Kowi87 Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Wątek tyczy sie tylko A4 B5 Jako że duzo osób pyta sie jakie są własciwe parametry dla B5 przy obnizonym zawieszeniu postanowiłem zrobić galerie z opisem co i jak. Tak wiec schemat jest prosty, robimy zdjecia i właściwie opisujemy. 1. Parametry felgi i opony P/T (szerokosć,wielkosć i ET) 2. Wysokosc mierzona w centymetrach od podłoża do rantu błotnika 3. Rodzaj zawieszenia 4. Podsumowanie dobrze wykonanym zdjeciem:wink: Najważniejsze: Bez zbędnego piertolenia, schemacik i fotki a nie komentarze:whistling: bo załatwie przygode na profilu Także zaczynam 1. 18"/8,5" Et45/et30 4x 215/40/18 2. 61cm P+T 3. Gwint 4. Zdjecia Tył Przód 1. 18"/8,5" Et45/et30 4x 215/40/18 2. 64cm P+T 3. 30/30 4. Zdjecia Przód Tył Przy tej glebie nie ma prawa nic trzeć, oczywiscie w przypadku Q wymagany dystans z tyłu, dla 8,5" i et45 felga zaciera od wewnatrz o amortyzator:whistling: [h=1]Szerokość felgi i odsadzenie ET (offset)[/h]Teoretycznie szerokość felgi najczęściej jest minimalnie mniejsza od szerokości opony (dla dobrego dopasowania). Zatem opona o szerokości 185mm zazwyczaj jest montowana na feldze o szerokości 6 cali. Co prawda 185mm jest bliższe 7 calom, jednak dobierając felgę musimy brać pod uwagę szerokość opony w miejscu jej styku z obręczą. Z szerokością felgi powiązane jest jej odsadzenie, zwane inaczej ET (z języka niemieckiego: Einpress Tiefe) lub offsetem (z języka angielskiego). Jest to nic innego jak wyrażona w milimetrach odległość powierzchni montażu od geometrycznego środka felgi (osi symetrii). Gdy wartość ET się zmniejsza – alufelgi wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola Odsadzenie nie jest jednak jedynym czynnikiem odpowiedzialnym za umiejscowienie kół względem błotników. Pomimo tego samego odsadzenia (np. ET30) felga o szerokości 9 cali będzie bardziej wystawać niż felga sześciocalowa. Dlaczego? Spójrzmy na poniższy rysunek. Prawdy i mity związane z szerokością i ET felg Istnieje wiele niepoprawnych stwierdzeń dotyczących zmiany felg. Często przekazywanych jako zasłyszane prawdy. Postaramy się kilka z nich zweryfikować, odpowiadając na typowe pytania pojawiające się podczas wymiany felg: „Czy można bez problemu zmienić ET felgi w zakresie +/- 15?” Nie wolno generalizować i należy do sprawy zmiany odsadzenia zawsze podchodzić indywidualnie. Faktycznie producenci samochodów dopuszczają zmianę rozstawu kół w zakresie około 2%. Co oznacza że np. przy rozstawie kół 160cm dopuszczalna zmiana będzie wynosiła 3,2cm(32mm). Daje nam to dopuszczalną zmianę odsadzenia ET 16mm na stronę. Oczywiście powinno się dodatkowo założyć, że szerokość felgi i rozmiar opon nie ulegną zmianie. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie producent samochodu pozostawił bardzo mało miejsca w nadkolach i jakakolwiek zmiana ET lub szerokości felgi może, zwłaszcza przy dużym obciążeniu pojazdu, spowodować obcieranie kół o błotniki. Przy zwiększeniu ET problemem może być natomiast niebezpieczeństwo tarcia felgi o zacisk hamulcowy. Dlatego też, przy planowanych zmianach odsadzenia koła należy bacznie przyjrzeć się odległości felgi fabrycznej od newralgicznych punktów pojazdu (krawędzie nadkoli, zaciski hamulcowe, kolumny McPhersonów). Nie zapominajmy również, iż według polskich przepisów koło nie może wystawać poza obrys błotnika. „Podobno przy felgach aluminiowych można pozwolić sobie na mniejsze ET?” Nie ma znaczenia, czy to felga stalowa czy aluminiowa – koło musi być położone w tym samym miejscu. Przy zmianie felg ze stalowych na aluminiowe, należy zwrócić uwagę iż zazwyczaj felgi stalowe są węższe od aluminiowych, co powoduje obowiązek korekty odsadzenia w przypadku szerszych felg (najczęściej trzeba je zwiększyć). Poniższa tabela przedstawia dopuszczalne wartości szerokości felg i opon (według niemieckiego TÜV). Oczywiście na polskim rynku nie obowiązują nas ściśle wytyczne niemieckich organizacji. Powszechną praktyką w tuningu są modyfikacje w stylu „german style” czyli nisko i szeroko. Montaż sportowych zawieszeń obniżających pojazd o 40-120mm wymusza stosowanie opon dużo węższych niż alufelgi. Obszerna galeria nietypowych kombinacji montażowych felg i opon znajduje się pod adresem Tyrestretch.com.
Duds Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 1. 17"/8J ET35 4x 205/50/17 2. 64cm P, 66cm T 3. 30/30 (przód amory 1be, tył ori) 4. Foty nienajlepsze, ale rozeznanie jest: Przy takim zestawieniu nie ma mowy żeby coś tarło. Jutro wrzucę 18" ET43 przód 215/40, ET33 tył 225/40 na tym zestawieniu, a pod koniec tygodnia na gwincie.
Gracjan Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 1. 8,5Jx18 ET 35 225/40/18 P+T 2. P - 61,5cm T- 62cm 3. Gwint 4. Zdjęcia Przód: Kluczyk wciśnięty na siłę... Tył: Przód lekko przytrze czasami na większym dołku... Tył przy 2 pasażerach nic nie trze, co do pasażerów z tyłu to nie mam takiej informacji bo nie wożę nikogo
Duds Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 1. 18"/8J ET43 przód + opony 215/40, tył 8J ET33 + opony 225/40 2. 64cm P, 66cm T 3. 30/30 (przód amory 1be, tył ori) 4. Foty na razie tylko takie, jutro mogę dodać lepsze: Przód: Tył: Nic nie trze przy takim zestawieniu. Do końca tygodnia założę gwint i zdam relację z porządnymi fotami. Czekam na dobrą pogodę.
Krycha Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 1. przód 8J ET42 tył 9J ET45 4x215/40 2. nie wiem 3. gwint nic nie zacierało
radimm Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 1. 17"/8" Et35/Et33 4x 225/45/17 2. Przód: 62,5cm; tył: 63,5cm 3. amory 1be + sprężyny Weitec -35mm Przód: Tył: Nic nie trze. Przy tym samym zestawieniu, ale z ET48 lekko przycierał tył i przód na nierównościach
slavko87 Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 1. 8Jx17 et35 P+T 205x50 2.62cm-P 60,5 -T 3.Gwint 4.Przod na skreconych przyciera co widac na foto co sie podzialo z przednim blotnikem:kwasny: tyl wchodzi na styk z tym ze na nadkolu od srodka zebrala mi sie opona od dobijania i taka struktura grubosci z 2-3mm z opony 5. Foty a tak sie ugina gwint SS jak na tyle mialem zioma 60kg i drugiego 105kg plus w bagazniku z jakie 30kg max
OLI_B5 Opublikowano 22 Września 2012 Opublikowano 22 Września 2012 1. 17" 8J ET30 , opony 205/45 2. przód 58,5 tył 59cm 3. gwint Przód: Tył: Przy takim secie nic nie trze, można sie nawet pokusić o dystansiki
junior_tdi Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 1. 18"/8,5" Et35 4x 215/40/18 - przód i tył 2. Przód i tył ok 60 cm 2. Gwint MTS Przód potrafi przytrzeć podczas skręcania na nierównościach. Tył zero, nawet przy komplecie w aucie. tak się tył ugina przy komplecie i paru gratach w bagażniku.
Kowi87 Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 Nikt nic nie wkleja:facepalm: 1. 18 "x8.5 ET35 235/40 P+T 2. -40 3. ? ---------- Post dopisany at 12:25 ---------- Poprzedni post napisany at 12:13 ---------- 1. 19x8" et 19 215x35/r19 ---------- Post dopisany at 12:28 ---------- Poprzedni post napisany at 12:25 ---------- -18x9 Kyowa 628 ET35 przód i tył -Nitto Neo Gens 225/40 ---------- Post dopisany at 13:13 ---------- Poprzedni post napisany at 12:28 ---------- H & R Zawieszenie gwintowane 18x9 TSW Holstens (Et.35 Front / Et.15 tył) 215/40 Falken 512'S ---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 13:13 ---------- 18x8 et30 245/40
szafa Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 RH ZW3 17' Przód 9j et 42 + dystans 20mm, opona 205/40/17 Tył 10j et35 + dystans 5mm, opona 225/35/17 Wysokość przód 57, tył 58cm Gwint Supersport Tył lubiał przytrzeć, z kompletem pasażerów tarło non stop:kox: Rotiform Nue r19 Przód 8,5j et35, opona 215/35/19 Tył 8,5j et45 + dystans 15mm, opona 215/35/19 Wysokość przód 59, tył 59cm Gwint Supersport Przód wyklepany rant + wycięte plastikowe nadkole, tył posadzony na odbojach brak tarcia:naughty: OZ MITO III 18' Przód 8,5j et 35, opona 215/35/18 Tył 10j et20, opona 225/35/18 Wysokość przód 58cm, tył 61:facepalm: Przód po wcześniejszych zabiegach siedzi idealnie, tył posadzony na odbojach i czasami coś przytarło:kox:
davidoff82 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Koledzy potrzebuje pilnej porady. B5 sedan - Weitec -35 (63,5 przód i 65 cm tył) amor przód 1BE tył 1BA. Koło RH AE TECNIC 17cali, szer 8 lub 8,5 cala ET 55 + dystans 20mm Opona 225/50 balon wiem, ale na razie takie musiałyby być... Co myslicie ma to rację bytu? Co wogóle o tym kole sądzicie? Tutaj jedno pogladowe małe foto ale to na 18 " Chyba pasuje to koło do B5?
davidoff82 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Z uwagi na ET czy z uwagi na potężną oponę? Co z tyłem? Pamietajcie że oponka 225/50 teraz ten zestaw hula w B5 na 1BA.... ale przy tej kozie to średnio wygląda
Duds Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Z uwagi na ET. Ja bym dał 15mm dystans. Profil jest dość duży, więc przy większym wyboju może Ci dobić. Zobacz parę postów wyżej ET35 8J z oponą 205/50 No i jeszcze pytanie czy 8J czy 8,5, bo to też ma wpływ. Tył na luzie ---------- Post dopisany at 17:49 ---------- Poprzedni post napisany at 17:41 ---------- Tak w ogóle to miałem dać sprawozdanie z jazdy na gwincie. Więc: 1. 18"/8J ET43 przód + opony 215/40, tył 8J ET43 (wyjąłem dystans póki co) + opony 225/40 2. 61,5cm P, 62,5cm T 3. Gwint JOM 4. Foty na razie tylko takie: Z racji tego, że gwint jest dość miękki to przód sporadycznie przyciera, ale tylko w koleinach (wygięło mi nawet błotnik). Tył nie ma mowy o żadnym tarciu, po założeniu dystansu 10mm może być lipa (dwie ostatnie foty tył siedzi nawet niżej niż te 61,5cm, bo załadowane auto na maxa i nic nie tarło - odboje z golfa)
davidoff82 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 No szkoda. Szerokość 8 cali na bank sprawdzone. Na felgach sa pikene DUNLOPY SP SPORT i facet chce fifty fifty za moje latówki, ale jak ma trzeć...........
Kowi87 Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Opublikowano 16 Listopada 2012 z taka glebą(-35) nic nie bedzie tarło, no chyba ze wysrane amory:whistling:
Duds Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 No szkoda. Szerokość 8 cali na bank sprawdzone.Na felgach sa pikene DUNLOPY SP SPORT i facet chce fifty fifty za moje latówki, ale jak ma trzeć........... Znaczy będzie ok, bo to nie jest jakaś gleba tylko może się zdarzyć, że przytrze Najwyżej zmienisz dystans ---------- Post dopisany at 18:10 ---------- Poprzedni post napisany at 18:09 ---------- z taka glebą(-35) nic nie bedzie tarło, no chyba ze wysrane amory:whistling: otóż to:kox:
davidoff82 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 ale opona nie jest za wielka??????????????????????
Kowi87 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 troche balon, ale ta gleba to na 2 palce jest:wink: ---------- Post dopisany 05-12-2012 at 13:20 ---------- Poprzedni post napisany 16-11-2012 at 18:18 ---------- [TABLE=width: 100%] Wheel make/name : BBS CHWheel size : 18x8/5Offset : 35Tire size : 234/40 18 Falken Ziex 912Suspension : Weitec springs 30mm [/TABLE] [TABLE=width: 100%] Wheels: OEM A8 "flat fives"Wheel size: 18x8.5Offset: 45Tire size: 225/40/18 Hankook Ventus V12 Suspension: ST coilovers ~ 25" gtfOther: 10mm spacer in front. 15mm in back [/TABLE] [TABLE=width: 100%] VMR VB3 (BMW Fitment) 5x12018x9.5 45ET front and back with 5x120>5x112 custom adapters (20f,25r)225/40/18Falken 501's 215/40/18Fronts rolled 1/4"23ftg in the front, 23.5ftg in the rear. Ending offsets are 25f and 20r. [/TABLE] ---------- Post dopisany at 15:21 ---------- Poprzedni post napisany at 13:20 ---------- [TABLE=width: 100%] Work Emotion kai CR 5x112 redrilled18x9 30ET front and back with 10mm spacers in rear BFG Gforce kdw2 235/40/18Front fenders rolled [/TABLE] [TABLE=width: 100%] Wheel make/name (Harmann Rs6 reps)Wheel size (19x8)Offset (30ET)Tire size (235/35/19)Suspension (Stasis SS coilovers)Modifications if needed (front fenders rolled/ slightly pulled) [/TABLE] [TABLE=width: 100%] Fikse FM518x8.5 ET38 front and back with Spacers (15mm in the rear/10mm in the front)245/35/18Hankook ventus v12 evosStasis Ohlins Motor Sport Coilovers 24"FTG front and backFront fenders have been rolled/pulled with the liners trimmed, rear fenders untouched [/TABLE] ---------- Post dopisany at 15:25 ---------- Poprzedni post napisany at 15:21 ---------- [TABLE=width: 100%] Rial Daytona Race 2 splits - 5x11218x9.5 30ET front and back - no spacers215/35/18Nankang NS2KW inox v2 front and backFronts are rolled about 0,5cm, rear is untouched [/TABLE] [TABLE=width: 100%] Rim Rotiform blq Size 19X8.5 Front ET +30Rear ER +25Tire Dunlop Direzza Sport DZ101Tire Size 225/35/19 [/TABLE] [TABLE=width: 100%] RearFront [/TABLE] [TABLE=width: 100%] Rim BBS LMSize 18X9.5Front ET +18Rear ER +20Tire Nankang Ultra Sports Tire Size 215/40/18 [/TABLE] [TABLE=width: 100%] Work Emotion CR Kai (5x114.3) using wobble bolts18x9.5 ET20 front and Rear235/40/18 Hankook Evo V12'sFront and Rear fenders rolled and pulled [/TABLE] ---------- Post dopisany at 15:37 ---------- Poprzedni post napisany at 15:29 ---------- [TABLE=width: 100%] Rota 18x9.5 et 20225/40/18 Nankang ns2s01.5 stock body s4 (fronts are rolled out just a tad as you can see) [/TABLE] [TABLE=width: 100%] vmr 19in 710 et35 25mm spacers out back 10mm up front 225 35 19 falken bilstien pss9's [/TABLE] [TABLE=width: 100%] [/TABLE] [TABLE=width: 100%] BBS RGR 18x8 +35 plus 10mm front spacer and 15mm rear spacer.Tires 225/40-18 Continue DWs. [/TABLE] [TABLE=width: 100%] 18x8.5 22 offset front 18x9.5 27offset 225/40/18 all around [/TABLE] [TABLE=width: 100%] work emotion cr kai 18x9.5 +20235/40 michelin pilot super sportacs hardened steel studs and nuts[TABLE=class: ncode_imageresizer_warning, width: 800] [TD=class: td1, width: 20][TD=class: td2]Click this bar to view the full image.[/TD] [/TABLE] [/TD] [/TABLE] [TABLE=width: 100%] 18x8.5 et30 215/40's all around8mm spacers all aroundFenders in the front are rolled flat and the rears are untouched....the reason foe the 215/40 is so i can be slammed since before i had 225/40 [/TABLE] ---------- Post dopisany at 15:54 ---------- Poprzedni post napisany at 15:45 ---------- [TABLE=width: 100%] 18x9.5 bbs lm reps et 35 all around with 10mm spacer all aroundfinal et 25 all around nankang tires 215/40/18 [/TABLE] [TABLE=width: 100%] 19x10.5 +5 19x11 +2235/35 front falken fk452265/30 rearI'm cheating a bit though with a pulled rs4 widebody. [/TABLE] [TABLE=width: 100%] 18x9.5 +25 front18x9.5 +30 rear (will be +25 asap)225/40 in each corner [/TABLE] [TABLE=width: 100%] VMR V710 18x9.5et33? (If I remember right)225/40 & 235/40 (staggered)GTF ~24.5 Fenders are stockNo rubStasis CoiloversH&R Stud Conversion [/TABLE] ---------- Post dopisany at 16:00 ---------- Poprzedni post napisany at 15:54 ---------- [TABLE=width: 100%] 18x8.5 et18 215/40 front and 18x9.5 et19 225/40 rear [/TABLE] [TABLE=width: 100%] 18x8.5 ET35 tsw nurburgring w/ 235-40s. [/TABLE]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się