rozrzedza olej w silniku, ( ja co jakiś czas odsysam do min i dolewam litra), za cienkie hamulce w serii ( ale to tylko moja ocena, inni mówią, że jest git- mi przy hardcorowej jeździe się paliły już nie raz) plusy: V6 piękne brzmienie, mnóstwo mocy i momentu, niskie spalanie ( u mnie min: 7,4 średnio: 8,5 - 9,0 max: ??), fajny zawias, polecam
przemek4net Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 a jak przepustnice ? To chyba tez pięta achillesowa Zwolennicy 2.7/3.0 (to chyba prawie blizniaki rozniace sie pojemnoscia - ale to zaslyszane a nie wiedza) twierdza, ze w ktoryms tam roku zmieniono cos w tym niewymiennym rozrzadzie by byl naprawde niewymienny (zbieralem kiedys info bo rozpatrywalem auto z tym silnikiem) P.S. filtr czastek stalych w silnikach 2,0tdi CR nie powoduje przybierania oleju (wiem bo mam i zrobilem ponad 80tys autem)... moze sa wiec tego inne przyczyny
NYNA Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 2.7 od 3.0 różni się chyba tylko długością skoku tłoka reszta jest bliźniacza. Co do przepustnic to w 2.7 z 2005 roku padła dwa razy pierwszy raz przy przebiegu około 280 tys km wymiana na używkę drugi raz przy około 340 tys km również wymiana na używkę tylko teraz co jakiś czas ją poprstu wyciagam i czyszczę z syfu który się tam zbiera i jest ok. W 3.0 tdi z 2007 i przebiegu 190 tys problem przepustnicy jeszcze nie wystąpił. Co do rozrządu to i w 2.7 i w 3.0 nic nie słychać oba mają się dobrze, to samo z dpf-ami są od nowości i żyją. Oleju w silniku nie przybywa i dolewac nić też nie trzeba od wymiany do wymiany a jak komuś przybywa to raczej bym sprawdził stan wtryskiwaczy, chociaż ja jeszcze problemu z nimi nie miałem, choć 2.7 jest z 2005 roku i ma już ponad 360 tys km na blacie to wtryski ma od nowości.
pawel1380 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 a jak przepustnice ? To chyba tez pięta achillesowaZwolennicy 2.7/3.0 (to chyba prawie blizniaki rozniace sie pojemnoscia - ale to zaslyszane a nie wiedza) twierdza, ze w ktoryms tam roku zmieniono cos w tym niewymiennym rozrzadzie by byl naprawde niewymienny (zbieralem kiedys info bo rozpatrywalem auto z tym silnikiem) P.S. filtr czastek stalych w silnikach 2,0tdi CR nie powoduje przybierania oleju (wiem bo mam i zrobilem ponad 80tys autem)... moze sa wiec tego inne przyczyny Przepustnica nie jest jakaś strasznie droga poza ASO.A filtr cząstek stałych może powodować rozrzedzenie oleju paliwem również w 2.0TDI CR.Widocznie u Ciebie to nie nastąpiło bo filtr dopalał się np na trasie.U mnie też nic nie przybywa w oleju.
NYNA Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Tu juest nówka ORI do kupienia PRZEPUSTNICA VDO AUDI A4 A5 A6 Q5 Q7 2.7 3.0 TDI (2613547359) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Za używkę dałem 350 zł
farmer91 Opublikowano 7 Września 2012 Autor Opublikowano 7 Września 2012 no właśnie te kolektory ssące- przepustnice to chyba największa bolączka tego silnika, i napinacze rozrządu (opinie zasłyszane) z tego co wyczytałem i co pisali niektórzy użytkownicy Audi z motorami 3.0 to właśnie podobno w 2006 roku coś poprawiono z tymi napinaczami.. a co do kolektorów to nie wiem... mówicie że wyciagniecie go i wyczyszczenie od czasu do czasu coś pomaga? znajomy elektryk mówił że to pada sama elektryka tych przepustnic, silniczki krokowe czy coś...
NYNA Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Chwila chwila mylisz klektory i silniczki które nimi sterują z przepustnicą. W kolektorach jak Ci klapki padną to dajesz do regenaracji(około 400 zł za stronę) u chłopaków w gańsku AZ serwis i masz na wieki spokój bo po ich regeneracji problem już nie wróci, silniczek jak Ci któryś padnie to musisz wymienić lewy lub prawy bo nie ma wyjścia ale ceny nie są kosmiczne a przepustnica to co już było opisywane jak Ci się syfu dużo w niej uzbiera to takie plastikowe jakby kółeczko w środku z ząbkami się wyrabia znaczy ząbki się zdzierają i przepustnica przestaje się otwierać i zamykać.
przemek4net Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 z minusów to: napinacze rozrządu ( które lubią dzwonić przy odpalaniu ) ta niedorobka byla tez w nissanach benzynowych na lancuchach (nawet swoj stary post znalazlem bo kolo takiego auta chodzilem:) ) Nissan Micra - rozrzad...problem? (wtedy odradzilem tego nissana tesciowi - zwyczajnie pachnialo klopotami) A filtr cząstek stałych może powodować rozrzedzenie oleju paliwem również w 2.0TDI CR to nie jest zwiazane tyle bezposrednio z filtrem (ktos sobie moze pomyslec ze filtr wlewa paliwo do auta:) ). Auto do wypalania opoznia kat wtrysku by podniesc w efekcie temperature + dodatkowo wiecej wachy daje Starsze auta potrzebowaly wiecej do tego wachy i dlatego by cykl mogl byc przeprowadzony trzeba bylo miec 3tys obrotow czy inne takie (a za autem chmara dymu jakby silnik trzasnal i przepalal olej) - dodaj sobie do tego "nie-niesmigane" wtryski co "troche leja" i masz efekt. W 2.0tdi CR wypalanie odbywa sie nawet na wolnych obrotach (podniesione sa o okolo 100) wiec to przy znacznie mniejszej ilosci wachy jest robione wiec i efekt uboczny np przy "niedokldanych" wtryskach jest/(bedzie jak wtryski sie zuzyja) mniejszy Porownujac np 2.0TDI CR do np 2.0 PDka to pompki PD kupujesz i wkladasz jak kazda inna czesc zamienna a wtryski CR sa pomierzone i w adaptacjach wpisujesz liczbe indywidualna dla kazdego wtrysku (wiec podawanie paliwa np 2.0tdi PD a CRa to 2 rozne bajki - gniazda pod pedeki, spekane glowice - te silniki mialy pare "sprawdzonych sposobow" na dolanie paliwa do oleju a ze auto ma filtr wiec "pewnie przez filtr")-..nie wiem jak wyglada to w 2.7/3.0 wiec pozostalem czy 2,0tdi pd bo kolo tego silnia teori wiele sie rozwinelo kolektorach jak Ci klapki padną to dajesz do regenaracji...silniczek jak Ci któryś padnie to musisz wymienić ...a przepustnica to co już było opisywane jak Ci się syfu dużo w niej uzbiera to takie plastikowe jakby kółeczko w środku z ząbkami się wyrabia znaczy ząbki się zdzierają i przepustnica przestaje się otwierać i zamykać. dziadostwo audi jest na poziomie dziadostwa w oplach tylke te sa tansze Kolektor dolotowy 1.9 CDTI Z19DTH 150KM - Vectra Klub Polska naprawa siłownika klap zawirowań - FORUM OPEL 24 dokladnie to samo... jakies plastikowe niedorobione czesci niewymienne, wszystko wbudowane w kolektor itp. pozdrawiam, Przemek
POPO Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 co do felernych napinaczy to w ASB też występują czyli do 2008 r. teraz póki co nić nie słycha.c na tomiast największą boloczką tych motorów to przypadki wypalonych tłoków po przez lejące wtryski opninie od compotów.
farmer91 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Opublikowano 8 Września 2012 no właśnie głównie mi chodziło o silnik ASB 233km który występował w A4 B7
NYNA Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 z minusów to: napinacze rozrządu ( które lubią dzwonić przy odpalaniu ) ta niedorobka byla tez w nissanach benzynowych na lancuchach (nawet swoj stary post znalazlem bo kolo takiego auta chodzilem:) )Nissan Micra - rozrzad...problem? (wtedy odradzilem tego nissana tesciowi - zwyczajnie pachnialo klopotami) To znowu u nas w micrze K12 zwyczajnie wyciągnął się łańch rozrządu przy 50 tys km (auto od nowości u nas) napinacze były ok, po wymianie samego łańcucha wszystko wróciło do normy bo wcześniej auto potrafiło zgasnąć w czasie jazdy np. przy wyprzedzaniu, dziś ma ponad 120 tys. km i jeździ bezawaryjnie od tamtego czasu.
bell23 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 w opisie na Auto Świecie znalazłem info że do wymiany rozrządu trzeba wyciągać cały silnik w 2,7 i 3,0
NYNA Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 No żadna to tajemnica, skoro wszystko jest z tyłu silnika to inaczej ciężko by się było tam dostać.
Bieniek Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Probolem wyrabiajacych sie zebatek w przepustnicach to juz nie problem. Az Serwis Gdansk i Olo maja juz na to patent:grin:
michwr Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 górne napinacze można wymienić bez wyciągania silnika, było to już na forum. a co do przybywającego oleju, to oczywiście, że może być inna przyczyna u mnie jednak obstawiam dpf-a. silnik przeszedł pełną diagnostykę w bosch-u i stwierdzono, że wszystko gra. jakiś czas temu słynna była u nas historia pewnej hondy, która zapaliła się na expresówce właśnie przez olej pół na pół z paliwem, kolejna słynna historia to 3 spalone mercedesy na kanale w serwisie- na podnośniku włączył serwisant dopalanie dpf-a i zapalił się jeden a od niego 2 inne i w efekcie spalił się serwis i 3 auta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się