Jump to content
IGNORED

Jak sprawdzić stan wahaczy?


dominikk
 Share

Recommended Posts

Witam.

Niedawno wymieniałem komplet wahaczy, bo jeden miał wybitą gumę. Szarpnąłem się i założyłem nowy zestaw lemfordera, bo robiłem remont całkowity, tzn. przeguby, klocki, przewody, amorki sprężyny etc., A zaufany mechanior mówił, że jak mam kasę, to przy całkowitym remoncie nie powinienem stosować półśrodków w postaci wymiany pojedynczych wahaczy, bo to może spowodować szybsze zużycie elementów zawieszenia.

Teraz trochę żałuję, że nie zostawiłem dobrych starych i nie wymieniłem jednego, bo mam deficyt w budżecie.

Moje pytanie dotyczy starego kompletu. Chodzi mi o to jak sprawdzić, który z całego kompletu wahaczy był wybity, bo pozostałe dobre chcę wystawić na sprzedaż. Poza tym, że to górny, to nie pamiętam który był zjechany i jest do wywalenia.

Link to comment
Share on other sites

Sworzeń będzie luźny jeśli się tłukło :wink:

Link to comment
Share on other sites

Do tego wahacz w imadlo i sprawdzic stan tuleii metalowo-gumowej.

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej chyba w takim celu podjechać na diagnostykę i sprawdzić na kanale,fachowiec będzie wiedział co i jak. Można też do ASO,ale zapłacimy znacznie drożej za taki przegląd.

czytaj dokładnie:jezyk: kolega chce sprawdzić stan wahaczy które wyjął z auta

Link to comment
Share on other sites

swożen nie ma prawa ruszać się góra dół i na boki z lekkim luzem będzie to wyczówalne nawet w ręku

Link to comment
Share on other sites

a ja myslałem ze na boki powinien sie ruszac ,bo przeciez pracuje ... hmmm ?!!

Link to comment
Share on other sites

a ja myslałem ze na boki powinien sie ruszac ,bo przeciez pracuje ... hmmm ?!!

Ba, nawet się będzie dookoła obracał - tyle że przy użyciu większej siły a nie poprzez dmuchnięcie lub pstryknięcie palcami :decayed:

Chodzi o to żeby nie był wybity :wink: Weźcie sobie kiedyś jak będziecie kupować wahacze pomacajcie nowy a potem poproście mechanika aby Wam pokazał dla porównania jakiś stary - będzie wiadomo o co chodzi :decayed: (Piszę o mechaniku bo zakładam że osoby które choć raz miały wahacz, sworzeń czy inne k**estwo w łapie nie zadają takich pytań :naughty:)

Link to comment
Share on other sites

Aha. Myślałem, że będzie to prostsze, że jakaś guma jest pęknięta i wzrokowo będzie można sprawdzić.

Dzięki za porady, spróbuje poruszać sworzniami i może wychwycę ten uszkodzony.

Jak nie to wezmę całe pudło i podjadę do mechanika.

:kwasny:

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi o to jak sprawdzić, który z całego kompletu wahaczy był wybity, bo pozostałe dobre chcę wystawić na sprzedaż.

Wystaw cały komplet na sprzedaż i zaznacz że jeden jest wybity i jego dodajesz gratis :decayed:

Swoją drogą po co wymieniać cały komplet jak jeden jest wybity?:facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi o to jak sprawdzić, który z całego kompletu wahaczy był wybity, bo pozostałe dobre chcę wystawić na sprzedaż.

Swoją drogą po co wymieniać cały komplet jak jeden jest wybity?:facepalm:

Tam wyżej jest sytuacja opisana.

Nie, no kupujący musi wiedzieć który wahacz jest spanachany:kwasny:

---------- Post dopisany 16-10-2012 at 00:02 ---------- Poprzedni post napisany 19-09-2012 at 19:15 ----------

Witam.

Byłem w końcu u mechanika z tym zestawem kości, który niedawno zdemontowałem i, co dziwne, po dokładnym sprawdzeniu wszystkich elementów stwierdził, że cały zestaw jest w dobrym stanie. :kwasny:

Sworznie nie mają luzów, pracują prawidłowo, gumy są ok.

Wychodzi na to, że niepotrzebnie się wkopałem w wymianę. Niestety to nie wybity wahacz powodował hałas, który skłonił mnie do zamówienia nowego zestawu. Jak okazało się w trakcie remontu, sprężyna była pęknięta i pewnie to ona mnie zmyliła. :facepalm: Dziwne tylko, że mechanik podczas wymiany nie wysnuł żadnego wniosku. Z drugiej strony miałem mu tylko zapłacić za robociznę - czego wiec wymagać. Diagnozą i wnioskami, na moje nieszczęście, zająłem się osobiście.

Niepotrzebnie zaufałem swoim pseudo mechanicznym kwalifikacjom. Jako mądry polak następnym razem trzy razy sprawdzę słuszność podejmowanej decyzji. :wallbash:

PPU! Powtarzał mi dziadek, że pycha poprzedza upadek. :sarcastic:

Jak dla mnie temat do zamknięcia.

PZDR

Link to comment
Share on other sites

pytanko czy można wymieniam wahacz pzredni 1szt., który jest wyrobiony czy trzeba wszystkie? np. prawa strona przód lub obie przednie

Jeśli jesteś pewien że tylko jeden wahacz jest padnięty to wymień tylko jego .Ale jak jest spory przebieg na zawiasie to w przyszłości polegną następne .Tak ze to jest sygnał na inwestycje w zawias .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...