tom2009 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Ja mam pytanie odnośnie wentylatora klimatyzacji. Niech ktoś mi napisze jak to z nim w końcu jest? Czy po włączeniu klimatyzacji od razu się on uruchamia, czy dopiero (jak wyczytałem w poście #6 wysłanym przez KrzyHo) kiedy wzrasta ciśnienie w układzie? Pytam o to, ponieważ dziś byłem nabić klimatyzację. W zakładzie pracownik powiedział mi, że jest za duże ciśnienie (i w związku z tym zmniejszył nieco ilość czynnika). Wentylator mi się nie włączył po uruchomieniu klimatyzacji, ciśnienie ciągle rosło. I tu pojawia się następne pytanie. Gdzie jest jakiś czujnik, który odpowiada za włączanie się wentylatora? I czy 430g czynnika zamiast 550g (wg autodaty dla tego modelu), może spowodować jakieś spustoszenie przy ciągle zwiększającym się ciśnieniu? I na koniec jeszcze jedna sprawa: czy po uruchomieniu klimatyzacji kompresor chodzi cały czas czy po osiągnięciu żądanej temperatury powinien się sam wyłączyć i potem automatycznie włączyć? Z góry dzięki za odpowiedzi na którekolwiek z zadanych pytań Ja też mam polifta i wentylator na pierwszy bieg włącza się po uruchomieniu klimatyzacji zaś na 2 bieg jak się tylko zatrzymam albo wolniutko jadę co mnie niepokoi - przy wyższych temperaturach oczywiście. Dzisiaj jadę do serwisu to napiszę co mi powiedzą. Mi też coś klima chyba nie domaga. Mi dobili z tego co pamiętam na 700 mg.
lesand Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Ja mam pytanie odnośnie wentylatora klimatyzacji. Niech ktoś mi napisze jak to z nim w końcu jest? Czy po włączeniu klimatyzacji od razu się on uruchamia, czy dopiero (jak wyczytałem w poście #6 wysłanym przez KrzyHo) kiedy wzrasta ciśnienie w układzie? wentylator klimatyzacji powinien uruchamiać się od razu po włączeniu klimatyzacji i pracować cały czas zaś na 2 bieg jak się tylko zatrzymam albo wolniutko jadę co mnie niepokoi - przy wyższych temperaturach oczywiście. jeśli dzieje się tak przy wysokich temperaturach na zewnątrz to nie ma się czym przejmować
ranyjulek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 No więc mi się wentylator nie kręci. Wyszły mi na wyświetlaczu klimatyzacji błędy 03.1 (czujnik temp. w desce rozdzielczej) i 22.3 - co wskazuje na uszkodzony wyłącznik wysokiego ciśnienia. Klimatyzacja cały czas chłodzi a kompresor cały czas działa. Czy nie włączający się wentylator może być spowodowany właśnie tym czyjnikiem? Gdzie w AJM jest wtyczka, którą mógłbym wypiąć i sprawdzić czy wentylator działa po podłączeniu "na krótko" i czy w ogóle dochodzi do niego prąd?
tom2009 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 No więc mi się wentylator nie kręci. Wyszły mi na wyświetlaczu klimatyzacji błędy 03.1 (czujnik temp. w desce rozdzielczej) i 22.3 - co wskazuje na uszkodzony wyłącznik wysokiego ciśnienia. Klimatyzacja cały czas chłodzi a kompresor cały czas działa. Czy nie włączający się wentylator może być spowodowany właśnie tym czyjnikiem? Gdzie w AJM jest wtyczka, którą mógłbym wypiąć i sprawdzić czy wentylator działa po podłączeniu "na krótko" i czy w ogóle dochodzi do niego prąd? Pod osłoną zbiorniczka na płyn od wspomagania chyba.
ranyjulek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Czy nie włączający się wentylator może być spowodowany właśnie tym czyjnikiem? Albo na odwrót? Czy nie włączający się wentylator może powodować ten błąd?[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 17:54_________________________________________________Sprawdziłem wentylator, jeśli to była ta wtyczka pod zbiorniczkiem na płyn do wspomagania (kolory i grubość kabli się zgadzała) ;P na wtyczkę prąd jest podawany, ale kiedy podłączam kable od wentylatora do aku zero reakcji. To jednoznacznie świadczy o padniętym wentylatorze czy ma on gdzieś jeszcze coś w rodzaju prądu wzbudzającego?
ROBERT Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Szczotki najprawdopodobniej się skończyły Wymiana dla kogoś kto ma "troszkę pojęcia" - bezproblemowa odpowiedź #8 - klik
ranyjulek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 A ten błąd 22.3? Czyli sporadyczna przerwa? Może to mieć jakiś związek ze zwiększającym się ciśnieniem spowodowanym niedziałającym wentylatorem?
ROBERT Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Możliwe że ten błąd powoduje właśnie nie włączający się wentylator ... najpierw "napraw" wentylator i wtedy zobaczymy czy będą jeszcze jakieś błędy
smolk Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Ja mam pytanie odnośnie wentylatora klimatyzacji. Niech ktoś mi napisze jak to z nim w końcu jest? Czy po włączeniu klimatyzacji od razu się on uruchamia, czy dopiero (jak wyczytałem w poście #6 wysłanym przez KrzyHo) kiedy wzrasta ciśnienie w układzie? wentylator klimatyzacji powinien uruchamiać się od razu po włączeniu klimatyzacji i pracować cały czas zaś na 2 bieg jak się tylko zatrzymam albo wolniutko jadę co mnie niepokoi - przy wyższych temperaturach oczywiście. jeśli dzieje się tak przy wysokich temperaturach na zewnątrz to nie ma się czym przejmować Najprawopodobniej przepalił ci się rezystor od wiatraka z klimą. http://www.allegro.pl/item1050596668_opornik_rezystor_klimatyzacji_audi_a4_passat_b5.html
ranyjulek Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 To jest odpowiedź do wypowiedzi tom2009, czy mojej?
ROBERT Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 To jest odpowiedź do wypowiedzi tom2009, czy mojej? Wymieniłeś już te szczotki :gwizdanie:
ranyjulek Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Nie wymieniłem Ale przed chwilą skończyłem z moim wentylatorem. U mnie wystarczyło trochę przeczyścić wszystko i wentyl się ładnie i cicho kręci :gwizdanie: W piątek podjądę do serwisu klimy i sprawdzą mi czy ciśnienie dalej niepokojąco wzrasta i może dowiem się czy ten wyłącznik wysokiego ciśnienia trzeba zmienić. Jak rozumiem błędy trzeba ręcznie kasować VAGiem (nie zrobi się to automatycznie)? Mam jeszcze pytanie, w jaki sposób wentylator się przełącza na 2 bieg? Czy robi ten opornik w silniczu wiatraka? Na sucho nie udało mi isę go przepiszczeć miernikiem. Czy to znaczy, że jest spalony?
sobol Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 odswierzam kotleta nie wlacza mi sie wentylator klimy, a cisnienie w ukladzie niepokojaca rosnie stad nie korzystam z klimatyzacji. czy moze ktos mi powiedziec gdzie jest wtyczka od wentylatora bym mogl pomierzyc napiecie i ew. sprawdzic wentylator na "krotko", silnik AEB.
Mlody_GP Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Niestety dokładnie nie wiem gdzie w AEB znajduje się wtyczka. W AFN-nie (diesel) wtyczka znajduje się pod zbiornikiem płynu wspomagania. U Ciebie wtyczka prawdopodobnie będzie okrągła (Valeo). W weekend wymieniałem u siebie wentylator klimatyzacji. Niestety zamiennik, który zainstalowałem jest niewyważony (choć sprzedawca zapewniał, że jest wyważony) co skutkuje, iż na 1 biegu wiatraka, czuć wibracje na kierownicy (dodatkowo zamiennik jest trochę "grubszy"). Cała wymiana z przerobieniem wtyczki z Gate na Valeo zajęła mi około 2H.
sobol Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 ja naprawilem swoj ori, na forum passata wyczytalem jak go rozebrac. okazalo sie, ze jedna ze szczotek sie zawiesila i dlatego sie nie wlaczal. przeczyscilem od razu komutator i jeszcze troche podziala, bo szczotki mam wytarte do polowy ps. wtyczka w AEB jest dokladnie w tym samym miejscu co w reszcie B5-tek z tym, ze w AEB jest tak ciasno, ze wyciagniecie wentylatora graniczy z cudem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się